Maar no way dat dat mee naar school ging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:Zo dan, ze worden ook steeds jonger
In de Jumbo waar ik werk hebben we wel stelende jongetjes van een jaar of 10/12, maar ik heb nog geen messen of vals geld van ze gezien. Ik vind het ook wel bijzonder dat als je als ouder zijnde weet dat je kind met een mes rondloopt, je er niets aan doet. IMO gaat daar ook iets verkeerd...
"Iedereen doet het, dus hij ook." Als al je vriendjes in de sloot springen, spring jij er toch niet achteraan?
snuffie123 schreef:Destination schreef:Zo dan, ze worden ook steeds jonger
In de Jumbo waar ik werk hebben we wel stelende jongetjes van een jaar of 10/12, maar ik heb nog geen messen of vals geld van ze gezien. Ik vind het ook wel bijzonder dat als je als ouder zijnde weet dat je kind met een mes rondloopt, je er niets aan doet. IMO gaat daar ook iets verkeerd...
"Iedereen doet het, dus hij ook." Als al je vriendjes in de sloot springen, spring jij er toch niet achteraan?
Ik heb niet gezegd dat ze er niets mee doen hè? Wel dat ze het "gedogen". Ze praten er met hem over en zeggen dat hij hem niet mag gebruiken enz. Het is jouw mening dat daar iets verkeerd gaat, maar het is voor mij een andere manier van opvoeden. Dat hoeft niet persé minder te zijn dan jouw opvoeding.
Hihi en ja ik spring er wel achteraan. Maargoed zo letterlijk moet je het natuurlijk niet nemen.
chanel1985 schreef:En dan is de lijn van enkel "stoer" doen en er daadwerkelijk iemand mee steken wel klein. Zeker als men onder druk staat van andere.
Damned schreef:Gedogen ze dan ook eventueel later wietgebruik omdat iedereen het doet?
Destination schreef:Uh, het mes afpakken? Hoe is hij überhaupt aan het mes gekomen?
Dyanne_z schreef:Komt nooit meer goed met dit soort types. Onontwikkeld geweten. De types die oude vrouwtjes beroven, woning overvallen plegen en daarmee gezinnen kapot maken.
Ik geloof niet in heropvoeding. Deze mensen zijn gewoon stuk. Geen oplossing voor.
karuna schreef:School inlichten dat is stap een. Broertje mes afpakken als ouder stap twee. Desnoods aangeven bij de politie anoniem welke "vriendjes" allemaal illegaal,spul bij zich hebben. En vooral ook "vriendje" dat de cijfers kan veranderen heel erg aangeven bij school. Zo n gup wordt zeer waarschijnlijk geschorst van school en zal nog buro halt of zwaarder krijgen.
Dan is broertje maar even boos. Jammer dan, telefoon afpakken, pc uitzetten en desnoods huisarrest en nergens meer heen in zijn eentje.
En als dit kennelijk al als normaal gevonden wordt op scholen is er iets heel erg mis in onze samenleving.maakt niet uit wat de oorzaak is, wat de reden waarom of hoe. Het hoort gewoon niet. Volgende stap is iedereen maar een pistool laten dragen omdat dat veilig is. Zie Amerika daar gaat dat ook niet goed mee.
Damned schreef:Groot gelijk karuna!
Het is ook niet aanvallend bedoeld op jou snuffie, ik dat meesten nogal geschrokken zijn dat dit gebeurt op scholen. Maar niets doen maakt het alleen nog erger!