Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Nou ja heb daar van de week een best schokkende documantaire over gezien. De kans dat je daar dood gaat door honger is extreem groot. Schijnt dat ruim de helft van de kinderen onder de 12 ernstig ondervoed is door gebrek aan goed voedsel.
Emmaa_ schreef:Veranderingen in de uitkeringen zijn nou eenmaal niet te vermijden. Vroegah toen alles nog beter was, was het niveau van uitkeringen gekoppeld aan het minimumloon. Heel Nederland was toen ineens ziek (woorden van Lubbers), want waarom zou je werken als je voor hetzelfde 'salaris' onder de partytent kan zitten en halve liters weg kan klappen?
Citaat:Die loskoppeling was nodig omdat het kabinet simpelweg teveel geld uitgaf aan sociale verzekeringen.
Citaat:De hoogte van je uitkering zal altijd gelijk zijn aan de kosten van het sociale minimum, en als je uitkering daar om andere omstandigheden niet aan voldoet zijn er genoeg instanties die samen met jou kunnen kijken naar een oplossing voor dat probleem.
Emmaa_ schreef:Wel denk ik dat die wisselwerking ook weer te maken heeft met profiteurs.
Shadow0 schreef:Emmaa_ schreef:Wel denk ik dat die wisselwerking ook weer te maken heeft met profiteurs.
Da's meestal vooral een voorbeeld van 'confirmation bias'. Geen duidelijke analyse van de cijfers, maar 'iedereen kent wel iemand die...'
Maar een paar voorbeelden hoe iets mis gaat zijn er altijd wel te vinden. Ondertussen verliezen we wel het perspectief uit het oog, en richten we ons meer op beeldvorming dan op de werkelijkheid. Maar onze 'oplossingen' benadelen nu vooral de goedwillende mensen, en richten meer schade aan dan ze oplossen. (Terwijl de echt handige ritselaars helemaal niet gepakt worden, omdat dat een veel langere adem vraagt.)
karuna schreef:Die hele regel vind ik van de zotte. Andere landen bepalen hoe wij met geld om moeten gaan. En moeten een boete betalen als dat niet gehaald wordt.
connie64 schreef:14% is 230 euro van het netto inkomen????
nounou dus 2300 netto vind je een normaal inkomen.
hmm zie ik toch andere dingen om me heen