Johan Cruijff overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Johan Cruijff is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:19

Een vriendin attendeerde mij op het volgende wat ik toch echt wel heel symbolisch vind. Cruyff komt in ieder geval niet van dé nummer 14 af.

68 jaar, 6+8 maakt 14
24 maart, 2+4 maakt 6, 2x4 maakt 8, wat dus totaal weer 14 maakt.

Totaal onzinnig natuurlijk bij het verlies van zo'n held, maar ik vind het wel heel bijzonder!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:24

Inderdaad, bijzonder dit!

RIP Johan Cruijff.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:34

Jellybeans schreef:
De titel klinkt ook niet bepaald netjes ofzo.. :\

Nou zeg dat..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:41

BloemBloem schreef:
Een vriendin attendeerde mij op het volgende wat ik toch echt wel heel symbolisch vind. Cruyff komt in ieder geval niet van dé nummer 14 af.

68 jaar, 6+8 maakt 14
24 maart, 2+4 maakt 6, 2x4 maakt 8, wat dus totaal weer 14 maakt.

Totaal onzinnig natuurlijk bij het verlies van zo'n held, maar ik vind het wel heel bijzonder!

Als die op 25 was kan dat ook, 2+5 2+5 of 2+2 En 5+5
En zo kan je met alle cijfers wel een rekensom bedenken :)

Vreselijk voor zijn nabestaanden! Ik hoop dat johan zelf niet teveel geleden heeft onder alles .. :'(

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:44

Ik vind je bericht in héel raar contrast staan met je titel..... Johan Cruijf is overleden vind ik persoonlijk een stuk respectvoller klinken.. Kan aan mij liggen hoor.. :\

Het is snel gegaan zeg, heel sneu. Sterkte aan de betrokkenen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:48

RIP Johan Cruijff . Nederlands beste voetballer ooit.

Sterkte voor de nabestaanden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:50

Mijn dochter Appte me dat hij dood was.
Nr. 14 zal nooit meer hetzelfde zijn.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:57

Citaat:
In zekere zin ben ik waarschijnlijk onsterflijk..

Alsdus een uitspraak van Johan.. En groot icoon, hij mag er dan wel niet meer zijn, toch is hij niet "weg"

Sterkte voor de familie en vrienden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:02

Jongens, hou nou even op met dat gezeur over de topictitel. Dood is een gewoon woord, niks respectloos aan. Als TS had geschreven dat ie de pijp uit is of het hoekje om snap ik jullie reactie :j maar dood is hij nu eenmaal, niks meer en niks minder.

Wel snel gegaan zeg. Echt zonde voor de voetbalwereld, zo'n groot icoon. Op de een of andere manier denk je toch dat hij niet dood kan gaan :\

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:09

Bij mij gaat een dier dood en mensen overlijden.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:10

RIP Johan je positiviteit en vasthoudendheid zijn een voorbeeld voor heel veel sporters.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:14

Op het internet gaat rond, dat het apart is dat de"verlosser" gaat op wittedonderdag, het laatste avondmaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:19

janouk schreef:
Op het internet gaat rond, dat het apart is dat de"verlosser" gaat op wittedonderdag, het laatste avondmaal

Net als met die cijfers kun je overal iets van maken, als je dat maar graag genoeg wil.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:27

Verschrikkelijk nieuws!afscheid van een bijzonder mens..rust zacht

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:49

MWS -> NM

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:05

Ik ben een grote voetbal liefhebber en weet ook echt hoe het spelletje als het gaat om de regels in elkaar zit. Nederlands elftal, rode duivels en les bleus, ik kijk er heel graag naar.
Vanavond pas realiseerde ik me, dat mijn liefde voor de voetbal en dat geldt voor veel vrouwen denk ik van mijn leeftijd die voetbal liefhebber zijn, kwam door Johan Cruijff. Ik was 7 jaar en hij 17. Ik was 10 en hij 20 toen hij echt al top speelde bij Ajax en altijd keken mijn vader en ik, vaak moeder er ook nog bij, naar het voetballen en altijd naar Cruijff.
Vanavond pas, realiseerde ik me, dat door hem die grote liefde voor het voetballen ontstaan is......
Bizar, dat iemand die zo beroemd was, zo weergaloos goed, waar wij en ik zo van genoten hebben, altijd gevolgd, zo maatschappelijk geëngageerd, lastig, rap in discussies, apart, er niet meer is.
Voor veel jonge mensen van Bokt, is het vooral een naam, voor mij vele male meer.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:48

Vadrouille schreef:
Voordat ik het zelf ergens had kunnen lezen of gehoord stond mijn hele facebook er mee vol ( krijg je als je Ajacied bent ).
Toch even een hele schok, helemaal omdat die nog niet heel lang geleden sprak dat die 2-0 voor de ziekte stond.
Benieuwd -en eigenlijk vind ik dat het gewoon uit respect moet vanuit de club- of ze de Arena gaan hernoemen naar het Johan Cruijff stadion. Vind het een mooi eerbetoon vanuit de Club naar zo'n held voor de club.
RIP Johan, we zullen je zeker missen bij de club Y;( |(

Helaas is Ajax niet de eigenaar van de ArenA en kunnen ze dus ook het stadion niet van naam laten veranderen.

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 01:53

_Nadia_ schreef:
Vadrouille schreef:
Voordat ik het zelf ergens had kunnen lezen of gehoord stond mijn hele facebook er mee vol ( krijg je als je Ajacied bent ).
Toch even een hele schok, helemaal omdat die nog niet heel lang geleden sprak dat die 2-0 voor de ziekte stond.
Benieuwd -en eigenlijk vind ik dat het gewoon uit respect moet vanuit de club- of ze de Arena gaan hernoemen naar het Johan Cruijff stadion. Vind het een mooi eerbetoon vanuit de Club naar zo'n held voor de club.
RIP Johan, we zullen je zeker missen bij de club Y;( |(

Helaas is Ajax niet de eigenaar van de ArenA en kunnen ze dus ook het stadion niet van naam laten veranderen.

Ik weet dat Ajax niet de eigenaar is van de ArenA, was het maar zo'n feest geweest. Ik heb vanavond wel een bericht voorbij zien komen dat een wethouder ook vind dat ze de naam moeten veranderen. Maar ja er worden wel vaker dingen geroepen dat het gaat gebeuren en dan gebeurt het niet.
We gaan het zien, het zou een mooi eerbetoon zijn.

Jildau

Re: Johan Cruijff overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:16

Ik heb niks met voetbal en dus verder ook geen idee wie het was behalve dat ik die naam wel eens voorbij hoorde komen.

Maar rekensommen bedenken, bekend station veranderen van naam, linken aan witte donderdag.. Gaat dat niet allemaal een beetje te ver?

Ikzelf was bijvoorbeeld groot fan van Michael Jackson en er overlijden de laatste tijd meerdere artiesten die ik goed vond maar ook bij hun zou ik dat erg overdreven vinden.

Daarnaast die man was 68 en het was al bekend dat hij ernstig ziek was dus een grote shock valt ook wel mee. Uiteraard is het heel erg voor zijn nabestaanden, net zoals bij iedereen die dood gaat.

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:19

Niet alleen ajax ook tegenstander feyenoord heeft hij mooie dingen gegeven. Daar zijn wij hem enorm dankbaar voor. Even een raar moment om te horen dat deze interessante aparte man er niet meer is met zijn cruijffiaanse uitspraken. Echt een icoon die nooit vergeten zal worden.

Johan bedankt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:28

Fionami schreef:
Niet alleen ajax ook tegenstander feyenoord heeft hij mooie dingen gegeven. Daar zijn wij hem enorm dankbaar voor. Even een raar moment om te horen dat deze interessante aparte man er niet meer is met zijn cruijffiaanse uitspraken. Echt een icoon die nooit vergeten zal worden.

Johan bedankt!

Idd! hij heeft Feyenoord Kampioen gemaakt. 8-)

Kimbers

Re: Johan Cruijff overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:35

Jildau, ben het niet met je eens. Vind dat iconen best op een bijzondere manier herdacht mogen worden. Imo niks overdreven aan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:40

Kimbers schreef:
Jildau, ben het niet met je eens. Vind dat iconen best op een bijzondere manier herdacht mogen worden. Imo niks overdreven aan.

Herdenken uiteraard! Is toen ook bij Freddie Mercury en Michael Jackson gebeurt. Echt super was dat! Laat ze vooral een mooie herdenkingsdienst maken.

Maar dat heeft vind ik niks te maken met 6 × 4 en daar de wortel van is de leeftijd van zijn buurman - dingen. En persoonlijk vind ik de diep in shock reacties wat overdreven voor een man die al een poosje ernstig ziek was.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:44

Ben geen voetbalfan, maar hier schrok ik ook van.

Op Radio2 hadden ze een montage gemaakt van alle landen die het nieuws vertelden. En op het eind: Johan, Thankyou.
Ik denk dat hij voor de voetballers een enorme held was en misschien nog wel is.

Sterkte voor de nabestaanden!

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:45

@Jildau, je bent gewoon te jong, joh:) 'Vroeger' waren er nog lang niet zoveel beroemdheden als nu, al helemaal nauwelijks Nederlanders, dus iemand als Johan Cruyff was een echte bijzonderheid, wiens naam ze overal ter wereld kenden. Ik ben zeker geen voetbalfanaat en die rekensommen en witte donderdag-vernoemingen vind ik ook nogal overdreven. Maar dat stadion vind ik best begrijpelijk.