Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:03

Nee net geloof bestond al langer en is een reactie van een amerikaans natuurkundige op het feit dat naast de oerknal ook het bijbelse scheppingsverhaal op scholen aangeleerd werd in amerika.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:03

Lanolynn schreef:
Geloven in God is niet nep, er is wel degelijk bewijs dat Hij bestaat. Het vliegend spaghettimonster daarentegen is wel echt onzin

En bedankt, jij beweert nu dat mijn God niet bestaat? Mijn God in de vorm van een vliegend spaghetti monster... :n Denk dat ik vanavond maar tien extra wees-gehaktballetjes-spaghetti monsters doe. }>

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:04

Citaat:
Het Vliegend Spaghettimonster werd in 2005 voor het eerst beschreven in een protest tegen lessen in creationisme en intelligent design op scholen. In de Amerikaanse staat Kansas werd toen besloten dat naast de evolutietheorie intelligent design verplichte lesstof zou worden. De evolutietheorie zou zoveel hiaten vertonen dat intelligent design als theorie net zo valide was en daardoor naast de evolutietheorie onderwezen diende te worden.

Citaat:
Intelligent design (Engels, afgekort als ID, wordt vertaald als intelligent ontwerp) is de opvatting dat bepaalde kenmerken van het heelal en organismen het best worden verklaard als het werk van een intelligente "ontwerper". ID staat zodoende in contrast met de evolutietheorie, die erfelijkheid en selectiemechanismen (waaronder natuurlijke selectie) beschouwt als een afdoende verklaring voor het ontstaan van alle organismen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:04

Lanolynn schreef:
Oh, maar ik zie dat je kunt lezen, lees dan de Bijbel maar, meer bewijzen kan je bijna niet hebben;)

Dus omdat er iemand een boek over heeft geschreven is het bestaan van God bewezen?

In dat geval lijkt het bestaan van het vliegende spaghettimonster me ook vrij makkelijk te bewijzen.

*edit* het is al bewezen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:08

sallandval schreef:
Lanolynn schreef:
Oh, maar ik zie dat je kunt lezen, lees dan de Bijbel maar, meer bewijzen kan je bijna niet hebben;)

Dus omdat er iemand een boek over heeft geschreven is het bestaan van God bewezen?

In dat geval lijkt het bestaan van het vliegende spaghettimonster me ook vrij makkelijk te bewijzen.

En Harry Potter bestaat blijkbaar ook want daar zijn ook boeken over :j En hobbits, draken, vampiers en noem maar op... Goh, de wereld is nog voller dan we dachten :=

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:08

Wel, technisch gezien voldoet het voor een godsdienst, wat ook wil zeggen dat deze mannen met een vergiet op hun identiteitskaart mochten, er zullen er vast wel meer zijn. De bovenste was geloof ik wel de eerste.

Afbeelding
Afbeelding

Ik zag dit een paar jaar geleden al, vond het wel grappig. Er was blijkbaar niets aan te doen dat hij met een vergiet op zijn identiteitskaart wou. Andere religies, zoals islam, mogen dit ook. Er zijn blijkbaar wel regels aan verbonden want zo moest de religie een bepaald aantal 'leden'/gelovigen bezitten om echt als een religie beschouwd te worden.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... foto.dhtml

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:10

Mijn vader en broertje hebben dus deze sticker achterop de auto staan :D

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:13

:D

Weet je. 'nep geloven' kunnen ook voor verbroedering zorgen. Een thuis. Een houvast in je leven. Zolang er geen haat wordt gepredikt... Wat kan het voor kwaad? Zoals ik al zei. Hun 'liever nietjes' vind ik mooier dan de 10 geboden :j

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:18

Zelfs voor mij, iemand die van huize uit christelijk is grootgebracht, is dit gewoon lachwekkend. Gewoon laten gaan. Over een paar weekjes zijn we het allemaal weer vergeten haha.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:19

Magica schreef:
Zelfs voor mij, iemand die van huize uit christelijk is grootgebracht, is dit gewoon lachwekkend. Gewoon laten gaan. Over een paar weekjes zijn we het allemaal weer vergeten haha.

behalve mensen die in t vliegende spagetie monster geloven :')

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:21

Het is net zo'n, hoe heet hij toch ook, Arjen Lubach? Actie

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:21

Magica schreef:

Het bestaat toch al lang genoeg. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:22

Maar wat heeft het er mee te maken dat je christelijk bent opgevoed? Dat maakt het monster niet lachwekkender of serieuzer :P

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:26

eclair98 schreef:
Maar wat heeft het er mee te maken dat je christelijk bent opgevoed? Dat maakt het monster niet lachwekkender of serieuzer :P

Ik doelde meer op het feit dat sommige "christelijke" bokkers zich beledigd o.i.d voelen.
Maar joh, het stoort mij niet hoor en als mensen er echt in geloven dan lekker hun gang laten gaan toch?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:27

Magica schreef:

Of... over 2000 jaar geloven ze dat er echt een vliegend spaghettimonster was.
Wantja, inmiddels wordt hier ook nog na 2000 geloofd dat de maagd maria een kind kreeg van 'god' (welke misschien gewoon vreemd gegaan was en geen beter smoesje vond).

Het bestaat inderdaad nu 6 jaar.

eclair98

Oooo zoo haha, ik snapte het al niet :P

Ik vind het wel komisch, maar zoals ik al zei, Alah of spaghetti monster, ik geloof niet.

Leen

Lanolynn schreef:

Alstublieft, vliegen spaghettimonster bestaat bij deze ook :D
http://www.klps.pl/pliki/gospel_fsm_eng.pdf

Ach, een godsdienst draait toch alleen maar om ergens hoop en kracht uit te halen. Om samen te komen. Of we nu opkijken naar een man achter de wolken, of een spaghettimonster met gehaktballen. Uiteindelijk maakt het niet uit. We zullen toch pas na onze dood te weten komen of er iemand is in de hemel. En als hij daar is, zal zal ik ook mijn oprechte excuses maken dat ik nooit geloofd heb dat hij echt was. Maar zo lang het nog niet zo ver is, blijf ik er mooi bij dat er niemand is zoals een god.
Laatst bijgewerkt door Leen op 28-01-16 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:30

Magica schreef:

Net zo lachwekkend als de Scientology Church?
Die heeft ondertussen toch ontzettend veel aanhangers (wereldwijd).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:31

Leen schreef:
Magica schreef:

Wantja, inmiddels wordt hier ook nog na 2000 geloofd dat de maagd maria een kind kreeg van 'god' (welke misschien gewoon vreemd gegaan was en geen beter smoesje vond).

11 jaar (2005).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:32

Zeggen dat er bewijs is dat God bestaat, 'omdat het in de bijbel staat', doet me denken aan die vrouw die verhalen over werkloosheid door vluchtelingen gelooft "Want dat heb op facebook gestaan".

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:33

Jolien87 schreef:
Zeggen dat er bewijs is dat God bestaat, 'omdat het in de bijbel staat', doet me denken aan die vrouw die verhalen over werkloosheid door vluchtelingen gelooft "Want dat heb op facebook gestaan".

dan bestaan vampiers ook echt toch :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:35

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:36

eclair98 schreef:

Het is te zien als een soort parodie op het geloven in een god. Dan kan je je best voorstellen dat er gelovigen zijn die dit niet grappig vinden. Overigens vind ik het ook hilarisch, nog hilarischer vind ik dat sommige hier denken dat die mensen serieus in een spaghetti-monster geloven :')

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:36

Brainless schreef:
Leen schreef:

11 jaar (2005).

Waauw.. ik had even echt geen besef van welk jaar we zijn :') ik had het echt nog opgezocht om juist te zijn. Zijn we werkelijk al 2016... Raar... 2000 lijk maar 5 jaar geleden :')

Kruip weer onder mijn steen... _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:56

Bovendien is het officieel erkent ams geloof dus sommige hier doen geloofsdiscriminatie! ^)