TUI ziet populariteit Turkije sterk dalen na aanslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:37

Voor wat minder geld ga ik geen verhoogd risico lopen :=
Ik ontwijk ook de risico volle landen om mezelf echt vakantie te geven, niet ook nog eens na hoeven denken om mn veiligheid

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:46

Boras schreef:
Booooo schreef:
Echt onzin dat mensen Turkije ontwijken.. Er worden niet eens aanslagen gepleegd op toeristen

Vorige maand zijn er anders helaas 9 Duitse toeristen omgekomen door een zelfmoordterrorist in Istanbul.

Turkije kent natuurlijk een nogal verhoogde dreiging. Naast de dreiging die er standaard is.
Vorige maand, eergisteren en gister een aanslag. Niemand weet op voorhand waar men toeslaat. Of wanneer.
Turkije heeft serieuze vijanden in de PKK en İS. En Turkije is zelf ook niet vies van geweld. Dat roept weer geweld op. Vaak in de vorm aan aanslagen. Dan slaat turkije weer terug enz. Vandaar een grotere dreiging in toeristisch turkije dan in Zuid Frankrijk.

Mijn man is van geboorte Turk.
We volgen het turkse nieuws.

Turken groeien op met terrorisme en geweld op het nieuws op tv. Zij zijn daarom vaak veel nuchterder onder mogelijk gevaar dan Europeanen. Ze zien toeristen graag komen, zeker nu de Russische toeristen wegblijven. Dus natuurlijk valt het allemaal best mee.

Ieder moet gewoon voor zichzelf de afweging maken.

Als de Russen wegblijven is dat voor mij een reden juist naar Turkije te gaan :')

Maar de Rijksoverheid geeft nog niet eens een oranje of rood reisadvies, dan kun je nog prima naar Turkije. Zeker naar de badplaatsen, daar is het echt niet gevaarlijk :) tenminste, niet gevaarlijker dan gewoon hier over het centraal station lopen ;)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:54

We zijn echt eens echt enthousiast over een vakantie;all inclusif in Side. Nog nooit zo'n luxe gehad dus heel veel zin in, maar ja nu met de aanslagen is het toch dubbel

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:57

Het is wat het is helaas.
Code geel: in heel turkije verhoogd risico op terroristische aanslagen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:59

Side is ook heel leuk, mijn badplaats in turkije.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:01

Boras schreef:

Code geel is in elk land buiten Europa... En wordt al jaren gegeven voor Turkije, zelfs nog voor de hele Arabische lente begon. Daar zou ik niet teveel waarde aan hangen ;) dat geven ze ook bv in landen waar je meer op je hoede moet zijn dan in NL omdat de mensen daar niet betrouwbaar zijn. Code geel betekent niet gelijk dat er verhoogd risico is op aanslagen maar dat er veiligheidsrisico's gelden.
Pas als het oranje/rood is zou ik me echt zorgen maken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:26

Ik ben het niet eens met de feiten die jij in je bericht noemt. Er klopt weinig van. Maar ik vertrouw erop dat andere lezers dat ook in de gaten hebben. Je roept veel en controleert daarvan weinig.

Waarom laat je mensen niet gewoon zelf de feiten en de dreiging interpreteren in plaats van jouw gevoel en mening zo door te drukken en ten onrechte voor feiten te laten doorgaan?

Booooo

Re: TUI ziet populariteit Turkije sterk dalen na aanslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:28

Boras mijn vriend woont in Turkije.. 5 minuten van sultan Ahmet plein waar vorige maand de aanslag was.. Wij zitten daar nu in een appartement om de hoek, en lopen zo'n 4x per dag over het plein.
Kan echt overal gebeuren.

Voor badplaatsen zou ik zeker niet bang zijn. Zeker niet op een all inclusive resort.

De site van de Rijksoverheid geeft al zolang geel aan in heel Turkije, al voor de aanslagen. Zou me daar niet al te druk over maken.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:33

Ook ik ben recentelijk nog in Istanbul geweest (5 dagen na de aanslag) en ik ben het met je eens dat het overal kan gebeuren en zou ook zonder problemen weer terug gaan naar Turkije. MAAR ik ben het niet eens met je vergelijking met Frankrijk. Turkije ligt veel dichterbij de brandhaard en is daarbij ook zelf in oorlog met de Koerden. het 'gevaar' komt dus van meerdere kanten, wat in Frankrijk minder/niet het geval is. Ik kan me dus zeker voorstellen dat dit een reden is voor mensen om wel naar Frankrijk te gaan maar niet naar Turkije.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:35

Volgens mij is mijn info prima kloppend maar goed. En verder verplicht ik niemand om naar Turkije te gaan en druk mijn mening niet door :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:28

Je info klopt niet.
Ik ga het niet voorkauwen, de juiste info van de overheid over het reisdvies naar turkije en de dreiging in andere landen buiten europa is heel makkelijk te vinden en simpel te lezen. Maar je moet wel even de moeite nemen om je correct te informeren.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:55

verootjoo schreef:
Boras schreef:

Code geel is in elk land buiten Europa... En wordt al jaren gegeven voor Turkije, zelfs nog voor de hele Arabische lente begon. Daar zou ik niet teveel waarde aan hangen ;) dat geven ze ook bv in landen waar je meer op je hoede moet zijn dan in NL omdat de mensen daar niet betrouwbaar zijn. Code geel betekent niet gelijk dat er verhoogd risico is op aanslagen maar dat er veiligheidsrisico's gelden.
Pas als het oranje/rood is zou ik me echt zorgen maken.

Eens, code geel wordt bijvoorbeeld ook gebruik als er kans is op natuurrampen of andere extremen. Het geeft aan dat de situatie niet zo is als je gewend bent in Nederland. Ook kans op berovingen en criminaliteit worden aangegeven met code geel.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:02

Mijn broertje was bij het plein toen de aanslag in Istanbul plaats vond, hij kan niet wachten om weer terug te gaan..

Ook ik geef er niks om, zou er zonder extra over na te denken zo heen gaan, nergens heb je enige garantie en ook al heb je die wel.. je kunt ook bij wijze van aan het einde van je eigen straat onder een bus lopen. Bang zijn, zonde van mijn tijd en plezier.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:45

ja, wij wel.
Wij wilden graag op vakantie naar turkije, maar ik twijfelde al een beetje. Maar mn vriend stuurde t artikel door van de bomaanslag in Ankara, en ookal is dat aan de hele andere kant, ik vind het echt eng.
En ik denk dat er in het hotel zelf echt niks zal gebeuren, maar je moet toch twee keer vliegen, en je moet daarvoor naar een groot vliegveld, wat eigenlijk best een logisch doelwit zou zijn. In mijn ogen dan. Daarnaast wilde we graag dingen gaan ondernemen, maar dat wordt afgeraden volgens rijksoverheid.
Het feit dat er een verhoogd risico is op aanslagen EN dat genoemd wordt dat ze europeese toeristen wellicht niet heel leuk zullen vinden, heeft ons doen beslissen om beter het niet op te zoeken.
Je moet niet bang zijn, maar ik wil wel gerust op vakantie om heel eerlijk te zijn.
We willen nu kijken naar Griekenland of Spanje oid. En aangezien ik een hele grote kostenpost heb gehad aan mijn auto, onverwacht.. weet ik niet of we wel kunnen.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:14

6 maanden geleden waren er nog demonstraties in Alanya. Winkels overhoop gehaald en afgebrand.

Enig idee wat er allemaal gebeurt en niet in de media komt?

Natuurlijk wordt er geroepen dat het veilig is. Er zit een enorme business achter.

Mensen die zomaar roepen dat resorts veilig zijn. Wie had de aanslag in Tunesië verwacht?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:41

Ik blijf er ooo niet voor weg. Ik vlieg donderdag naar Georgie en ik heb een overstap op Istanboel. En als ik in Georgie ben ga ik ook een paar weken de grens over en rondtrekken in Turkije. Gewoon gezond verstand gebruiken en niet in de buurt van de grens met Syrie komen. Ankara vermijd ik nu ook even, maar voor de rest maak ik me niet zo druk.