Ten ondergang van de aarde? Nieuwe voorspelling...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:20

Ok...
Tijd voor het introduceren van de Ierse "worry-stone" hier, waarbij de begeleidende tekst in het kort neerkomt op het volgende:

Wat er ook gebeurd:
Je gaat dood ( en dan is her niet veel meer om je druk om te maken/want je bent dood)
Of
Je gaat niet dood ( en dan is er niets om je druk om te maken......want je bent er nog :) )

Klaaarrrrrrrrrrrrrr O:)

croyslover

Re: Ten ondergang van de aarde? Nieuwe voorspelling...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:21

shirley :') _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:24

Dat je niet dood bent betekent nog niet dat er niks is om je druk om te maken. := en dood gaan we uiteindelijk allemaal. Hoe is voor de meeste de grootste bron van zorg

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:27

Ayasha:
Tuurlijk.

Alleen.....laten we vooral even relativeren bedoel ik.
Al die "de aarde vergaat voorspellingen" Pfffff......... zal best eens gebeuren ja. Maar tja... hebben we weinig over te zeggen toch......en als hij écht "explodeert" Woeesssssjjjjjjjj ineens met zijn allen weg...

Ach..
Het kan erger, toch?
Laatst bijgewerkt door Punz op 30-04-16 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:27

Punz schreef:
Ok...
Tijd voor het introduceren van de Ierse "worry-stone" hier, waarbij de begeleidende tekst in het kort neerkomt op het volgende:

Wat er ook gebeurd:
Je gaat dood ( en dan is her niet veel meer om je druk om te maken/want je bent dood)
Of
Je gaat niet dood ( en dan is er niets om je druk om te maken......want je bent er nog :) )

Klaaarrrrrrrrrrrrrr O:)

Of wat mijn oma altijd zei: "De mens lijdt het meest door het lijden dat men vreest." :+
Laatst bijgewerkt door Victory-Boy op 30-04-16 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:28

Jij snapt hem Victory-Boy!

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:29

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:30

inderdaad, het heeft geen nut om bang te zijn.
Als er iets is na de dood is er dus niks aan de hand
is er niks dan weet je dat toch niet

probleem opgelost :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:33

Imke1998 schreef:
Ik zag het bericht ook in mijn nieuwsfeed verschijnen.
Nou... volgens wikipedia hebben we toch al ruim 40 ondergangen van de aarde overleeft, dus ik kan me hier toch niet zo druk over maken. :')

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _de_wereld

waarom staat die van vorig jaar er niet bij :oo

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:34

Captain schreef:
Zombie apocalypse yeah! *\o/* :')

Als we al een ondergang moeten krijgen dan liefst niet deze ;(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:35

Ik maak me niet druk. Ik maak me eigenlijk weinig zorgen over eender welk einde want wat komt, komt toch. Of ik me druk maak of niet. Ik ben wel realistisch. En dat kan prima zonder zorgen. De kans dat ons einde niet 'woesj'-weg is, is ook groot. En dan gaan de langst overlevenden echt geen feestje hebben. :D
Daar hoef ik niet zo nodig bij te zijn (zal ik ook niet) dus ik hoop als het zo ver is, bij de eerste groep doden te zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:41

Het zou mij niks verbazen.
Toen de dinosaurussen er een zooitje van gingen maken werden ze in één klap uitgeroeid.
Nu de mensheid er een zooitje van dreigt te maken zal dat misschien ook wel in de toekomst worden opgelost.
Het lijkt wel een schoolwerkstuk van een "wezen".
"Nee jantje, die grote beesten zijn niet zo'n goed idee, zie je dat? Doe ze maar weg en begin maar overnieuw."
Nee jantje... met die poppetjes gaat het ook niet goedkomen. Doe ook maar weg en probeer het nog maar één keer overnieuw."
:=

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:57

Als we zo doorgaan houdt het binnen nu en 2 a 300 jaar echt wel op met (een groot deel van) de mensheid. Als we die 200 jaar al halen. Super vulkanen en andere rampen maak ik me eerlijk gezegd geen zorgen over.
Een paar flinke besmettelijke ziekten zijn niet leuk voor de mensenheid en ronduit poedersuiker als het je treft. Maar voor de balans is het wel goed als er af en toe wat ' uitgedunt' word, hoe hard dat ook klinkt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:03

AlwaysH schreef:
Zeepsop schreef:
Het zal wel. :') Ik maak me echt geen druk over dit soort dingen. En al zou het gebeuren, we kunnen er dan toch niks meer aan doen. :+ Ook kunnen ze dit soort dingen van te voren niet voorspellen.

En wat wordt er bedoeld met 'supervulkanen'? :')

Ik denk dat supervulkanen, vulkanen zijn die een groter oppervlak bereiken?

Yellowstone park ligt in de caldera van een supervulkaan. Als ik me goed herinner een 80 mijl doorsnee (google het maar eens).
Die vulkaan erupteert ongeveer iedere 6 tot 700.000 jaar, en de laatste keer was inderdaad ongeveer zó lang geleden en heeft toen bijna de prille mensheid uitgeroeid, de bevolkingspopulatie daalde naar schatting naar een paar duizend man....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:05

Anoniem schreef:
Toen de dinosaurussen er een zooitje van gingen maken werden ze in één klap uitgeroeid.
Nu de mensheid er een zooitje van dreigt te maken zal dat misschien ook wel in de toekomst worden opgelost.

Wat hebben die arme dino´s gedaan om zo´n einde te verdienen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:07

Een ding is echt zeker. We gaan allemaal dood. En als dat allemaal gelijktijdig is, dan is dat zo. En anders niet.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:11

shilady schreef:
Captain schreef:

Als we al een ondergang moeten krijgen dan liefst niet deze ;(

Hahaha straks zit iedereen the walking dead te kijken ter voorbereiding

Ik ben al voorbereid haha

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:12

Captain schreef:

Eerste wat ik dacht. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:47

Kuggur schreef:
[naam] schreef:

Ik denk dat ze alles een beetje "te" deden ;)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:58

knuffeldier schreef:
Als we zo doorgaan houdt het binnen nu en 2 a 300 jaar echt wel op met (een groot deel van) de mensheid. Als we die 200 jaar al halen. Super vulkanen en andere rampen maak ik me eerlijk gezegd geen zorgen over.
Een paar flinke besmettelijke ziekten zijn niet leuk voor de mensenheid en ronduit poedersuiker als het je treft. Maar voor de balans is het wel goed als er af en toe wat ' uitgedunt' word, hoe hard dat ook klinkt.

Klinkt hard voor de meesten maar ik deel je mening.
Mensen beseffen niet wat de consequenties van het continu vermeerderen van de mensheid zijn.

Moet je bokt eens horen als er een topic opduikt waarin iemand aangeeft een veulen van een shet/papierloos paard te willen, dan is de wereld te klein.
Maar baby's moeten vooral doorgefokt worden..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:17

Kuggur schreef:
Anoniem schreef:

Ze gingen wat te veel op vogels lijken? En degene die dat niet deden, tja, daar is het slecht mee afgelopen.

Overigens is het wel grappig hoe mensen alles wat lang geleden is graag op één hoop gooien. Tussen de eerste dinosauriërs en Tyrannosaurus rex zit ongeveer drie keer zo lang als tussen T. rex en ons.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:23

Nou dan sla ik het ramen lappen maar over. Zonde van de tijd :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:30

BeSen schreef:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... _de_wereld

waarom staat die van vorig jaar er niet bij :oo

Vergingen we vorig jaar ook dan? Jeetje, die heb ik dan helemaal gemist, hoe zonde -O- .

Mja, dat Yellowstone. Daar was eens een leuke film over, dat die caldera plofte. Mocht dat echt gebeuren dan wordt dat dus niet gezellig voor een heel groot deel van de wereld, zelfs zonder filmdramatisering. En al schijnt ie overtijd te zijn, volgens sommige wetenschappers zou het ook zomaar kunnen dat ie er al de brui aan heeft gegeven en helemaal niet meer ploft.

Maar persoonlijk maak ik me meer zorgen over wat mensen elkaar allemaal aandoen dan over vulkaanuitbarstingen, aardbevingen, killer-kometen of potentiële aarde verslindende aliens. De mens heeft die ongein helemaal niet nodig om er een zooitje van te maken en daarnaast is de kans veel groter dat ik om het leven kom door in een mes of een kogel te vallen (het is hier bij mij de laatste tijd aardig druk wat dat betreft := ) of onder een auto te gaan liggen dan dat ik het loodje leg door een superramp.
En dan nog slaap ik er geen nacht minder om. Als je je druk moet maken over alles wat er zou kunnen gebeuren heb je zeker tegenwoordig écht geen nachtrust meer en dat is zonde.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 16:57

Vanavond World War Z op tv, zou ook zo maar eens kunnen gebeuren :D :+

De aarde raakt denk ik niet zo maar uitgeput, vindt dit wel een mooi filmpje:
https://youtu.be/WmVLcj-XKnM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:04

Ik denk niet dat de aarde het heel erg vind als de mensheid uitsterft..