Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:36

Klopt, beter er open en eerlijk over zijn dan achteraf gaan lopen moeilijk doen, pesten of wat ook. Eerlijkheid hoe pijnlijk ook is wel duidelijk en je weet tenminste waar je aan toe bent dan.

Heb dat helaas ook meegemaakt leuk als je als eerste meisje ergens komt. Baas moest me aannemen ivm emancipatie beleid maar wilde dat eigenlijk niet. Ik heb het daar niet bepaald makkelijk gehad in het begin. En ben best gepest, baas die me probeerde rotklussen in de maag te splitsen dat soort dingen.

Trouwens
Citaat:
Lev. 18:22 Een man mag niet naar bed gaan met een man zoals je naar bed gaat met een vrouw. Dat is iets walgelijks.

Dat kan niet eens :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:37

WillBokkers schreef:
Ik vind sommige reacties hier van: De Boer zal ook wel blij zijn met een shariawet eerlijk gezegd ook raar en nergens op slaan.

Waarom slaat dat nergens op?
Shariawetgeving is wetgeving die rechtstreeks is gebaseerd op het (veronderstelde) woord van God. Sterker nog, het is gebaseerd op het woord van dezelfde god als de God van dhr. De Boer, namelijk de 'God van Abraham(/Ibrahim)' die door Joden, christenen en moslims wordt aanbeden.

Dhr. De Boer geeft zelf aan dat hij "Hem meer gehoorzaam wil zijn dan mensen", dus ja, ik denk dat hij in die zin helemaal niet zo'n probleem zou moeten hebben met shariawetgeving.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:38

Belachelijk dat er nog zo'n bedrijven bestaan anno 2015 :=
Ik hoop dat ze eraan failliet gaan := Ik zou er iig niet meer binnen lopen..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:42

karuna schreef:
Heb dat helaas ook meegemaakt leuk als je als eerste meisje ergens komt. Baas moest me aannemen ivm emancipatie beleid maar wilde dat eigenlijk niet. Ik heb het daar niet bepaald makkelijk gehad in het begin. En ben best gepest, baas die me probeerde rotklussen in de maag te splitsen dat soort dingen.

Dat is zeker waar. Kan er over meepraten. Mensen kunnen je het behoorlijk zuur maken.
en dat geeft heel wat stress en ellende.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:43

8nnemiek schreef:

Dat vind ik een domme opmerking.....de Boer is een bovengemiddeld grote fourage,met een behoorlijk aantal werknemers....die staan dan wel buiten hun schuld op straat.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:45

Zelf ben ik ook christen en vind dit zelfs triest om dit te lezen.
God heeft iedereen uniek gemaakt en ieder heeft z'n eigen kanten dat niet eigenlijk niet kan.
Zelfs God oordeeld niet. Daar is 1 goede reden voor omdat hij de mens heeft gemaakt en ieder een eigen wil heeft gegeven.
Ook staat er in de bijbel 'vooroordeel elkaar niet laat dat aan de Heer over'
Dus als de bedrijfs eigenaar zo goed de bijbel kent waarom laat hij het niet aan God over?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:47

oomens schreef:
WillBokkers schreef:
Ik vind sommige reacties hier van: De Boer zal ook wel blij zijn met een shariawet eerlijk gezegd ook raar en nergens op slaan.

Waarom slaat dat nergens op?
Shariawetgeving is wetgeving die rechtstreeks is gebaseerd op het (veronderstelde) woord van God. Sterker nog, het is gebaseerd op het woord van dezelfde god als de God van dhr. De Boer, namelijk de 'God van Abraham(/Ibrahim)' die door Joden, christenen en moslims wordt aanbeden.

Dhr. De Boer geeft zelf aan dat hij "Hem meer gehoorzaam wil zijn dan mensen", dus ja, ik denk dat hij in die zin helemaal niet zo'n probleem zou moeten hebben met shariawetgeving.

Ik denk dat jij wat godsdiensten door elkaar haalt :j
De God van Abraham, Isaak en Jacob dat klopt.
Maar de verdere interpretatie van de Koran en de Bijbel zijn totaal verschillend.
Zo geloven moslims dat Jezus een profeet is, de christenen de zoon van God (en joden geloven weer iets anders).
Verder is de wet ook verschillend, de basis is redelijk gelijk.
De joden hebben wéér andere regels ook met betrekking tot het eten en rituelen die bij de andere twee niet voorkomen.
Joden, christenen en moslims kunnen wel dezelfde God aanbidden, maar er zit ook erg veel verschil tussen de godsdiensten.
Een christen, en zeker een die streng gelooft zal het nooit eens zijn met de sharia.
Hij zal het nooit eens zijn met het feit dat de vrouw ondergeschikt is, (vaak) polygamie, hij zal niet bidden richting Mekka en ook de type straffen niet waarderen.
Een shariaregeling zou voor een christen een ramp zijn.

Karuna: die tekst heeft gewoon betrekking op het feit dat mannen dan seks met elkaar hebben...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:48

Misschien was er iets in de houding of gedrag van Bas waardoor ze vermoedden dat ie homo was en hebben ze bevestiging gezocht op fb. Als iemand zo christelijk is dan snap ik dat dat mogelijk niet past bij iemand die een bepaald homotrekje over zich heen heeft. Het past dan gewoon niet.

Op mijn werk wordt soms gediscrimineerd op geloof en wordt iemand afgewezen wanneer deze dat duidelijk uitdraagt. Dat past niet zo binnen de evolutionaire wetenschappen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:49

:+ dat weet ik, mag dan katholiek zijn en geen echte bijbelkennis maar was ook een gedachte die me te binnen schoot,

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:55

Freggle_Edge schreef:
Als die winkel homosexualiteit zo afkeurt, vraag ik me af wat ze doen met klanten die homosexueel zijn. Houden ze die dan ook buiten de deur, of zijn ze zo hypocriet dat ze er geen moeite mee hebben om geld aan ze te verdienen? (nu snap ik ook wel dat het niet bij iedereen op zijn voorhoofd staat gedrukt, maar dat stond het bij de stagair waarschijnlijk ook niet)

Te triest voor woorden dat er in 2015 nog zulke bekrompen mensen zijn.

Je komt er gewoon binnen. Want ik loop toch niet de winkel in en Hey!! Goedenmorgen. Ik ben lesbisch en kom even bix halen ;)
Ze vragen mij nog altijd of ze moeten helpen de box in de kofferbak te tillen.. Nee mannen is niet nodig.

Ze hadden het gewoon persoonlijk in een gesprek aan hem moeten vertellen. Geen smoesjes geen mailtjes gewoon openlijk over praten. En ik vind dat je daar respect voor moet hebben. Zij hebben een geloofsstandpunt en uiten ze dit in een open gesprek vind ik dat je daar respectvol je naar kan gedragen, alleen word het als het niet in het straatje past al snel op discriminatie gegooid wat naar mijn mening ook lekker makkelijk is.

Ath heeft gewoon zeer respectloos en zeer tactloos een e-mail gestuurd. En dat siert ze niet.

En om dan te gaan roepen dat je hoopt dat ze failliet gaan. Kom op zeg!! Dat is ook tactloos en respectloos.

@papagroom, ik heb er ook al een aantal via de app gekregen ;) ook een zeer scherpe maar niet voor bokt dacht ik zo. Haha

UhNee

Re: Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:05

Wat een walgelijke actie. Boycotten die handel.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:16

Citaat:
Lev. 18:22 Een man mag niet naar bed gaan met een man zoals je naar bed gaat met een vrouw. Dat is iets walgelijks.

Nou is Leviticus ook wel het poedersuiker boek uit de bijbel. Hoe er daarin alleen al over vrouwen gesproken wordt... Dát is pas walgelijk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:33

Ik heb absoluut niks met het geloof hoewel ik christelijk ben opgevoed en uit strenge omgeving kom. MN zusje is lesbisch MN oom is homoseksueel en dat wordt gelukkig gewoon geaccepteerd!

Edit: alleen heeft MN oma het er wel lastig mee. Ze vind MN zusje namelijk zo'n lieve meid.. Duidelijk in tweestrijd. Zo jammer dat dat nodig is!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:37

papagroom schreef:
8nnemiek schreef:

Dat vind ik een domme opmerking.....de Boer is een bovengemiddeld grote fourage,met een behoorlijk aantal werknemers....die staan dan wel buiten hun schuld op straat.

Ik ken het bedrijf niet, geen idee hoe veel werknemers ie heeft.. Een flink verlies draaien dan. Ik vind in ieder geval niet dat iemand er zo makkelijk mee weg moet kunnen komen om op die manier een bedrijf te runnen. Dus ik ga met mijn voorgangers mee; ik zou het bedrijf boycotten als ik er ooit zou kopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:48

Froukje schreef:
Zal ik wel de advocaat van de duivel zijn, maar hij wist het bij voorbaat al dat ze zo gelovig zijn. Zelfs hun site gaat op zondagen uit de lucht, dan kan ieder wel denkend mens toch bedenken dat dat dan niet zo'n geschikte plek is voor een homoseksueel?
Als op en top moslim ga je ook niet solliciteren midden op Urk of in Staphorst, niet omdat ze je als persoon niet mogen maar omdat ze het geen niet goedkeuren waar jij voor staat.

Kun je me die eens uitleggen Froukje?

Waarom zou een werkplek bij een bedrijf van een Christen niet geschikt zijn voor een homoseksueel?
Volgens mij gaat het in een professionele werkomgeving nl om wat je kunt, om welke competenties je hebt die nuttig voor het bedrijf zijn, en om wat je kunt bijdragen om de omzet te verhogen.
Deze jongeman is geschoold op gebied van marketing, heeft ongetwijfeld zijn competenties (zoals creativiteit en communicatieve vaardigheden) toegelicht en bewezen, en zal promotieplannen hebben.

Heel eerlijk gezegd heb ik in mijn werkzame leven (dat is nu zo'n 25 jaar) nog niet meegemaakt dat mijn seksuele geaardheid belemmerend of bevorderend werkte... Ik hoef ook nooit seksuele handelingen te verrichten, heb daar geen targets in, en word er ook nooit op beoordeeld...

Ook heb ik nog nooit voordeel, maar ook geen hinder ondervonden van het geloof van mijn werkgever. Zoals het ook totaal niet boeiend is met wie hij of zij seks heeft, wat de huidskleur is etc.

Froukje schreef:
IMO wordt er tegenwoordig veel te veel gestrooid met discriminatie ed. Terwijl hij met een beetje nadenken ook wel had kunnen weten dat een andere plek beter zou passen.

Nee sorry, ik zie echt niet in waarom hij een minder goede stagiair zou zijn omdat zijn partner een piemel heeft :? Plat gezegd: hij was DUS een betere stagiair geweest als zijn partner tieten had gehad???
Snap ik niks van. Echt niet.

Froukje schreef:
En met gelijk de media opzoeken heeft ie z'n banenkans echt niet vergroot, het bedrijf waar hij nu problemen mee heeft vind het nu een rot joch en toekomstige bedrijven worden ook terughoudend, want als hij zo snel naar de media/rechter stapt bij iets wat hem niet zint doet hij dat misschien bij ons ook wel.

Toekomstige bedrijven terughoudend? Nee hoor, die heeft inmiddels -tig aanbiedingen van bedrijven waar 'ie stage kan lopen. Deze gast heeft nl laten zien hoe hij aandacht kan trekken. Marketing, weetjewel? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:51

papagroom schreef:
8nnemiek schreef:

Een failissement gun ik ze idd niet wegens de medewerkers, maar eerlijk? Als ik er klant was, waren ze me nu kwijt.
Als je niet met een homo wilt werken, dan moet je er ook niet aan eentje willen verdienen, dus ben ik geen goede klant voor ze.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:54

Ach Sonja.....misschien krijgen ze het wel heel druk,en komt elke zwarte kous uit de wijde omtrek nu als klant....kan maar zo natuurlijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:18

Ik ken Bas, en denk dat het een gemis voor het bedrijf is dat ze hem niet aangenomen hebben.
Verder vind ik de reden belachelijk, hoop dat de eigenaar gaat nadenken over zijn denkwijze maar aan zijn reacties te zien zal hij dat niet doen helaas.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:21

Of je het ermee eens bent of niet, wat de eigenaar besloten heeft (ik ben het niet met hem eens overigens) - ik vind het wel goed van hem dat hij niet een of ander stom smoesje heeft bedacht waarom hij deze jongen niet wilde, maar het gewoon recht voor zijn raap zo heeft gezegd. Hij had er ook over kunnen liegen (en dat was dan net zo goed hypocriet geweest).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:25

Blue_Eyes schreef:
Of je het ermee eens bent of niet, wat de eigenaar besloten heeft (ik ben het niet met hem eens overigens) - ik vind het wel goed van hem dat hij niet een of ander stom smoesje heeft bedacht waarom hij deze jongen niet wilde, maar het gewoon recht voor zijn raap zo heeft gezegd. Hij had er ook over kunnen liegen (en dat was dan net zo goed hypocriet geweest).

Goed? Je kwetst bewust iemand om iets waar hij niks aan kan veranderen. Ik vind dat niet goed.

Familie van zijn vriend is ook christelijk trouwens, en zo meer mensen in de omgeving, dan verwacht je toch niet dat iemand dat wel een probleem vind? Ik snap dus wel dat hij het niet zag aankomen.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:28

belachelijk.... ik ben zelf ook homoseksueel... en christen...
ik vind zelf dat het gewoon samen kan gaan

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:29

@dees_daan:
Had je dan liever gehad dat hij erover gelogen had? Dan had Bas niet alleen met het gevoel gezeten dat hij onverwacht iets fout had gedaan (want hij was immers al zowat aangenomen), maar had hij ook nog niet geweten wat dan. Dan was hij ook gekwetst geweest, maar ook nog onzeker en in verwarring: wat heb ik fout gedaan?
Nu weet hij in ieder geval dat het aan de zienswijze van de bedrijfseigenaar ligt. Of wilde je zeggen dat hij nu overweegt om geen homo meer te zijn, omdat meneer De Boer het daar niet mee eens is? Iets zegt me dat hij eerder de 'schuld' geeft aan De Boer dan aan zichzelf. Terecht, overigens.

Edit: typo's

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:33

Blue_Eyes schreef:

Als hij slim was had hij gewoon gezegd 'er zijn andere kandidaten die beter aan het profiel voldoen' had hij niet gelogen en zich veilig ingedekt , nu is die man zo stom geweest om iemand zwart op wit af te wijzen op basis van zijn geaardheid en kunnen er juridische stappen worden ondernomen want dit verdient minstens een ferme tik op de vingers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:35

Blue_Eyes schreef:

Ik snap je denkwijze; ik heb ook liever dat iemand ergens geen doekjes om windt en me gewoon de danwel zijn waarheid zegt.

Maar als dat tegen de grondwet indruist, is het misschien toch slimmer om het maar even niet uit te spreken. Je kunt ook gewoon 'nee' op een stageverzoek antwoorden. Niemand verplicht je om een stagiair aan te nemen. Maar de grondwet verbiedt je wel om te discrimineren...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:35

Blue_Eyes schreef:
Had je dan liever gehad dat hij erover gelogen had?

Ik vind de term 'goed' gewoon niet passen bij zijn handelen. De discriminatie is fout, onzinnig en zouden we echt zo langzamerhand wel achter ons gelaten moeten hebben.

Had de werkgever daarover gelogen dan was hij ook nog hypocriet geweest, maar dat maakt zijn eerlijkheid niet 'goed', alleen maar 'niet nog fouter dan het al fout was.'
De juiste term voor de juiste dingen.

En verder ga ik helemaal met Sonja mee.