Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spruitjee schreef:Met vlees eten an sich is niets mis, maar met de hoeveelheden die men tegenwoordig eetWe kunnen met veel minder vlees toe. Maar dat geld inderdaad ook voor suiker, verzadigde vetzuren en noem maar op.
jasz schreef:Ben ik toch heel blij dat ik al 12 jaar vegetarisch eet.
Ik vind het altijd wel opvallend dat als het over roken, veel suiker eten, drugs gaat, iedereen het over eens is dat het slecht is. Maar als het dan ober vlees gaat roept opeens iedereen dat we 'toch wel dood gaan uiteindelijk' en mensen maar blijven roepen dat er vitaminen inzitten en het gezond is. Ook al is er zal vaak bewezen dat dat niet zo is...![]()
Als het echt even slecht is als asbest, dan kunnen we het maar beter laten staan. Anders kunnen we ook net zo goed al het asbest weer terug leggen in gebouwen.
Maar bij vlees eten lijkt het wel dat 'het is lekker' alles goed praat. Snoep is ook lekker, maar iedereen is het erover eens dat je daar ook geen grote hoeveelheden van eet.
Piekosjj schreef:Onderhand ga je aan alles dood en krijg je van alles kanker. Hier kán ik me dus echt niet druk over maken. Laatst wou een klant in de winkel niet haar artikelen in een gebruikt tasje krijgen. Dan kan je jezelf toch beter laten opsluiten in een isoleercel zeg, als je zo bang bent om ziek oid te worden..
vibabu schreef:Maar onder de mensen die geen vlees eten vanwege dit artikel. Eten jullie wel pasta? cornflakes? hagelslag, vruchtehagel, maizena en noem alle producten uit een kartonnen pak....
Daar zitten namelijk oliën in die kankerverwekkend zijn.
MyHorseGirl schreef:Vind het allemaal erg overtrokken, vooral de mensen die nu gaan roepen 'uit gezondheidsoverwegingen' ben ik nu vegetarisch. Echt onzin.
8nnemiek schreef:En hier inderdaad ook weinig eten uit pakjes. Veel groente uit eigen tuin, wat groente uit potjes en uit de vriezer, maar weinig uit pakjes en zakjes.. Vers is gewoon veel lekkerder en dus ook gezonder
gohya schreef:Spruitjee schreef:Groeihormonen zitten in elk geval níet in ons vlees. Dit is al jaren verbodenDaarnaast zit er een minimale tijd tussen de laatse AB/medicijn behandeling van bijvoorbeeld een koe en de tijd wanneer ze geslacht mag worden. Dus er zit ook géén AB of residue van medicijnen in ons vlees.
Dat het verboden is wil nog niet zeggen dat ook niemand het gebruikt.![]()
En tja,áls je dan toevallig controle krijgt,dan heb je pech.Maar voor veel geld zijn er genoeg die het risico nemen.
Spruitjee schreef:gohya schreef:
Dat het verboden is wil nog niet zeggen dat ook niemand het gebruikt.![]()
En tja,áls je dan toevallig controle krijgt,dan heb je pech.Maar voor veel geld zijn er genoeg die het risico nemen.
Wat jij zegt klopt niet. Álle dieren worden gecontroleerd. Bij koeien en varkens worden de koppen bewaard en gekeurd, dus ook proberen heeft geen zin want ze komen er wel achter.
Al zou het wel kunnen wanneet het vlees uit het buitenland komt. Nog een reden om meer Hollands vlees te eten en geen importvlees.
8nnemiek schreef:MyHorseGirl schreef:Vind het allemaal erg overtrokken, vooral de mensen die nu gaan roepen 'uit gezondheidsoverwegingen' ben ik nu vegetarisch. Echt onzin.
En stoppen met roken uit gezondheidsoverwegingen is ook onzin? Zelfde idee, toch? Vroeger at men veel minder vlees. Vroeger werd men sowieso al minder oud, niet oud genoeg om aan kanker te overlijden. Vroeger kreeg het vee geen gmo voer dat bespoten werd met roundup en kreeg het vee geen medicijnen.
En hier inderdaad ook weinig eten uit pakjes. Veel groente uit eigen tuin, wat groente uit potjes en uit de vriezer, maar weinig uit pakjes en zakjes.. Vers is gewoon veel lekkerder en dus ook gezonder