de HEMA folder rel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:25

Shadow0 schreef:
Brainless schreef:
Wel als je kinderen op school hebt zitten en zelfs de juf zegt: goh Pietje heb jij niks in je schoen gehad?
Kinderen in de klas: Dan ben jij stout geweest...
Juf: :j

Iedere juf die daar niet een betere reactie op weet te geven dient ter plekke ontslag te nemen en iets te gaan doen zonder kinderen.

Nou....mijn hemel. Didactische kwaliteiten van een tandenborstel noem ik dat.

Brainless

Re: de HEMA folder rel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:32

En de juf wist dat wij niet aan Sinterklaas deden.
Het jaar erop maar wat aan meegedaan (af en toe wat kleins in de schoen zodat ze mee konden praten)... maar als je ziet wat de meeste krijgen kun je daar eigenlijk niet tegenop.

Heb toentertijd zelfs een telefoontje van een ouder gehad, dat ik maar moest zorgen dat hun kind in Sinterklaas moest blijven geloven..
Niet dat mijn kinderen ooit wat (bewust) hebben gezegd hoor; maar de manier waarop was dramatisch.

Ik heb toen een berichtje eruit gedaan dat wij kerst gingen vieren en dat ik niet wilde dat andere kinderen/ouders zouden zeggen dat God/Jezus niet bestond, omdat ik wilde dat mijn kinderen erin bleven geloven.
Dat heeft wel geholpen....
Ik was trouwens niet de enige die niets/weinig aan Sinterklaas deed hoor, maar de andere durfden dat niet kenbaar te maken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:34

Brainless schreef:

:oo :oo

Niet te geloven.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:36

Brainless schreef:
Het jaar erop maar wat aan meegedaan (af en toe wat kleins in de schoen zodat ze mee konden praten)... maar als je ziet wat de meeste krijgen kun je daar eigenlijk niet tegenop.

Heb toentertijd zelfs een telefoontje van een ouder gehad, dat ik maar moest zorgen dat hun kind in Sinterklaas moest blijven geloven..
Niet dat mijn kinderen ooit wat (bewust) hebben gezegd hoor; maar de manier waarop was dramatisch.

Ik heb toen een berichtje eruit gedaan dat wij kerst gingen vieren en dat ik niet wilde dat andere kinderen/ouders zouden zeggen dat God/Jezus niet bestond, omdat ik wilde dat mijn kinderen erin bleven geloven.
Ik was trouwens niet de enige die niets/weinig aan Sinterklaas deed hoor, maar de andere durfden dat niet kenbaar te maken.

Eerst had ik iets van :oo
en toen _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:37

Ja dat laatste vindt ik erg grappig. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:39

Mijn ervaring is overigens dat kinderen vertellen dat Sinterklaas niet bestaat niet eens zoveel zin heeft.

Ons kind geloofde ons niet eens toen wij het zelf vertelde.

Jaja,....en hoe komen de cadeautjes dan in mijn schoen???(op een toon van amehoela!)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:39

Willen alle Nederlanders die nog kunne uitleggen wat het christelijke feest Pasen inhoudt nu even opstaan? En dan niet iets met eitjes en paashazen, dat is heidens :+

Hema wil gewoon langer z'n eitjes en voorjaars dingen kunnen verkopen, niet alleen voor die twee dagen.

Zitten er Hema haters bij powned ofzo :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:40

*staat op* En nu? :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:41

Was ook wel weer hele typische powned journalistiek waarbij zo'n kwal van powned die alleen maar geilt op zijn eigen stemgeluid (en waarschijnlijk ook de geur van zijn eigen scheten) half door de HEMA meneer die wordt geïnterviewd heen banketstaaf. Daardoor hoort hij heel tactisch alleen de laatste helft van een zin die eindigde met "dat mensen aanstoot nemen aan pasen" en vervolgens was dat dus gezegd en de reden dat er geen vrolijk pasen stond. Maar als je even kijkt lijkt het me meer of die HEMA meneer iets zij in de trant van "wat een onzin, wie denkt er nu dat er mensen aanstoot nemen aan pasen?" oid zegt :? .

Sowieso inderdaad frappant dat het type media outlets dat het altijd over gristengekkies heeft ed nu ineens zo gehecht is aan het woord pasen. Nu is het ineens belangrijk, de meeste nederlanders eten een chocolade haas en een croissantje en dat was dan pasen, het interesseert toch maar een klein groepje echt :o?.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 16-03-16 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:42

minikatje schreef:

:D

Ik ben christelijk opgevoed en Pasen is hét belangrijkste feest van de christenen.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:50

Brainless schreef:

Die hadden ze ter plekke mogen ontslaan inderdaad..

Haha dat laatste stukje _O- _/-\o_

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:22

Broccoli schreef:
Ik ben blij dat 'wij' ons druk kunnen maken om dit soort dingen. Dan zijn er kennelijk geen ergere problemen om ons mee bezig te houden.

Echt te gek voor worden dit.

:O

Ik denk echt dat er geen moslim is die er wakker van ligt, zullen die anti lui wel weer zijn zodat ze wat te zeiken hebben. Lekker slapen, fijn jaar allemaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:04

Ik ken genoeg moslims die paaseieren wegkanen alsof het niks is. :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:12

minikatje schreef:

Dat alleen beschrijft het al wel aardig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:14

lieveli schreef:
Ik ken genoeg moslims die paaseieren wegkanen alsof het niks is. :')

Ik wou net zeggen := Heb echt nog nooit gehoord van iemand die zich voor het hoofd laat stoten door de term paaseieren. Vind het ook normaal dat er naast BH's en ander ondergoed voor een tientje ook hoofddoekjes voor een tientje verkocht worden. Vind het ook dikke prima dat we Vrolijk Voorjaar doen in plaats van Vrolijk Pasen dit jaar. Vind de term verstopeieren eigenlijk ook leuker dan paaseieren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:35

Arabesk schreef:
Willen alle Nederlanders die nog kunne uitleggen wat het christelijke feest Pasen inhoudt nu even opstaan? En dan niet iets met eitjes en paashazen, dat is heidens :+

Hema wil gewoon langer z'n eitjes en voorjaars dingen kunnen verkopen, niet alleen voor die twee dagen.

*staat op*
Goede vrijdag werd Hij aan t kruis genageld, Pasen stond Hij op en met Pinksteren heb je de uitstorting van de Heilige Geest. Niet slecht voor een afvallige hahaha

Krijg ik nu een verstopeitje? :):) (en dan niet een ei waarvan een viezerik zegt: raad eens waar ik mijn eitje heb verstopt? <<) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-03-16 09:39, in het totaal 2 keer bewerkt

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:36

Is het niet gewoon kostenbesparing en handige marketing van de Hema?
Folders met 'Vrolijk Pasen' kun je maar een kortere tijd verspreiden dan folders met 'Vrolijk Voorjaar'! :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:40

mairead schreef:
Is het niet gewoon kostenbesparing en handige marketing van de Hema?
Folders met 'Vrolijk Pasen' kun je maar een kortere tijd verspreiden dan folders met 'Vrolijk Voorjaar'! :j

Maar in de folder heb je weer veel paasartikelen staan, die ook zo genoemd worden. De paasvlaai bv :+ dus t is een 'rel' om niets :')

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:44

Vind dit zo een onzin, ik ben moslim en heb er nooit eerder over nagedacht.
Tot ik het zag langskomen, vind dat mensen tegenwoordig zelf veel problemen maken.
En het grappige is dat de moslims vaak slecht aangekeken worden door dit soort dingen, veel mensen gaven de moslims zelfs de schuld voor de zwartepiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:59

Ohnee, wat een onoverkomelijk drama! Deze enorme impact die 'Vrolijk Voorjaar' op de voorkant van een reclamefoldertje heeft is echt onbeschrijflijk voor mij persoonlijk, het kwetst me diep. Dat komt natuurlijk ook omdat hun toch al telkes onze tradisies afpakken1!1
Ik ga meteen een peteitie starten voor het behoud van Prettige Paasdagen op de voorkant van reclamefolders. En een Facebookpagina. Het volk (dat grotendeels denkt dat Pasen het feest van eieren verstoppen is) moet zich laten horen! :)F

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:19

vuurneon schreef:
Arabesk schreef:

*staat op*
Goede vrijdag werd Hij aan t kruis genageld, Pasen stond Hij op en met Pinksteren heb je de uitstorting van de Heilige Geest. Niet slecht voor een afvallige hahaha

Krijg ik nu een verstopeitje? :):) (en dan niet een ei waarvan een viezerik zegt: raad eens waar ik mijn eitje heb verstopt? <<) )

En Palmzondag, de dag waarop we de intocht van Jezus vieren met palmtakken :j

Is het trouwens niet al tijden vrolijk voorjaar? Volgens mij doet de Lidl dat onder andere ook al tijden...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:22

De Lidl heeft dit jaar: Lekkere Lente :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:28

Brainless schreef:
De Lidl heeft dit jaar: Lekkere Lente :D

In principe niet gek, in veel Nederlandse steden staan de Lidl's in wijken met veel sociale huur en waar dus ook veel minderheden wonen. Pasen wordt door Nederlanders al amper echt gevierd, moet je nagaan in dit soort wijken. Kan me best voorstellen dat je er dan maar gewoon Lekkere Lente van maakt, en je schap volduwt met paaseitjes die toch wel gekocht worden.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:35

269_life schreef:

Helemaal mee eens _/-\o_ Ben echt niet anti-PowNed en ze hebben echt wel eens goede dingen gedaan, maar man wat is die Rutger een vervelende kerel. Doorzagen tot iemand zich een keer verspreekt en dan gaat het ineens over de moslims.