Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
N0a schreef:Het is ten eerste niet haalbaar. Bovendien kun je altijd nog een vpn verbinding gebruiken waardoor je dus gewoon anoniem aan het downloaden bent. Er zijn genoeg manieren om het te omzeilen.
Deze beste man wilde ook alle downloadsites uit de lucht, dat lukt ook niet. Als ze voor popcorntime €10 per maand zouden vragen, zou ik het met alle liefde betalen.
Emmaa_ schreef:Maar dat is de hele issue. De enige rede dat Popcorntime zo veel series en films zo snel online kan hebben is omdat het illegaal is. Netflix moet eerst de hele rambam met auteursrechten en toestemmingen nog door. Er zijn enorm veel filmproducenten die niet willen dat hun films op Netflix komen te staan omdat de inkomsten daarvan niet hoog genoeg zijn.
LadyMadonna schreef:Ik wil best betalen voor de nieuwste films in HD/3D.... Maar kan ze slecht vinden. Als ze dat dan eens beter maken....
rider schreef:Fleur_a schreef:Ik denk dat het aantal bioscoop bezoekjes in de loop der jaren sowieso drastisch is afgenomen...
Ongetwijfeld, mede door het probleem dat veel online beschikbaar is. Wat weer in de hand gewerkt wordt doordat internationale films in de USA vaak maanden eerder draaien (en soms al op dvd uit zijn) dan hier.
NatasjavE schreef:Ik kan er best mee leven dat een film eerst in de bios draait.
Maar ik wil niet wachten totdat eerst 2 maanden in de de VS gedraait is, daarna Europa en de rest van de wereld, daarna geprobeerd word om de DVD's te verkopen en na 1 a 2 jaar een keer netflix aan de beurt is.
Gewoon wereldwijd een gelijktijdige release in de bioscoop en dan via een videokanaal als netflix of iets wat daar op lijkt ook overal gelijktijdig beschikbaar.
Er is best iets op te vinden qua filmrechten en qua inkomsten.
En wat je vooral mee moeten nemen is dat ze meer kunnen verdienen dan dat ze nu doen.
Ik ga gewoonweg niet meer 2 a 3 keer per maand naar de bios. Geen tijd voor, geen zin in, geen geld voor(ga een keer met je kinderen naar een kinderfilm en je weet waarom)
bruintje123 schreef:En hoe zit het dan dat wij bij elke telefoon enz moeten betalen voor downloaden? Ook als je dat nooit doet zoals mijn vriend.
Dat was al om te betalen aan de film/ muziek industrie.
Dus terwijl we allemaal betalen willen ze ons ook nog eens beboeten. Kan dat wel?