Ongevallen en vluchtstrookrijders..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ongevallen en vluchtstrookrijders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:27

Van mij mogen ze de boetes 4 keer zo hoog maken. Je weet nooit wat er gebeurd is. Vind het ook nog eens asociaal.
Politie mag van mij echt gaan schrijven in dit soort situaties

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:29

De boete is 370E... best een klap geld hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:34

Brainless schreef:

Maar stel iemand rijd over een vluchtstrook en rijd een medewerker aan of iemand anders. Al eens bedacht hoeveel het dan zal kosten? Kosten van ambulance enz.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:37

Brainless schreef:

Nog niet hoog genoeg. Jaarlijks sterven er hulpverleners en wegenwerkers omdat mensen zich niet aan de regels houden die in uitzonderingssituaties van toepassing zijn (en duidelijk aan gegeven staan.)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:41

purny schreef:
Brainless schreef:

Maar stel iemand rijd over een vluchtstrook en rijd een medewerker aan of iemand anders. Al eens bedacht hoeveel het dan zal kosten? Kosten van ambulance enz.

Dat begrijp ik wel...
Maar ivh tot andere ernstige overtredingen is het ook veel.
rood licht: 230
zonder licht (auto) 90 en 140
stilstaan op de vluchtstrook zonder reden: 230
politie/brandweer/ambulance met signalen geen voorrang geven: 230

Dan is 370 best een klap meer.
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/neder ... je-duurder

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:42

Hogere boetes zorgen niet vor minder overtredingen.
Je houdt nu toch een groep over die het blijft doen en hopen dat ze niet (vaak) gepakt worden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:44

Brainless schreef:

Is dat alles?
Ik kreeg al €320,- omdat ik de telefoon in handen had.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:45

KimD schreef:
Brainless schreef:

Is dat alles?

Dan zou ik bezwaar indienen, die boete is 230E.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:44

Xanthippe schreef:
Ik denk toch dat mensen treffen in hun portefeuille het meest efficiente is. Haal ze er maar tussenuit, de chauffeurs die eigenlijk geen rijbewijs hebben, die blijven eigenlijk vrijwel onzichtbaar.
Elke keer een hoop geld gaan halen, treft hen harder dan de (kleine) kans om betrapt te worden zonder rijbewijs.

Wat mij betreft zowel het ene als het andere.

Bovendien pleeg je een misdrijf als je toch gaat rijden terwijl je rijbewijs ongeldig is verklaard. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat de straf daarop 2 weken onvoorwaardelijke gevangenisstraf is, maar wellicht gaan juristen me hierop corrigeren. Daar zitten de meeste mensen ook niet echt op te wachten.....

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:54

Cowboy55 schreef:
Xanthippe schreef:
Ik denk toch dat mensen treffen in hun portefeuille het meest efficiente is. Haal ze er maar tussenuit, de chauffeurs die eigenlijk geen rijbewijs hebben, die blijven eigenlijk vrijwel onzichtbaar.
Elke keer een hoop geld gaan halen, treft hen harder dan de (kleine) kans om betrapt te worden zonder rijbewijs.

Wat mij betreft zowel het ene als het andere.

Bovendien pleeg je een misdrijf als je toch gaat rijden terwijl je rijbewijs ongeldig is verklaard. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat de straf daarop 2 weken onvoorwaardelijke gevangenisstraf is, maar wellicht gaan juristen me hierop corrigeren. Daar zitten de meeste mensen ook niet echt op te wachten.....

Klopt wat je zegt, daar zitten de meesten niet op te wachten en dat lijkt me een goed dreigement.

Langs de andere kant zijn hier in België de laatste maanden een paar gevallen achter elkaar boven gekomen waar chauffeurs zonder rijbewijs aggressie vertonen (bijna wekelijks), of een ongeluk met vluchtmisdrijf veroorzaken.

Dat zijn dan toevallig allemaal mensen zonder rijbewijs, die toevallig allemaal niet betrapt zijn voor ze in de fout kunnen zijn kunnen gaan.

Komt daar dan ook nog is bovenop dat die mensen allemaal straffen met uitstel krijgen (rijbewijs kwijt, geldboetes), laat staan effectief moeten gaan zitten.

Wat voor een signaal geeft dit? Juist ja, doe maar op, de gevolgen zijn toch allemaal niet zo erg. Dan lijkt het mij net erger, vooral bij jonge overtreders, om net wel het geld te gaan weghalen, waarmee ze een auto kunnen kopen en dus levens omzeep helpen. Keer op keer opnieuw. Tot ze dat geld niet meer hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:01

Ik snap nooit dat mensen janken over de hoogtes van de boete? Je moet je gewoon aan de regels houden. En wil je dat niet? Dan gewoon betalen.

Dit is toch gewoon iets wat je kan bedenken, zo heel af en toe gebeuren dit soort situaties. Tja, ik kan me niks voorstellen wat zo belangrijk is dat je andere mensen in gevaar brengt. EN dat er voor zorgt dat je geen geldige reden heb waardoor je uit de file gehaald wordt.

Vind jij wel dat jij belangrijk genoeg bent om andere mensen in gevaar te brengen, zoals bellen in de auto, je telefoon vast hebben, door rood rijden, veel te hard rijden etc. Dan kies je er zelf voor om daar extra voor te betalen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:02

MarlindeRooz schreef:
Ik snap nooit dat mensen janken over de hoogtes van de boete? Je moet je gewoon aan de regels houden. En wil je dat niet? Dan gewoon betalen.

Dit is toch gewoon iets wat je kan bedenken, zo heel af en toe gebeuren dit soort situaties. Tja, ik kan me niks voorstellen wat zo belangrijk is dat je andere mensen in gevaar brengt. EN dat er voor zorgt dat je geen geldige reden heb waardoor je uit de file gehaald wordt.

Vind jij wel dat jij belangrijk genoeg bent om andere mensen in gevaar te brengen, zoals bellen in de auto, je telefoon vast hebben, door rood rijden, veel te hard rijden etc. Dan kies je er zelf voor om daar extra voor te betalen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:07

Brainless schreef:
KimD schreef:

Is dat alles?

Dan zou ik bezwaar indienen, die boete is 230E.

Oh, dat zou ook kunnen. :') Is alweer twee jaar geleden gok ik. Stomme samenloop van omstandigheden maar ik had 'm wel vast.

Het was in ieder geval genoeg geld. }>

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:27

Storm schreef:
En wat nu als je een baby van -zeg- 2 maanden in de auto hebt die een fles moet? Of het is 35 graden buiten en je zit in de auto met 2 jonge kindjes en je hebt geen airco? Of je hebt suikerziekte en moet insuline spuiten maar dat ligt nog thuis? Of je zit in de trouwauto naar je eigen bruiloft?

Ik praat niks goed, maar er zijn echt wel situaties waarbij ik me in kan denken dat je zo snel mogelijk naar huis wilt, ongeacht of je nu een boete krijgt of niet.

Flesjes zie ik men vaak inderdaad thermosflessen voor meenemen.
En een diabeet gaat echt niet zonder insuline op pad, dan ben je stom bezig!
Qua 35 graden, wij hebben ook geen airco in de auto en als het niet noodzakelijk is gaan we gewoon niet op pad met risico op lange files.
Een bruiloft is imo gewoon pech hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:52

Ik vindt allemaal even erg.
Ook met te hard rijden breng je anderen onnodig in gevaar.
Ik ben zelf 1 van weinige automobilisten die nog 0 verkeersboetes heeft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:56

Tobbes schreef:
Ik vindt allemaal even erg.
Ook met te hard rijden breng je anderen onnodig in gevaar.
Ik ben zelf 1 van weinige automobilisten die nog 0 verkeersboetes heeft.

Prijs je zelf maar niet de hemel in hoor. Er zijn meer mensen zonder boete dan mét. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:58

Ik ook. Al 9 jaar m'n rijbewijs en nog nooit aangehouden of een boete

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:02

Ik ken meer mensen met boete dan zonder. :P :') En nee ik ga niet alleen maar met criminelen om. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:05

Zal misschien door komen doordat sommige nogal erg opscheppen over de boetes die ze hebben ;) .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:09

Tobbes schreef:
Zal misschien door komen doordat sommige nogal erg opscheppen over de boetes die ze hebben ;) .

Ik denk niet dat ik aan die beschrijving voldoe, maar ik heb een maand geleden wel ECHT moeten lachen toen ik een boete kreeg (voor 5 km te hard) tijdens een rij-instructie om zuiniger te leren rijden...... _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 02:01

Mijn boetes zijn ook van die kleine boetes.
In 28 jaar tijd ruim 20.000 km per jaar, drie stuk, vind ik wel netjes.
Voorbeeld van een boete.
Rondweg, 2 baans. ene stuk is 80 km. Dan komt er een bordje kom, de weg veranderd niets en is het 70 km.
Daar reed ik te hard. Tja. Jammer van de centen, dom van mezelf want ik weet gewoon dat de situatie zo is. Maar ik voel me dan geen weg piraat.

Maar afgekruiste banen, vluchtstroken, rood en echt bewust hard rijden doe ik toch maar niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:12

Ik heb ook een paar boetes (geloof dat het er maar 2 waren) gekregen. Hooguit een 5tal kilometer over de limiet, niets spectaculair dus. Maargoed erover is erover en dan betaal je gewoon.

Het enige wat ik dan wel jammer vind, is dat dit de ene persoon veel harder in zijn portemonnee treft dan de andere.
Hier kost zo'n kleine overtreding 50 euro. Ik moet echt niet elke maand afkomen met zo'n boete, want iedere keer 50 euro moeten betalen is gewoon veel weggegooid geld voor mij. Dus ik hou mij zo goed als ik kan aan alle regels en ik baal echt als ik zo'n brief in de bus heb.
Ik heb daartegenover echter collega's gehad die zowat het drievoudige van mij verdienden en die dan lachen met zulke boetes. Weegt voor hun niet op tegen hun haast of hun redenen ("jamaar ik kan zo snel rijden ik ben een goede chauffeur die mijn auto goed onder controle heeft/jamaar deze auto heeft veel vermogen je bent te snel aan het rijden voor je het weet/jamaar...) om te hard te rijden...die betalen zulke boetes fluitend.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:17

Kwanyin schreef:
Ik heb ook een paar boetes (geloof dat het er maar 2 waren) gekregen. Hooguit een 5tal kilometer over de limiet, niets spectaculair dus. Maargoed erover is erover en dan betaal je gewoon.

Het enige wat ik dan wel jammer vind, is dat dit de ene persoon veel harder in zijn portemonnee treft dan de andere.
Hier kost zo'n kleine overtreding 50 euro. Ik moet echt niet elke maand afkomen met zo'n boete, want iedere keer 50 euro moeten betalen is gewoon veel weggegooid geld voor mij. Dus ik hou mij zo goed als ik kan aan alle regels en ik baal echt als ik zo'n brief in de bus heb.
Ik heb daartegenover echter collega's gehad die zowat het drievoudige van mij verdienden en die dan lachen met zulke boetes. Weegt voor hun niet op tegen hun haast of hun redenen ("jamaar ik kan zo snel rijden ik ben een goede chauffeur die mijn auto goed onder controle heeft/jamaar deze auto heeft veel vermogen je bent te snel aan het rijden voor je het weet/jamaar...) om te hard te rijden...die betalen zulke boetes fluitend.

Inderdaad... 50 euro voor de één is een grote klap, voor de ander een schijntje.
Op zich zouden boetes gerelateerd aan inkomen wat dat betreft een prima oplossing zijn . Volgens mij bestaat dat ook al in sommige landen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:44

Ik weet niet of er bokkers bekend zijn in Delft? Daar heb je op de prinses Beatrix laan de weg waar je 70 mag. Op een gegeven moment mag je daar 50. Vlakbij het bordje van 50 staat een flitser. Als je dus uitrijd heb je als het tegenzit een bekeuring. Voor 7 km te hard kreeg iemand 53 euro.
Voortaan sta ik dus op de rem daar

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:53

purny schreef:
Ik weet niet of er bokkers bekend zijn in Delft? Daar heb je op de prinses Beatrix laan de weg waar je 70 mag. Op een gegeven moment mag je daar 50. Vlakbij het bordje van 50 staat een flitser. Als je dus uitrijd heb je als het tegenzit een bekeuring. Voor 7 km te hard kreeg iemand 53 euro.
Voortaan sta ik dus op de rem daar

Citaat:
2.2. Plaats meetlocatie snelheidsmetingen

De snelheid van voertuigen14moet zijn aangepast direct op de plaats waar een lagere maximumsnelheid gaat gelden. Om discussies of beroepschriften / brieven te voorkomen over een te korte afstand tussen de plaats waarop de lagere maximumsnelheid ingaat en de snelheidsmeting wordt een minimumafstand in acht genomen tussen de plaats van inwerkingtreding van de lagere maximumsnelheid tot de meetlocatie. Voor het bepalen van deze minimumafstand wordt geen rekening gehouden met de voor het gebod geldende maximumsnelheid. Het uitgangspunt is immers dat de snelheid bij het passeren van het gebod moet zijn aangepast en derhalve wordt bij het bepalen van de afstand tussen gebod en meetplaats uitgegaan van de uit het gebod volgende maximumsnelheid.

De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:

30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand

Dezelfde afstanden moeten worden gebruikt tussen de meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. Bij kruisingen15en in bijzondere omstandigheden kan hier van worden afgeweken.

NB De in de tabel vermelde afstanden betreffen de minimale afstanden. Om aan deze eis te voldoen, zonder gebruik te maken van de tabel, kan de ter plaatse toegestane snelheid worden vermenigvuldigd met het getal drie. Deze formule geldt voor alle in de tabel vermelde snelheden. Bijvoorbeeld: Toegestaan 80 km/h. De afstand tussen gebod en meetplaats wordt dan als van de formule wordt gebruikgemaakt: 80 x 3 = 240 m.