coldsummers schreef:Amen, Rocamor! Precies zoals jij het verwoord!
Als een 'Nederlander' in de schuldsanering komt maar daarvoor jarenlang boven zijn stand heeft geleefd vinden wij het niet erg, en misschien zelfs wel zielig. Waarom? Waarschijnlijk omdat het een Nederlander is en dus van 'ons eigen volk'.
En hier valt mijn mond van open, werkelijk. Idd, als mensen boven hun stand hebben geleefd en daardoor in de schuldsanering komen is het hun eigen schuld.
Maar er al eens aan gedacht dat dit in de meeste gevallen niet het geval is? Beetje kort door de bocht...
Evenals de opmerking die eerder is gemaakt over WW/WIA, WW heb je zelf opgespaard.. Ik ben heel blij dat er iets van een ziektewetuitkering is anders stond ik nu mooi op straat. Sparen hiervoor terwijl je al een het minimum zit, gaat lekker handig..
Maar volgens mij was die post ook sarcastisch bedoeld... (hoop ik)
Wat betreft de vluchtelingen.. Persoonlijk heb ik er geen last van. Ik zie hier niet meer vluchteling als normaal.
Dat deze mensen al dan niet tijdelijk, onderdak nodig hebben moge duidelijk zijn. Ik zou niet graag willen ruilen.
Waar ik wel tegenaan loop is dat (in mijn gemeente, weet niet hoe dat in andere gemeentes is) bijna alle sociale huurwoningen verkocht worden zodat het aantal sociale huurwoningen sterk daalt. Ik nu weer opzoek ben naar een leefruimte groter dan 35m2 en iets van een tuin. Dat er dan op de website van de woningbouw staat dat er een x aantal woningen per jaar aan asielzoekers wordt toegewezen.
Uiteraard weet ik dat ik niet mag klagen. Ik héb een huis, een, in dit geval, uitkering en ik kom rond. Uitkering niet geheel eigen keuze, als ik kon ging ik gister nog werken. Dus zeker blij dat het er is. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat er ontzettend veel Nederlanders opzoek zijn naar een woning en die hier gewoon jaren op moeten wachten. Terwijl een vluchteling urgentie krijgt. Er zijn heel veel schrijnende gevallen in Nederland die dit ook verdienen en niet krijgen.