Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:47

De mensen die het hardst over anderen roepen zitten meestal het meest met zichzelf :Y) Volgens mij is dit niet de eerste keer dat er van die nare opmerkingen van hem langskomen..

Als iemand zoiets aangeeft kun je misschien ook beter niet verder vragen. Maar hij kan zijn mening ook anders brengen.. Ik geloof echt niet dat iedereen met overgewicht daar zelf voor 'kiest' :n (Laat staan dat ze allemaal ongezond zijn en geen karakter hebben)

En dat zeg ik niet omdat ik zelf overgewicht heb, dat heb ik niet. Ik vind het gewoon onzin om anderen op hun uiterlijk te beoordelen.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 03-06-16 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:49

xniieeenke schreef:
Een deel van de te dikke mensen is onverzorgd, helemaal eens.
Maar om dat iedereen zo over een kam te scheren: doe. normaal. :(

Een groot deel van de dunne mensen is net zo onverzorgd. Een groot deel doet nauwelijks wat aan hun uiterlijk, man of vrouw. Qua kleding, haar of make-up en als je boodschappen doet, kom je er ook achter dat zelfs sommige mensen gewoon stinken (zweet b.v.). Om dat nou aan dik of dun te plakken....mwoah.....
De discussie over discriminatie is op dit moment nogal hot, maar discrimineren op uiterlijk en daar karaktertrekken aan verbinden, is blijkbaar heel gewoon.
En half Bokt staat van de verhalen met situaties waaraan mensen ook zelf schuldig zijn, over doorzettingsvermogen gesproken. Maar daarom zijn we nu eenmaal mensen! en die maken fouten!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:51

Kahawa schreef:
Gianti schreef:
[idd, maar dat versta ik niet onder een punt maken.

Wie weet vind jij deze post met mijn irrelevante mening nergens voor nodig, daarin ben ik het dan zelfs nog best met je eens ook. :D ;)

mensen ervaren het zelf neerbuigend, ook zat mannen die niet met Hollandse meiden een relatie willen omdat ze te lang vinden, of Moslima's/Christelijke omdat ze geen zin hebben in een godsdienst. Waarom moet je met iedereen maar relatie willen hebben? Juist hier in topic zie ik meer woorden in de mond gelegd worden, ik lees nergens in dit stuk dat hij dun linkt aan mooi.. tussen dun en ongezond dik zitten heel wat kilo's nog.

en tsja, dan moeten er ook geen semi open deuren gevraagd worden :P

Hoe is generaliserend categoriseren als lui en ongezond niet neerbuigend? Want daar linkt hij dik zijn aan. Heb het verder niet over het esthetische gedeelte gehad.

Ik had het ook alleen over zijn algemene uitspraken, niet de uitspraak van zijn persoonlijke voorkeuren trouwens.

Waar staat lui? Ik lees ongezond en geen karakter. Algemeen bekend lijkt mij dat dik zijn niet gezond is. Geen karakter interpreteer ik in context van niet kunnen/willen veranderen terwijl het ten koste gaat van jezelf. En ik kan mij heel goed voorstellen dat dat voor iemand een argument is om niet relatie te willen met iemand die te dik is

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:52

Margee schreef:
xniieeenke schreef:
Een deel van de te dikke mensen is onverzorgd, helemaal eens.
Maar om dat iedereen zo over een kam te scheren: doe. normaal. :(

Een groot deel van de dunne mensen is net zo onverzorgd. Een groot deel doet nauwelijks wat aan hun uiterlijk, man of vrouw. Qua kleding, haar of make-up en als je boodschappen doet, kom je er ook achter dat zelfs sommige mensen gewoon stinken (zweet b.v.). Om dat nou aan dik of dun te plakken....mwoah.....
De discussie over discriminatie is op dit moment nogal hot, maar discrimineren op uiterlijk en daar karaktertrekken aan verbinden, is blijkbaar heel gewoon.
En half Bokt staat van de verhalen met situaties waaraan mensen ook zelf schuldig zijn, over doorzettingsvermogen gesproken. Maar daarom zijn we nu eenmaal mensen! en die maken fouten!

Maar kun jij uitleggen hoe het anders komt dat bepaalde mensen te dik zijn en anderen niet? Dat ligt aan wat je eet, en als je niet van eten af kan blijven dan zet je niet echt door.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:53

Wel "stoer" van Giel om te zeggen dat mensen die niet kunnen afvallen geen karakter hebben omdat ze geen doorzettingsvermogen hebben en dat ze ongezond zijn.. maar zelf wel steeds opnieuw pogingen moeten doen om te stoppen met roken. Als je echt karakter hebt, hoef je dat ook maar 1x te proberen.. of je begint er uberhaupt niet aan in het kader van gezond bezig zijn
Afbeelding

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:54

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren voor met wie ze een relatie willen. En het oog wil inderdaad ook wat. Toch vind ik het wel oppervlakkig om iedereen met overgewicht over één kam te scheren. Ik bedoel; je hebt verschillende maten van overgewicht. Ik ben zelf ook een tijdje te zwaar geweest, maar lang niet obees. Ik heb mij dan ook nooit ongezonder gevoeld dan anderen. Als wij met de klas op wandel-excursie gingen, bleef ik nooit achter ofzo.

Daarnaast vind ik dat er wel makkelijk gesproken wordt over afvallen. Dat verschilt toch echt wel per persoon. Het is mij dan ook zeker gelukt om 15 kilo af te vallen, maar hiervoor heb ik toch flink moeten minderen in kcal, wat in het afval-topic van bokt al als 'uithongeren' werd bestempeld. Maar eet ik meer, kom ik gewoon weer aan. Het kan soms best frustrerend zijn om te zien hoe anderen alles probleemloos weg kunnen stouwen en jou dan vertellen dat je geen doorzettingsvermogen hebt.

Nu wil ik niet zeggen dat afvallen onmogelijk is, maar voor sommige mensen is het wel degelijk lastiger. Nu is het mij wel gelukt, maar ik kan me prima voorstellen dat mensen liever een paar kilootjes extra wegen, dan dat ze de rest van hun leven kcal moeten tellen en nooit meer mogen genieten van eten.
Laatst bijgewerkt door xRaisin op 03-06-16 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:54

Raiza schreef:
Wel "stoer" van Giel om te zeggen dat mensen die niet kunnen afvallen geen karakter hebben omdat ze geen doorzettingsvermogen hebben en dat ze ongezond zijn.. maar zelf wel steeds opnieuw pogingen moeten doen om te stoppen met roken. Als je echt karakter hebt, hoef je dat ook maar 1x te proberen.. of je begint er uberhaupt niet aan in het kader van gezond bezig zijn
[ Afbeelding ]

+:)+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:56

Nou Gianti....

Citaat:
"Ik vind dat dikke vrouwen niet goed voor zichzelf zorgen en geen doorzettingsvermogen hebben", legt hij uit in de Vrouw toen aan hem gevraagd werd of hij een relatie kon hebben met een dikke vrouw.

De 3FM-dj is van mening dat er nadelen kleven aan dik zijn. "Dik staat voor ongezond, voor geen karakter."

Ik vind dat persoonlijk nogal uitspraken.

En Marlinde, ik weet niet of je net mijn toevoeging gelezen hebt, maar dik zijn ligt niet alléén aan wat je eet, genen spelen absoluut ook een rol.
Daarnaast is er ook nog zoiets als prioriteiten stellen (had ik ook al gezegd). Je hele leven ieder hapje drie keer omkeren of een paar kilo te veel wegen. Dat heeft niet zozeer te maken met doorzetten als wel met het maken van bepaalde keuzes. Wil je per se slank zijn of wil je ook nog een beetje kunnen genieten van het leven?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:57

Raiza schreef:
[ Afbeelding ]

Hij ziet eruit als beginnend crackjunkie ...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:58

Jammer! Leek me wel wat, maat 56 op Giel Beelen.
Weg istie! *\o/*

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:59

Als het zo simpel was dan is 'je koopt geen sigaretten meer en je bent geen roker meer' of 'je drinkt geen wijn meer en je bent geen alcoholieker meer' ook vanzelfsprekend, met de enige uitzondering dat die dingen al érg zwaar zijn maar in principe qua afkicken gemakkelijker gaan omdat je het volledig kan schrappen (en moet schrappen om terugval te voorkomen). Ik heb evenveel respect voor mensen die proberen te stoppen met roken of met drinken, wanneer zij zich bewust zijn van de consequenties en er iets aan willen doen, die mensen hebben ook voldoende karakter. Oh en mensen die niet willen stoppen met eten, drinken, roken... Voor mij ook best, die hebben ook niet perse geen karakter of doorzettingsvermogen, maar ik zou zelf zo niet zijn (vecht al mijn hele leven tegen mijn lichaam).

Eten kan je nooit volledig schrappen, dus mensen die wel met een eetverslaving kampen zullen vaak een haat/liefde relatie blijven hebben met eten.

En nee, ik zeg niet dat iedereen die te dik is een eetverslaving heeft. Maar die mensen zijn er ook, dat mag je niet vergeten, en die verslaving ontstaat vaak al als kleuter en is erg moeilijk volledig uit je leven te bannen.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 03-06-16 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:00

Blue_Eyes schreef:
Nou Gianti....

Citaat:
"Ik vind dat dikke vrouwen niet goed voor zichzelf zorgen en geen doorzettingsvermogen hebben", legt hij uit in de Vrouw toen aan hem gevraagd werd of hij een relatie kon hebben met een dikke vrouw.

De 3FM-dj is van mening dat er nadelen kleven aan dik zijn. "Dik staat voor ongezond, voor geen karakter."

Ik vind dat persoonlijk nogal uitspraken.

En Marlinde, ik weet niet of je net mijn toevoeging gelezen hebt, maar dik zijn ligt niet alléén aan wat je eet, genen spelen absoluut ook een rol.
Daarnaast is er ook nog zoiets als prioriteiten stellen (had ik ook al gezegd). Je hele leven ieder hapje drie keer omkeren of een paar kilo te veel wegen. Dat heeft niet zozeer te maken met doorzetten als wel met het maken van bepaalde keuzes. Wil je per se slank zijn of wil je ook nog een beetje kunnen genieten van het leven?

Jij gaat mij niet wijsmaken dat je door slechte genen 30 kilo overgewicht hebt terwijl je gezond eet en genoeg beweegt. :n

Een paar kilo teveel is wat anders dan echt dik zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:02

Wacht ff.... Erdogan een geitenneuker noemen moet kunnen en dit mag niet :?
(Volgens de gemiddelde Nederlander)

Als dit Chiel zijn mening is, is dat zijn mening. Zegt niet gelijk dat je die mening moet delen natuurlijk....

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:03

Tsja vind er ook wel wat inzitten.

Desalniettemin hebben veel dunne vrouwen óók geen doorzettingsvermogen en kan je dat niet alleen aflezen aan gewicht.
Én is het lang niet altijd zo dat overgewicht door een gebrek aan doorzettingsvermogen komt.
Én is Giel ook niet moeders mooiste en moet hij soms echt even met twee voetjes op de grond komen met zijn eeuwige rookverslaving.

Dus ja, redelijke poedersuiker opmerking zonder onderbouwing, waar 'vind ik' stiekem toch wel wat in zit.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 03-06-16 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:04

Dikke mensen leven ongezond, zorgen niet goed voorzich zelf en hebben geen karakter omdat ze niet gezonder gaan leven?!
En dat zegt iemand die LITERS cola drinkt en heel veel rookt, zeker geen voorbeeld is van een gezond leven.
Hij heeft "de mazzel" dat hij erg dun blijft maar is Giel een voorbeeld van iemand met karakter omdat hij dun blijft ondanks zijn ongezonde leefstijl?
Ik ben benieuwd hoe zijn organen en aders eruit zien in een scan met de hoeveelheid ongezond eten hij naar binnen werkt

Herman Brood was ook hartstikke slank..........
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 03-06-16 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:04

Gillbo schreef:
Ergens heeft hij wel gelijk. Waylon zei laatst ook zoiets maar dan wat subtieler.
Nederlandse vrouwen mogen best wat beter voor zich zelf zorgen.
Geef je zelf de aandacht die je verdiend. Trek die leuke kleren aan, ook al heb je overgewicht, doe smorgens even een klein beetje mascara op zodat je ogen net wat meer stralen of koop dat fijne lingerie setje waar jij je zo goed in voelt want dat staal je uit!!
En dat wil niet zeggen dat je er altijd opgetut bij hoeft te lopen maar kijk bijv eens naar de franse of italiaanse vrouwen, die zijn over het algemeen wel wat meer bezig met hun uiterlijk.
En daarvoor hoef je geen fotomodel te zijn

En wat betreft Giel Beelen, mwah daar loop ik met mijn dikke kont maar mét mascara, hippe jurkje en opgeheven hoofd zo voorbij hoor

Geldt dat niet net zo voor de Nederlandse man?
Met Giel als opper zwerver voorop.
Nederlanders zijn helaas niet zo van de mode en verzorging.
Ik val ook niet op dikke mannen, prima toch,kan niet op iedereen vallen.
Ik vind zelf roken nog net wat ongezonder en erger ( vanwege invloed op de omgeving) dan een paar kilo teveel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:05

MarlindeRooz schreef:
Jij gaat mij niet wijsmaken dat je door slechte genen 30 kilo overgewicht hebt terwijl je gezond eet en genoeg beweegt. :n

Zie mijn eerdere toevoeging. Ik ken écht van die mensen. Maar goed, geloof wat je wilt geloven...
(En zoals gezegd: nee, ik ben het niet).

LadyMadonna, dat vind ik ook onzin, om Erdogan voor een geitenneuker uit te maken. Vrijheid van meningsuiting is nog wat anders dan dat alles maar gezegd moet worden...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:05

Tsja blijft een moeilijk onderwerp, we worden allemaal langzaam aan dikker en er mag geen woord over gezegd worden...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:07

Blue_Eyes schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zie mijn eerdere toevoeging. Ik ken écht van die mensen. Maar goed, geloof wat je wilt geloven...
(En zoals gezegd: nee, ik ben het niet).

LadyMadonna, dat vind ik ook onzin, om Erdogan voor een geitenneuker uit te maken. Vrijheid van meningsuiting is nog wat anders dan dat alles maar gezegd moet worden...

Jij bent 24/7 bij die mensen en je weet wat ze eten?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:08

Damned schreef:
Tsja blijft een moeilijk onderwerp, we worden allemaal langzaam aan dikker en er mag geen woord over gezegd worden...

Van mij mag je er best iets over zeggen. Maar dat hoeft niet met dit soort oordelen die kant noch wal raken.

MarlindeRooz schreef:

Nee, dat ben ik niet. Maar ik heb heel wat lange weekenden en zelfs vakanties met ze doorgebracht, waarbij je toch behoorlijk op elkaars lip in een kampeerboerderij zit. En als je zelfs dan 's avonds je wijntje en toastje laat staan, is het je wel ernst.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:09

Damned schreef:

Daar mag best wat over gezegd worden maar het is wel de manier waarop.
Om dik aan karakterloos te koppelen vind ik een uitspraak die nergens op gebaseerd is.
Net zo goed dat als je een héél mager iemand ziet en daar tegen zegt: daar heb je weer zo'n anorexia patientje.
Dat zijn ondoordachte en populaire uitspraken die nergens op gebaseerd zijn.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:09

Ik weet het ook niet MarlindeRooz, maar jij denk ik ook niet echt.
Dus ik zou wel oppassen met die opmerking, lijkt me ontzettend kwetsend als je echt op sla leeft en je toch aankomt van lucht, en mensen altijd maar doen alsof je uit je nek banketstaaf en stiekem alles eet wat los en vast zit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:10

MarlindeRooz schreef:
Met dik bedoel ik ook echt mensen die 30 kilo of meer teveel mee hebben. Tuurlijk kan je nare dingen meegemaakt hebben waardoor je veel bent gaan eten. Maar dat vindt ik geen excuus, je stop het zelf in je mond toch?

Totdat jezelf in een dergelijke put zit. ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:10

oomens schreef:
Hij heeft op zich wel een punt. Ik zal half bokt wel over mij heen krijgen, maar net zoals het meerendeel van de mensen die slecht spellen echt geen dyslect is, zo is het meerendeel van de te dikke mensen echt niet alleen slachtoffer van een zeldzame stofwisselingsziekte.

Op zich mee eens, maar niet elke dikke vrouw is ongezond. Ik ben ook niet de slankste (ook weer niet heel dik) maar ik houd nu eenmaal van eten. Ik eet graaaag gezond, maar eet ook graag ongezond. En ondanks dat er wat af mag, wil ik niet direct zeggen dat ik ongezonder ben dan een slanke del. Als ik zie wat mijn nichtje naar binnen stauwd en wat ik eet, zou zij 3 keer dikker zijn dan ik. Maar die is zo mager als een lat. Betekend dat direct dat zij gezonder is? Nee, zij heeft qua stofwisseling gewoon de hoofdprijs.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:12

MarlindeRooz schreef:

Laten we nou even eerlijk en realistisch zijn. Ja die mensen bestaan echt, die gewoon standaard ongezond eten en met het hele gezin behoorlijk overgewicht hebben. En met ongezond bedoel ik dan vooral een hoge inname van suikers en vetten, dus veel kant&klaar, fastfood etc.

Dat Giel dit vindt, prima! De manier waarop hij het uitspreekt, mwoah, had iets subtieler gekund. Maar dat hij een vrouw met overgewicht onaantrekkelijk vindt, dat is zijn eigen mening.

Dat ik als vrouw Giel sowieso onaantrekkelijk vind, dat mag ik ook zelf weten en uitspreken. En dat heeft niets met zijn mening te maken over gewicht bij een vrouw of mijn eigen onzekerheid die ik wellicht volgens sommigen zou hebben doordat ik deze uitspraak doe ;)