Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lanolynn schreef:Geloven in God is niet nep, er is wel degelijk bewijs dat Hij bestaat. Het vliegend spaghettimonster daarentegen is wel echt onzin
Citaat:Het Vliegend Spaghettimonster werd in 2005 voor het eerst beschreven in een protest tegen lessen in creationisme en intelligent design op scholen. In de Amerikaanse staat Kansas werd toen besloten dat naast de evolutietheorie intelligent design verplichte lesstof zou worden. De evolutietheorie zou zoveel hiaten vertonen dat intelligent design als theorie net zo valide was en daardoor naast de evolutietheorie onderwezen diende te worden.
Citaat:Intelligent design (Engels, afgekort als ID, wordt vertaald als intelligent ontwerp) is de opvatting dat bepaalde kenmerken van het heelal en organismen het best worden verklaard als het werk van een intelligente "ontwerper". ID staat zodoende in contrast met de evolutietheorie, die erfelijkheid en selectiemechanismen (waaronder natuurlijke selectie) beschouwt als een afdoende verklaring voor het ontstaan van alle organismen.
Lanolynn schreef:Oh, maar ik zie dat je kunt lezen, lees dan de Bijbel maar, meer bewijzen kan je bijna niet hebben;)
sallandval schreef:Lanolynn schreef:Oh, maar ik zie dat je kunt lezen, lees dan de Bijbel maar, meer bewijzen kan je bijna niet hebben;)
Dus omdat er iemand een boek over heeft geschreven is het bestaan van God bewezen?
In dat geval lijkt het bestaan van het vliegende spaghettimonster me ook vrij makkelijk te bewijzen.
eclair98 schreef:Maar wat heeft het er mee te maken dat je christelijk bent opgevoed? Dat maakt het monster niet lachwekkender of serieuzer
Magica schreef:Zelfs voor mij, iemand die van huize uit christelijk is grootgebracht, is dit gewoon lachwekkend. Gewoon laten gaan. Over een paar weekjes zijn we het allemaal weer vergeten haha.
Lanolynn schreef:Oh, maar ik zie dat je kunt lezen, lees dan de Bijbel maar, meer bewijzen kan je bijna niet hebben;)
Magica schreef:Zelfs voor mij, iemand die van huize uit christelijk is grootgebracht, is dit gewoon lachwekkend. Gewoon laten gaan. Over een paar weekjes zijn we het allemaal weer vergeten haha.
Leen schreef:Magica schreef:Zelfs voor mij, iemand die van huize uit christelijk is grootgebracht, is dit gewoon lachwekkend. Gewoon laten gaan. Over een paar weekjes zijn we het allemaal weer vergeten haha.
Of... over 2000 jaar geloven ze dat er echt een vliegend spaghettimonster was.
Wantja, inmiddels wordt hier ook nog na 2000 geloofd dat de maagd maria een kind kreeg van 'god' (welke misschien gewoon vreemd gegaan was en geen beter smoesje vond).
Het bestaat inderdaad nu 6 jaar.
eclair98 schreef:Maar wat heeft het er mee te maken dat je christelijk bent opgevoed? Dat maakt het monster niet lachwekkender of serieuzer
Brainless schreef:Leen schreef:
Of... over 2000 jaar geloven ze dat er echt een vliegend spaghettimonster was.
Wantja, inmiddels wordt hier ook nog na 2000 geloofd dat de maagd maria een kind kreeg van 'god' (welke misschien gewoon vreemd gegaan was en geen beter smoesje vond).
Het bestaat inderdaad nu 6 jaar.
11 jaar (2005).