Anoniem schreef:Gelukkig hoef je niet op dergelijke acties te klikken.
Dreamordonate kan voor de meest uiteenlopende gevallen zijn. En dat is een ieders recht. Zo heb ik ook iemand voorbij zien komen die een crowdfunding had opgezet voor babykleding en babyspeelgoed. Zou ik zoiets (kleding) doen? Nee absoluut niet. Zou ik doneren voor zoiets dergelijks? Nee ook niet. Maar brengen ze jou schade toe door zoiets op te zetten? Dat absoluut ook niet. Men is niet verplicht te doneren.
Overigens moet de merrie waar jij het over hebt nog 2 weken, geen 2 maanden. Aanzienlijk verschil.
daarbij komt dat je DA potje ook lang niet altijd oneindig is en zulke dingen al-tijd kunnen gebeuren. Dan is het geen kwestie van niet kunnen betalen, maar gewoonweg klotepech.
Ik heb er persoonlijk meer moeite mee dat iemand die niet werkt maar wel kinderen op de wereld zet, dus een funding opzet omdat d'r kindje speelgoed met lampjes zo leuk vindt. Als we het toch over luxe artikelen hebben dan zou mijn eerste gedachte toch echt zijn; misschien eens overwegen om te werken..
Ik vind kleding nogal wat anders, dat is basisbehoefte van leven.
Een situatie kan razendsnel veranderen..
Het kan dus heel goed mogelijk zijn dat het nog rozengeur en manenschijn is als een geboorte in aantocht is en een jaar later is het ineens dikke oliebol en weet je niet meer hoe je de boel draaiende moet houden.
ik heb zelf op mijn werk, waar we verplicht waren om ieder jaar sociaal iets bij te dragen, aan de werkomgeving of de maatschappij (althans, verplicht.. het werd in je beoordeling meegenomen) een aantal fundings meegedaan of georganiseerd. dat begon heel klein, met een doos op het werk met het verzoek voor kattenvoer voor de kattenboot.. Het jaar erop was het schoenen en winterjassen voor de daklozen opvang.. het jaar daarna buitenspeelgoed voor de kinderen in het plaatselijke blijf van mijn lijfhuis. dikke truiendag, het verzoek om een trui of sjaal (die we kregen maar niemand wilde ze eigenlijk) aan het einde van de dag in te leveren, ook die werden afgeleverd bij de daklozen opvang..
allemaal eerste behoefte.. Ja zelfs buitenspeelgoed voor kinderen in een blijf van mijn lijf huis.. ieder kind heeft recht om kind te zijn, spelen hoort daar bij.. of het nu een potje stoepkrijt is en een springtouw dat maakt niet uit.
Luxe crowdfundings daarentegen, zaken die geen eerste levensbehoeften zijn, daar houd ik echt niet van.
In geval van de merrie.. Heel spijtig, maar een paard hebben is in mijn ogen geen eerste levensbehoefte, als je het niet kunt redden financiëel dan houd het op.. Daarnaast red je de merrie er niet mee, want die dier zal gaan sterven. Het gaat dus om het in leven houden van merrie die het echt niet prettig heeft, om zo een veulen op de wereld te zetten.. Ik heb het topic gelezen.. Het zou goed zijn voor beiden, zodat de merrie nog even van het veulen kan genieten.. Dat staat haaks op waar ik in geloof. Een paard leeft bij de dag, die heeft geen weet dat als ze een spuitje krijgt er geen samenzijn met het veulen zal zijn. Het in leven houden van een mens om een zwangerschap te voldragen vind ik al heel erg, emotioneel gezien.. Maar om nu te betalen zodat de merrie langer op haar benen moet blijven staan..
En van het bedrag dat dat kost, kun je misschien wel de kinderen van alle blijf van mijn lijf huizen (ongeveer 30 stuks) van stoepkrijt, springtouwtjes, loopblikken en een paar stelten voorzien zodat de kinderen daarvan ondanks alles een fijne zomer hebben.
Dan kun je zeggen: dat doen anderen maar.. Maar ik zie dat anders, iedere euro kan maar 1x worden uitgeven.. En dan zeg ik.. doe ze maar naar de eerste levensbehoeften van mensen die dat echt nodig hebben.