Sammyoo schreef:8nnemiek schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de doodstraf echt tig miljoen euro zou kosten
Misschien kan jij het je niet voorstellen, maar toch is het zo..
Heb je daar een bron van?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selka schreef:
8nnemiek schreef:Als er hier ooit de doodstraf zou komen, dan zou dat gewoon heel snel moeten gaan. 100% zeker bewijs dat het om de dader gaat, een veroordeling voor de doodstraf, en dan gewoon binnen een paar maanden uitvoeren.
Captain schreef:Ik ben voor het principe oog om oog, tand om tand.
Is het 100% zeker dat iemand iets gedaan heeft (DNA test uit sperma bij verkrachting bijv) dan vind ik dat die persoon zelf ook verkracht mag worden door een hele grote dikke neger. Niet zo'n zielig strafje van een paar jaar in een cel met een tv.
Maik79 schreef:Captain schreef:Ik ben voor het principe oog om oog, tand om tand.
Is het 100% zeker dat iemand iets gedaan heeft (DNA test uit sperma bij verkrachting bijv) dan vind ik dat die persoon zelf ook verkracht mag worden door een hele grote dikke neger. Niet zo'n zielig strafje van een paar jaar in een cel met een tv.
Lichtelijk off-topic, want gaat niet over de doodstraf, maar: die hele grote dikke neger, die moet dus zelf iemand gaan verkrachten omdat diegene dat verdient? Geef je dan één van de verkrachters de baan van zijn leven of maak je iemand psychisch kapot omdat dit bij zijn functie-omschrijving hoort?Brrr....
Ik heb tegen gestemd. De echte psychopaat pak je er niet mee, die zorgt wel dat niet met zekerheid gesteld kan worden dat hij/zij verantwoordelijk is. En zolang we nog steeds nieuwe onderzoeksmethodes ontwikkelen bestaat de kans dat je ten onrechte iemand de dood injaagt, zoals we eerder mensen veroordeelden die nu door DNA vrijgesproken worden.
alex66 schreef:@sammie dat klopt maar het geeft wel een groter gevoel van genoegdoening bij de slachtoffers/nabestaanden en daarom ben ik toch voor zwaarder straffen.
alex66 schreef:Neem als voorbeeld die man die die opa en oma met hun kleinkind heeft dood gereden, in eerste instantie kreeg hij 120uur taakstraf.
8nnemiek schreef:Heb je daar een bron van?
Shadow0 schreef:De moordenaars die je in dat geval dus ter dood brengt zijn dan vooral de impulsieve, die niet doortrapt genoeg zijn om een beetje verwarring te zaaien. Dan is het dus niet zozeer een maatregel tegen moordenaars, maar vooral iets dat feilloos de zwaksten pakt. (Komt wel overeen met de VS, daar zijn het vooral arme zwarte jongens met weinig opleiding. Niet omdat die meer moorden of slechter zijn, maar omdat die minder goede advocaten hebben, minder doortrapt zijn, en makkelijker als schuldig gezien worden.)
Daar verbetert de wereld niet van. Dat is vooral het trappen tegen iemand die al ligt, een uiterst laffe gang van zaken.