Deurwaarder veilt kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:47

Brainless schreef:
@Daphne
Het is aan de eigenaar dat te regelen.
Hij/zij weet weken van te voren wanneer hij/zij uitgezet gaat worden.
Het is echt niet zo dat ze ineens onverwacht voor de deur staan.
Degene die alles komen leeghalen weten vaak geeneens of er katten/dieren aanwezig zijn.

Tuurlijk is dat aan de eigenaar. En ik weet hoe het gaat, hoeveel kansen je krijgt om een regeling te treffen en als dat niet lukt desnoods zelf een huis te zoeken. Maar als je een huis gaat leeghalen en je ziet daar 2 katten lopen, dan vind ik dat je direct wat moet regelen voor die dieren. En niet eerst het hele huis leeghalen en dan voor het sluiten van de deuren denken; Ohja.. Die katten moeten nog weg.
In dit geval was degene die ging over het leeghalen gewoon aanwezig, het was niet zo dat er alleen mensen bezig waren die de opdracht kregen het huis leeg te halen.

Huis was al bijna helemaal leeg toen wij bericht kregen dat we de katten op moesten halen. Ik verwacht heus niet een dag van te voren de dieren op te kunnen halen. De dieren op een rustige plek zetten, dat had voor de dieren al ontzettend gescheeld.

En dat de eigenaar de dieren achterlaat, mag toch niet betekenen dat er dan maar niemand naar de dieren omkijkt... Zij kunnen er helemaal niks aan doen.

Ik bedoel trouwens dus ook dat ik voor het veilen van dieren ben... Juist om het verhaal wat ik getypt heb te voorkomen. Als de dieren gewoon opgehaald worden en het goed hebben in de tussentijd, dan vind ik veilen prima....

Brainless

Re: Deurwaarder veilt kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:48

Je weet ook dat de kosten van het leeghalen oplopen op het moment dat er 10 man moet wachten totdat er iemand is voor de katten?
En dat deze kosten ook voor rekening van de schuldenaar zijn?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:50

SAKKIA schreef:
Ik heb hierover nogal een discussie ontketend op facebook waar ik echt voor van alles en nog wat uitgemaakt wordt. Zo ben ik hersenloos, walgelijk en noem maar op :+

Ik ben het namelijk met ElenaMM7 eens en dat wordt me niet in dank afgenomen :+ Ik denk juist in het belang van het dier, ik weet hoe de procedure werkt als er een inbeslagname is en wat er volgens gebeurd. Uiteindelijk gaat het natuurlijk voor de deurwaarder enkel om het geld wat er binnenkomt, maar als je verder denkt, denk ik niet dat de kat er heel veel slechter van zou zijn geworden.

Natuurlijk is het vervelend dat ze ergens anders heen moeten en dat ze daarvan stress hebben, maar hoe lang duurt dat nou werkelijk? Ik zou het veel vervelender vinden als blijkt dat de kat medische zorg nodig heeft maar dat daarvoor de financiële middelen niet zijn. Juist dat zou me echt aan het hart gaan.
En tuurlijk is het heel vervelend voor de eigenaren van de kat, maar er is wel een hele lange weg afgelegd voor ze tot inbeslagname en veiling overgaan. Ze hadden zelf ook maatregelen kunnen treffen om te zorgen dat de kat niet geveild hoefde te worden, ze hadden ook zelf op zoek kunnen gaan naar een nieuw liefdevol huisje zodat ze deze kosten niet meer zouden hebben. Of de kat tijdelijk elders onder brengen tot ze zelf weer financieel gezond genoeg waren om er voor te kunnen zorgen.

Nou dan zal het je niet verbazen dat ik je facebookvrienden volg.Hersenloos wil ik niet zeggen je denkt er over na,harteloos wel.

Ik vind het straf dat er echt mensen zijn die gewoon geen klap om dieren geven en om mensen die in hun diepste ellende zitten.Er word hier gedaan of alles maar eigen schuld dikke bult is .Terwijl niemand de mensen kent of hun echte situatie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:52

Niemand zegt dat de schulden hun eigen schuld is.
Maar wel dat het dier niet eerder is overgeplaatst naar bv vrienden/buren.
Je krijgt nl ruim van te voren bericht dat ze de boel komen opnemen/taxeren.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:54

ik vind het echt sneu, spullen veilen oke. Spullen zijn te vervangen. Jouw eigen kat waar je waarschijnlijk erg aan gehecht bent niet :n

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:01

Ik las net op nu.nl dat de deurwaarder afziet van het veilen van de kat. Neemt niet weg dat ze met regelmaat dieren veilen natuurlijk.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:04

Wat ik altijd erg vind is dat zo'n dier dan onder verantwoording van iemand valt die niet verder komt dan het is een witte. Daarin zou toch een aanpassing moeten komen dat die dieren misschien wel geveild kunnen worden maar onder een speciale curator vallen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:05

Brainless schreef:
Je weet ook dat de kosten van het leeghalen oplopen op het moment dat er 10 man moet wachten totdat er iemand is voor de katten?
En dat deze kosten ook voor rekening van de schuldenaar zijn?

Er zit wel een verschil tussen 8/9 man die het huis gaat leeghalen terwijl 1/2 man ondertussen even die katten opbergen of met 10 man gaan staan wachten tot er iemand is van de dierenambulance die de katten ophaalt. Het huis moest leeggehaald worden en die katten horen daar gewoon bij.

Daarnaast zeg ik ook, dat ze ook aan de slag kunnen gaan voor wij er zijn. Maar eerst het hele huis leeg halen en dan bellen, dat is gewoon sneu. Wij hebben een klein werkgebied, waren binnen 5 minuten aanwezig en het huis was op wat troepjes na helemaal leeg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:07

wwillemijn schreef:
Ik las net op nu.nl dat de deurwaarder afziet van het veilen van de kat. Neemt niet weg dat ze met regelmaat dieren veilen natuurlijk.

Dat had je hier ook al kunnen lezen :)

Waarom wordt er niet moeilijk gedaan over een paarden veiling en wel over een kat?

Twee jaar terug bood half bokt nog mee met een bva veiling.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:25

beatje schreef:
SAKKIA schreef:
Ik heb hierover nogal een discussie ontketend op facebook waar ik echt voor van alles en nog wat uitgemaakt wordt. Zo ben ik hersenloos, walgelijk en noem maar op :+

Ik ben het namelijk met ElenaMM7 eens en dat wordt me niet in dank afgenomen :+ Ik denk juist in het belang van het dier, ik weet hoe de procedure werkt als er een inbeslagname is en wat er volgens gebeurd. Uiteindelijk gaat het natuurlijk voor de deurwaarder enkel om het geld wat er binnenkomt, maar als je verder denkt, denk ik niet dat de kat er heel veel slechter van zou zijn geworden.

Natuurlijk is het vervelend dat ze ergens anders heen moeten en dat ze daarvan stress hebben, maar hoe lang duurt dat nou werkelijk? Ik zou het veel vervelender vinden als blijkt dat de kat medische zorg nodig heeft maar dat daarvoor de financiële middelen niet zijn. Juist dat zou me echt aan het hart gaan.
En tuurlijk is het heel vervelend voor de eigenaren van de kat, maar er is wel een hele lange weg afgelegd voor ze tot inbeslagname en veiling overgaan. Ze hadden zelf ook maatregelen kunnen treffen om te zorgen dat de kat niet geveild hoefde te worden, ze hadden ook zelf op zoek kunnen gaan naar een nieuw liefdevol huisje zodat ze deze kosten niet meer zouden hebben. Of de kat tijdelijk elders onder brengen tot ze zelf weer financieel gezond genoeg waren om er voor te kunnen zorgen.

Nou dan zal het je niet verbazen dat ik je facebookvrienden volg.Hersenloos wil ik niet zeggen je denkt er over na,harteloos wel.

Ik vind het straf dat er echt mensen zijn die gewoon geen klap om dieren geven en om mensen die in hun diepste ellende zitten.Er word hier gedaan of alles maar eigen schuld dikke bult is .Terwijl niemand de mensen kent of hun echte situatie.

Het zijn niet mijn facebookvrienden, het zijn vreemden.

Maar bedankt dat je me harteloos vindt. Ik zeg nergens dat het eigen schuld dikke bult is en als er iemand om dieren geeft ben ik het wel. Ik heb hier namelijk twee kneusjes zitten waarvoor mensen niet meer konden of wilden zorgen en dat heeft me heel veel geld en vooral liefde gekost om ze weer op te lappen.
Dus jij had liever gezien dat de kat in het reismandje geladen was en met de eigenaren op straat was gezet? En dan? Van hot naar her slepen tot er weer een woning voor henzelf is? Nee dat is echte dierenliefde.

Als ik zo diep in de ellende zit dan ga ik mezelf eens afvragen of ik mijn dieren nog wel dat geven wat ze nodig hebben en wat ze verdienen! Als dat niet zo is dan is dat heel jammer en heel verdrietig voor mij (en serieus alleen de gedachte alleen al breekt mijn hart) maar dan ga ik op zoek naar een mandje waar ze dat wel krijgen. En zorg ik dat ik zelf weer op de rit kom en denk pas dan weer eens aan dieren.

Dus harteloos nee echt niet, mijn dieren staan altijd voorop, ook als dat betekend dat ze bij een ander beter af zijn dan bij mij.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:01

Daphne__ schreef:
elenaMM77 schreef:
beatje.. en in geval van uitzetting dan?
wat moet er dan met zo'n dier gebeuren?
of vind je dan dat iedereen er aan mee moet betalen zodat diegene niet naar de opvang moet,
maar een mooi huisje krijgt (waarbij de kat dus ook moet verhuizen) omdat een goedkopere oplossing geen huisdieren toelaat?

Ik heb op de dierenambulance gewerkt en heb ook eens 2 katten (Witte raskatten ook) op moeten halen. Eigenaar werd uit huis gezet en hele huis werd leeg gehaald. Toen wij aankwamen was er al +- 10 man in huis om het huis leeg te halen en de spullen allemaal in de container te gooien. Katten waren helemaal over de zeik en klapten tegen de ruiten. Na een hoop bloed (Van mij hoor) hadden we de katten in de koffertjes en konden ze mee. We hebben ze naar het asiel gebracht en vanuit daar zijn ze uiteindelijk apart geplaatst... Andere medewerker van de dierenambulance kende de eigenaar en zei dat de katten altijd goed samen konden. Maar ze vielen elkaar in het asiel aan, waarbij ook nog bloed vloeide.

Mijn ervaring hiermee is dus dat er niet naar de dieren gekeken word. We hadden optijd gebeld moeten worden, zodat de dieren rustig in koffertjes gedaan konden worden en weg konden voor verschillende vreemden het huis binnen kwamen + de onrust van het leeghalen van het huis... En ik weet niet of de eigenaar vrijwillig is vetrokken, of onder dwang met politie... Dus mogelijk een hoop heisa met baasje(s?) en vervolgens de stress van meerdere vreemden in huis.

Maar gelukkig heeft de schuldeiser een paar euro... Echt, ik snap natuurlijk helemaal dat de schuldeiser geld wil, maar dieren moeten hier zoveel mogelijk buiten gehouden worden. Veiling is dan niet het probleem, als het dier maar niet blootgesteld word aan extreme stress. Dus voor het leeghalen van een huis de dieren al weg laten halen, kwestie van een paar minuten...

Ik heb, als dierenambulance medewerker, gelukkig andere ervaringen met uithuisplaatsingen/inbeslagnames. Meestal worden wij wel van te voren gebeld door politie, soms een uur van te voren maar we gaan wel altijd als eerste naar binnen om de dieren eruit te halen.

Dieren gaan dan vaak naar een 'depot' dat is een opvangcentrum ver buiten de regio waar het dier uit huis is gehaald.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:21

Achja de kat wordt gewoon als pressi-middel gebruikt natuurlijk.

Als je al zo diep in de ellende zit grijp je je juist vast aan dat wat je veel dierenbaarder is dan spullen. En dat zijn de huisdieren.

De maatschappij zou eens anders tegen het probleem moeten aan aankijken. We doen in NL net alsof we het zo goed voor elkaar hebben. Zo sociaal zijn. Blabla... Het recht van de sterkste regeert ( oftewel met het meeste geld). NL is niet niets anders dan de soms barbaarse dierenwereld.

Mensen hebben soms pech in hun leven, of waren goedgelovig in het financiele systeem, of kunnen echt niet mee komen, zijn belazerd etc. En ipv dat er hulp komt wordt alles onder hun kont weggehaald.
Krijgen ze boete op boete. Mensen willen wel betalen maar KUNNEN niet. En dan gaan de coorporaties ze nog verder de s***t inhelpen. Niemand die dat eens aan banden legt. En roept tot grote ergernis ook nog eens iedereen Tja dan motten ze ook maar betalen...

Misschien dat iedereen zich eens wat milder kan opstellen, het kan jullie ook nl overkomen. 90 % van iedereen die nl 3 maanden geen geld krijgt betaald heeft al beslagleggingen op de loer liggen. Het is voor de meeste hier op Bokt dus niet zo ver weg als het misschien lijkt.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:28

Ben het totaal niet met Ariatje eens. We menen in Nederland maar dat we alles moeten hebben, ieder lid van het gezin een smartphone, de duurste merkkleding, roken en andere dure hobby's, minstens 2 keer per jaar op vakantie, meerdere huisdieren, terwijl we het niet kunnen betalen.
Koop maar alles op afbetaling want de rente is toch laag. Nou uiteindelijk moet het toch betaald worden. Er zijn natuurlijk uitzonderingen die om een bepaalde nare manier in de schulden zijn gekomen maar veel ligt er toch aan dat we boven ons budget menen te moeten leven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:34

ariatje schreef:
Mensen hebben soms pech in hun leven, of waren goedgelovig in het financiele systeem, of kunnen echt niet mee komen, zijn belazerd etc. En ipv dat er hulp komt wordt alles onder hun kont weggehaald.
Krijgen ze boete op boete. Mensen willen wel betalen maar KUNNEN niet. En dan gaan de coorporaties ze nog verder de s***t inhelpen. Niemand die dat eens aan banden legt. En roept tot grote ergernis ook nog eens iedereen Tja dan motten ze ook maar betalen...

Misschien dat iedereen zich eens wat milder kan opstellen, het kan jullie ook nl overkomen. 90 % van iedereen die nl 3 maanden geen geld krijgt betaald heeft al beslagleggingen op de loer liggen. Het is voor de meeste hier op Bokt dus niet zo ver weg als het misschien lijkt.

Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe er met iemand werd omgegaan die diep in de schulden was geraakt door toedoen van iemand anders. En werkelijk waar: ik werd er op een gegeven moment gewoon misselijk van hoe die persoon de hand boven het hoofd gehouden werd, waardoor anderen (waaronder de schuldeiser) uiteindelijk de dupe waren. En de schuldenaar gewoon vrolijk doorleeft inclusief auto, paard etc. Want hoe je het ook wendt of keert: de schuld is het probleem van die persoon, en niet dat van de rest van de wereld. Op het moment dat je daar niks aan doet, leef je in feite op kosten/ten koste van een ander.
Ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben, maar er zijn blijkbaar steeds meer mensen die daar geen enkele moeite mee lijken te hebben.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:35

Ik vind het zo jammer dat het proces deurwaarder --> ontruiming/gedwongen verkoop soms niet/verkeerd wordt begrepen.

Er gaat echt een lange tijd overheen met vele mogelijkheden voordat wordt overgegaan tot ontruiming/gedwongen verkoop.
Ik heb regelmatig contact met deurwaarders en met dergelijke kantoren zijn prima afspraken te maken.

Ik ben geen voorstander van het veilen van dieren maar soms is het ook beter voor het dier zelf (in deze situatie geen idee overigens, ken het verhaal verder niet).
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 11-05-16 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:36

@Ariatje
Kat wordt al niet meer geveild.

Daarnaast zijn er niet alleen coöperaties die mensen uitzetten (zij nemen juist vaak langer de tijd zodat de huurder problemen kan oplossen), maar ook particulieren die hun huis hebben verhuurd (vaak onder de leegstandswet).

Dat laatste komt vaak voor en is het heel vervelend als de huurder niet meer betaald waardoor de verhuurder ook in problemen komt (moet nl de hypotheek gewoon doorbetalen).
Zo gaan er dan 2 mensen het schip in.
Ik snap dan best dat zij eerder een verzoek doen om de huur te ontbinden (en het huis uit zetten als zij echt niet gaan).
Die kunnen zich niet milder instellen omdat anders zij ook mee ten onder gaan.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 08:43

Snorlex schreef:
Ik vind het zo jammer dat het proces deurwaarder --> ontruiming/gedwongen verkoop soms niet/verkeerd wordt begrepen.

Er gaat echt een lange tijd overheen met vele mogelijkheden voordat wordt overgegaan tot ontruiming/gedwongen verkoop.
Ik heb regelmatig contact met deurwaarders en met dergelijke kantoren zijn prima afspraken te maken.

Ik ben geen voorstander van het veilen van dieren maar soms is het ook beter voor het dier zelf (in deze situatie geen idee overigens, ken het verhaal verder niet).

Wellicht zijn die er ja.
Maar het valt niet te ontkennen dat er regelmatig niet goed te praten wantoestanden plaatsvinden. Van belachelijk hoog oplopende boetes, tot intimidatie tot gedwongen verkopen ver beneden marktwaarde. Wat dan toevallig ook nog eens richting bevriende opkopers gaat.

Ja deurwaarders zijn heilig en hebben het beste met de schuldeiser voor....duhh

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:13

Zeg ik dat? Nee.
En volgens mij bedoel je schuldenaar? Want met de schuldeiser hebben ze wel het beste voor idd :P

Als je er vroeg bij bent en met ze blijft praten zijn ze echt niet zo vreselijk als je doet voorkomen.
Wat ik vaak tegenkom is dat mensen stoppen met communiceren. En dat snap ik wel als je te maken hebt met vele schuldeisers, maar vraag dan een instantie om je te helpen.
Ontruiming/gedwongen verkoop is echt de laatste optie, dan is al veel de revu gepasseerd.

En soms heb je er een hork tussen zitten. Maar dat zijn (mijn ervaring) niet de grote kantoren maar de kleintjes. Het ligt overigens ook aan de opdrachtgever, deurwaarder is daarin gewoon de trekpop.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:04

Vind jij dat mensen die 3 maanden achterlopen met hun hun hypotheek maar wel al ruim een ton hebben afgelost het verdienen uit hun huis te worden gezet? Het pand voor nog geen 70 % van de marktwaarde wordt verkocht ? Omdat mensen werkeloos zijn geraakt? Het draait bij deurwaardes om geld. Geld voor hun hun clienten, geld voor zichzelf en geld voor de directe zakelijke kring zoals opkopers.

Deurwaarders zijn er niet voor ( idd ) de schuldenaars. Ze rekenen torenhoge tarieven met boetes die kant nog wal raken.Het is een vrij beroep, de mensen die ermee te maken krijgen vogelvrij tot sosm zelfs zo geïntimideerd dat ze doodsbang zijn geworden. Ik zie de keerijde van de zg redelijkheid die jij beschrijft. En die is onacceptabel schrijnend voor Nederlandse begrippen. Sorry, ben het niet met je eens.
Ja er zullen vast ook goede tussen zitten maar de branche moet echt eens wettelijk onderhanden genomen worden.

Als jij ouders met pasgeboren baby's op straat kunt zetten, dan kun je wel in je ( zakelijk ) recht staan. Maar als mens moet je je doodschamen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:07

ariatje schreef:
Vind jij dat mensen die 3 maanden achterlopen met hun hun hypotheek maar wel al ruim een ton hebben afgelost het verdienen uit hun huis te worden gezet? Het pand voor nog geen 70 % van de marktwaarde wordt verkocht ? Omdat mensen werkeloos zijn geraakt? Het draait bij deurwaardes om geld. Geld voor hun hun clienten, geld voor zichzelf en geld voor de directe zakelijke kring zoals opkopers.

Deurwaarders zijn er niet voor ( idd ) de schuldenaars. Ze rekenen torenhoge tarieven met boetes die kant nog wal raken.Het is een vrij beroep, de mensen die ermee te maken krijgen vogelvrij tot sosm zelfs zo geïntimideerd dat ze doodsbang zijn geworden. Ik zie de keerijde van de zg redelijkheid die jij beschrijft. En die is onacceptabel schrijnend voor Nederlandse begrippen. Sorry, ben het niet met je eens.
Ja er zullen vast ook goede tussen zitten maar de branche moet echt eens wettelijk onderhanden genomen worden.

Als jij ouders met pasgeboren baby's op straat kunt zetten, dan kun je wel in je ( zakelijk ) recht staan. Maar als mens moet je je doodschamen.

Ben je niet in de war met een incassobureau?? Een deurwaarder heeft zeker wel een wettelijke status, en voert de wet uit. Een incassobureau is idd een vrij beroep en daar gaat nog al eens wat mis... Die rekenen idd torenhoge tarieven, maar deurwaarders kunnen dat niet zomaar doen hoor, die worden overal gecontroleerd...

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:10

De deurwaarders voeren het uiteindelijk wel uit hè? En die houden zich allemaal keurig aan de regeltjes.. Ik weet niet om wat voor bedragen het gaat waar jij mee te maken krijgt. Maar hoe groter het bedrag hoe groter de wantoestanden...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:13

Een deurwaarder is compleet iets anders dan een incassobureau he...?

Een deurwaarder voert de gerechtsdeurwaarderswet uit en heeft hierbij te maken met allerlei regels. Hij kan niks doen zonder dat de rechter hiervoor een vonnis uitspreekt.

Een incassobureau kan iedereen oprichten, en daar zijn ook aardig wat louche van, ben ik met je eens. Maar een deurwaarder kan niets anders doen dan puur de wet uitvoeren. Of bedoel je dat we de wetten moeten veranderen :?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:16

ariatje schreef:

Ik kan je vertellen dat het wel wat langer duurt dan 3 maanden geen hypotheek betalen voordat je huis wordt geveild hoor.
De bank heeft veel liever dat je betaald dan met verlies het huis laat verkopen.
Meestal krijg je uitstel van betaling en de kans om het huis eerst gewoon te verkopen (vaak 6-12 maanden; mits jezelf ook op tijd aan de bel trekt en niet je kop in het zand steekt).
Pas daarna komt de veiling om de hoek kijken.

Deurwaarder is absoluut geen vrij beroep en ze mogen pas in beslag nemen/uitzetten na een uitspraak van de rechter (waar ook de schuldenaar bij aanwezig mag zijn om zijn verhaal te doen).
Vaak geeft de rechter alsnog uitstel om iemand de kans te geven de boel op orde te krijgen.

Het is heel sneu dat mensen met kleine kinderen op straat worden gezet; maar de (particuliere) woningeigenaren zijn niet sneu?
Dat zij misschien ook mee de afgrond in worden getrokken omdat zij inkomen missen?

De rechter doet uitspraak en de deurwaarder moet daar gehoor aangeven.
De opdracht ligt bij de eisers (verhuurder/eigenaar pand).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:20

Heel kort gezegd, de namen zeggen het toch eigenlijk al:

Een incassobureau incasseert alleen geld.
De deurwaarder komt aan de deur.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:24

Lous schreef:
De namen zeggen het al.
Een incassobureau incasseert alleen geld.
De deurwaarder komt aan de deur.

Een incassobureau komt (soms ook) wel aan de deur hoor :D