NL doet; Helpen bij het AZC waarom wel of juist niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:43

nynke55 schreef:
Sammie schreef:
Het leven is in Nederland ook niet altijd een lolletje... :+

Het is maar net wat je onder 'lolletje' vind vallen. 25% hoort er dus niet, volgens de maatstaven van NL/EU. Volgens die maatstaven zou je kunnen zeggen dat ze er wel voor hun lolletje zitten.

Ik ben ook van mening dat we deze mensen niet moeten opvangen, maar kan het wel begrijpen dat ze een beter leven zoeken. Tenslotte deden en doen wij dat ook in grote getale, eerder naar Canada en Australie, tegenwoordig naar Spanje en Italie.

Ho es even, dat is heel anders! als men naar Spanje en Italie gaan of welk land dan ook, ze hebben een eigen inkomen en zorgen voor zichzelf, kopen alles zelf en doen het van hun spaargeld.

De vluchtelingen/ gelukzoekers.....kosten alleen heel veel geld en leunen en steunen op het land waarheen ze vluchten en nemen de huizen in waar veel mensen heel lang op moeten wachten en noem maar op en veroorzaken ook veel overlast en ellende.

nynke55

Re: NL doet; Helpen bij het AZC waarom wel of juist niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:17

En daarom vind ik ook dat we deze mensen terug moeten sturen. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon mensen zijn die hun geluk ergens anders proberen te zoeken. Het enige verschil is dat de westerse emigranten geld meenemen naar hun nieuwe land, terwijl deze gelukszoekers over het algemeen niks hebben. Het is niet zo zwart/wit als ik hier in verschillende reacties lees. Zo lang je de persoonlijke verhalen niet kent, kun je niet over hen oordelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:23

Oh, ik heb heel wat vluchtelingen meegemaakt, sommigen terecht gevlucht en weer andere gelukszoekers en dan ook nog eens zwart werken naast de uitkering en huis van de gemeente............

Hangt zielige verhalen op maar gaan wel blij en vrolijk terug met een gehuurde aanhanger achter de auto vol met gestolen waar en de aanhanger is nooit teruggebracht (blijkt alles gestolen te zijn en kon de verhuurder ernaar fluiten).......en noem maar op............

Echte vluchtelingen zijn welkom en dienen wij te helpen. Maar verder...........gelukzoekers etc. mogen van mij gelijk retour.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:13

maava schreef:
xkimmieejj schreef:
Maar als er dan oorlog is en het is zo slecht daar waar hun zitten. Waarom laten de mannen in hemelsnaam dan hun vrouw, en al helemaal hun kind achter?! En dat die dan het risico nog lopen op vermoord te worden.. Je zorgt dan toch voor je hele gezin? Of zie ik het totaal verkeerd?

Ik kan natuurlijk niet voor iedere vluchteling spreken, misschien wel omdat dat gezin denkt, ik kan als moeder niet met mijn kind deze reis maken, als mijn man alvast daar naartoe gaat kan deze mij later daar naartoe halen. (hoe weet ik niet, je zou het de vluchtelingen zelf moeten vragen, zijn vast ook mannen die heir gekomen zijn die geen vrouw en kind (meer) hebben en mannen die wel met hun vrouw en kind komen of zelf moeders met kind zonder man)

Dan vind ik het nog gek als het daar echt zo gevaarlijk is, dat je je vrouw en kind in zon levensgevaarlijk gebied laat zitten??

Dus in mijn ogen valt het daar dan allemaal wel mee..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:48

En ik denk, als je zegt dat het in jouw ogen allemaal wel meevalt, dat je geen idee hebt wat je zegt en zelf maar eens een paar weken in dat oorlogsgebied miet gaan logeren. Eens kijken of je dan nog denkt dat het meevalt.
Mannen komen hierheen in de hoop hun gezin later te kunnen laten overkomen, omdat de reis te gevaarlijk is. Mannen hebben geen gezin maar vluchten, omdat ze anders het leger in moeten. Mannen zijn (mede daarom) ook meer in gevaar, want vrouwen tellen niet mee voor IS en staan daarom veel minder in the picture.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:50

Vrouwen staan wel degelijk in de picture, maar dan als seksslaaf of als vrouw om te huwen (lees: huisslaaf maken)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:07

Ik ben niet tegen echte vluchtelingen.
En inderdaad mensen die toch al hier zijn kan je best gaan helpen. Prima initiatief.
Maar ingaande op de opmerkingen: bedenk eens wat je zelf zou doen?
Prima, waar kunnen wij dadelijk nog heen?
Als al die culturen hier in Europa verder gaan met botsen en ruzie zoeken en er oorlog uitbreekt?
Welk land of continent neemt ons dan op?
Geeft ons geld, een huis, ziektezorg?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:15

Typisch dat de 1 klaagt dat het allemaal jonge mannen zijn die vluchten, en de ander dat ze vrouw en kinderen achter laten. Er moet toch ergens een lampje gaan branden....

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:29

Dat lampje gaat wel branden hoor als je ze letterlijk op je stoep hebt staan zoals ik. Dan is het geen ver van te bed show meer...

Vrees dat het al te laat is wanneer de grenzen dicht gaan... ze zitten hier al en er is totaal geen controle op wat we nu binnen hebben gelaten en waar ze gebleven zijn...

Binnen een paar jaar roepen we met zn allen hadden we maar. Dan zijn hier misschien de eerste aanslagen al gepleegd.

Toch te bizar voor woorden dat we zo kort na Parijs ze met hele horden binnen laten?

Blue_Eyes schreef:
Mannen komen hierheen in de hoop hun gezin later te kunnen laten overkomen, omdat de reis te gevaarlijk is. Mannen hebben geen gezin maar vluchten, omdat ze anders het leger in moeten.

De reis gevaarlijker is dan thuis blijven? Dan zouden ze toch thuis moeten blijven?

Mannen vluchten voor dienstplicht? Helemaal mooi... willen huis en haard niet verdedigen? Dus komen ze hier maar der hand ophouden?
Laatst bijgewerkt door Maiske op 15-03-16 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:31

Kunnen we nu weer terug on topic?
Ik zou dus wel gaan helpen in het AZC. Ik wil graag in contact komen met mijn eventuele nieuwe landgenoten en me zelf een beeld vormen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:34

Wat een vooroordelen hier, jakkes... Zijn we niet allemaal gelukzoekers?

@ TS: leuk dat je het hebt gedaan! Je kunt alleen een mening vormen als je er daadwerkelijk hebt meegelopen, je kunt (mag!) je mening niet baseren op de sturende media.
Ik zit er ook nog over te denken, want ik ken alleen de verhalen uit de media, is te makkelijk om op basis daarvan een negatieve mening te vormen.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:35

estja schreef:
Ik zou dus wel gaan helpen in het AZC. Ik wil graag in contact komen met mijn eventuele nieuwe landgenoten en me zelf een beeld vormen.

Mij lijkt dit geheel on topic... diverse onderbouwingen waarom wel of niet te gaan helpen...

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:40

Quellian schreef:
Wat een vooroordelen hier, jakkes... Zijn we niet allemaal gelukzoekers?

@ TS: leuk dat je het hebt gedaan! Je kunt alleen een mening vormen als je er daadwerkelijk hebt meegelopen, je kunt (mag!) je mening niet baseren op de sturende media.
Ik zit er ook nog over te denken, want ik ken alleen de verhalen uit de media, is te makkelijk om op basis daarvan een negatieve mening te vormen.

Vooroordelen? Media? Ervaring uit eerste hand hier hoor.

Inderdaad ik ben een gelukszoeker en zorg daar zelf voor. Ben onafhankelijk van de regering en als hier oorlog uitbreekt ben ik in staat zelfstandig een ander onderkomen te vinden en ons daar te onderhouden. Vraag me inderdaad wel af waar nog heen te gaan als hier de pleuris uit gaat breken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:55

Maiske schreef:
Ben onafhankelijk van de regering en als hier oorlog uitbreekt ben ik in staat zelfstandig een ander onderkomen te vinden en ons daar te onderhouden.

En dit vraag ik me dus af...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:58

Blue_Eyes schreef:
En ik denk, als je zegt dat het in jouw ogen allemaal wel meevalt, dat je geen idee hebt wat je zegt en zelf maar eens een paar weken in dat oorlogsgebied miet gaan logeren. Eens kijken of je dan nog denkt dat het meevalt.
Mannen komen hierheen in de hoop hun gezin later te kunnen laten overkomen, omdat de reis te gevaarlijk is. Mannen hebben geen gezin maar vluchten, omdat ze anders het leger in moeten. Mannen zijn (mede daarom) ook meer in gevaar, want vrouwen tellen niet mee voor IS en staan daarom veel minder in the picture.

Ik hoop van harte dat je gelijk hebt. Maar ik vrees van niet. Ze komen in grote getale binnen en straks, als het te laat is, pakken ze de wapens op en beginnen we niks meer. Eens kijken of je dan nog denkt dat het meevalt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:01

estja schreef:

Dat ik tien jaar terug bij een AZC heb gewerkt en daar heb gezien dat de grootste groep profiteurs zijn en echt nooit van plan zijn hier aan de samenleving mee te werken.
Maar wel van ons levenslang een uitkering willen.

En die waren vrij vredelievend in vergelijk met wat er nu komt.
Al was praten ook niet hun ding.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:06

Maiske schreef:
Blue_Eyes schreef:
Mannen komen hierheen in de hoop hun gezin later te kunnen laten overkomen, omdat de reis te gevaarlijk is. Mannen hebben geen gezin maar vluchten, omdat ze anders het leger in moeten.

De reis gevaarlijker is dan thuis blijven? Dan zouden ze toch thuis moeten blijven?

Mannen vluchten voor dienstplicht? Helemaal mooi... willen huis en haard niet verdedigen? Dus komen ze hier maar der hand ophouden?

Nee, vluchten voor rekrutering door IS.
En ja, de reis is gevaarlijker dan thuisblijven, maar daarna heb je wel uitzicht op beter. En als je in het oorlogsgebied blijft, heb je dat niet.

En ja, ik heb ze op mijn stoep staan, in de klas én kerk zitten en kom ook regelmatig in een AZC.

En nu weer on topic.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:10

Het is toch juist ontopic. Waarom iemand niet of wel bij een azc zou gaan helpen.
Of mag er weer eens geen mening gegeven worden over asielzoekers?

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:12

Quellian schreef:
Maiske schreef:
Ben onafhankelijk van de regering en als hier oorlog uitbreekt ben ik in staat zelfstandig een ander onderkomen te vinden en ons daar te onderhouden.

En dit vraag ik me dus af...

Dat mag. Ik weet dat het zo is. Pak mn boeltje, stap op het vliegtuig en bouw elders een ander leven. Ik heb daar de middelen voor en zou niet vertrekken als ik zou moeten hopen op de goodwill van een ander.

Het gaat om de mindset... vertrekken en de verwachting hebben dat je onderhouden zal worden. En hier gaat het verkeerd. Men komt hier naartoe omdat ze weten hier voorzien te worden in een volledig levensonderhoud. Zodoende dat ze ook durven te klagen... Als ze zouden waarderen wat wij kunnen bieden zijn ze dankbaar voor alles wat ze krijgen en zouden ze alles in het werk stellen hier te integreren.

Fundamenteel gaat er bij deze groep mensen al iets verkeerd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:12

Dat mag best, maar ga dan naar een topic dat daarover gaat of open er zelf een. Dit topic heeft TS niet bedoeld voor deze discussie.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:14

purny schreef:
Het is toch juist ontopic. Waarom iemand niet of wel bij een azc zou gaan helpen.
Of mag er weer eens geen mening gegeven worden over asielzoekers?

Nee liever niet. Ik zag het hier ook toen ze nog moesten komen... Complete politiemacht op de been om een demonstratie de kop in te drukken... Je mag er niet tegen zijn.

Zelf twee keer de politie moeten bellen en ze komen niet eens kijken.

Toch eigenlijk bezopen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:18

Maiske, je kunt nu niet bedenken hoe het dan zal zijn. Je theorie klinkt heel prima, maar de praktijk zou toch echt heel anders kunnen zijn.

Vorige week kreeg ik brieven uit WO II in mijn handen van mijn oma (getrouwd met een Jood, kind samen met hem gekregen, net voor de oorlog), haar man had een heel goede baan, maar uiteindelijk is alles toch nét even 'iets' anders gelopen dan ze in theorie hadden gedacht.

Je weet nu simpelweg niet hoe het dan zou gaan en welke kansen je wel of niet krijgt. Ieder mens heeft recht op een veilig bestaan...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:54

Maiske schreef:
Quellian schreef:

Dat mag. Ik weet dat het zo is. Pak mn boeltje, stap op het vliegtuig en bouw elders een ander leven. Ik heb daar de middelen voor en zou niet vertrekken als ik zou moeten hopen op de goodwill van een ander.

Het gaat om de mindset... vertrekken en de verwachting hebben dat je onderhouden zal worden. En hier gaat het verkeerd. Men komt hier naartoe omdat ze weten hier voorzien te worden in een volledig levensonderhoud. Zodoende dat ze ook durven te klagen... Als ze zouden waarderen wat wij kunnen bieden zijn ze dankbaar voor alles wat ze krijgen en zouden ze alles in het werk stellen hier te integreren.

Fundamenteel gaat er bij deze groep mensen al iets verkeerd.

Ik vind het nogal naïef om te denken dat je middelen in tijden van oorlog nog even veel waard zijn of zelfs nog maar bestaan...

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:27

verootjoo schreef:
Ik vind het nogal naïef om te denken dat je middelen in tijden van oorlog nog even veel waard zijn of zelfs nog maar bestaan...

En jij denkt dat ik een eventuele oorlog af ga wachten? Ik pak wel eerder mn biezen...

Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar ik denk dat als je je bewust bent van wat er gebeurt je ook niet verrast kan worden. Dat vind ik ook zo gevaarlijk aan de huidige tendens, alles maar laten gebeuren, niet verder kijken en al helemaal geen kritisch geluid mogen laten horen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:07

Maiske schreef:
verootjoo schreef:

En jij denkt dat ik een eventuele oorlog af ga wachten? Ik pak wel eerder mn biezen...

Je weet dat Nederland in oorlog is met Syrië?