Popcorn-time gebruikers aanpakken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:56

In Duitsland lukt het idd heel goed. Ken zelfs iemand die de boete al gehad heeft. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:21

N0a schreef:
Het is ten eerste niet haalbaar. Bovendien kun je altijd nog een vpn verbinding gebruiken waardoor je dus gewoon anoniem aan het downloaden bent. Er zijn genoeg manieren om het te omzeilen.

Deze beste man wilde ook alle downloadsites uit de lucht, dat lukt ook niet. Als ze voor popcorntime €10 per maand zouden vragen, zou ik het met alle liefde betalen.

Als ze versie 5.8 ook goed werkend hebben en een beetje normaal doen (lees: niet als een of andere dolle tekeer gaat) als je eens kritiek levert wel ja.
Voor de verouderde maar wel goed werkende versie betaal ik hooguit de helft.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:26

In plaats van vechten kunnen ze beter gaan samenwerken. Netflix is geen bal aan, loopt achter en heeft niet alles wat ik volg/zou willen volgen.

Als je nou iets als popcorn time zou hebben wat volledig legaal is, zou ik daar best maandelijks voor willen betalen. Zou er ook meer voor over hebben dan netflix momenteel kost.

Lijkt mij misschien de beste oplossing? Dan is er eigenlijk geen reden meer om illegaal te downloaden en krijgt iedereen zijn centjes.

Tot die tijd zal er altijd gedownload en gestreamt worden via de minder legale wegen.

Anoniem

Re: Popcorn-time gebruikers aanpakken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:28

Maar dat is de hele issue. De enige rede dat Popcorntime zo veel series en films zo snel online kan hebben is omdat het illegaal is. Netflix moet eerst de hele rambam met auteursrechten en toestemmingen nog door. Er zijn enorm veel filmproducenten die niet willen dat hun films op Netflix komen te staan omdat de inkomsten daarvan niet hoog genoeg zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:29

Ik wil best betalen voor de nieuwste films in HD/3D.... Maar kan ze slecht vinden. Als ze dat dan eens beter maken....

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:37

als Netflix nou goed werkte dan zouden heel veel mensen denk ik minder gebruik maken van popcorn time. maarja we zien wel weer wat er gaat gebeuren

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:17

Emmaa_ schreef:
Maar dat is de hele issue. De enige rede dat Popcorntime zo veel series en films zo snel online kan hebben is omdat het illegaal is. Netflix moet eerst de hele rambam met auteursrechten en toestemmingen nog door. Er zijn enorm veel filmproducenten die niet willen dat hun films op Netflix komen te staan omdat de inkomsten daarvan niet hoog genoeg zijn.

Als die filmproducenten dat niet willen dan kun ze er wel vanuit gaan dat er illegaal gedownload wordt. Dan heb je die inkomsten dus sowieso al niet.

Ik snap dat het geen makkelijke oplossing is die in 1 dag realiseerbaar is. Maar die filmproducten zijn ook wel eigenwijs. Bovendien als die filmsterren en regiseurs etc voor elke film miljoenen op de bank rekening krijgen heb ik daar geen medelijden mee. :) Ze verdienen er zat aan blijkbaar.

Voor de echt goede filma ga ik toch wel nog naar de bios.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:32

LadyMadonna schreef:
Ik wil best betalen voor de nieuwste films in HD/3D.... Maar kan ze slecht vinden. Als ze dat dan eens beter maken....

Ja en dat gaat nu dus juist niet ivm filmrechten en het feit dat ze er eerst in de bioscoop nog geld aan moeten verdienen.
Nogmaals op een legale manier kan popcorntime nooit in de huidige vorm bestaan! Of je er nu voor wilt betalen of niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:50

Ik kan er best mee leven dat een film eerst in de bios draait.
Maar ik wil niet wachten totdat eerst 2 maanden in de de VS gedraait is, daarna Europa en de rest van de wereld, daarna geprobeerd word om de DVD's te verkopen en na 1 a 2 jaar een keer netflix aan de beurt is.

Gewoon wereldwijd een gelijktijdige release in de bioscoop en dan via een videokanaal als netflix of iets wat daar op lijkt ook overal gelijktijdig beschikbaar.
Er is best iets op te vinden qua filmrechten en qua inkomsten.

En wat je vooral mee moeten nemen is dat ze meer kunnen verdienen dan dat ze nu doen.

Ik ga gewoonweg niet meer 2 a 3 keer per maand naar de bios. Geen tijd voor, geen zin in, geen geld voor(ga een keer met je kinderen naar een kinderfilm en je weet waarom)

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:00

zo ja! als ze die prijs nou eens niet elk jaar verhogen!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:12

Moderatoropmerking:
Helaas heb ik een aantal berichten moeten verwijderen omdat deze tegen onze regels zijn. Ik begrijp dat er door de opzet van het topic wat verwarring ontstaat over wat wel en niet besproken kan worden, vandaar dat ik het hier nog even wil uitleggen. Het directe onderwerp van het topic zelf (popcorntime gebruikers krijgen mogelijk een boete) mag op Bokt wél besproken worden, dit is een gewoon nieuwsbericht. Waar we voorzichtiger mee omgaan, zijn bokkers die aangeven zelf popcorntime te gebruiken. Dit is op Bokt niet toegestaan, zoals jullie ook in de de regels kunnen lezen. Ook het omzeilen van landsgrenzen (doormiddel van bijvoorbeeld VPN) mag niet worden besproken. Downloaden is in het wetboek relatief nieuw en de wetten die hierover veranderen daarom nog vaak. Om geen dure boetes te riskeren, heeft Bokt besloten om aan de veilige kant van de wet te blijven en het bespreken van illegaal downloaden op deze manier daarom altijd te verbieden. Meer informatie hierover kun je hier lezen.

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:28

owmy.... t ligt dr uit :( site Facebook app alles :'(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:42

rider schreef:
Fleur_a schreef:
Ik denk dat het aantal bioscoop bezoekjes in de loop der jaren sowieso drastisch is afgenomen...

Ongetwijfeld, mede door het probleem dat veel online beschikbaar is. Wat weer in de hand gewerkt wordt doordat internationale films in de USA vaak maanden eerder draaien (en soms al op dvd uit zijn) dan hier.

Dit is niet waar, het gebeurt zeer regelmatig (misschien zelfs wel eerder regel dan uitzondering) dat films eerder draaien in NL dan in de US. En dat zijn echt geen kleine films. Ook zitten er maar een paar dagen tussen en geen maanden (of iets meer dan een week, maar zelden meer dan dat). Vb: nieuwe James Bond verschijnt hier op 29 oktober, in de US op 6 november. Ander vb: laatste deel van The Hunger Games komt in NL op 18 november uit en in de US op 20 november.
Wel worden films vaak pas later uitgezonden op tv/netflix of later uitgebracht op DVD. Het gaat met name om series die in de US op tv uitkomen en pas maanden later hier in NL vertoont worden.

Zolang men in de serie/film wereld nog niet kan/wil snappen dat iets internationaal beschikbaar moet zijn gaat dit 'probleem' nooit opgelost worden vrees ik :P Zat mensen die echt wel willen betalen voor hun films/series (zie netflix), maar die hebben niet het geduld om maanden te wachten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:56

NatasjavE schreef:
Ik kan er best mee leven dat een film eerst in de bios draait.
Maar ik wil niet wachten totdat eerst 2 maanden in de de VS gedraait is, daarna Europa en de rest van de wereld, daarna geprobeerd word om de DVD's te verkopen en na 1 a 2 jaar een keer netflix aan de beurt is.

Gewoon wereldwijd een gelijktijdige release in de bioscoop en dan via een videokanaal als netflix of iets wat daar op lijkt ook overal gelijktijdig beschikbaar.
Er is best iets op te vinden qua filmrechten en qua inkomsten.

En wat je vooral mee moeten nemen is dat ze meer kunnen verdienen dan dat ze nu doen.

Ik ga gewoonweg niet meer 2 a 3 keer per maand naar de bios. Geen tijd voor, geen zin in, geen geld voor(ga een keer met je kinderen naar een kinderfilm en je weet waarom)

Dat vind ik ook zo irritant! Eerst de VS, dan Nederland pas...
Als ze slim zijn doen ze het inderdaad zoals jij zegt en hypen ze een film meteen wereldwijd.

Ik ga niet voor elke film naar de bios, omdat een bios gewoon poedersuiker is. Ik kan er niet fatsoenlijk zitten, is gebouwd voor chinezen ofzo.
Daarbij heb ik thuis een enorme TV, kijk ik het veel liever, is een stuk comfortabeler.

Ohja en de prijzen voor wat lekkers... Echt belachelijk... En toch doe ik het. Maarja, geen kinderen, geen huis etc. Dan doe je dat sneller.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:14

Ik vind naar de bioscoop gaan best leuk, maar het aanbod is hier redelijk beperkt. En inderdaad, ik betaal hier onderhand meer voor eten dan voor het kaartje zelf. :+

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:19

Popcorn hangt van ellende aan elkaar, snap niet dat mensen daar lekker film op kunnen kijken. Geef mij maar gewoon Netflix. Als iedereen dat nou effe doet gaat Netflix Nederland beter lopen en gaan ze ook meer uploaden/harder hun best doen om rechten te krijgen denk ik zo maar!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:25

Ik had een abonnement, maar ging verhuizen en de dichtstbijzijnde Pathé zit in Zwolle, dus 45 minuten met de trein en dus ruim zo'n 2 uur reistijd in totaal voor een film van zeg 1,5u.
Lekkers en drinken kocht ik vaak onderweg al, nam het gewoon in m'n tas mee en ruimde alles netjes op, dan krijg je ook geen gezeur ermee. :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:29

wat ik erg jammer vind van netflix enz, is dat niet alle seizoenen erop staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:31

Gewoon zelf meenemen van eten en drinken is wel zo goedkoop en handig.

Mijn probleem zit in de 3 d films. Daar kan ik niet naar kijken word er letterlijk kots ziek van. Heb nu de minjons maar in de nl 2 d versie gezien. Jurrasic parc en de film met arnold schwarzenegger (ben filmnaam even kwijt) niet kunnen zien, net als de hobbit. Alleen maar 3 d hier in de omgeving.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:32

Popcorntime :?

Maar wel bloedirritant dat de VS eerst alles ziet , sommige series zijn aan een land gebonden die kijk ik online

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:43

En hoe zit het dan dat wij bij elke telefoon enz moeten betalen voor downloaden? Ook als je dat nooit doet zoals mijn vriend.
Dat was al om te betalen aan de film/ muziek industrie.
Dus terwijl we allemaal betalen willen ze ons ook nog eens beboeten. Kan dat wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:44

Maareh, als je het ooit gebruikt hebt, wat kun je dan het beste doen? Er af gooien?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:45

bruintje123 schreef:
En hoe zit het dan dat wij bij elke telefoon enz moeten betalen voor downloaden? Ook als je dat nooit doet zoals mijn vriend.
Dat was al om te betalen aan de film/ muziek industrie.
Dus terwijl we allemaal betalen willen ze ons ook nog eens beboeten. Kan dat wel?

Ik vind niet dat dat mag. Maarja wie ben ik.

"beste meneer/mevrouw, hierbij uw nieuwe auto waarbij al kosten zijn gerekend voor een aantal keer door rood rijden" :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 17:47

Maar daar betaal je ook geen toeslag voor.
Bij een telefoon wel. Dat komt bovenop de prijs.