Hoe zou Nederland eruit hebben gezien als

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Hoe zou Nederland eruit hebben gezien als

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:09

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:09

Hitlers grootste fout is geweest dat hij niet kon stoppen. Hij sloot eerst een pact met Rusland om hulp te krijgen maar toen dat was gelukt viel hij alsnog Rusland binnen. Hij wilde wereldheerschappij. En dat heeft hem uiteindelijk de kop gekost. Hij had al een groot rijk maar wilde meer meer meer. Als hij nooit Rusland was binnen gevallen had hij echt niet zo gestopt geworden.

En de PVV vergelijken met Hitler is niet terecht. Ik ben het wel met je eens dat de tijden moeten meezitten voor zulke partijen. De vluchtelingencrisis is koren op de molen van de PVV. Ze staan hoogste in de peilingen nu, mede daardoor natuurlijk.
Maar het is goed dat zo'n partij er ook is, voor een tegengeluid. Ik weet niet of het goed zou zijn als de PVV aan de macht zou komen maar hier in Nederland vormen ze altijd een coalitie en zal de PVV nooit alleen gaan regeren.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:10

Zonder de oorlog op technisch gebied zou er heel veel anders zijn. Hij heeft door zijn grootheidswaanzin wel dingen laten ontwerpen, die de grondleggers zijn van de huidige technieken zoals we ze nu kunnen.

Heb op discovery ook de documentaires gekenen en er was in die tijd echt over heel de wereld oorlog, japan-china (weet niet welke) wilde ook Amerika aanvallen via de andere kant. Er speelde toen zoveel dat we het eigenlijk niet zullen weten wat er anders was geweest. Dadelijk had china/japan Amerika overgenomen en was dat anders gelopen.

Op het menselijk vlak ga ik me niet uitlaten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:11

Celiien schreef:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/100638/ ... -in-Oranje

Deze bedoelde ik. En dan zielig lopen doen voor de krant/media omdat ze zelf voor een rijdende auto gaat staan en iemand haar ervoor wegtrekt. Koekoek 8)7

Dat ze met zo'n stommiteit nog zielig durven doen in de krant.... :=

Als Hitler er niet geweest was, was rond die periode sowieso wel oorlog uit gebroken. In zekere zin heeft Hitler wellicht zelfs onbedoeld er voor gezorgd dat de wereldmachten besloten elkaar gerust te laten... De vijand van mijn vijand is mijn vriend.... Wellicht was het er nog veel erger aan toe gegaan als Amerika, China/Japan en Rusland elkaar in de haren gevlogen waren.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:15

Die waren ook druk bezig elkaar te bestoken, alleen hadden wij hier in Europa daar niet veel mee te maken. En is het ook niet zo uitgebreid in onze geschiedenis boeken gekomen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:21

Mwa komt wel naar voren oa in die zin dat als die landen niet zo druk bezig geweest waren met oorlogje spelen, dat ze dan sneller hadden in gegrepen toen ze concludeerde dat Hitler een leger aan het opbouwen was (wat na WO I eigenlijk niet meer mocht in Duitsland). Maar die hebben appeasement politiek toegepast omdat ze dachten dat het hen wellicht wel voordeel zou kunnen gaan bieden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:24

Vergeet niet dat in WOII ook nog Japan aan t rotzooien was met USA... En Italië met de SU..
Het is echt niet allema af te schuiven op een man, helaas..

Enne oorlogje spelen? De jappenkampen vergeten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:25

In china zijn nog steeds kampen waar Hitler en co nog wat van hadden kunnen leren kwa martelen.
Japan weet ik niet zeker maar volgens mij ook daar.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:37

Celiien was het japan, wist het even niet meer 1 van die 2 grootmachten. Weet ook dat ze een stuk australie ingenomen om vanaf daar bommen naar Amerika te gooien.

Makkelijker heel de wereld was toen een zooitje van ruzies

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:41

Japan ja. Als je die van Pearl Harbour bedoeld dan? Komt ook de naam 'jappenkampen' vandaan

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:48

Ayasha schreef:
Ik denk dat de heren die rechtstreeks onder hem werkte zo mogelijk nog enger waren dan Hitler zelf.

Zeker hoor vooral Joseph Goebbels en zijn vrouw Magda waren creepy hoor. Je eigen kinderen drogeren en dan afmaken met gif, hoe ziek van geest ben je?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:53

ik denk dat als Hitler niet gestopt was we nu in een soort van Noord Korea zouden leven

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:54

(Veel) grote namen pleegden toen t duidelijk werd dat t niet goed ging zelfmoord. Met en zonder kinderen en vrouw :n
Want laten we eerlijk wezen. Waren de kinderen van Goebbels (of als Hitler ze had gehad) nu niet voor altijd veroordeeld geweest? Ik denk niet dat die nog een leven hadden gehad..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 14:58

Maar als ik zo in de geschiedenis kijk, is Duitsland altijd al bezig met landje pik :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:06

Hoe bedoel je altijd al?
het is niet 'duitsland' die altijd de oorlogen heeft veroorzaakt.

Trojaanse oorlog, punische oorlog, kruistochten, Chinese oorlog, 80-jarige oorlog, Italiaanse oorlog (1+2), Portugees-Turkse oorlog,
Deens-Zweeds, Zweeds-Russisch, Zweeds Nederlands, Engels-Nederlandse....

Moet ik nog even doorgaan.. Iedereen voerde altijd we oorlog met iedereen. Mensen zijn nooit tevreden, en willen altijd meer. Dat is t grote probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:13

Als Hitler zijn Arische ras had voortgezet, dan had ik niet veel problemen gehad. Toch niet op vlak van uiterlijk want blond, blauwe ogen en ik verkleur hooguit 2 tinten in de zomer :+

Aan de andere kant: mijn stief-opa (stiefpa van mama) had zijn tijd in de kampen niet overleefd om er nadien een boek over te schrijven, mijn vader was aan 1 kant blind na een ongeval als kind + mijn beide ouders waren (donker)bruin van haar. Zonder paps was ik er dus niet geweest, en mijn broer is gehandicapt dus die al helemaal niet. Mijn dooppeter en opa hadden ze afgemaakt want mee gevochten tegen Hitler aan het front in Limburg (en toen bijna opgepakt geweest ook).

Mijn vriend is groot, maar met donkerbruin haar tot bijna zwart, donkerbruine ogen en die wordt in no time bruin in de zomer. Mijn schoonbroer idem, maar die heeft groene ogen. Hele schoonfamilie zit met gebreken en oa veel darmkanker, dus hops, de oven in en gassen maar.

Wat valt er nog op in de geschiedenis? Dat wanneer de grote leider wegvalt, dat de opvolgers vaak zelf voor onrust en onenigheid zaaien, want ze willen immers allemaal zelf op die ene hoogste, machtigste plek zitten. Was het geval bij Caesar, was het geval bij Alexander de Grote, was het geval bij Atilla de Hun... Er is nooit een gelijkwaardig opvolger geweest. Ofwel moorden ze elkaar uit omwille van machtslust, ofwel kregen de opvolgers nooit de volgelingen bij elkaar zoals de oorspronkelijke leider dat wel deed.
Qua techniek hebben we wel heel wat te danken aan Hitler, en ook 1 belangrijk punt: de wereld heeft toen gezegd "dit mag nooit meer gebeuren". Net door die geschiedenis is er bij ons wel het besef dat wat IS aan het doen is, absoluut niet door de beugel kan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:21

Het Romeinse rijk bestond voor Caesar en ook ruim daarna.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:58

CrazyCat schreef:
Ayasha schreef:
Ik denk dat de heren die rechtstreeks onder hem werkte zo mogelijk nog enger waren dan Hitler zelf.

Zeker hoor vooral Joseph Goebbels en zijn vrouw Magda waren creepy hoor. Je eigen kinderen drogeren en dan afmaken met gif, hoe ziek van geest ben je?

Goebbels was zonder hitler niets. Zijn kinderen hadden ook allen de beginletter H gekregen. Hij was zo idolaat van hitler dat hij hem in alles volgde; ook in de dood. Vraag mij af of hij zonder zijn grote voorbeeld het voort zou kunnen zetten...
Binnen de eigen kring is ook al vaker geprobeerd hitler te doden, dus zo volgend was niet iedereen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:34

Daarom dat ik me af vraag of ie uberhaupt wel lang aan de macht geweest zou zijn als ie gewonnen zou hebben. Maar hoe dan ook zou zijn vervanging weinig beterschap gebracht hebben vrees ik.

Ik erger me wel een beetje aan de "blond haar en blauwe ogen voldoe ik aan" opmerkingen.... Dat was maar zó'n klein deel van Hitlers idé. Hitler was zelf niet blond en had zelf bruine ogen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 17:36

Ik snap dat niet he, eisen stellen en er zelf niet aan voldoen :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:41

Hitler was idolaat van zn nichtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:41

Iets van meten met 2 maten :P

Qua uiterlijk "voldoe" ik, maar gezien mijn voorouders zou ik niet eens bestaan, dus dat maakt niks uit. Ik was er toen immers nog niet en gezien de afwijkingen zouden mijn voorouders zich niet eens hebben voortgeplant. Die waren al lang herleid tot ovenmateriaal.

De enige die nu eigenlijk met een gerust hart kunnen zeggen "ik zou er wel gewoon zijn zoals ik nu ben", zijn diegene wiens (voor)ouders wél voldeden aan de idealen die toen gesteld werden. Of wiens (voor)ouders Hitlers mening deelden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:42

Sammie schreef:
Hitler was idolaat van zn nichtje.

Wat was daar ook alweer mee, pleegde zij geen zelfmoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:43

Doet me er aan denken, ben even kwijt of het Noord of Zuid-Korea is, maar zit er daar niet zo'n dictator op een stoeltje die wil dat alle mannen hetzelfde kapsel hebben als hijzelf?

Zou wat zijn, iedereen met snor zo'n Hitlermodelletje. Vrouwen inclusief :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:52

Ik denk eigenlijk dat het hier best prima zou zijn nu, als Hitler de oorlog gewonnen had. De jaren 50/60 etc. zal wel ellende geweest zijn dan, maar nu... Veel milieu- en diervriendelijker, vele malen lagere zorgkosten en geen gezeur over het multiculturele beleid. Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf ook niet overleefd hebben. Maar ik denk dat tegenwoordig Nederland top in elkaar zou steken als Hitler de oorlog gewonnen had. Ethisch verantwoord zal het echter niet zijn, en een beetje saai ook, die eentonigheid.