Afluisteren smartphone gyroscoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Afluisteren smartphone gyroscoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:51

Ik heb dit ook eens gehad. We hadden het over wasmachines gehad (100% zeker niet op Internet opgezocht waar dan ook) en prompt krijg ik advertenties van wasmachines. Heel bizar en echt het 'big brother is watching you' idee

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:09

Ik heb twee samsungs in gebruik en nog nooit pop ups van reclame gehad in de afgelopen 4 jaar dat ik nu aan de smartphone ben.

Laat staan dat ik dus reclame krijg van dingen waar ik zojuist over gesproken heb?

Hoe komen jullie uberhaupt aan die reclames?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 01:14

Vreemd... Zou je dan toch aan je instellingen kunnen sleutelen om niet afgeluisterd te kunnen worden?
Gebeurt niet sporadisch maar wel af en toe. Dan verschijnt rechts onderaan een rechthoekig kadertje met de reclame op. Of is dit omdat dit een zeer recente smartphone is?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:27

Ik heb trouwens een s5 mini. Ik krijg geen pop ups maar wel reclames op bokt en andere site.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:25

Cambiar schreef:
Alles komt op bepaald moment neer op 1 ding. Macht en controle. Dat is nu het grootste streef doel van de rijkste op aarde die proberen volledig de touwtjes in handen te nemen. Macht over ons persoon, doen en laten. Dat mensen hier niet bewust van zijn vind ik echt getuigen van domheid en struis vogel politiek. Zolang het maar leuk is, we ons amuseren met die smartphone kan het ons geen moer schelen wat de gevolgen daarvan zijn op termijn.
Vreselijk domme schapen zijn we

Een ander krijgt alleen maar macht en controle als de ander zich laat intimideren en angstig wordt.
En dat is exact wat hier nu gebeurt ;)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 09:50

Goof schreef:
Cambiar schreef:
Alles komt op bepaald moment neer op 1 ding. Macht en controle. Dat is nu het grootste streef doel van de rijkste op aarde die proberen volledig de touwtjes in handen te nemen. Macht over ons persoon, doen en laten. Dat mensen hier niet bewust van zijn vind ik echt getuigen van domheid en struis vogel politiek. Zolang het maar leuk is, we ons amuseren met die smartphone kan het ons geen moer schelen wat de gevolgen daarvan zijn op termijn.
Vreselijk domme schapen zijn we

Een ander krijgt alleen maar macht en controle als de ander zich laat intimideren en angstig wordt.
En dat is exact wat hier nu gebeurt ;)

Iemand krijgt macht omdat ik niet wil afgeluisterd worden? Omgekeerde wereld niet?
Toch echt hallucinant Hoe mensen het zelfs gaan verdedigen. Bewustzijn over zo iets word zelfs afgedaan als angstig zijn terwijl het gewoon kwestie is van logisch verstand en grenzen stellen. Sommige tuinen er echt helemaal in. Hoe makkelijk het toch is om klootjesvolk te domineren en manipuleren
Sommige slikken werkelijk.... ALLES.
Zeer verhelderend dit topic. Misschien moest ik het op een wetenschappelijk forum aankaarten dan zouden de reactie's misschien iets intelligenter zijn maar dat is juist interessante. Dit is net hoe de overgrote meerderheid reageert. Net die domme meerderheid hebben ze nodig.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:55

Haha wat een eyeopener he. Mensen vinden het bv ook nog heel vreemd dat ik geen Facebook heb. Of dat ik echt niet zo'n hitec auto wil die alles van je weet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:56

Ach, dank voor het compliment. Ik behoor graag tot het simpele klootjesvolk hoor, prima.
Weet je, het is 2015, overal hangen camera's, alles is te volgen en registereren, en dat wordt ook gedaan. Hoe denk je dat cookies werken? Reis je wel eens via vliegvelden?
Ik begrijp uit je berichten dat je nu pas aan een smartphone begint nu er ook nu pas achterkomt hoe dingen werken. Dan kun je mij onder de domme meerderheid scharen, ik vind jou naief.

Je kunt 2 dingen doen; je vreselijk druk maken zonder resultaat of accepteren (en bewustzijn) dat dit de situatie is en gewoon je leven leiden en genieten.
Ik kies voor het laatste.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:30

Mensen zouden met betrekking tot commercie al eens de volgende stelregel in hun achterhoofd kunnen houden: niets is gratis... En als het voor jou wel gratis is... Dan ben jij het product...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 10:31

Goof schreef:
Ach, dank voor het compliment. Ik behoor graag tot het simpele klootjesvolk hoor, prima.
Weet je, het is 2015, overal hangen camera's, alles is te volgen en registereren, en dat wordt ook gedaan. Hoe denk je dat cookies werken? Reis je wel eens via vliegvelden?
Ik begrijp uit je berichten dat je nu pas aan een smartphone begint nu er ook nu pas achterkomt hoe dingen werken. Dan kun je mij onder de domme meerderheid scharen, ik vind jou naief.

Je kunt 2 dingen doen; je vreselijk druk maken zonder resultaat of accepteren (en bewustzijn) dat dit de situatie is en gewoon je leven leiden en genieten.
Ik kies voor het laatste.

Hoe meer je post Hoe dommer ik je vind.
Ten eerste: nu pas aan smartphone beginnen. Getuigt dit
van naïviteit?
Ik heb momenteel geen computer waar ik zit dus dit was gewoon tussenoplossing nadat ik mijn huis verloor waar ik wel computer had en mijn ex plaatste ook afluister apparatuur in het huis. Ik heb er trauma van van dat afluisteren.
Ik vond dit prima oplossing om mijn mails te kunnen lezen.

Ten tweede: als ik mij op straat begeef ben ik BUITEN de privé sfeer en heb ik mij zoals alle mensen te gedragen naar de wetten. Dan heb ik hier GEEN problemen mee. Integendeel: ik ben VOOR camera's ten voordele van de veiligheid.
Als ik thuis in mijn pyjama of met vrienden zoals gisteren het geval was gesprekjes voer: Dan vind ik dit zwaar MISBRUIK omdat ik: GEEN TOESTEMMING GEEF OM WOORDEN UIT MIJN PRIVÉ GESPREKKEN TE FILTEREN ZONDER DAT IK DAARMEE INSTEM , tenzij voor reclame tenzij voor staatsdoeleinden.
smartphone eruit. Dino nokia terug in dienst.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:33

je bedoelt
Hetzij
neem ik aan Cambiar?

Nu zeg je namelijk dat je alleen afgeluisterd mag worden voor reclame en staatsdoeleinden?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:34

Cambiar schreef:
en mijn ex plaatste ook afluister apparatuur in het huis. Ik heb er trauma van van dat afluisteren.

Ik denk dat deze opmerking dit hele topic direct verklaart.

Ik snap meteen waar dit topic en je opmerkingen vandaan komen in ieder geval. Rot dat je dit hebt moeten meemaken.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 10:35

Neon schreef:
Mensen zouden met betrekking tot commercie al eens de volgende stelregel in hun achterhoofd kunnen houden: niets is gratis... En als het voor jou wel gratis is... Dan ben jij het product...

Eu.... ik heb betaald voor mijn smartphone. Jij niet?
Vind jij dat normaal dat je Gsm woorden filtert uit privé gesprekken enkel en alleen omdat 'men' HUN reclame in je strot wil duwen waar ik nota bene GEEN BEHOEFTE AAN HEB?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 10:37

Goof schreef:
Cambiar schreef:
en mijn ex plaatste ook afluister apparatuur in het huis. Ik heb er trauma van van dat afluisteren.

Ik denk dat deze opmerking dit hele topic direct verklaart.

Ik snap meteen waar dit topic en je opmerkingen vandaan komen in ieder geval. Rot dat je dit hebt moeten meemaken.

Ok sorry . Misschien ben ik iets te hard geweest. Is zwaar trauma geweest en schrok me rot gisteren dat nu ook weer ongevraagd woorden uit privé gesprek gefilterd worden. Is geen paniek maar super frustratie en ergernis. Ik geef niemand dit recht

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:38

Wellicht kun je in het vervolg dan eerst even bij jezelf stil staan en bij de oorsprong van je klacht/ angst voordat je anderen dom en klootjesvolk noemt voor het NIET delen van jouw mening ;)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 10:40

elenaMM77 schreef:
je bedoelt
Hetzij
neem ik aan Cambiar?

Nu zeg je namelijk dat je alleen afgeluisterd mag worden voor reclame en staatsdoeleinden?

Oei...foutje... inderdaad moest hetzij zijn....

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 10:42

Goof schreef:
Wellicht kun je in het vervolg dan eerst even bij jezelf stil staan en bij de oorsprong van je klacht/ angst voordat je anderen dom en klootjesvolk noemt voor het NIET delen van jouw mening ;)

Neen. Ik sta volkomen achter mijn relaas hier.
Ik snap niet dat iemand mij naïef vindt dat ik nu pas smartphone heb en al zeker niet dat mensen blijkbaar geen problemen hebben dat woorden uit hun privé gesprekken gefilterd worden.
Dit noem ik: flink gebrainwashed zijn. Jullie zouden hier allemaal moeten tegen opkomen. Jullie laten zich gewoon doen uit gemak. Brood en spelen niewaar?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 10:49

Jennyj01 schreef:
Haha wat een eyeopener he. Mensen vinden het bv ook nog heel vreemd dat ik geen Facebook heb. Of dat ik echt niet zo'n hitec auto wil die alles van je weet.

Super.
Ik heb vorige week mijn Facebook gedeactiveerd.
Als ik tijd heb nog vlug wat foto's redden en dan ook meteen de boel volledig verwijderen. Weet dat wat ze tot nu toe hebben altijd zal blijven zitten in hun data base, maar voor de toekomst heb ik mijn les geleerd. Ik hoef het niet meer.
Ik ben tot besluit gekomen dat het gewoon allemaal grandioze tijdverlies is en veel beter mijn tijd gebruik voor mijn paardjes :-)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:52

Maar ik herken het probleem niet.
Ik krijg geen ongevraagde reclame pop ups op mijn telefoons op tablet.
Als ik wel reclame krijg, is het in een app of bv op websites als bokt.
En die reclame is dan eigenlijk altijd gerelateerd aan het topic of aan mijn eigen zoekopdrachten (en ja, daar geef je dmv cookies en algemene voorwaarden gewoon zelf toestemming voor).

Ben ik dan nu gebrainwashed? Dankjewel.

Ik denk dat ik mijn grote broer maar eens ga bellen en vragen waarom hij niet meer op mij let... -O-

Mijn werkgever let ook op mij btw. Middels een blackbox die bijhoudt waar mijn auto is en hoeveel kilometers ik met dan ding maak.
Tsja, zij betalen mij om in dat ding rond te rijden en ze betalen de auto en brandstofkosten.
Van mij mogen ze weten waar ik heencross onder werktijd, de tijd die zij mij betalen. Geen probleem mee hoor.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:55

Cambiar schreef:
Neon schreef:

Vind jij dat normaal dat je Gsm woorden filtert uit privé gesprekken enkel en alleen omdat 'men' HUN reclame in je strot wil duwen waar ik nota bene GEEN BEHOEFTE AAN HEB?

Los van het feit dat die 'gratis' was in combinatie met mn abonnement... Doel ik meer op al die 'gratis' crap die mensen erop hebben zitten (gmail, hotmail, facebook, allerlei gratis apps omdat die zo handig en leuk zijn... ) dat zijn allemaal zaken waardoor je bedrijven toestemming geeft om je privé info te verzamelen...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 10:57

Marije_jiplover schreef:
Maar ik herken het probleem niet.
Ik krijg geen ongevraagde reclame pop ups op mijn telefoons op tablet.
Als ik wel reclame krijg, is het in een app of bv op websites als bokt.
En die reclame is dan eigenlijk altijd gerelateerd aan het topic of aan mijn eigen zoekopdrachten (en ja, daar geef je dmv cookies en algemene voorwaarden gewoon zelf toestemming voor).

Ben ik dan nu gebrainwashed? Dankjewel.

Ik denk dat ik mijn grote broer maar eens ga bellen en vragen waarom hij niet meer op mij let... -O-

Mijn werkgever let ook op mij btw. Middels een blackbox die bijhoudt waar mijn auto is en hoeveel kilometers ik met dan ding maak.
Tsja, zij betalen mij om in dat ding rond te rijden en ze betalen de auto en brandstofkosten.
Van mij mogen ze weten waar ik heencross onder werktijd, de tijd die zij mij betalen. Geen probleem mee hoor.

Het gaat hier niet over Black boxen en situatie's die geregistreerd worden in openbare plekken of werksfeer.
Zucht...Is dat dan nog niet duidelijk???
Het gaat hier over: woorden filteren ganse dag door uit Privé gesprekken BINNENSHUIS!
Dat jij geen pop ups krijgt is zoveel te beter voor jou. Ik heb vaag vermoeden dat dit komt doordat ik laatste type Samsung gekocht heb.
Ik krijg gewoon rechts onderaan een pop up die schuift van rechts naar links enkel en alleen over een onderwerp waarover ik gesproken heb.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:00

Ik denk eerder dat jij zelf eens goed moet kijken wat je aan rotzooi op je telefoon gezet hebt. Ik ben me ernstig bewust van dit soort risico's, ben erg zorgvuldig met wat ik er op zet en heb nóóit dit soort dingen. Überhaupt geen pop-ups. Dus misschien je hele telefoon eens leeghalen en kijken wat er dan gebeurt, ipv hier moord en brand te roepen.....

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:05

Neon schreef:
Neon schreef:

Los van het feit dat die 'gratis' was in combinatie met mn abonnement... Doel ik meer op al die 'gratis' crap die mensen erop hebben zitten (gmail, hotmail, facebook, allerlei gratis apps omdat die zo handig en leuk zijn... ) dat zijn allemaal zaken waardoor je bedrijven toestemming geeft om je privé info te verzamelen...[/quote]
Inderdaad. Ik wist ook dat elke vorm van mailverkeer gefilterd en geregistreerd wordt.
Ik wist NIET dat ook privé gesprekken gefilterd worden op woorden.
Ik ben bij vikings. Geen koppeling aan abonnement. Gewoon gekocht. Vooral met doel ook op fotocamera om dat gsm sneller bij de hand is om capriolen van mijn veulentjes vast te leggen. Dit zijn unieke momenten die nooit meer terug keren en plezant voor later. Dit is het doel voor mij waarom ik hem gekocht heb.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:06

Lalidan schreef:
Ik denk eerder dat jij zelf eens goed moet kijken wat je aan rotzooi op je telefoon gezet hebt. Ik ben me ernstig bewust van dit soort risico's, ben erg zorgvuldig met wat ik er op zet en heb nóóit dit soort dingen. Überhaupt geen pop-ups. Dus misschien je hele telefoon eens leeghalen en kijken wat er dan gebeurt, ipv hier moord en brand te roepen.....

Eu... rotzooi? Foto's van veulens? Mails voor werk? Ik denk dat jij in eerste plaats niet vooringenomen moet zijn!
Is het krijgen dan van een pop up over turmeric waarover ik gesproken heb nota bene om een paard te helpen mijn fout? Ik wist niet dat ik afgeluisterd werd. Ik ben me wel degelijk bewust dat mails gecheckt worden. Ik gebruik mijn gsm enkel louter functioneel. Zou niet weten met wat voor rotzooi ik me bezig hou!!!! Wil dat dan zeggen dat ik MOET toestemmen dat privé gesprekken woorden uit gefilterd worden? Echt geschift die reactie's hier!!!
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 18-12-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:06

Je mag idd wel een beetje minder gefrustreerd reageren.

Er worden door anderen ook dingen bijgehaald als voorbeeld, zoals bv facebook. Dat past wel in je straatje, dus dat mogen mensen er wel bijhalen, maar een ander voorbeeld mag niet?

Ik snap best dat gezien je traumatisch ervaring zoiets extra bij je binnen komt.
Maar zoals Lalidan ook schrijft, zou ik eerst eens nagaan of je niet zelf toch onbewust toestemming hebt gegeven voor bv het ontvangen van popups.
Vooral omdat er hier dus weinig mensen blijk van herkenning geven.
Dan kan er idd een hele groep heel naief zijn, of misschien trek jij het wel te veel uit zijn verband waardoor je nu heel paranoia reageert.