Aliens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:03

Sheehan schreef:
Interessant :+ Ik ga volgen.

Ik denk trouwens zelf dat ze al lang buitenaards leven hebben gevonden maar ze dat ons niet vertellen. Genoeg geheime diensten en basissen overal die onderzoek doen.

En méér dan genoeg complottheorieen... :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:05

Shadow0 schreef:
Kuggur: Ockham's razor is hier niet echt van toepassing (en uberhaupt niet echt op menselijk gedrag.)

Natuurlijk wel, het slaat erop dat als je een graancirkel op je akker aantreft, de hypothese "aliens hebben dat gemaakt" niet de meest waarschijnlijke is .
Waarom je menselijk gedrag erbij sleept is me trouwens een raadsel.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:08

Kuggur schreef:
Huh, graancirkels in de vijftiende eeuw?
En dan nog, je hebt geen gps nodig om indrukwekkende graancirkels te maken. Gaat met heel basale werktuigen, wat touw, een plankje.
Ockham´s razor...

Ach mijn post was wat modern maar zonder kan het net zo goed inderdaad. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:11

Kuggur schreef:
Natuurlijk wel, het slaat erop dat als je een graancirkel op je akker aantreft, de hypothese "aliens hebben dat gemaakt" niet de meest waarschijnlijke is .
Waarom je menselijk gedrag erbij sleept is me trouwens een raadsel.

Ik dacht dat het over graancirkels in de 15e eeuw ging? Misschien je context erbij vermelden, dat maakt het helderder.
Het was nu volstrekt niet duidelijk dat je de hypothese 'graancirkels zijn gemaakt door aliens' aan het weerleggen was ipv 'graancirkels bestonden in de 15e eeuw.'

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:14

Ach, het leek me duidelijk genoeg. De context staat in de discussie erboven, die ga ik niet herhalen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:27

Kuggur schreef:
Huh, graancirkels in de vijftiende eeuw?
En dan nog, je hebt geen gps nodig om indrukwekkende graancirkels te maken. Gaat met heel basale werktuigen, wat touw, een plankje.
Ockham´s razor...

eerste graancirkels zijn waargenomen in 1500....kan ik ook niets aan doen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 22:29

Spelt schreef:
Ik ben sinds 2 weken de serie " Ancient Aliens" aan het kijken met mijn vriend, en steeds beetje bij beetje beginnen voor mij de puzzelstukjes op zijn plek te vallen. Echt een aanrader, en ook gewoon te kijken op Youtube!

Leuk he?Ik heb ze ook allemaal gezien!Een aanrader zijn ook de boeken van Erich Von Daniken :D

Yessy

Re: Aliens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:20

Ach piramides staan al duizenden jaren, als je dan toch iets aan aliens wil toeschrijven is dat een betere kandidaat dan de "duivelse" graancircels van 600 jaar geleden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 00:55

Yessy schreef:
Ach piramides staan al duizenden jaren, als je dan toch iets aan aliens wil toeschrijven is dat een betere kandidaat dan de "duivelse" graancircels van 600 jaar geleden :)

Die piramides zijn inderdaad ook nog steeds een raadsel. Net zoals het feit dat het coördinaat van de piramide van Ghize (schrijf ik het goed?) precies de snelheid van het licht is, tot in de laatste decimaal achter de komma. Dat kan geen toeval zijn.

Hadden ze die bibliotheek van Alexandria maar niet verbrand... dan hadden we zoveel meer geweten...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 02:05

Resistance schreef:
Die piramides zijn inderdaad ook nog steeds een raadsel. Net zoals het feit dat het coördinaat van de piramide van Ghize (schrijf ik het goed?) precies de snelheid van het licht is, tot in de laatste decimaal achter de komma. Dat kan geen toeval zijn.

Oh jawel hoor. Dit soort 'mysterieuze toevallen' kun je in ieder modern gebouw vinden.
Pyramiden zijn geen raadsels, het zijn graftomben die met de technologie van de egyptische beschaving van de tijd, en voldoende mankracht simpel te bouwen waren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:55

Weer wat geleerd, de Egyptenaren gebruikten dus al het metrieke stelsel? Want als je de lichtsnelheid in duimen per uur uitdrukt, komt er toch echt een heel ander getal te staan...

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:06

magda_90 schreef:
Leuk topic. Ik moet even de nieuwsberichten op gaan zoeken, maar hadden ze laatst geen vloeibaar water gevonden op een van de manen van... ... Saturnus? *gaat zoeken*

Graancirkels geloof ik niet in. Je kunt makkelijk een op afstand bestuurbaar ding het veld insturen en die met GPS aansturen.

Ben ik de enige die hier nog steeds iets paardgerelativeerds las... :D :Y)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:24

Karl66 schreef:
Weer wat geleerd, de Egyptenaren gebruikten dus al het metrieke stelsel? Want als je de lichtsnelheid in duimen per uur uitdrukt, komt er toch echt een heel ander getal te staan...

Dat, en ze gingen blijkbaar ook uit van een nulmeridiaan door Greenwich (blijken de Fransen het dus toch fout te hebben gehad), want anders krijg je ook andere coördinaten.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:11

Kuggur schreef:
Sheehan schreef:
Interessant :+ Ik ga volgen.

Ik denk trouwens zelf dat ze al lang buitenaards leven hebben gevonden maar ze dat ons niet vertellen. Genoeg geheime diensten en basissen overal die onderzoek doen.

En méér dan genoeg complottheorieen... :D

Hier geloof ik ook zeker in.

Dit is wel een hele interessante site wat hier onder andere over gaat http://www.niburu.nl/ misschien kennen sommigen van jullie het wel! :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:59

Ik denk dat er wel degelijk buitenaards leven is De kans dat buitenaards leven, waar dan ook, elkaar zal tegenkomen lijkt me echter bijzonder klein gezien de afmetingen van het heelal.

We kijken immers het verleden in. Alles wat we zien is reeds geweest, en zou in het nu er dus waarschijnlijk heel anders uitzien. Zelfs al ontdekken "we" voor ons herkenbaar buitenaards leven, dan zegt dat eigenlijk nog niet meer dan dat leven daadwerkelijk op meerdere plekken kan ontstaan. En heel, heel misschien, dat leven ook op een andere basis dan op Aarde gewoon is kan ontstaan.

Als we al leven ontdekken op een andere plaats in het heelal, dan zien we slechts dat het ooit bestaan heeft. De kans dat wij daar daadwerkelijk contact mee kunnen leggen lijkt me behoorlijk klein, laat staan contacten voor langere termijn/ regelmatige/ gestructureerde contacten. Aangezien hooguit enkele ruimte-avonturiers die contacten in theorie zouden kunnen leggen en de afstanden al vrij snel te groot zijn voor radio-contact met ons op Aarde. Zodat wij, als we het al te weten krijgen, het misschien pas jaren na het daadwerkelijke contact opmerken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:44

Maar er is wel een theorie dat de ruimte rekbaar is, en dat het mogelijk is om een wormgat te creëeren en zo miljoenen lichtjaren verder terecht te komen.
Dat lijkt me heel vreemd.. Dan kijk je door een telescoop naar een planeet, daar ga je via een wormgat naartoe, en zodra je daar aan komt blijkt die planeet compleet anders te zijn geworden of zelfs al verdwenen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 12:22

Ik vind signs met mel gibson trouwens een heel mooie (weliswaar weinig plausibele) film over dit onderwerp :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:44

Robin_S schreef:
Ik vind signs met mel gibson trouwens een heel mooie (weliswaar weinig plausibele) film over dit onderwerp :)

Weinig plausibel is zwak uitgedrukt, wat is de achilleshiel van die rare aliens; WATER. Wij zouden analoog interesse hebben een planeet te koloniseren met oceanen (en regen) van zoutzuur... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:52

Het enige in mijn ogen logische voorbeeld van aliens is terug te vinden in Zuid Amerika en wel de Nazca Lijnen in Peru. Dit is te groot en te precies om door mensen lang geleden te zijn aangelegd.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:01

Morganlefay schreef:
Het enige in mijn ogen logische voorbeeld van aliens is terug te vinden in Zuid Amerika en wel de Nazca Lijnen in Peru. Dit is te groot en te precies om door mensen lang geleden te zijn aangelegd.

Je onderschat de mensen "van lang geleden" schromelijk.

En wat een maffe aliens zouden dat dan zijn geweest; een paar beestjes op de planeet tekenen met je laserkanon, en dan schaterend op naar de volgende? Puberende e.t. rednecks die de schotel van pa en ma hebben "geleend"...?

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:15

Morganlefay schreef:

Ik denk zelf wel dat dit door mensen is gemaakt, net als de piramides.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:21

En, wat Kuggur zegt, "lang geleden" was de mens zeker niet zo onderontwikkeld..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:32

Kuggur schreef:
Morganlefay schreef:

Je onderschat de mensen "van lang geleden" schromelijk.

En wat een maffe aliens zouden dat dan zijn geweest; een paar beestjes op de planeet tekenen met je laserkanon, en dan schaterend op naar de volgende? Puberende e.t. rednecks die de schotel van pa en ma hebben "geleend"...?

Idd. het hele uitgangspunt van : "als wij het nu niet kunnen, konden zij het toen zeker niet, dus waren het aliens", is nogal arrogant en kortzichtig. Meteen mijn irritatie met die ancient aliens docu serie.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:50

hoe denken jullie dan over het roswell incident? waar of niet waar?

Ik heb er een boek over gelezen en een documentaire over gezien. Ik moet wel zeggen dat ik er wel in geloof, ik geloof best dat overheden het liever stil houd om paniek te voorkomen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 20:12

Dat zei ik inderdaad ook al, bridget. Het Roswell incident vind ik erg interessant. Ik weet niet of ik het echt geloof, maar er is ook te veel bewijs om het meteen als onzin te kunnen wegzetten..