Eigen volk eerst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:08

Smee__ schreef:
Immigrant vind ik al heel anders klinken dan allochtoon. Ik vind het gewoon naar omdat de Duitser die in Nederland woont immigrant genoemd wordt, maar de Marrokaan of Turk of wat dan ook eerder allochtoon. Ik vind het gewoon naar dat vooral moslims allochtonen worden genoemd. Tuurlijk, in feite is die Duitser net zo goed een 'allochtoon' als de moslim, maar in mijn ervaring wordt er toch vaak onderscheid gemaakt daartussen.

Ik begrijp wel wat je bedoeld maar ik denk dat er onderscheid wordt gemaakt, omdat er ook wel degelijk onderscheid is. En dat is niet iets waar "wij" persé verantwoordelijk voor zijn, "zij" net zo goed..
Laatst bijgewerkt door Malyma op 13-05-16 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:15

Dee_Es schreef:
Ik zie het verband niet tussen asielzoekers die een uitje krijgen aangeboden en bejaarden die liggen te verpieteren. Dit gaat over totaal verschillende geldpotjes die totaal niet in verhouding staan tot elkaar (ja, die voor ouderenzorg is vele malen groter).
In jip en janneke taal: als jij een broek wilt van €50 en je hebt maar €40 dus je wilt meer geld. Vervolgens pak je het geld dat klaar ligt voor collectes want die collectes kunnen wel zonder jouw geld, nu heb je €42....kan je nu ineens wel die broek kopen?

Dat met die verschillende potjes is natuurlijk helemaal waar, maar altijd wel een makkelijk excuus natuurlijk.... voor de grap dan even een ander voorbeeld er tegenover :) :

Stel jij hebt nog 100 euro tegoed van iemand, die kan je zelf ook goed gebruiken :j

En diegene zegt tegen jou : sorry ik heb het geld momenteel niet om je terug te betalen.

Maar je ziet vervolgens een paar dagen later wel op Facebook dat ze haar kinderen op een uitje naar de Efteling getrakteerd heeft.

Dan denk jij toch neem ik aan ook dat ze dat min of meer van jouw geld gedaan hebben :P
En dat haar prioroteit had moeten zijn om jou eerst terug te betalen, en kinders dan maar een dagje strand.

Dan heb je toch ook niet zoveel aan het excuus: ja maar ik had nog wel wat geld om leuke dingen te doen met de kinders, dat is een ander potje.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:25

Wat mij opvalt is dat bokt altijd zo perfect politiek correct en links.
Hoor ik om me heen. Vrienden, verjaardagen, werk maakt niet uit waar ik kom.
Daar is iedereen dat strooien met geld naar vluchtelingen helemaal beu,terwijl wij al jaren gekort zijn want we hadden schulden. En nu ineens met toverslag zijn er miljarden.

Maar ik weet het. Op politiek correct bokt mag dit alleen per pb gezegd worden.

En ja ik heb gewekt bij een azc. Nu mag he pas praten geloof ik.

Vandaag ook weer op het werk gehad over de minister van Weert.
Iedereen was het eens. Einde baan. Zonder wachtgeld. Juist hij moet zich aan de Wet houden.

Quebelle

Re: Eigen volk eerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:29

Ik vind het zowiezo wat hypocriet om als zijnde die uit een land met kolonisatie verleden (net zoals tientallen andere europese landen) afkomstig is "eigen volk eerst" als argument naar voren te schuiven.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:29

benangelique schreef:
jorika1986 schreef:
Waar bij mij mijn mond van open viel was dat de vluchtelingen niet blij waren dat ze werden ondergebracht in een omgebouwde gevangenis, en hier behoorlijk stampij over aan het maken waren.

Als ik moet kiezen tussen een kapot geschoten onveilige stad, waarbij ik maar moet hopen of dat mijn partner weer thuis komt met wel of geen eten.
Of ik zit in een veilig land, warm en droog met 3 keer per dag een maaltijd en daarbij ook nog in verhouding een royaal zakcentje in een omgebouwde gevangenis, waar ik kan gaan en staan waar ik wil zonder dat ik doodgeschoten wordt.
Nou dan weet ik mijn keuze wel...

Ben jij in de betreffende opvang geweest? Ik wel een het is mensonterend geweest. Ik snap het verzet wel! Met zijn allen op een kluitje, vrijwel geen ruimte om te gaan en staan waar je wilt want overal wordt je geweerd en zelf psychisch vaak flink in de knoop.

Ja ik ben in een AZC geweest, en inderdaad er is bijna geen privacy. Wat wil je dan voor elk gezin een kamer in het van der Valk? Dan mogen ze wel flink wat hotels gaan bijbouwen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:30

BloemBloem schreef:
benangelique schreef:
Van de topictitel gaan mijn haren al recht overeind staan...
Ja, aan de spreiding van de financiën schort nog hek wat, ja de keuzes die het Rijk maakt voelen niet altijd eerlijk en ja, ook Nederland kent armoede MAAR staat dat in verhouding met het een ander niet gunnen? Waarom is het eigen volk meer waard dan een and
er volk?

Het aantal asielaanvragen is de afgelopen juist gedaald. De echte vluchtelingen willen hier helemaal niet blijven. Die willen gewoon een einde aan alle ellende en terug naar eigen huis en haard

Hier gaan mijn nekharen van overeind staan ......

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3151268 ... ielzoekers

Als alles geregeld wordt, en ze de kans krijgen om mee te draaien in onze samenleving, vind ik dat je je hebt te gedragen.

Gelukkig zijn wij Nederlanders alleen maar braverikjes die nooooit wat fout doen +:)+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:33

Smee__ schreef:
Immigrant vind ik al heel anders klinken dan allochtoon. Ik vind het gewoon naar omdat de Duitser die in Nederland woont immigrant genoemd wordt, maar de Marrokaan of Turk of wat dan ook eerder allochtoon. Ik vind het gewoon naar dat vooral moslims allochtonen worden genoemd. Tuurlijk, in feite is die Duitser net zo goed een 'allochtoon' als de moslim, maar in mijn ervaring wordt er toch vaak onderscheid gemaakt daartussen.

Het woord allochtoon is ooit bedacht omdat het woord buitenlander zo'n negatieve bijklank had gekregen omdat mensen al maar negatieve dingen zeggen over buitenlanders. Je kan wel weer een ander woord bedenken maar dat lost niets op. Je lost het pas op als mensen daadwerkelijk minder negatief gaan denken over deze bevolkingsgroep, opnieuw labelen helpt daar imo niks aan?

Ik denk dat we niet zo heel veel keus hebben en we vluchtelingen gewoon op moeten vangen. Zoveel mensen opvangen en zoveel mensen laten intergeren gaat nu eenmaal niet zonder slag of stoot. Je kan het denk in de ogen van de ene groep nooit sober genoeg doen terwijl de ander vind dat asielzoekers juist zoveel mogelijk mee moeten in de maatschappij en dat kan alleen als je ook geld uittrekt om ze bijv eens mee te laten doen met een Nederlands feestje, ik benijd de mensen bij het COA niet :o

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:38

coldsummers schreef:
Amen, Rocamor! Precies zoals jij het verwoord!
Als een 'Nederlander' in de schuldsanering komt maar daarvoor jarenlang boven zijn stand heeft geleefd vinden wij het niet erg, en misschien zelfs wel zielig. Waarom? Waarschijnlijk omdat het een Nederlander is en dus van 'ons eigen volk'.

En hier valt mijn mond van open, werkelijk. Idd, als mensen boven hun stand hebben geleefd en daardoor in de schuldsanering komen is het hun eigen schuld.
Maar er al eens aan gedacht dat dit in de meeste gevallen niet het geval is? Beetje kort door de bocht...

Evenals de opmerking die eerder is gemaakt over WW/WIA, WW heb je zelf opgespaard.. Ik ben heel blij dat er iets van een ziektewetuitkering is anders stond ik nu mooi op straat. Sparen hiervoor terwijl je al een het minimum zit, gaat lekker handig..
Maar volgens mij was die post ook sarcastisch bedoeld... (hoop ik)

Wat betreft de vluchtelingen.. Persoonlijk heb ik er geen last van. Ik zie hier niet meer vluchteling als normaal.
Dat deze mensen al dan niet tijdelijk, onderdak nodig hebben moge duidelijk zijn. Ik zou niet graag willen ruilen.
Waar ik wel tegenaan loop is dat (in mijn gemeente, weet niet hoe dat in andere gemeentes is) bijna alle sociale huurwoningen verkocht worden zodat het aantal sociale huurwoningen sterk daalt. Ik nu weer opzoek ben naar een leefruimte groter dan 35m2 en iets van een tuin. Dat er dan op de website van de woningbouw staat dat er een x aantal woningen per jaar aan asielzoekers wordt toegewezen.
Uiteraard weet ik dat ik niet mag klagen. Ik héb een huis, een, in dit geval, uitkering en ik kom rond. Uitkering niet geheel eigen keuze, als ik kon ging ik gister nog werken. Dus zeker blij dat het er is. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat er ontzettend veel Nederlanders opzoek zijn naar een woning en die hier gewoon jaren op moeten wachten. Terwijl een vluchteling urgentie krijgt. Er zijn heel veel schrijnende gevallen in Nederland die dit ook verdienen en niet krijgen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:40

Ik zie ook alleen maar haat voorbijkomen op Facebook. Van mij mogen de eerlijke mensen die vluchten gewoon hier komen, wanneer ze zich gedragen. Dat betekend gewoon dat je geen diefstal pleegt of aan vrouwen zit. Hoe moeilijk is dat?

Gedraag je gewoon, dan is er niks aan de hand. De rotte appel had net zo goed een Nederlander kunnen zijn. Familie van mij post steeds foto's van bussen vol mannen die aankomen in Europa, "dieven, moordenaars!" staat er boven. Maar hoe weet je dat nou? Ze veroordelen hele bevolkingsgroepen, culturen en geloven en denken dat iedereen het zelfde is. Volgens mij wil de gewone burger alleen maar vredig leven zonder geweld en narigheid?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:42

Rocamor schreef:
Nou laten we dat dan maar eens verder trekken.

Waarom wordt er kinderbijslag gegeven aan mensen met kinderen? Als "men" zo graag kids, wil dan leren ze zichzelf maar bedruipen. En mensen die geen geld genoeg hebben voor een heel huis en afhankelijk (moeten) zijn van huursubsidie, die moeten dan maar met meer gezinnen een huis bewonen, of op een kamertje gaan wonen. Heb je geen geld genoeg voor de zorgverzekering, tja, jammer hoor, pech gehad.
En geen geld meer afdragen voor WW / WIA of AOW. Gewoon lekker zelf sparen, zodat ik al die werklozen of zieken maar niet hoef te ondersteunen van MIJN centjes.
En diegenen die willen studeren, die zoeken het ook maar lekker allemaal uit. Als ik wil dat mijn kind gaat studeren, dan ga ik wel een aantal jaren niet mete vakantie, zodat het kan studeren.
En wat dan al die 65+ers die goedkoper Mogen reizen met OV.
En wat denk je van de lui in de schuldsanering. Eerst jaren boven je stand leven, dan 3 jaar sappelen en de rest van de belastingbetalers mag het weer opknappen.

Kolder natuurlijk.

Het gros van "het niet Eigen volk" is hier naartoe gekomen om uit een hele nare situatie te komen. En er zijn zeker zakkenvullers bij, maar hey, die hebben we onder het Eigen-volk ook.

Verdiep je er eens in WAAROM dit zo gedaan wordt. De gemiddelde (echte) vluchteling zit hier echt niet voor zijn plezier, maar omdat hij zijn leven en dat van zijn familie onzeker is. En de meesten zouden maar wat graag terug willen naar hun THUIS, als het er veilig zou zijn.

En van Eigen volk eerst --> waarom heb ik vorige week woensdag (hint hint 4 mei) 2 minuten gedacht aan al die mensen die geleden hebben of nog lijden onder onderdrukking / oorlog? En waarom heb ik afgelopen donderdag (hhint hint 5 mei) nog het glas geheven op de vrijheid? Eigen volk eerst, brrrrrr de rillingen lopen over mijn rug

_/-\o_

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:52

bruintje123 schreef:
Daar is iedereen dat strooien met geld naar vluchtelingen helemaal beu,terwijl wij al jaren gekort zijn want we hadden schulden. En nu ineens met toverslag zijn er miljarden.

Ligt dat aan de publieke opinie in Nederland of aan de kringen waarin je verkeert? Of wellicht aan wie het meest zijn mond opendoet? Ik ken namelijk voornamelijk links-georiënteerde mensen die helemaal niet anti-vluchteling zijn. En die op bijeenkomsten van welke aard dan ook, waar hard geroepen wordt over het beu zijn, elkaar aankijken, hun hoofd schudden en hun mond houden.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:54

liedje89 schreef:
Smee__ schreef:

Het woord allochtoon is ooit bedacht omdat het woord buitenlander zo'n negatieve bijklank had gekregen omdat mensen al maar negatieve dingen zeggen over buitenlanders. Je kan wel weer een ander woord bedenken maar dat lost niets op. Je lost het pas op als mensen daadwerkelijk minder negatief gaan denken over deze bevolkingsgroep, opnieuw labelen helpt daar imo niks aan?

Ik denk dat we niet zo heel veel keus hebben en we vluchtelingen gewoon op moeten vangen. Zoveel mensen opvangen en zoveel mensen laten intergeren gaat nu eenmaal niet zonder slag of stoot. Je kan het denk in de ogen van de ene groep nooit sober genoeg doen terwijl de ander vind dat asielzoekers juist zoveel mogelijk mee moeten in de maatschappij en dat kan alleen als je ook geld uittrekt om ze bijv eens mee te laten doen met een Nederlands feestje, ik benijd de mensen bij het COA niet :o

Correctie, allochtoon werd voor het eerst gebruikt omdat de term immigrant de lading niet meer dekte. Dit imv met de generatie immigranten die "blanker" en europeser werd. Hoe je het ook draait of keert, de term werd gecreeërd om de blanken van de niet-blanken te onderscheiden, zoals het nu nog steeds doet.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 18:55

Weten jullie dat "Eigen volk eerst" de slogan was van skinheadpartij CP '86, die in de jaren negentig is verboden door de rechter vanwege racisme? Wie zo'n vuiligheid in de mond durft te nemen, is zijn eigen welvaart en zijn plek in de Nederlandse rechtsstaat niet waard.

"Eigen volk" is trouwens een mythe. Om te beginnen zijn onze voorouders allemaal ooit Nederland binnengekomen. Sommigen van hen al in de oudheid, andere in de middeleeuwen of vroegmoderne tijd (zoals mijn voorouder van vadersvadersvaders....kant, maar ook de Nederlandse joden). Uiteindelijk zijn we dus allemaal allochtonen.

Ten tweede is er niets, helemaal niets, dat alle autochtone Nederlanders verbindt. Christendom? Hebben ze ook in andere landen, en heel veel Nederlanders zijn helemaal niet christelijk, om nog maar niet te spreken van katholiek en protestant (drie-, vierhonderd jaar geleden was je als katholieke Nederlander een landverrader!). Nederlandse taal? Is het dialect van Holland, dat tot standaardtaal is gebombardeerd. Groningers, Twentenaren en Limburgers weten dat: hun dialect lijkt heel veel op dat van net over de grens, maar het Twents is zogenaamd een "Nederlands" dialect omdat het in Nederland gesproken wordt. Taal valt dus ook af. Gemeenschappelijke geschiedenis? Ammehoela. Sommige plaatsen kwamen pas in 1815 bij Nederland. Gemeenschappelijke volksgebruiken? Wel eens een Fries carnaval zien vieren? Of een Zeeuw zien schaatsen?

Nationalisme is een negentiende-eeuws verzinsel, een soort nieuwe religie verzonnen door regeringen om mensen op te stoken tegen de vijand. Mensen zijn erg vatbaar voor het wij-gevoel, dat heel gemakkelijk misbruikt kan worden als een wij-tegen-zijgevoel. Je mag jezelf best Nederlander voelen, of paardenmens, of Amsterdammer, of drager van paarse T-shirts, maar als je een hekje om je eigen identiteit gaat zetten ben ik weg. Dat leidt alleen maar tot de meest vreselijke dingen.

Maar het is heel simpel. Als Bokt volzit met mensen die het eens zijn met de topictitel, dan ben ik hier weg. Sterker nog: dan vraag ik of mijn account stante pede vernietigd kan worden.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:01

bruintje123 schreef:

Iedereen was het eens. Einde baan. Zonder wachtgeld. Juist hij moet zich aan de Wet houden.

Als jij geen medelijden kunt voelen met mensen uit een land zo verscheurd door geweld en barbarij als Syrië, raad ik je aan er zelf te gaan wonen. Vluchtelingen hebben geen keus, wanneer wil dat er een keer bij mensen in?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:04

musiqolog schreef:
Weten jullie dat "Eigen volk eerst" de slogan was van skinheadpartij CP '86, die in de jaren negentig is verboden door de rechter vanwege racisme? Wie zo'n vuiligheid in de mond durft te nemen, is zijn eigen welvaart en zijn plek in de Nederlandse rechtsstaat niet waard.

"Eigen volk" is trouwens een mythe. Om te beginnen zijn onze voorouders allemaal ooit Nederland binnengekomen. Sommigen van hen al in de oudheid, andere in de middeleeuwen of vroegmoderne tijd (zoals mijn voorouder van vadersvadersvaders....kant, maar ook de Nederlandse joden). Uiteindelijk zijn we dus allemaal allochtonen.

Ten tweede is er niets, helemaal niets, dat alle autochtone Nederlanders verbindt. Christendom? Hebben ze ook in andere landen, en heel veel Nederlanders zijn helemaal niet christelijk, om nog maar niet te spreken van katholiek en protestant (drie-, vierhonderd jaar geleden was je als katholieke Nederlander een landverrader!). Nederlandse taal? Is het dialect van Holland, dat tot standaardtaal is gebombardeerd. Groningers, Twentenaren en Limburgers weten dat: hun dialect lijkt heel veel op dat van net over de grens, maar het Twents is zogenaamd een "Nederlands" dialect omdat het in Nederland gesproken wordt. Taal valt dus ook af. Gemeenschappelijke geschiedenis? Ammehoela. Sommige plaatsen kwamen pas in 1815 bij Nederland. Gemeenschappelijke volksgebruiken? Wel eens een Fries carnaval zien vieren? Of een Zeeuw zien schaatsen?

Nationalisme is een negentiende-eeuws verzinsel, een soort nieuwe religie verzonnen door regeringen om mensen op te stoken tegen de vijand. Mensen zijn erg vatbaar voor het wij-gevoel, dat heel gemakkelijk misbruikt kan worden als een wij-tegen-zijgevoel. Je mag jezelf best Nederlander voelen, of paardenmens, of Amsterdammer, of drager van paarse T-shirts, maar als je een hekje om je eigen identiteit gaat zetten ben ik weg. Dat leidt alleen maar tot de meest vreselijke dingen.

_/-\o_ _/-\o_

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:58

Waar ik wel tegenaan loop is dat (in mijn gemeente, weet niet hoe dat in andere gemeentes is) bijna alle sociale huurwoningen verkocht worden zodat het aantal sociale huurwoningen sterk daalt. Ik nu weer opzoek ben naar een leefruimte groter dan 35m2 en iets van een tuin. Dat er dan op de website van de woningbouw staat dat er een x aantal woningen per jaar aan asielzoekers wordt toegewezen.
Uiteraard weet ik dat ik niet mag klagen. Ik héb een huis, een, in dit geval, uitkering en ik kom rond. Uitkering niet geheel eigen keuze, als ik kon ging ik gister nog werken. Dus zeker blij dat het er is. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat er ontzettend veel Nederlanders opzoek zijn naar een woning en die hier gewoon jaren op moeten wachten. Terwijl een vluchteling urgentie krijgt. Er zijn heel veel schrijnende gevallen in Nederland die dit ook verdienen en niet krijgen.[/quote]

Daar loop ik ook tegenaan, dat met de huurwoningen. Ik weet dat de wachttijd hier, voor een huurwoning zo'n 10 jaar is. Voor de vluchtelingen zijn en worden er ineens woonruimtes geschikt gemaakt, verbouwd en opgeknapt, en bestaande huurwoningen beschikbaar gesteld.

Begrijp me niet verkeerd, de échte vluchtelingen, degenen die anders afgeslacht zouden worden, die gun ik het van ALLER harte om hier te kunnen zijn, met hen wil zeker delen..!! Maar er zijn veel meer economische vluchtelingen en "handjesophouders voor gratis geld" bij, krijg ik de indruk.. En, die fietsen hier rond op gloednieuwe fietsen, doen boodschappen bij AH en kleden zich volgens de laatste mode. Moeders, met een omvang waar ik bijna 3 keer in pas, waggelen hier met hun baby's in nieuwe peperdure kinderwagens, door de supermarkt, pakken veel groentes en fruit op, zie je ze vervolgens een vies gezicht trekken :+ Ja, sorry hoor, maar dit voelt gewoon niet eerlijk...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:04

musiqolog schreef:

Maar het is heel simpel. Als Bokt volzit met mensen die het eens zijn met de topictitel, dan ben ik hier weg. Sterker nog: dan vraag ik of mijn account stante pede vernietigd kan worden.

A-MEN!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:06

Mikkiej schreef:
coldsummers schreef:
Amen, Rocamor! Precies zoals jij het verwoord!
Als een 'Nederlander' in de schuldsanering komt maar daarvoor jarenlang boven zijn stand heeft geleefd vinden wij het niet erg, en misschien zelfs wel zielig. Waarom? Waarschijnlijk omdat het een Nederlander is en dus van 'ons eigen volk'.

En hier valt mijn mond van open, werkelijk. Idd, als mensen boven hun stand hebben geleefd en daardoor in de schuldsanering komen is het hun eigen schuld.
Maar er al eens aan gedacht dat dit in de meeste gevallen niet het geval is? Beetje kort door de bocht...

Evenals de opmerking die eerder is gemaakt over WW/WIA, WW heb je zelf opgespaard.. Ik ben heel blij dat er iets van een ziektewetuitkering is anders stond ik nu mooi op straat. Sparen hiervoor terwijl je al een het minimum zit, gaat lekker handig..
Maar volgens mij was die post ook sarcastisch bedoeld... (hoop ik)

Wat betreft de vluchtelingen.. Persoonlijk heb ik er geen last van. Ik zie hier niet meer vluchteling als normaal.
Dat deze mensen al dan niet tijdelijk, onderdak nodig hebben moge duidelijk zijn. Ik zou niet graag willen ruilen.
Uiteraard weet ik dat ik niet mag klagen. Ik héb een huis, een, in dit geval, uitkering en ik kom rond. Uitkering niet geheel eigen keuze, als ik kon ging ik gister nog werken. Dus zeker blij dat het er is. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat er ontzettend veel Nederlanders opzoek zijn naar een woning en die hier gewoon jaren op moeten wachten. Terwijl een vluchteling urgentie krijgt. Er zijn heel veel schrijnende gevallen in Nederland die dit ook verdienen en niet krijgen.

Oke, maar er zijn ook mensen bij die het er zelf naar hebben gemaakt en echt jarenlang boven hun stand hebben geleefd. Ik heb ook nergens gezegd dat ik zeg dat dit altijd het geval is. Maar oke...

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:18

Malyma schreef:
Begrijp me niet verkeerd, de échte vluchtelingen, degenen die anders afgeslacht zouden worden, die gun ik het van ALLER harte om hier te kunnen zijn, met hen wil zeker delen..!! Maar er zijn veel meer economische vluchtelingen en "handjesophouders voor gratis geld" bij, krijg ik de indruk.. En, die fietsen hier rond op gloednieuwe fietsen, doen boodschappen bij AH en kleden zich volgens de laatste mode. Moeders, met een omvang waar ik bijna 3 keer in pas, waggelen hier met hun baby's in nieuwe peperdure kinderwagens, door de supermarkt, pakken veel groentes en fruit op, zie je ze vervolgens een vies gezicht trekken :+ Ja, sorry hoor, maar dit voelt gewoon niet eerlijk...

Dit herken ik dan weer totaal niet. Hoe weet je zo zeker dat dit vluchtelingen zijn dan?

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:45

xRaisin schreef:
Malyma schreef:

Dit herken ik dan weer totaal niet. Hoe weet je zo zeker dat dit vluchtelingen zijn dan?

Sorry, het zijn asielzoekers, ik dacht dat die ook onder de noemer vluchteling vielen. Degenen die ik omschreef zijn in iig geen Syriërs.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:46

Ik vind dat je pas mag roepen dat het hier in Nederland bagger is als je een tijd in hun land geleefd hebt en dan bij terugkomst in Nederland nog exact dezelfde mening bent toegedaan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:50

Smee__ schreef:
Ailill schreef:
Autochtoon: Persoon van wie de beide ouders in hetzelfde land, dit geval Nederland, zijn geboren, ongeacht het land waar men zelf is geboren.

Allochtoon:
Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie). Ook wordt onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse allochtonen.

Ik vind dit toch zulke nare woorden, allochtoon en autochtoon. Een vriendin van mij is volgens deze beschrijving allochtoon want haar vader is in Egypte geboren. Maar met haar blond haar en blauwe ogen zo Hollands als de pest :')

Ik word altijd een beetje kriegelig van dat wij vs zij. Als andersom hier de pleuris losbarst wil je ook graag ergens welkom zijn om in ieder geval weer veilig te kunnen leven totdat het in je eigen land weer veilig is. Natuurlijk zullen er rotte appels tussen zitten, maar die zitten er in "eigen volk" net zo goed tussen.
Klopt helemaal, het zijn etiketjes, absoluut niet waar ik achter sta. Ik plaatste enkel de juiste definities i.v.m. het verkeerd gebruik binnen dit topic.

Voor mij zijn we allemaal mensen, met elk gelijke rechten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:59

musiqolog schreef:
bruintje123 schreef:

Als jij geen medelijden kunt voelen met mensen uit een land zo verscheurd door geweld en barbarij als Syrië, raad ik je aan er zelf te gaan wonen. Vluchtelingen hebben geen keus, wanneer wil dat er een keer bij mensen in?

Wie zegt dat ik geen medelijden heb met echte vluchtelingen?
Dat is jou aanname.
Maar 70% is geen vluchteling.
En dat merk je ook aan hun gedrag op het azc.
Want de doofpot met weggestopte rellen, diefstallen, en vooral onbeschoft gedag is groot.

En nee met die mensen heb ik niks op.
Die mogen vandaag weer op de bus terug.
Dat zijn mensen die je hier niet Wilt.

De andere mensen prima. Die zijn dankbaar en enorm blij dat ze hier zijn. Klagen niet. Stelen niet.
Welkom meer dan dat.

Maar Nederland shift niet. Laat alles maar gebeuren.
De woonruimte die dan inderdaad te kort is en helemaal niet voor mensen waarvoor het is bedoeld.
En dat zijn ook geen mensen die hier ooit willen werken. Willen bijdragen op welke fijne manier dan ook.
Nu weg ermee en laat de dankbare blijven.
De vluchteling. En dan komt alles goed.
Nu niet.

En zo kweek je steeds meer rechts denkende mensen. En niet die mensen de schuld geven. Nee de ministers die geen oog hebben voor mensen die heel hard werken maar amper meer de kop boven water houden. Niet duur luxe en vakantie. Maar door hoge huren. Hoge zorgkosten, verzekeringen en belastingen. Om 70% profiteurs te onderhouden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:18

bruintje123 schreef:
Maar 70% is geen vluchteling.

Van de andere kant, 93,6% van de statistieken op de internet zijn verzonnen.

Citaat:
En zo kweek je steeds meer rechts denkende mensen.

Nee, dat is voor een deel toch echt eigen keuze. Er zijn ook veel mensen in rotposities die toch niet rechts worden. Bovendien biedt 'rechts' geen oplossing, juist niet voor de huurders. De mensen aan de onderkant worden heel venijnig uitgespeeld tegen mensen die het ook rot hebben... maar waarom accepteren we dat de Vestia-gozer nu op kosten van de gedupeerde woningbouw lekker rustig op Aruba zit? Waarom aanvaarden we dat de Wassenaarse en Aerdenhouts villa's gesponsord worden met 52% hypotheekrenteaftrek (standpunt van de PVV: ja, prima! Houden zo!)

Citaat:
Hoge zorgkosten, verzekeringen en belastingen. Om 70% profiteurs te onderhouden.

... en omdat een bepaalde groep in Nederland juist heel erg profiteert van die hoge zorgkosten, leuk kan speculeren met verzekeringen, creatief kan profiteren van de belastingen.

We richten onze verontwaardiging op de verkeerde mensen... we maken (opnieuw) mensen tot zondebok van iets wat zij niet hebben veroorzaakt. De slechte woningmarkt is niet de schuld van mensen die hier nog niet waren toen het beleid werd gemaakt. Daarvoor moet je bij de huidige politieke partijen zijn - de regeringspartijen maar ook de gedoogpartijen van de afgelopen jaren. Die hadden het kunnen veranderen, maar hebben dat nadrukkelijk gekozen om de huurmarkt juist alleen maar verder in de hoek te drukken.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:23

Blue_Eyes schreef:
sloffiee schreef:
Het volk dat hier rotzooi loopt te trappen (ja ook de 2e/3e generatie) mogen ze van mij linea recta eruit gooien.. Daar heb ik een broertje dood aan.. 40 jaar in NL wonen en nog maar 4 woorden Nederlands soreken.. Jongeren die de boel vernielen.. Mannen die vrouwen lastig vallen.. Groepen die met slinkse trucjes de mensen van hun sieraden beroven, groepen die honden stelen voor gevechten.. En ga zo maar door.. Weg ermee.. Allemaal..

Well, that escalated quickly.
Ik vind dat er een héél groot verschil zit tussen rotzooi trappen en na 40 jaar de taal nog niet beheersen. Daar zit voor een groot deel ook een cultuurding achter. Vrouwen die niet verder komen dan de voordeur van hun eigen huis en dat van hun moeder/zus/vriendin en eventueel de Aldi, die leren de taal niet. En voor heel veel met name oudere dames van Noord-Afrikaanse afkomst geldt dat. Die voelen zich daar zelf overigens meestal prima bij, dus begin nu niet over onderdrukking. Als je bij deze dames thuiskomt, zullen ze je overladen met gastvrijheid - want zo is hun cultuur tegelijk ook weer. Ze kunnen alleen geen Nederlands met je spreken.
En ja, er zijn ook veel oudere heren die slecht Nederlands spreken. Een beetje hetzelfde laken een pak, en dat zeg ik als docent NT2: deze heren komen (vaak) wel (verplicht) op taalles/inburgering, maar die cursussen leren je alleen het absolute minimum dat je nodig hebt om het examen te halen. Als je na afloop daarvan vooral in je eigen kringetje blijft rondlopen en je moedertaal spreekt met mensen die uit dezelfde cultuur komen, wordt een taal heel gauw roestig. Zeker als die taal zo ver van je af ligt dat er weinig tot niets aan herkenbare woorden of zelfs maar klanken in zit. Onze taal leren vinden ze moeilijk. En als je je ook kunt redden met je eigen taal, waarom zou je dan ook? Ik vind dat echt, écht iets totaal anders dan criminele activiteiten uitvoeren!

Waar is de inburgering dan?
Als je als vrouw niet verder kan dan de aldi of je voordeur?
Wat is dat voor inburgering?
Dat is opsluiting.
En is dat hun cultuur? De vrouw opsluiten.

Sorry, dat is voor mij linea recta terug naar noord-afrika waar dat hun cultuur is.
Hier is een vrouw vrij om over de drempel te stappen.