Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
noordje schreef:Wat denk je dat er in het slachthuis gebeurd?
Het lijkt wel zolang men het niet ziet,is het er niet.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik weinig naar het nieuws kijk,want ik wordt er af en toe
helemaal naar van.
[***] schreef:noordje schreef:Wat denk je dat er in het slachthuis gebeurd?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik weinig naar het nieuws kijk,want ik wordt er af en toe
helemaal naar van.
Nou inderdaad, in Nederland worden er dagelijks ook heel wat dieren afgeslacht voor het plezier van de mens, die wil namelijk zo lekker vlees eten. Maar dat is niet zielig omdat je het niet ziet?
nine1987 schreef:Een leeuw is verder alleen goed voor de kick en zijn pels.. Verder niets..
Nies_ schreef:Ineke2 schreef:Even nuanceren. Het gaat hier om leeuwen die gefokt worden voor de toeristen. De toeristen vinden het ozo leuk om welpjes te kunnen aaien. Dáár kun je als toerist zeker nee tegen zeggen...
Dat schattige welpje word namelijk groot en als het dan te gevaarlijk word, worden ze voor de jacht gebruikt en dus afgeschoten en dan huilen we er met zijn allen om. Zo zie je maar hoe hypocriet de meeste mensen zijn.
Zo schokkend vind ik de beelden trouwens niet. Je ziet geen bloed of iets dergelijks en het is 2/3 seconden.
Zolang die beesten niet in te kleine hokjes gestopt worden zie ik het probleem er niet eens zo van. Waarom zouden we wel koeien fokken om op te eten, paarden fokken om op te rijden, maar leeuwen fokken voor het plezier van de mens is dan ineens weer helemaal verkeerd. Begrijp me niet verkeerd, het is mijn ding niet en op zo'n manier gedood worden is vast niet heel prettig, *knip*.
Magrathea schreef:Je kunt echt beter voor "trophy hunting" zijn dan voor de vee-industrie![]()
Het geld dat wordt neergelegd voor het afschieten van leeuwen wordt in sommige reservaten gebruikt voor het verbeteren van het gebied. Het dier dat wordt afgeschoten is dan een oud dier dat zo een lijdensweg wordt bespaard, en de rest van de populatie heeft betere bescherming tegen illegale stroperij.
Niet vergelijkbaar met slachtvee dat volkomen onnodig wordt vermoord ten goede van... Meer slachtvee? Nee prima, dat zie je niet dus dat is niet erg.
Tivoli schreef:Magrathea schreef:Je kunt echt beter voor "trophy hunting" zijn dan voor de vee-industrie![]()
Het geld dat wordt neergelegd voor het afschieten van leeuwen wordt in sommige reservaten gebruikt voor het verbeteren van het gebied. Het dier dat wordt afgeschoten is dan een oud dier dat zo een lijdensweg wordt bespaard, en de rest van de populatie heeft betere bescherming tegen illegale stroperij.
Niet vergelijkbaar met slachtvee dat volkomen onnodig wordt vermoord ten goede van... Meer slachtvee? Nee prima, dat zie je niet dus dat is niet erg.
Even los van deze hele discussie... Maar dát is wat ze ons laten geloven. Want dan is het oke en kunnen we rustig ademhalen...?
Hoeveel daarvan echt waarheid is?
Goof schreef:nine1987 schreef:Een leeuw is verder alleen goed voor de kick en zijn pels.. Verder niets..
Daarentegen heeft de leeuw een prachtig leven gehad en is wordt ook daar geprobeerd he met 1 schot af te schieten (wat ook niet altijd lukt). Ons slachtvee heeft een beduidend minder fijn leven.
nine1987 schreef:Wat denk je dat er in het slachthuis gebeurd?
helemaal naar van.
Magrathea schreef:Ik denk inderdaad dat die dieren het heel leuk vinden om in een grote stal te zitten, op transport te gaan, gescheiden te worden van hun moeder etc etc
bigbrown schreef:Vrij weinig wat dieronvriendelijk is hoor. Ja het beest komt er aan het einde van zijn leven maar dit wordt nog wel zo stressvrij als mogelijk gedaan.
Geen idee of je er van op de hoogte bent maar stress slaat door op het vlees en dat gebeurt snel. Een gestrest dier levert dus slecht vlees en dat is echt wat een slachterij wil! #Not
En ja, ik heb het met eigen ogen gezien, het gehele proces van binnenbrengen tot in verpakking weggaan.
Om weer even ontopic te gaan, mijn oplossing, zo min mogelijk nieuws kijken want er is toch maar zelden iets leuks te zien.
Citaat:Punt is dat veel mensen menen dat ze het niet hoeven te zien omdat ze er geen zin in hebben. Je kunt weinig doen aan veel van de ellende die je ziet, maar bewustwording is ook belangrijk. Wanneer je weer eens klaagt over dat de trein altijd te laat is, bedenk je eens dat je tenminste mag klagen omdat Facebook is toegestaan in Nederland en vrouwen hun mond open mogen trekken als iets ze niet zint. Dat iets als een vertraagde trein je bezig houdt omdat je geen echt grote zorgen hebt, zoals "wordt mijn familie morgen misschien uitgemoord omdat wij de verkeerde politieke overtuiging hebben" of "worden we misschien morgen gebombardeerd door Amerika omdat er een paar hillbilly's bang zijn voor een terroristische aanslag uit mijn land, terwijl 99% van mijn bevolking gewoon normale hardwerkende mensen zijn".
En daar mag je best bewust van gemaakt worden. Word je er echt depressief van? Praat er dan over en kijk wat je wél kan doen.