Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Als men een foto trekt vanop de openbare weg, mag men die foto gebruiken, of je dat nu leuk vind of niet.
BKonline schreef:Het gaat er niet altijd om wat mag maar ook om fatsoen. Als iemand aangeeft het niet prettig te vinden dat er foto's van zijn of haar kinderen/dieren etc gepubliceerd worden, dan geef je daar gehoor aan.
Duality schreef:Wat een droeftoeter zeg, ik bespeur hier een flinke dosis jaloezie..
Ik zou het onwijs tof vinden en heel blij voor deze mensen zijn. Als je niet wilt dat mensen je paard fotograferen moet je hem ook niet aan een openbare wandelroute zetten imo...
En daarbij een dier heeft geen portretrecht dus ver met haar klacht gaat ze waarschijnlijk niet komen.. (hoop ik)
BKonline schreef:chanel1985 schreef:Als men een foto trekt vanop de openbare weg, mag men die foto gebruiken, of je dat nu leuk vind of niet.
Het gaat er niet altijd om wat mag maar ook om fatsoen. Als iemand aangeeft het niet prettig te vinden dat er foto's van zijn of haar kinderen/dieren etc gepubliceerd worden, dan geef je daar gehoor aan.
lifaya schreef:Heel simpel, er rusten geen portretrechten op het paard en het is op een voor publiek toegankelijke openbare weg gemaakt. Oftewel mevrouw heeft geen poot om op te staan.
Ayasha schreef:En daarom vraag je normaal eerst aan een eigenaar/moeder of dat oké is.
chanel1985 schreef:Ayasha schreef:Ik trek eigenlijk geen foto's van andermans dieren of dingen zonder vragen nee...
Dus je trekt foto's zonder achtergrond?
Ayasha schreef:Nope.Van de honden, maar zoals ik al zei; dan alleen in de richting van ons eigen huis. Geen foto waar iets van de buren op staat.