Bokt exit poll referendum Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bokt exit poll referendum wat heb je gestemd?

Poll eindigt op

Ja
121 (18%)
Nee
306 (46%)
Niet gestemd
238 (35%)

Totaal aantal stemmen: 665

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:38

NatasjavE schreef:
Palmera schreef:
Dan snap ik dus niet, dat als men de kans krijgt zijn/haar stem te laten horen, dit niet doet. Of die politici die we niet vertrouwen liever laten beslissen.

Als ik zou gaan stemmen zou ik alleen maar helpen de 30% te halen. 64% van de stemmers stemt tegen....en ik ben voor een dergelijk verdrag. Ik heb er dus blijkbaar meer aan om niet te stemmen.

Daarnaast ben ik gewoon erg tegen dit referendum. Het is opgestart om oneigenlijke gronden.
Daar wens ik gewoon niet aan mee te werken.

Heeft niets te maken met weinig vertrouwen hebben in politici. Juist niet. Ik heb voor de 2e kamer getemd en weet zeker dat deze mensen hun werk prima kunnen doen.

Mijn gedachten precies. Ik heb uiteindelijk niet kunnen stemmen omdat mijn pas niet op tijd aangekomen is (Buitenland enzo), maar anders had ik nog willen overwegen om thuis te blijven in de hoop dat de 30 procent niet gehaald zou worden.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:38

8nnemiek schreef:
Ik vraag me ook af hoe Oekraïne meer werk en een hogere melkprijs voor ons kan betekenen.. Het is toch geen rijk land.. Ik verwacht eerder dat ze naar ons komen, juist om hier te werken voor lagere lonen waardoor er minder voor ons over blijft, zoals we dat ook met de polen zien.
En ik kan me ook niet voorstellen dat ze onze melk importeren en daar ook nog eens meer voor kunnen betalen dan wij hier in nl doen.. Geldt ook voor andere nederlandse producten.

Het is niet zo dat mensen uit Oekraine zomaar hier kunnen komen werken zoals met Polen het geval is met dit verdrag.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:39

Amburtjoz schreef:
Zoveel handel drijft Nederland nou ook weer niet met Oekraïne..

Daar moest dat verdrag juist verandering in brengen :)

Ik vind de handelsverdragen met de USA en Canada eigenlijk "spannender"dan dit verdrag.

Abracadabra9

Re: Bokt exit poll referendum Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:40

Ik wil geen handel drijven met een land dat bol staat van corruptie en dierenleed en dat opgeknapt kan worden met EU-geld

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:44

Amburtjoz schreef:
Ik wil geen handel drijven met een land dat bol staat van corruptie en dierenleed en dat opgeknapt kan worden met EU-geld

Dit maar ook wat denk je van alle grote bedrijven als shell die in de Oekraïne goud zien. (Oekraïne heeft veel schaliegas in de grond )

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:50

Amburtjoz schreef:

Dit verdrag geeft geen toelating tot de EU, ergaat dus ook niet zomaar geld heen hooguit van investeerders, maar maakt handel eenvoudiger.

Er wordt sowieso volop handel gedreven met landen die bol staan van corruptie, dierenleed en waar mensenrechten geschonden worden. Heb je kleding gemaakt in Bangaladesh? Spullen uit China? Goedkoop leer uit India?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:53

Je kan dus beter Oekraïne bij Rusland gaat laten horen? |o
Daarbij we sluiten ze niet aan bij de eu zoals veel van jullie denken kom op zeg...

Edit
Sommige van jullie dus die denken dat het net als Poolse mensen is

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:01

Ik heb bewust niet gestemd, zoals een aantal anderen dat ook bewust niet gedaan hebben lees ik.
Zo jammer dat er zoveel geld is gaan zitten in deze onzin.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:08

China bangladesh india,landen waar dierenleed heel normaal is.als ik daar tegen had mogen stemmen,had ik dat zeker gedaan.elke stem tegen dierenleed is er 1

maar dit gaat nu over oekraine,een verdrag waarbij ik wel tegen dierenleed kon stemmen.

Ik vind dit absoluut geen onzin,we zijn een democratie..iedereen klaagt steen en been over de politiek.nu was het de kans om de stem van het volk te laten horen,voor of tegen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:13

Ik heb tegen gestemd.
Er gaat genoeg EU geld naar corrupte apenlanden die daardoor echt niet minder corrupt zijn geworden. Oekraïne heeft een economie ter grootte van de provincie NH, daar gaan wij echt wijzer van worden, not.
En de opening naar de EU zint me al helemaal voor geen meter. Al met al een bewuste nee-stem en met mij nog 64 %.
Ook ben ik van mening dat je blij moet zijn dat je in een democratie leeft, en daardoor imo min of meer 'verplicht' bent om je vrije meningsuiting te laten horen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:15

En de stem van het volk bestaat ook uit mensen met het iq van een pantoffeldiertje.... Die hoeven van mij niet zulke beslissingen te nemen, net zoals ik vind dat ik dat niet hoef...

Ik ga niet stemmen voor iets waar ik niet achter sta (en dan heb ik het niet over het verdrag, maar over het referendum aan sich )

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:19

Het is alleen maar een raadgevend referendum. Dus er neemt niemand een beslissing maar het wordt wel tijd dat de politiek luistert naar de uitkomst van het referendum.
Dat je een bepaalde partij stemt bij verkiezingen wil nog niet zeggen dat je je met alle standpunten van die partij kunt verenigen. Daarom vind ik zo'n referendum een mooi instrument.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:20

Fitzroy schreef:
Ik heb tegen gestemd.
Er gaat genoeg EU geld naar corrupte apenlanden die daardoor echt niet minder corrupt zijn geworden. Oekraïne heeft een economie ter grootte van de provincie NH, daar gaan wij echt wijzer van worden, not.
En de opening naar de EU zint me al helemaal voor geen meter. Al met al een bewuste nee-stem en met mij nog 64 %.
Ook ben ik van mening dat je blij moet zijn dat je in een democratie leeft, en daardoor imo min of meer 'verplicht' bent om je vrije meningsuiting te laten horen.

_/-\o_ _/-\o_ :j

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:21

LadyMadonna schreef:
En de stem van het volk bestaat ook uit mensen met het iq van een pantoffeldiertje.... Die hoeven van mij niet zulke beslissingen te nemen, net zoals ik vind dat ik dat niet hoef...

Ik ga niet stemmen voor iets waar ik niet achter sta (en dan heb ik het niet over het verdrag, maar over het referendum aan sich )

Zo mee eens.. 99% van de bevolking heeft niet de kennis om over iets als dit te beslissen.... Ik ook niet. Als mensen die er voor geleerd hebben zeggen dat het beter is dan ga ik er van uit dat zij weten wat ze zeggen. Niet gestemd, getwijfeld maar niet gegaan omdat het er sterk op leek dat de kiesdrempel niet gehaald ging worden, een daar ga ik ze dan ook niet aan helpen..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:25

Mariska_28 schreef:
LadyMadonna schreef:

Zo mee eens.. 99% van de bevolking heeft niet de kennis om over iets als dit te beslissen.... Ik ook niet. Als mensen die er voor geleerd hebben zeggen dat het beter is dan ga ik er van uit dat zij weten wat ze zeggen. Niet gestemd, getwijfeld maar niet gegaan omdat het er sterk op leek dat de kiesdrempel niet gehaald ging worden, een daar ga ik ze dan ook niet aan helpen..

Helemaal mee eens.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:27

Wat ik me dan altijd afvraag is of jullie het partijprogramma exact kennen van de partij waar je op stemt?
Ik vind dit zo'n onzinreden. Je weet toch ook maar globaal waar de partij voor staat waar je op stemt. En dat is met dit referendum precies zo.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:29

fransje23 schreef:
Amburtjoz schreef:

Dit verdrag geeft geen toelating tot de EU, ergaat dus ook niet zomaar geld heen hooguit van investeerders, maar maakt handel eenvoudiger.

Er wordt sowieso volop handel gedreven met landen die bol staan van corruptie, dierenleed en waar mensenrechten geschonden worden. Heb je kleding gemaakt in Bangaladesh? Spullen uit China? Goedkoop leer uit India?

Ja dat heb ik allemaal, maar dat is niet mijn punt. Er is nog veel meer dan dat korte optelsommetje wat ik net maakte. Door dit verdrag kan Oekraïne financiële steun vanuit de EU krijgen, ook al zijn ze (nog) geen lid van de Europese Unie. We geven al genoeg geld uit en mijn centen hoeven daar niet naar toe. Griekenland was of is ook al zo'n ramp.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:31

Fitzroy schreef:
Wat ik me dan altijd afvraag is of jullie het partijprogramma exact kennen van de partij waar je op stemt?
Ik vind dit zo'n onzinreden. Je weet toch ook maar globaal waar de partij voor staat waar je op stemt. En dat is met dit referendum precies zo.

Daar verdiep ik me juist altijd in.

Ja ik lees het partijprogramma. Maar ga vooral voor de politieke " kleur" en hou ook rekening met de coalitie mogelijkheden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:31

Ben in niet met je eens fitzroy.
Zoals ik eerder zei: er hebben mensen tegen gestemd omdat ze voor Wilders zijn, tegen de eu, etc.. Terwijl het niet daarom gaat.

Als ik wel had willen stemmen had het trouwens donders lastig geworden, want zowel in het ja als het nee kamp vind ik argumenten waar ik me in kan vinden

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:32

Dat soort stemmers zijn de pantoffeldiertjes waar Fransje23 het al over had :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:33

Amburtjoz schreef:

Pantoffeldiertjes :')

Geniaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:34

Amburtjoz schreef:

Nee, daar had ik het over :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:34

Ik verdiep me ook altijd in de partijprogrammas. Punt waar ik als eerste altijd naar kijk is hoe de partij over boeren denkt.
Dan valt er al heel wat af, daaruit kies ik de partij waar ik het meest mee eens ben.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:35

Naar mijn mening zitten er momenteel in de 2de kamer ook heel wat pantoffeldiertjes :+

Pantoffeldiertjes _/-\o_ +1

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:36

Willemina_L schreef:
Fitzroy schreef:
Ik heb tegen gestemd.

Ik zeg ook amen

_/-\o_ _/-\o_ :j