Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanlicht schreef:vuurneon schreef:Ik doe het bewust niet, ik vind het echt vreselijk wat er gebeurd maar als er in een land die valt onder 'ver van ons bed' een grote aanslag wordt gepleegd zie je niets verschijnen. Elk mensenleven dat verloren gaat door een dergelijk zinloze daad vind ik afschuwelijk. Of het nou in Syrië is of in Frankrijk: dat doet er voor mij niet toe. Voelt voor mij dan hypocriet om wel mijn profiel foto in in de Franse vlag om te toveren, voor de slachtoffers van aanslagen in andere landen doe ik het ook niet.
Dit is precies mijn gedachte. Omdat het dichtbij is is het ineens anders.
WiancaR schreef:Dit bericht van blogger Karuna Ezara Parikh brengt eigenlijk precies onder woorden wat ik met mijn vorige bericht probeerde te zeggen.
[ Afbeelding ]
Free2 schreef:Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om mensen met aangepaste pf gelijk hypocriet en narcistisch te noemen. Ik kreeg opeens van FB de vraag of ik de vlag over mijn profielfoto wilde hebben. Waarom niet? Dacht ik. Voor mij is het een kleine moeite maar wel een gebaar qua saamhorigheid en medeleven. En het is echt niet zo dat ik denk; 'zo, vlag over profielfoto, nu heb ik mijn leven weer gebeterd en iedereen vindt mij nu vast heel betrokken'. Nee, ik doe dit als gebaar tegen terrorisme en het voelt voor mij juist fijn om tenminste iets te kunnen doen, wat voor klein gebaar het ook is.
Voor de mensen die zeggen dat je beter in daden kunt steunen, ik zou echt niet weten wat ik zou kunnen doen behalve bij het leger gaan om zelf deze idioten neer te schieten.
Janine1990 schreef:Free2 schreef:Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om mensen met aangepaste pf gelijk hypocriet en narcistisch te noemen. Ik kreeg opeens van FB de vraag of ik de vlag over mijn profielfoto wilde hebben. Waarom niet? Dacht ik. Voor mij is het een kleine moeite maar wel een gebaar qua saamhorigheid en medeleven. En het is echt niet zo dat ik denk; 'zo, vlag over profielfoto, nu heb ik mijn leven weer gebeterd en iedereen vindt mij nu vast heel betrokken'. Nee, ik doe dit als gebaar tegen terrorisme en het voelt voor mij juist fijn om tenminste iets te kunnen doen, wat voor klein gebaar het ook is.
Voor de mensen die zeggen dat je beter in daden kunt steunen, ik zou echt niet weten wat ik zou kunnen doen behalve bij het leger gaan om zelf deze idioten neer te schieten.
Ach ja.... het zegt toch ook genoeg over de wereld dat je al wordt veroordeeld omdat je je besluit dat jij je er goed bij voelt om je profielfoto iets aan te passen.
Palmera schreef:Fu_Qi schreef:[ [url=m/QDI0TL.png]Afbeelding[/url] ]
Ik zit zelf goddank niet op facebook. En wat mij verschrikkelijk stoort en zelfs mijn nekharen overeind doet staan, is dat ik na het klikken op de link een voorbeeld van het idee zie met daaronder "vind ik leuk".
Dát is pas ongepast naar mijn mening. Dit ís namelijk helemaal niet leuk. En ja, ik snap dat facebook met dit systeem werkt. Maar kunnen ze dat dan niet één keer achterwege laten?
@Fu_Qi: dit is niet aanvallend bedoeld naar jou toe, hoor! Jij kan er ook niets aan doen.
Janine1990 schreef:Free2 schreef:Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om mensen met aangepaste pf gelijk hypocriet en narcistisch te noemen. Ik kreeg opeens van FB de vraag of ik de vlag over mijn profielfoto wilde hebben. Waarom niet? Dacht ik. Voor mij is het een kleine moeite maar wel een gebaar qua saamhorigheid en medeleven. En het is echt niet zo dat ik denk; 'zo, vlag over profielfoto, nu heb ik mijn leven weer gebeterd en iedereen vindt mij nu vast heel betrokken'. Nee, ik doe dit als gebaar tegen terrorisme en het voelt voor mij juist fijn om tenminste iets te kunnen doen, wat voor klein gebaar het ook is.
Ach ja.... het zegt toch ook genoeg over de wereld dat je al wordt veroordeeld omdat je je besluit dat jij je er goed bij voelt om je profielfoto iets aan te passen.
Free2 schreef:Ik vind het wel een beetje kort door de bocht om mensen met aangepaste pf gelijk hypocriet en narcistisch te noemen. Ik kreeg opeens van FB de vraag of ik de vlag over mijn profielfoto wilde hebben. Waarom niet? Dacht ik. Voor mij is het een kleine moeite maar wel een gebaar qua saamhorigheid en medeleven. En het is echt niet zo dat ik denk; 'zo, vlag over profielfoto, nu heb ik mijn leven weer gebeterd en iedereen vindt mij nu vast heel betrokken'. Nee, ik doe dit als gebaar tegen terrorisme en het voelt voor mij juist fijn om tenminste iets te kunnen doen, wat voor klein gebaar het ook is.
Geke_Lizzy schreef:Ik heb het besloten op niet te doen.
Vooral om de reden dat niet alleen Parijs zwaar getroffen is, ook in Libanon en Bagdad zijn gisteren getroffen door bomaanslagen en daar hoor je niemand over.
Betekent natuurlijk niet dat ik niet met ze meeleef, mijn gedachten hebben nergens anders gezeten dan bij Parijs vandaag..
Nies_ schreef:Ik noem niemand hypocriet, de actie vind ik hypocriet. Dat is heel iets anders. Ik vind het ook niet nodig om mijn medeleven te tonen door een knopje aan te klikken, ik vind het namelijk niet meer dan logisch en normaal dat iemand meeleeft met mensen in zo'n situatie. Als jij er er wel goed bij voelt, moet je dat gewoon lekker doen zoals ik al eerder aan gaf. Ik snap dan alleen weer niet waarom mensen die hun foto niet veranderen scheef aangekeken worden. Is allemaal nergens voor nodig.
Om nou zelf op fb te zetten wat een hypocriete egoïsten mensen met zo'n foto zijn vind ik niets meer dan aandachttrekkerij. Kan me niet voorstellen dat je serieus last hebt van die foto's, tenzij je het natuurlijk goed vindt wat er in Parijs is gebeurd.
renskep schreef:Daarnaast ben ik sceptisch: vraag jezelf af hoeveel van het echte verhaal krijgen we te zien en te horen? Waarschijnlijk die kant die voor de regering/europa/de westerse landen het beste uitpakt. Zodat zij dadelijk de held zijn en de ander de boeman.
verootjoo schreef:Het is niet zo dat ik wil veroordelen, maar als ik mensen op mijn facebook constant dingen zie liken over grenzen dicht en idiote uitspraken over vluchtelingen zie doen en wel ineens enorm medeleven tonen met Parijs, dan denk ik toch wel:
Verder moet iedereen doen wat ie zelf wil. Misschien gaan er toch wat meer oogjes open nu het dichterbij komt
verootjoo schreef:Het is niet zo dat ik wil veroordelen, maar als ik mensen op mijn facebook constant dingen zie liken over grenzen dicht en idiote uitspraken over vluchtelingen zie doen en wel ineens enorm medeleven tonen met Parijs, dan denk ik toch wel:
Verder moet iedereen doen wat ie zelf wil. Misschien gaan er toch wat meer oogjes open nu het dichterbij komt
Cynn schreef:Geke_Lizzy schreef:Ik heb het besloten op niet te doen.
Vooral om de reden dat niet alleen Parijs zwaar getroffen is, ook in Libanon en Bagdad zijn gisteren getroffen door bomaanslagen en daar hoor je niemand over.
Betekent natuurlijk niet dat ik niet met ze meeleef, mijn gedachten hebben nergens anders gezeten dan bij Parijs vandaag..
Dit dus![]()
Free2 schreef:Nee, ik doe dit als gebaar tegen terrorisme en het voelt voor mij juist fijn om tenminste iets te kunnen doen, wat voor klein gebaar het ook is.
Bellatrix schreef:Ik zie het heel veel op Facebook maar voel mij zelf niet geroepen om het ook te doen.
vuurneon schreef:Ik noem niemand hypocriet, alleen mijzelf als ik wel de Franse vlag over mijn profielfoto plaats want ik kan alleen voor mijzelf spreken.