Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:bruintje123 schreef:Ik vraag me af hoe mensen ermee omgaan als de cavia dood gaat.
Laten we het niet hebben over grootouder.
Een nieuwe klonen?
Verlies van dingen hoort erbij. Juist bij kleine dingen als een film is dat toch een mooi leerproces?
Het lijkt mij niet dat je bij het verdwijnen van een film een vergelijkbare situatie hebt als bij een overlijden.. Of wilde je een pra
atje gaan houden met zo'n kind over leven en dood/teleurstellingen..
Je leert met kleine teleurstellingen omgaan.. En je leert over leven en dood en hoe je met echte tegenslagen om gaat. Meestal leer je eerst wat kleine teleurstellingen zijn, voordat je met echt drama moet leren leven. Als je echt pech hebt in het leven, krijg je eerst met een groot drama te maken, voor dat je fifi het knuffeltje verdronken in de wasmachientje treurig voor het raampje ziet langs drijven.
En dat is toch ook precies wat ik zeg:
Verlies van dingen hoort erbij. Juist bij kleine dingen als een film is dat toch een mooi leerproces?
Neemt niet weg dat de kinderen niet in tranen zullen zijn, maar het zijn de ouders en vooral de media die er gelijk iets van maken dat het voor de kinderen niet is, een levensdrama.
Leffroi schreef:Een knuffel is tastbaar en op elk moment van de dag inzetbaar. Frozen niet. Althans, als je een beetje fatsoenlijke ouder bent niet. Moet jouw kind leren dat de technologie het belangrijkste is?
Citaat:Ja, een knuffel is anders dan een film. En ouders moeten ook maar eens nee leren zeggen. Een kind hoeft niet dagelijks dezelfde (of uberhaupt) een film te zien. Laat ze lekker buiten spelen, veel belangrijker en gezonder.
snuffie123 schreef:Dat ouders er helemaal van in paniek zijn is wel beetje overdreven inderdaad. Dvd kopen is nou niet zo duur en ze zijn vast ook 2e hands te koop.
Maar dat jullie het gek vinden dat die kinderen elke dag Frozen kijken verbaasd me wel. Dit was 20 kaar geleden bij mij ook hoor. Ik heb de aristocats grijs gedraaid en toen deed die het niet meer... ik heb ook echt gehuild daarvan.
Dit is volgensmij van alle tijden wel. Echt niks ergs aan.
Dat kleine kinderen nu ook al een ipad hebben vind ik ook niet gek. Het is gewoon het speelgoed van nu. Meegaan met de tijd is niks ergs aan. Het kan juist heel nuttig zijn. Kennis van deze techniek is vandaag de dag gewoon nodig en hoe eerder ze er mee beginnen hoe beter ze ermee om leren gaan.
amkeVH schreef:Zoals magda al eerder een link postte, is frozen nog gewoon te koop, oa bij bol.com
bruintje123 schreef:Wat hadden wij het vroeger dan toch zwaar zonder netflix en dvd.
Gewoon een boekje waar eigen fantasie ook nog de vrije loop kan krijgen ipv voor gekauwde beelden.
Magrathea schreef:snuffie123 schreef:Dat ouders er helemaal van in paniek zijn is wel beetje overdreven inderdaad. Dvd kopen is nou niet zo duur en ze zijn vast ook 2e hands te koop.
Maar dat jullie het gek vinden dat die kinderen elke dag Frozen kijken verbaasd me wel. Dit was 20 kaar geleden bij mij ook hoor. Ik heb de aristocats grijs gedraaid en toen deed die het niet meer... ik heb ook echt gehuild daarvan.
Dit is volgensmij van alle tijden wel. Echt niks ergs aan.
Dat kleine kinderen nu ook al een ipad hebben vind ik ook niet gek. Het is gewoon het speelgoed van nu. Meegaan met de tijd is niks ergs aan. Het kan juist heel nuttig zijn. Kennis van deze techniek is vandaag de dag gewoon nodig en hoe eerder ze er mee beginnen hoe beter ze ermee om leren gaan.
Ik heb het nog even nagevraagd maar buiten liedjes die ik graag hoorde (en die ook op een gegeven moment gewoon af moesten omdat mijn ouders het zat waren) viel het bij mij echt wel mee hoorFilms kijken deed ik in het weekend of in de vakantie, niet elke dag doordeweeks.
Ja leuk dat kinderen houden van herhaling enzo, maar het is maar net hoe ver je daarin meegaat.
Magrathea schreef:Eight schreef:Ik vind wel dat sommigen hier heel makkelijk praten hebben. Mijn broer heeft pddnos (autisme) en keek vroeger iedere dag jungle book. Dit was nog in de tijd van banden en verder speelde hij altijd buiten.
Ik mag hopen dat niet al die kindjes PDD-NOS hebben.
Joolien schreef:bruintje123 schreef:Wat hadden wij het vroeger dan toch zwaar zonder netflix en dvd.
Gewoon een boekje waar eigen fantasie ook nog de vrije loop kan krijgen ipv voor gekauwde beelden.
Joh ik kon anders ook goed in paniek raken als mijn kleurboek vol was of mijn batterij van de Gameboy op waren hoor!![]()
Wat een gemuts over een film zeg
verootjoo schreef:Die reacties van die ouders zijn idd hilarisch om te lezen.
Maar serieus, laten sommige mensen hun kinderen dagelijks 1,5 uur lang voor de tv zittenEn soms zelfs 2x? Ik lees het hier ook, maar waarom dan? Hier gebeurt dat echt niet en ik mocht het vroeger zelf ook niet.
elenaMM77 schreef:snuffie,
ik neem aan dat je toch wel weet dat lekker buitenspelen de hele middag voor een kind dat in de groei en ontwikkeling is, altijd beter is dan 3 uur voor een tv zitten?
vroegah, was het makkelijker om je kinderen naar buiten te schoppen.. in mijn tijd was er s middags geen tv, behalve op de woensdag namiddag. Dus dan moest je jezelf wel vermaken zonder internet of tv/video (want ook die was toen nog niet zo gangbaar).
dat het 'gemak' nu ook inhoud dat je achter een pc of tv kunt kruipen door de moderne tijd, wil dat natuurlijk niet zeggen dat het ook 'goed' is.
dat je als je volwassen bent zelf kiest dat je lekker een paar uurtjes wilt bankhangen, dat is prima.. eigen leven eigen keuzes.
maar ik denk persoonlijk dat je je kinderen zo 'gezond mogelijk (binnen het reeële) zou moeten opvoeden.. Als je ze uit gemak uren voor de tv zet, dan moet je ook niet vreemd opkijken dat ze minder actief opgroeien (eventueel met het nodige overgewicht).
gezond en actief leven meegeven aan je kinderen is niet iets dat tot het verleden zou moeten horen, toch? dat is toch, mag ik hopen niet ouderwets? Vindingrijkheid, fantasie, beweging zijn allemaal belangrijk voor een kind in ontwikkeling en dat krijg je minder door voor de tv te zitten.