Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Brainless schreef:De boete is 370E... best een klap geld hoor.
Maar stel iemand rijd over een vluchtstrook en rijd een medewerker aan of iemand anders. Al eens bedacht hoeveel het dan zal kosten? Kosten van ambulance enz.
Xanthippe schreef:Ik denk toch dat mensen treffen in hun portefeuille het meest efficiente is. Haal ze er maar tussenuit, de chauffeurs die eigenlijk geen rijbewijs hebben, die blijven eigenlijk vrijwel onzichtbaar.
Elke keer een hoop geld gaan halen, treft hen harder dan de (kleine) kans om betrapt te worden zonder rijbewijs.
Cowboy55 schreef:Xanthippe schreef:Ik denk toch dat mensen treffen in hun portefeuille het meest efficiente is. Haal ze er maar tussenuit, de chauffeurs die eigenlijk geen rijbewijs hebben, die blijven eigenlijk vrijwel onzichtbaar.
Elke keer een hoop geld gaan halen, treft hen harder dan de (kleine) kans om betrapt te worden zonder rijbewijs.
Wat mij betreft zowel het ene als het andere.
Bovendien pleeg je een misdrijf als je toch gaat rijden terwijl je rijbewijs ongeldig is verklaard. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat de straf daarop 2 weken onvoorwaardelijke gevangenisstraf is, maar wellicht gaan juristen me hierop corrigeren. Daar zitten de meeste mensen ook niet echt op te wachten.....
MarlindeRooz schreef:Ik snap nooit dat mensen janken over de hoogtes van de boete? Je moet je gewoon aan de regels houden. En wil je dat niet? Dan gewoon betalen.
Dit is toch gewoon iets wat je kan bedenken, zo heel af en toe gebeuren dit soort situaties. Tja, ik kan me niks voorstellen wat zo belangrijk is dat je andere mensen in gevaar brengt. EN dat er voor zorgt dat je geen geldige reden heb waardoor je uit de file gehaald wordt.
Vind jij wel dat jij belangrijk genoeg bent om andere mensen in gevaar te brengen, zoals bellen in de auto, je telefoon vast hebben, door rood rijden, veel te hard rijden etc. Dan kies je er zelf voor om daar extra voor te betalen.
Brainless schreef:KimD schreef:
Is dat alles?
Ik kreeg al €320,- omdat ik de telefoon in handen had.
Dan zou ik bezwaar indienen, die boete is 230E.
Storm schreef:En wat nu als je een baby van -zeg- 2 maanden in de auto hebt die een fles moet? Of het is 35 graden buiten en je zit in de auto met 2 jonge kindjes en je hebt geen airco? Of je hebt suikerziekte en moet insuline spuiten maar dat ligt nog thuis? Of je zit in de trouwauto naar je eigen bruiloft?
Ik praat niks goed, maar er zijn echt wel situaties waarbij ik me in kan denken dat je zo snel mogelijk naar huis wilt, ongeacht of je nu een boete krijgt of niet.
Tobbes schreef:Zal misschien door komen doordat sommige nogal erg opscheppen over de boetes die ze hebben.
Kwanyin schreef:Ik heb ook een paar boetes (geloof dat het er maar 2 waren) gekregen. Hooguit een 5tal kilometer over de limiet, niets spectaculair dus. Maargoed erover is erover en dan betaal je gewoon.
Het enige wat ik dan wel jammer vind, is dat dit de ene persoon veel harder in zijn portemonnee treft dan de andere.
Hier kost zo'n kleine overtreding 50 euro. Ik moet echt niet elke maand afkomen met zo'n boete, want iedere keer 50 euro moeten betalen is gewoon veel weggegooid geld voor mij. Dus ik hou mij zo goed als ik kan aan alle regels en ik baal echt als ik zo'n brief in de bus heb.
Ik heb daartegenover echter collega's gehad die zowat het drievoudige van mij verdienden en die dan lachen met zulke boetes. Weegt voor hun niet op tegen hun haast of hun redenen ("jamaar ik kan zo snel rijden ik ben een goede chauffeur die mijn auto goed onder controle heeft/jamaar deze auto heeft veel vermogen je bent te snel aan het rijden voor je het weet/jamaar...) om te hard te rijden...die betalen zulke boetes fluitend.
purny schreef:Ik weet niet of er bokkers bekend zijn in Delft? Daar heb je op de prinses Beatrix laan de weg waar je 70 mag. Op een gegeven moment mag je daar 50. Vlakbij het bordje van 50 staat een flitser. Als je dus uitrijd heb je als het tegenzit een bekeuring. Voor 7 km te hard kreeg iemand 53 euro.
Voortaan sta ik dus op de rem daar
Citaat:2.2. Plaats meetlocatie snelheidsmetingen
De snelheid van voertuigen14moet zijn aangepast direct op de plaats waar een lagere maximumsnelheid gaat gelden. Om discussies of beroepschriften / brieven te voorkomen over een te korte afstand tussen de plaats waarop de lagere maximumsnelheid ingaat en de snelheidsmeting wordt een minimumafstand in acht genomen tussen de plaats van inwerkingtreding van de lagere maximumsnelheid tot de meetlocatie. Voor het bepalen van deze minimumafstand wordt geen rekening gehouden met de voor het gebod geldende maximumsnelheid. Het uitgangspunt is immers dat de snelheid bij het passeren van het gebod moet zijn aangepast en derhalve wordt bij het bepalen van de afstand tussen gebod en meetplaats uitgegaan van de uit het gebod volgende maximumsnelheid.
De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:
30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand
Dezelfde afstanden moeten worden gebruikt tussen de meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. Bij kruisingen15en in bijzondere omstandigheden kan hier van worden afgeweken.
NB De in de tabel vermelde afstanden betreffen de minimale afstanden. Om aan deze eis te voldoen, zonder gebruik te maken van de tabel, kan de ter plaatse toegestane snelheid worden vermenigvuldigd met het getal drie. Deze formule geldt voor alle in de tabel vermelde snelheden. Bijvoorbeeld: Toegestaan 80 km/h. De afstand tussen gebod en meetplaats wordt dan als van de formule wordt gebruikgemaakt: 80 x 3 = 240 m.