Ik ontwijk ook de risico volle landen om mezelf echt vakantie te geven, niet ook nog eens na hoeven denken om mn veiligheid
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:Booooo schreef:Echt onzin dat mensen Turkije ontwijken.. Er worden niet eens aanslagen gepleegd op toeristen
Vorige maand zijn er anders helaas 9 Duitse toeristen omgekomen door een zelfmoordterrorist in Istanbul.
Turkije kent natuurlijk een nogal verhoogde dreiging. Naast de dreiging die er standaard is.
Vorige maand, eergisteren en gister een aanslag. Niemand weet op voorhand waar men toeslaat. Of wanneer.
Turkije heeft serieuze vijanden in de PKK en İS. En Turkije is zelf ook niet vies van geweld. Dat roept weer geweld op. Vaak in de vorm aan aanslagen. Dan slaat turkije weer terug enz. Vandaar een grotere dreiging in toeristisch turkije dan in Zuid Frankrijk.
Mijn man is van geboorte Turk.
We volgen het turkse nieuws.
Turken groeien op met terrorisme en geweld op het nieuws op tv. Zij zijn daarom vaak veel nuchterder onder mogelijk gevaar dan Europeanen. Ze zien toeristen graag komen, zeker nu de Russische toeristen wegblijven. Dus natuurlijk valt het allemaal best mee.
Ieder moet gewoon voor zichzelf de afweging maken.
Boras schreef:Het is wat het is helaas.
Code geel: in heel turkije verhoogd risico op terroristische aanslagen.
verootjoo schreef:Boras schreef:Het is wat het is helaas.
Code geel: in heel turkije verhoogd risico op terroristische aanslagen.
Code geel is in elk land buiten Europa... En wordt al jaren gegeven voor Turkije, zelfs nog voor de hele Arabische lente begon. Daar zou ik niet teveel waarde aan hangendat geven ze ook bv in landen waar je meer op je hoede moet zijn dan in NL omdat de mensen daar niet betrouwbaar zijn. Code geel betekent niet gelijk dat er verhoogd risico is op aanslagen maar dat er veiligheidsrisico's gelden.
Pas als het oranje/rood is zou ik me echt zorgen maken.