Gezin misschien niet op vakantie door foto met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeepsop

Re: Gezin misschien niet op vakantie door foto met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:53

Die vrouw is gewoon hartstikke jaloers. Gun zo'n gezin nou toch een leuke vakantie. :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:55

Diep triest van de eigenaresse :r

Natuurlijk was het anders als de mensen op haar terrein waren gekomen maar ze maakte gewoon een leuk vakantie kiekje waar ineens op bleek dat het paard op de foto maf deed.
Gun die mensen een fijne vakantie, en zoals iemand op facebook al sugereeerde , voor het paard een zak wortelen.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:58

Op Bokt ben ik ook eens foto's tegengekomen van mijn paard. Heel vervelend vond ik dat. Als het nu zou gebeuren ik aangeven dat ik dit niet wil. Wel vind ik de reden van de eigenaresse w.b. de vakantie een beetje vreemd.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:00

Als men een foto trekt vanop de openbare weg, mag men die foto gebruiken, of je dat nu leuk vind of niet.

Heel triestig van die eigenaresse, wat jaloersheid kan teweeg brengen :r

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:03

chanel1985 schreef:
Als men een foto trekt vanop de openbare weg, mag men die foto gebruiken, of je dat nu leuk vind of niet.

Het gaat er niet altijd om wat mag maar ook om fatsoen. Als iemand aangeeft het niet prettig te vinden dat er foto's van zijn of haar kinderen/dieren etc gepubliceerd worden, dan geef je daar gehoor aan.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 02-02-16 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:05

BKonline schreef:
Het gaat er niet altijd om wat mag maar ook om fatsoen. Als iemand aangeeft het niet prettig te vinden dat er foto's van zijn of haar kinderen/dieren etc gepubliceerd worden, dan geef je daar gehoor aan.

Maar dat wisten ze toch niet?

Ik zou waarschijnlijk gewoon blij zijn dat mijn paard "beroemd" was :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:06

En daarom vraag je normaal eerst aan een eigenaar/moeder of dat oké is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:10

Ach kom nou, knol in de wei komt aan het hek staan terwijl mensen een foto kiekje willen maken.
Ga je toch niet eerst naar de boederij rijden om te vragen of die knol mee op de foto mag?!
Moet ze die knol maar leren dat hij niet naar het hek mag :P

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:16

Duality schreef:
Wat een droeftoeter zeg, ik bespeur hier een flinke dosis jaloezie..

Ik zou het onwijs tof vinden en heel blij voor deze mensen zijn. Als je niet wilt dat mensen je paard fotograferen moet je hem ook niet aan een openbare wandelroute zetten imo...

En daarbij een dier heeft geen portretrecht dus ver met haar klacht gaat ze waarschijnlijk niet komen.. (hoop ik)

Inderdaad, als je iemand al geen vakantie gunt...waar ben je dan mee bezig?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:23

BKonline schreef:
chanel1985 schreef:

Ga jij als je een foto trekt, aan iedere eigenaar vragen of het op de foto mag? Dus niet enkel levende wezens maar ook bv een huis op de achtergrond, een struik van een voortuin? Is allemaal eigendom van iemand en die persoon vind dat misschien niet leuk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:27

Ik trek eigenlijk geen foto's van andermans dieren of dingen zonder vragen nee... :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:30

lifaya schreef:
Heel simpel, er rusten geen portretrechten op het paard en het is op een voor publiek toegankelijke openbare weg gemaakt. Oftewel mevrouw heeft geen poot om op te staan.

Super, naar dit commentaar was ik aan het zoeken.
Wilde even weten of ze wel rechten had omdat het een wedstrijd was, maar gelukkig niet.

Ik maak helaas wel foto's van andermans goederen, daar rusten gelukkig geen portretrechten op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:34

Ayasha schreef:
En daarom vraag je normaal eerst aan een eigenaar/moeder of dat oké is.

Van wat ik begrijp, is dat het niet expres gegaan is... het dier kwam er toevallig bij op de foto.... Man als ik alle foto's weg zou moeten doen, waar per ongeluk een dier van een ander op staat, ben ik nog wel even bezig. Heb regelmatig foto's gemaakt op concours van mijn dochter, of mijn man van mij en daar staan dan soms ook anderen bij op....... En ja, die plaats ik dan ook op FB of i.d.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:35

Picassoo.... nee toch... je plaatst toch geen foto van andere mensen. :o

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:36

Ayasha schreef:
Ik trek eigenlijk geen foto's van andermans dieren of dingen zonder vragen nee... :)

Dus je trekt foto's zonder achtergrond?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:38

IEDEREEN AAN DE KANT IK GA EEN FOTO MAKEN VAN MIJN DOCHTER. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:41

xSlvna schreef:
Picassoo.... nee toch... je plaatst toch geen foto van andere mensen. :o

Oooooooh ja.... toch wel.....maar ze staan niet op de voorgrond.... :D :+
Moet er wel bij zeggen dat ik nooit mee doe aan foto-wedstrijden of wat dan ook; ben een PRUTfotograaf :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:41

Dan is het goed. Bij mij lopen ze wel vaak tussen het onderwerp en de fotocamera in. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:43

xSlvna schreef:
Dan is het goed. Bij mij lopen ze wel vaak tussen het onderwerp en de fotocamera in. :+

Ja lastig is dat hè? En be-lach-e-lijk dat ze niet aan de kant gaan als wij fotograferen! :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:46

chanel1985 schreef:
Ayasha schreef:

Dus je trekt foto's zonder achtergrond?

Uhm ik trek foto's van mijn dieren en de enige achtergrond daar is van mij. :') Ik zit midden in het bos en de bomen waar je tegenop kijkt zijn bomen die op mijn grond staan. _O-
De foto's aan huis heeft ook nooit iets van de buren op gestaan oid... Kan best hoor.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:47

ok, daar wel maar je trekt buiten je paarden nooit geen foto's of hebt nooit geen foto's getrokken in het verleden niet bij uw paarden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:48

Nope. :) Van de honden, maar zoals ik al zei; dan alleen in de richting van ons eigen huis. Geen foto waar iets van de buren op staat. :)
één keer bij een cadillac (een oude, mijn man houdt van klassiekers) maar zelfs toen ben ik de eigenaar gaan zoeken en gevraagd of ik een foto mocht nemen van zijn auto ondanks dat die gewoon op openbaar terrein stond. :) Kleine moeite.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:50

Ja nou supergoed van jou hoor, maar ik mis de relevantie een beetje :+ De meeste mensen maken namelijk wel gewoon foto's in het openbaar en dan kun je meestal niet voorkomen dat er dieren, mensen of dingen van een ander op staan. Snap echt niet dat je je daar druk om kan maken, dat paard ligt er niet wakker van hoor :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:50

Ayasha schreef:
Nope. :) Van de honden, maar zoals ik al zei; dan alleen in de richting van ons eigen huis. Geen foto waar iets van de buren op staat. :)

Je bent toch weleens op concours waar dan plaatjes van jou en paard geschoten (of getrokken) worden? Heb je dan nooit eens dat er per ongeluk een andere persoon of een dier op de foto komt die je niet kent? Kan het me niet voorstellen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:52

Sommige mensen eten volgens mij gewoon hele citroenen voor het ontbijt, hoe wordt je anders zo zuur??

Overgens hebben dieren geen portretrecht iit kinderen dus imo is het bij een kind vele malen logischer om toestemming te vragen om foto's te maken bij een paard of hond. Vooral als je net als wij en fries en een goldenretriever hebt ben je zelf waarschijnlijk toch de enige die ooit als een foto van je dier gepubliceerd werd door zou hebben dat het jou dier was :Y) . En zelfs als je dier herkend wordt kan je toch redelijk weinig overkomen, waar zo'n foto ook terecht komt :? .
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 02-02-16 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt