Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:31

Doorrijden is na zoiets is instinctief. Je raakt in paniek en vlucht als het ware. Had Peter R de Vries het over..., en kan me het heel goed voorstellen :j ik had dus ook net zo veel medelijden met de bestuurder als met het jongetje en vooral zijn ouders.

Totdat ik hoorde dat de jongen veel te hard reed... Dat vind ik echt not-done in een woonwijk. Daar hou je je gewoon min of meer aan de snelheid. Nog steeds is het ook heel poedersuiker voor de bestuurder, maar ook een hele harde les...

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:38

Nee dat snap ik. Het type ken ik wel. Ik noem ze altijd 'petjes'. Een pet op, een hand aan het stuur en het grootste gedeelte rijdt in een Volkswagen Golf. Maar alsnog. Dit wens je echt niemand toe. En als iedereen dan blind van woede hun vreselijke vocabulaire op het internet gooit, vind ik het soms vreselijk dat ik dan degene ben die er zo neutraal over denk. Soms vraag ik me echt af of er iets mis met mij is dan.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:39

lees op een fb forum dat de 18jarige jongen de zoon is van de beste vriend van de vader van de overleden jongen.
maakt de situatie nog heftiger denk ik zo..
de zoon van je beste vriend heeft je kind doodgereden,
ergens kan ik mij het doorrijden wel voorstellen, maar neemt niet weg dat ik het sowieso zeer slecht vind...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:54

magicmist schreef:
lees op een fb forum dat de 18jarige jongen de zoon is van de beste vriend van de vader van de overleden jongen.
maakt de situatie nog heftiger denk ik zo..
de zoon van je beste vriend heeft je kind doodgereden,
ergens kan ik mij het doorrijden wel voorstellen, maar neemt niet weg dat ik het sowieso zeer slecht vind...

Als dat waar is, dan wordt het drama nog groter. Lees ergens ook nog dat er misschien drugs in het spel zijn.... maarrrr, de geschiedenis leert dat bij dergelijke drama's de "behoefte" de kop op steekt om drama's aan te dikken en nog vele malen groter proberen te maken. Pers doet hier ook graag aan mee. Walgelijk.

Maar wat we zeker weten is dat er een vreselijk ongeluk is gebeurd. En dat is voor mij al genoeg drama. Later als er officieel feiten bekend worden gemaakt kan en zal ik mijn oordeel misschien pas bijstellen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 03:22

Och jeetje, wat een afschuwelijk verhaal, en wat vreselijk voor alle partijen ;(

het lijkt me afschuwelijk voor de automobilist, voor de ouders, voor eventuele broertjes/zusjes.......

ik begrijp dat de verleiding voor sommigen groot is om te oordelen, maar het lijkt mij persoonlijk niet wijs om dat te doen...... ik wens iedereen heel veel sterkte toe die bij dit afschuwelijke drama betrokken is geweest.......

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 05:38

shilady schreef:
Moeder had beter op haar kind moeten letten

En je hebt gelijk verschrikkelijk
ben benieuwd wat voor straf de jongen krijgt

Harde opmerking maar ik ben het ermee eens.

Hier ook in de buurt, veel mensen met klein grut.
Jij fietst/rijdt gewoon door een straat (smal) vliegt er opeens een kind (3/4 jaar) de weg op die je niet ziet omdat die klein is. En dan is het de bedoeling dat jij plat op je rem staat en krijg jij een boze blik van de mama.
Gebeurt dagelijks hier, en dan denk je toch echt wel over de moeder 'mens let toch op je kind ipv je telefoon muts'.
(meestal op/aan de telefoon namelijk)

Nou weet ik de woonsituatie niet van deze mensen...maar ik kan mij voorstellen dat het kindje opeens tevoorschijn kwam achter een auto.

Sterkte voor de nabestaanden!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 05:45

Ik weet niet of iemand een idee heeft hoe snel kleine kinders kunnen zijn. En bovendien als iemand zich gewoon aan de max snelheid houd kan je nooit een klein kind meters meesleuren. Zoiets merk je toch, dan gaat iedereen gillen en schreeuwen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 06:26

Vergeet niet dat je bij 30 al bijna 10 meter per seconde rijdt.
Dan heb je een seconde reactietijd, dan nog een seconde tot je stil staat.
En dat in optimale condities.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 07:37

shilady schreef:
Moeder had beter op haar kind moeten letten

En je hebt gelijk verschrikkelijk
ben benieuwd wat voor straf de jongen krijgt

Ook ik ben het er mee eens.
Ja, kinderen zijn snel en een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als je wéét dat er op die weg vaak te hard gereden wordt sta je toch niet toe dat jonge kinderen daar vlak langs spelen, in gezelschap van iets oudere KINDEREN.?

In verschillende getuigen verklaringen zeggen de buurtkinderen "we spelen hier dagelijks " terwijl oudere getuigen zeggen" ze rijden hier vaker veel te hard "

Mijn punt;
Iedere gemiddelde ouder weet dat een klein kind onberekenbaar is en gevaar niet goed kan inschatten.
Men weet dat de locatie gevaarlijk is, door te snel rijdende auto's.
Kinderen die op veel jongere kinderen passen.
En mijn volgende opmerking zal me wel niet in dank worden afgenomen, maar het betreft hier een buitenlands kindje...
Heb zelf in een buitenlandse wijk gewoond en heb daar veel bijna ongelukken gezien. Kleine kindjes die nog véél te laat zonder toezicht van ouders op straat aan het spelen zijn, op locaties waar je ze eigenlijk niet wilt zien.
Heb me destijds al afgevraagd waar het toezicht en de controle was........en de blanke kindjes. Maar die lagen meestal al op een oor, uit te rusten van een spannende middag met moeders in het parkje of speeltuintje.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 07:51

Voor iedereen die denkt dat doorrijden asociaal is verplaats je eens in de dader! Je kent niet alle feiten, het nieuws verteld je de helft.
Ik werk bij een verzekeraar. Jaren geleden hebben collega's van mijn een verkeersschade behandeld. De dader een 45 jarige man. Hij had een bejaarde vrouw op de fiets aangereden. Het slachtoffer was dood. De dader was ook doorgereden. De volgende dag was de dader gevonden door voorbijgangers. Hij zat op een bankje in een park. Hij was niet aanspreekbaar en helemaal in schock. Hij was natgeregend en onderkoeld. Artsen hebben verklaard dat de man waarschijnlijk zo geschrokken is van wat er gebeurd was, dat hij op het bankje in het park is gaan zitten en daar de hele nacht heeft gezeten.

Moet je je eens voorstellen dat dit je vader of je man is. Dat hij 's avonds niet thuiskomt en je niet weet waar hij is. Dat hij zijn telefoon niet beantwoord. Probeer je eens in te denken hoe het is om door te leven na zoiets. Het schuldgevoel, elke dag besef je dat jij iemand hebt gedood.

De meeste rechters oordelen dat leven met zo'n groot schuld gevoel al genoeg 'straf' is.
Laatst bijgewerkt door Annoya op 30-04-16 08:02, in het totaal 2 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 07:53

Ik moest daar helaas ook aan denken raafsmits.
Ookal ben ik er niet bij geweest, krijg je toch een bepaalde situatie schets voor je..

een ongeluk is een samenkomst van omstandigheden. Je kunt niet 1 vingertje wijzen, het zijn allemaal stukjes van de puzzel die op dat ene moment samen kwamen ...
Iedereen die daar was denkt "wat als".... 1 kleine verandering had de hele situatie anders kunnen maken.
Achteraf is het makkelijk praten.. naar mijn idee is vingertje wijzen naar "1 dader" niet correct.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 07:57

De man word er ook van verdacht bij het overtreden van de opiumwet.
Tuurlijk is hij in shock. Wie zou dat niet zijn. Maar of hij nou voor of tijdens het autorijden drugs heeft gebruikt en of hij nou wel of niet te hard heeft gereden is een ander verhaal. En dat moeten we eerst maar afwachten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:35

Of hij nu wel of geen drugs had gebruikt... het kindje had ook niet op de weg mogen komen...
naar mijn idee verandert er vrij weinig.
Geloof niet dat hij zonder drugs wel had kunnen stoppen voor een kind dat tussen de auto's ineens de straat op rent.
Wil niet zeggen dat ik drugs in het verkeer oké vind, daar mogen ze naar mijn idee vaker op controleren, niet alleen na een ongeluk.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:37

purny schreef:
Ik weet niet of iemand een idee heeft hoe snel kleine kinders kunnen zijn. En bovendien als iemand zich gewoon aan de max snelheid houd kan je nooit een klein kind meters meesleuren. Zoiets merk je toch, dan gaat iedereen gillen en schreeuwen

Ja daarom moet je met kinderen niet langs een straatkant spelen maar in de tuin of even naar de speeltuin lopen.
Tevens ook met 30 kun je een kind mee slepen en ook dood rijden, een kindje van 3 is nog heel kwetsbaar wat dat betreft. Dus nee hij hoeft niet veel te hard gereden te hebben en veel mensen trappen bij schrik het gaspedaal in in plaats van te remmen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:38

De jongen blijft nog zeker 2 weken vast zitten en wordt ook verdacht van een overtreding van de opiumwet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:50

Wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten.
Ik noem een ongeval iets waar je niets aan kunt doen, als je te hard rijdt en er is ook nog drugs in t spel, is dat geen ongeval meer waar men niet aan had kunnen doen.

Dat hij vluchtmisdrijf heeft gepleegd verschiet ik ook niet van, zal deels wel door paniek zijn maar hij zal ook wel goed genoeg geweten hebben dat hij volledig in fout is.
Men moet ten aller tijde kunnen stoppen, dat zegt de wet. Als hij te hard reed en onder invloed was, dan is zijn reactievermogen en reactietijd veel trager dan iemand die niet onder invloed is en en de gepaste snelheid reed.
Dan was het een spijtig ongeval geweest.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:56

En de ouders van het kind dan???
Als die beter op hadden gelet.....

Vind het nogal wat om in dit geval alleen de bestuurder de schuld te geven...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:58

Buiten het feit dat het op geen enkele manier goed te praten valt, vind ik het wel pleiten voor de jongen dat hij zichzelf heeft gemeld. Je hebt geen idee wat er door het hoofd van die jongen is gegaan op het moment dat hij het kleine jongetje aanreed. Ja, hij had moeten stoppen, maar aan de andere kant.. Wat deed dat jongetje daar? Hoorde op het nieuws dat hij vanaf de overkant geroepen werd (van het meisje dàt hem riep)

Echter hoorde ik later ook, dat er misschien drugs in het spel waren? Tja en dan is het voor mij ook weer een beetje einde verhaal als dat zo is.

Veel sterkte aan de ouders van het jongetje..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:59

smurffie schreef:
purny schreef:

Ja daarom moet je met kinderen niet langs een straatkant spelen maar in de tuin of even naar de speeltuin lopen.
Tevens ook met 30 kun je een kind mee slepen en ook dood rijden, een kindje van 3 is nog heel kwetsbaar wat dat betreft. Dus nee hij hoeft niet veel te hard gereden te hebben en veel mensen trappen bij schrik het gaspedaal in in plaats van te remmen.

En hoe kom je dan met je kind van je huis naar de auto? Of de bus? Of de supermarkt?

Het is een verantwoording van ons allemaal. Wij houden ons aan de snelheid, gebruiken geen verboden middelen in de auto, pielen niet met ons mobieltje en ouders doen hun best om op hun kinderen te letten.

En we weten dat het zo nu en dan vreselijk mis kan gaan. Ook al heeft iedereen zich aan de afspraken gehouden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:01

Is het niet zo dat je melden binnen 24uur de zaak niet strafbaar is? Dat zal dan ook met een reden zijn.
Ik ben ooit van achteren aangereden, de schok in die situatie was zo groot, als je iemand aanrijdt met jou schuld is dat nog veel heftiger, laat staan een klein kind. Opzich snap ik die reactie wel van zo'n jonge kerel.
Dat er sprake zou kunnen zijn van drugs snap ik niet en is ook niet goed te praten. Over de rol van ouders ga ik het niet hebben, daar heb ik geen kennis van.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:02

NatasjavE schreef:
En hoe kom je dan met je kind van je huis naar de auto? Of de bus? Of de supermarkt?

Nou, door het handje vast te houden misschien? En een kind van 3 heeft niks te willen, dus als hij nee zegt heeft hij pech.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:03

Men moet er alles aan doen om tijdig te kunnen stoppen, als je te hard rijdt en onder invloed bent, heb je dat niet gedaan.
Je moet altijd in gedachte hebben dat je brusk moet stoppen, soms ben je te laat inderdaad en dan is dat een spijtig ongeval. Maar als je moedwillig onder invloed te rap rijd, dan heb je niet voldaan aan die plicht.

Hij zal niet voor niets nog zeker 2 weken in de cel zitten, daar zullen de instanties ook wel hun redenen voor hebben.
Als het overmacht was geweest, dan had hij niet in de cel gezeten. Dus met andere woorden als hij niet onder invloed en te rap had gereden, hadden ze dit als een ongeval bezien. Daar moet je je nog altijd voor verantwoorden maar daarvoor moet je niet in de cel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:07

Kan ook zijn dat er iets gevonden is waardoor de opiumwet is overtreden. Hoeft niet eens gebruik te zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:09

Leffroi schreef:
NatasjavE schreef:

Nou, door het handje vast te houden misschien? En een kind van 3 heeft niks te willen, dus als hij nee zegt heeft hij pech.

Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik het polsje strak vast had en ze zich nog los weten te wringen(zie mijn eerdere bericht in dit topic :) )

Leuk te denken dat kinderen niets te willen hebben maar zo werkt het niet. Het zijn kleine mensjes die wel degelijk iets willen.(dat ze het niet mogen is een andere zaak ;) ) en dan moet je niet de pech hebben dat het ze lukt om zich los te wringen en binnen een fractie van een seconde op de weg staan.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:12

NatasjavE schreef:
Leffroi schreef:

Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik het polsje strak vast had en ze zich nog los weten te wringen(zie mijn eerdere bericht in dit topic :) )

Leuk te denken dat kinderen niets te willen hebben maar zo werkt het niet. Het zijn kleine mensjes die wel degelijk iets willen.(dat ze het niet mogen is een andere zaak ;) ) en dan moet je niet de pech hebben dat het ze lukt om zich los te wringen en binnen een fractie van een seconde op de weg staan.

Doe je toch iets verkeerd. En als je kind zo 'handig' is, ik zie hier regelmatig kinderen met een tuigje lopen. Langs rustige straten mogen ze van mij prima 'zelf' lopen, maar als ik weet dat het een drukke straat is, waar vaak te hard wordt gereden, nee, dan heeft een kind niks te willen ;)