Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seltje schreef:Nu vraag ik me af of ze aan mannen tijdens de sollicitatie ook vragen of ze willen trouwen en hoeveel kinderen ze willen. En of ik thuis zal blijven als er iemand in de familie heel ziek wordt.
Ik vindt dat enorm rare vragen voor een jonge vrouw, alsof ik heel mijn leven al uitgestippeld heb... Voorlopig wil ik geen kinderen, maar of dat zo blijft? geen idee
Sizzle schreef:Het zou natuurlijk fijn zijn als alles in de wereld perfect zou zijn. Tot die tijd moeten we er het beste uit maken.
Sizzle schreef:zou jij bewust en zonder problemen jouw eigen baan of bedrijf in gevaar brengen voor het verlof van een ander?
Citaat:In normale gezonde bedrijven mag dit gewoon geen issue zijn, dat lijkt mij duidelijk.
Sizzle schreef:Dat is dan ontzettend nobel van je.
Maar ik kan ook goed begrijpen dat iemand die 15 jaar gewerkt heeft naar een eigen onderzoeksgroep niet zijn positie in gevaar wil brengen.
Dat voorbeeld wat ik eerder aanhaalde heeft er mede voor gezorgt dat deze persoon zijn positie verloren heeft en de wetenschap ongewenst vaarwel moest zeggen.
Ik vind dat vrouwen best ook bewust mogen zijn wat voor effect een zwangerschap op het verkeerde moment heeft voor een starter.
Men moet soms niet enkel in 'rechten' denken.
Als je bij een start-up gaat werken dat pas net 1 seizoen winst draait om vervolgens meteen als enige werknemer er 6 maanden uit te zijn vind ik dat ondoordacht en asociaal.
Solliciteer dan ergens anders.
Maar ik zal volgens jou wel ongelijk hebben want dat heb ik geloof ik altijd.
Sizzle schreef:Maar ik zal volgens jou wel ongelijk hebben want dat heb ik geloof ik altijd.
Sizzle schreef:Maar ja ik ben dan ook niet sociaal denkend en lui waarschijnlijk.
Sizzle schreef:Bij ons op het lab in trouwens een kweer de tv langs geweest voor een programma 'grote vrouwen' ofwel vrouwen in hogere posities.
De meeste bij ons incl baas hadden totaal niet het idee dat we het als vrouw zwaarder hadden.
Echter paste dat niet bij het gevoel dat ze wilden communiceren op tv.
Ze hebben dus iedereen geintervieuwd en alleen mensen die het woord 'moeilijk' hebben laten vallen zeer slim geknipt en uitgezonden zodat het goed duidelijk qas hoe zwaar we het hadden.
Over de prof schreven ze zelfs regelrechte leugens (dat ze bewust ongehuwd zou zijn ivm carriere) zodat het extra zielig werd![]()