Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:07

Dat snap ik, maar waarom ga je ze daarna verbouwen? Wat hebben de bezuinigingen dan voor nut gehad?
Ik denk eerlijk gezegd dat we meer geld kwijt zijn aan het integreren van de asielzoekers dan als deze gebouwen hun oorspronkelijke functie hadden behouden. En ik snap wel dat het anders "en en" was geweest, maar waarom moeten de asielzoekers een fiets, mobieltje, een ov-kaart, wasmachines, internet, zakgeld e.d. allemaal krijgen? Sommige dingen vind ik echt overbodige luxe. Er was eerst geen geld om een kruising aan te pakken waar regelmatig ongelukken gebeuren, er komen asielzoekers hier en ineens is er wel geld voor om die kruising aan te pakken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:08

Tcm62 schreef:
Ja, dat lijkt mij een goed plan, maar die zakkenvullers zijn nl wel de touwtjestrekkers....dus helaas pindakaas...

Dus gaan we met zijn allen achterover zitten zeiken dat we allemaal zo zielig zijn en er niets aan kunnen doen. En omdat er nu een schare vluchtelingen komen, krijgen die ook mooi de schuld.

Calimero gedrag noemen ze dat bij ons.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:09

De zorgkosten stijgen al enkele jaren,dit steeg ook al voor dit vluchtelingen gedoe.De benzine prijzen stijgen en zakken al jaren,die blijven nooit gelijk.
Dat de zorg zo duur is geworden komt omdat die zorgaanbieders/Zorgbureau's en Farma zooi zo corrupt zijn als de mafia.En dát kost handenvol geld,ik vergeet er nog 1,de ziekenhuizen die frauderen horen ook nog in het rijtje thuis.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:11

Nicolien schreef:
Dat snap ik, maar waarom ga je ze daarna verbouwen? Wat hebben de bezuinigingen dan voor nut gehad?
Ik denk eerlijk gezegd dat we meer geld kwijt zijn aan het integreren van de asielzoekers dan als deze gebouwen hun oorspronkelijke functie hadden behouden. En ik snap wel dat het anders "en en" was geweest, maar waarom moeten de asielzoekers een fiets, mobieltje, een ov-kaart, wasmachines, internet, zakgeld e.d. allemaal krijgen? Sommige dingen vind ik echt overbodige luxe. Er was eerst geen geld om een kruising aan te pakken waar regelmatig ongelukken gebeuren, er komen asielzoekers hier en ineens is er wel geld voor om die kruising aan te pakken.

Je moet het zo zien:voor de eigen burgers is nergens geld voor en kan niks.Voor de vluchtelingen is er geld genoeg en kan alles.
En dit alles is de schuld van Brussel [EU] en ons Kabinet.Niet van de vluchtelingen zelf,die hoeven niet zo nodig te intregeren.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:14

gohya schreef:
De zorgkosten stijgen al enkele jaren,dit steeg ook al voor dit vluchtelingen gedoe.De benzine prijzen stijgen en zakken al jaren,die blijven nooit gelijk.
Dat de zorg zo duur is geworden komt omdat die zorgaanbieders/Zorgbureau's en Farma zooi zo corrupt zijn als de mafia.En dát kost handenvol geld,ik vergeet er nog 1,de ziekenhuizen die frauderen horen ook nog in het rijtje thuis.

Dan moet DAT aangepakt worden en niet in een vluchtelingen discussie misbruikt worden.

En over die luxe. Hoeveel luxe Denk je dat een gemiddelde bijstandsmoeder heeft? Die zie je ook regelmatig lopen met de nieuwste mobieltjes. Krijgen rijles om kans op baan te vergroten. Toeslag hier, toeslag daar. Rechtshulp en weet ik het al niet meer. Ook dat zitten genoeg profiteurstussen. Een ook genoeg die het niet doen gelukkig

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:14

Nicolien schreef:

Niet, maar langetermijnvisie was niet het sterkste punt van die minister...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:16

Nicolien schreef:

Om die redenen zoeken ze al gebouwen waar weinig aan moet gebeuren: een voormalig zorgcentrum is perfect en wat verbouwen is wel noodzaak want vaak zijn die gebouwen die worden afgestoten door een zorginstelling ook verouderd. Je moet ze wel ergens opvangen en t staat gewoon echt los van de zorg. Dat komt weer uit een ander potje: net als bv een nieuwe brug ook uit een ander potje komt: ook al is die nieuwe brug niet perse noodzaak omdat de oudere brug ook nog voldoet maar er vaak file is doordat het maar een tweebaans weg is.

Maar itt tot een nieuwe brug is geld stoppen in al die verbouwingen een korte termijn 'oplossing'. Eigenlijk hebben ze geen flauw benul wat ze moeten doen dus :+ allemaal noodoplossingen maar niets voor het langer termijn
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 08-10-15 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:16

Rocamor schreef:
gohya schreef:

Dan moet DAT aangepakt worden en niet in een vluchtelingen discussie misbruikt worden.

En over die luxe. Hoeveel luxe Denk je dat een gemiddelde bijstandsmoeder heeft? Die zie je ook regelmatig lopen met de nieuwste mobieltjes. Krijgen rijles om kans op baan te vergroten. Toeslag hier, toeslag daar. Rechtshulp en weet ik het al niet meer. Ook dat zitten genoeg profiteurstussen. Een ook genoeg die het niet doen gelukkig

Klopt ook, maar hebben we er daar al niet genoeg van? Dat is toch al een doorn in het oog van de werkende middengroep?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:19

R12312 schreef:
Weet je wat ik een ontzettend zieke gedachte vind, ik hoorde de opmerking gisteren ook bij Rtl late night,
Hoe haalt iedereen het in zn hoofd om vluchtelingen gelijk aanranders te noemen? Degene die vluchten, vlucht juist voor het vrouwonvriendelijke systeem van de IS.

Alsof het moslimgeloof vrouwvriendelijk zijn.........helaas worden er nog altijd op de vrouwen/ meisjes neergekeken en er zijn nog steeds heel veel vrouwen/ meisjes dood en doodongelukkig............Er zijn heel veel mensen die gewoon weg willen voor geld en luxe hier.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:33

Rocamor schreef:
gohya schreef:

En DAT pakken ze dus niet aan!
Nou je vergist je gruwelijk w.b.t. de luxe van een bijstandsmoeder.Dat was jaren geleden idd. nog zo,maar nu al lang niet meer.
Hier in ons dorp krijg je geen gratis rijles hoor van de bijstand.

Rocamor

Re: Onrust over mogelijke vluchtelingenkamp naast manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:42

En ik ken er een aantal die het wel kregen. Onlangs. Niet vroeger.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:43

Wordt heel gevaarlijk fietsen daar hoor..
Afbeelding

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:47

Ik heb persoonlijk niks tegen vluchtelingen. Wel vind ik dit een getraumatiseerde groep mensen, die zo maar in een beschaafde omgeving worden gedrukt.

Die mensen zien ineens waar ze zo van gedroomd hebben: vrijheid! Als je zelf al niet meer weet wat normaal is , hoe weet je dan om te gaan met die omgeving ?

Dat is waar ik mee zit....
En dat zo'n groep volk naast een manege zit waar meisjes niets vermoedend met hun paarden bezig zijn, tja ???

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:49

Dat hele drama over vluchtelingen word je zo moe van..
Als je zelf weg moet vluchten door wat voor omstandigheden dan ook, hoop je zelf toch ook dat je ergens terrecht kunt?!

Prima stap! Niet iedereen zijn terroristen! :j

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:51

Ik maak mij druk om het Paard van Troje idee. Ik werk namelijk met een groep mensen afkomstig uit Syrië en zij zeggen zelf dat er 100% zeker IS mee komt. Dát vind ik nou griezelig en ik hoop dat dat allemaal niet waar is. Ik heb altijd geleerd help je medemens ongeacht geloof, afkomst etc. maar zet toch zeker mijn twijfels bij sommige dingen. Vooral als je indenkt dat de moslim landen zoals de VAE niet veel hulp bieden aan hun broeders? Is dit wellicht een verkapte manier om Europa te veroveren? Ik hoop het niet!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:52

Aileen_Noël schreef:
Ik maak mij druk om het Paard van Troje idee. Ik werk namelijk met een groep mensen afkomstig uit Syrië en zij zeggen zelf dat er 100% zeker IS mee komt. Dát vind ik nou griezelig en ik hoop dat dat allemaal niet waar is. Ik heb altijd geleerd help je medemens ongeacht geloof, afkomst etc. maar zet toch zeker mijn twijfels bij sommige dingen. Vooral als je indenkt dat de moslim landen zoals de VAE niet veel hulp bieden aan hun broeders? Is dit wellicht een verkapte manier om Europa te veroveren? Ik hoop het niet!

Dat dus! :j

En wij domme domme volk hebben niets door

Afbeelding

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:56

Daar maak ik me ook heel veel zorgen om, wil daar niet teveel bij nadenken, anders maak ik mezelf helemaal gek.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:02

Aileen_Noël schreef:

Totaal 4 miljoen vluchtelingen, betekent dat in heel! Europa het aantal moslims met 1% toeneemt. Dat wordt dan van 4% wel 5%. Ja dan zie ik ook wel hoe ze Europa kunnen veroveren.
En dat er tussen zitten die komen ondat ze hier een beter leven denken te hebben. Geef ze volkomen gelijk dat ze het proberen. Als je ergens anders een beter leven kan krijgen dan pak je die kans toch. Wij zelf willen toch over het algemeen ook meer luxe en geld dan dat we nu hebben.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:09

Als iemamd die vlakbij stal een kamp heeft staan ben ik het er deels mee eens. Jaren lopen er al asielzoekers langs t pad waar ik met mn paard loop om op stal te komen, nooit last gehad, maar nu het veel voller word zitten er eem paar individuen bij waar ik me echt onveilig door voel. Als ik 's avonds met m'n paard loop en ik word het hele pad lang nagestaard door een 'enge' vent, ja dan voel ik me onveilig.. maar goed het gaat hier om een paar mensen. Van het gros heb je geen last. Ondanks dat ze op je ruiterpad in de weg lopen en je paard willen aaien xD

ik kan me heel goed voorstellen dat ouders hun jonge meid niet daarlangs willen laten fietsen, maar ze kunnen toch in groepen?dat is met manegelessen een stuk makkelijker te regelen dan wanneer je zoala in mijn geval een eigen paard heb op een 'afgelegen' weilandje.

en inderdaad hoe weet je nou of er geen IS figuren bijlopen...
Laatst bijgewerkt door amyyy55 op 08-10-15 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:14

Wat zijn die mensen die op de sociale media racistisch reageren toch harteloos ! :n Facebook , twitter enz. En Geert vindt het wel leuk al die aandacht volgens mij, jeetje. Ook al valt het schaap in een ravijn de anderen doen hem na. Ouderen krijgen niet veel geld , er is weinig geld voor de zorg, HALLOO die mensen ( 99,9 % ) vluchten voor hun leven, even nogmaals : voor hun leven. Ik vind niet dat je iemand de kans op een mooier / gelukkiger / veiliger even mag afpakken. Ik ken heel veel vluchtelingen die een verblijfsvergunning , een stabiele baan / studie , een huis , een '' bestaan '' hebben hier in Nederland. Ik noem een voorbeeld : Stiefdochter van mijn oma is gevlucht naar Nederland omdat ze een '' zonde - kind '' was in haar land ( buiten huwelijk gekregen kind ). Haar moeder wilde haar niet hebben en om de zonde te verbergen kwam haar familie + moeder met het idee haar maar uit te huwelijken, met een man die al 2 vrouwen heeft en wel graag een 3e jonge vrouw d'r bij wilde hebben ( 15 lentes jong ). Dit betreffende meiske heeft een paar jaar geneeskunde gestudeerd , doet nu een internationale studie van Economie en Management en ze kreeg een baan aanboden in Engeland , maar ze wilde graag eerst haar studie afmaken. Nog een voorbeeld : Desbetreffende man is gevlucht uit Skopje omdat er een burgeroorlog gaande was. Hij heeft ook een verblijfsvergunning gekregen , werkte als softwareontwikkelaar in een ziekenhuis , verdiende een lekker hoog salaris , had een eigen paard en genoot van het leven. Hij is nu verhuist naar het buitenland , maar komt nog regelmatig hier op vakantie.

Zo zie je maar dat het niet altijd '' fout '' hoeft te gaan. Sterker nog , grotendeels van het volk onderschat de meerderheid van deze mensen. Hun doel is een beter leven en zeker niet de baantjes / huizen inpikken van mensen. Kom op , je moet een beetje solidariteit in je hebben +:)+

De ondankbare buitenlandertjes die overlast / herrie met zich meebrengen mogen heel zwaar gestraft worden wat mij betreft. Fikse boete > heb je het geld niet ? = een taakstraf van * uur of bij erge misdaden zelfs criminaliteit : terugsturen :O
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 08-10-15 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:16

Aileen_Noël schreef:

Tuurlijk komen er ook wat IS aanhangers mee... Maar jij dacht dat die hier nog niet zaten?

Er kan vanalles gebeuren en een WOIII is ook niet uit te sluiten en mogelijk zelfs nabij. Maar is angst een reden om alles dan maar uit te sluiten en dus ook de mensen die het wél hard nodig hebben niet te helpen? Wat mij betreft niet.
Bovendien als IS niet met de vluchtelingen mee zouden komen en ze willen Europa veroveren komen ze hoe dan ook toch wel. Vergeet niet dat IS overal zit, en ook zeker in Europa en in Nederland.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:22

_Femkeeex schreef:
Wat zijn die mensen die op de sociale media racistisch reageren toch harteloos ! :n Facebook , twitter enz. En Geert vindt het wel leuk al die aandacht volgens mij, jeetje. Ook al valt het schaap in een ravijn de anderen doen hem na. Ouderen krijgen niet veel geld , er is weinig geld voor de zorg, HALLOO die mensen ( 99,9 % ) vluchten voor hun leven, even nogmaals : voor hun leven. Ik vind niet dat je iemand de kans op een mooier / gelukkiger / veiliger even mag afpakken. Ik ken heel veel vluchtelingen die een verblijfsvergunning , een stabiele baan / studie , een huis , een '' bestaan '' hebben hier in Nederland. Ik noem een voorbeeld : Stiefdochter van mijn oma is gevlucht naar Nederland omdat ze een '' zonde - kind '' was in haar land ( buiten huwelijk gekregen kind ). Haar moeder wilde haar niet hebben en om de zonde te verbergen kwam haar familie + moeder met het idee haar maar uit te huwelijken, met een man die al 2 vrouwen heeft en wel graag een 3e jonge vrouw d'r bij wilde hebben ( 15 lentes jong ). Dit betreffende meiske heeft een paar jaar geneeskunde gestudeerd , doet nu een internationale studie van Economie en Management en ze kreeg een baan aanboden in Engeland , maar ze wilde graag eerst haar studie afmaken. Nog een voorbeeld : Desbetreffende man is gevlucht uit Skopje omdat er een burgeroorlog gaande was. Hij heeft ook een verblijfsvergunning gekregen , werkte als softwareontwikkelaar in een ziekenhuis , verdiende een lekker hoog salaris , had een eigen paard en genoot van het leven. Hij is nu verhuist naar het buitenland , maar komt nog regelmatig hier op vakantie.

Zo zie je maar dat het niet altijd '' fout '' hoeft te gaan. Sterker nog , grotendeels van het volk onderschat de meerderheid van deze mensen. Hun doel is een beter leven en zeker niet de baantjes / huizen inpikken van mensen. Kom op , je moet een beetje solidariteit in je hebben +:)+

De ondankbare buitenlandertjes die overlast / herrie met zich meebrengen mogen heel zwaar gestraft worden wat mij betreft. Fikse boete > heb je het geld niet ? = een taakstraf van * uur of bij erge misdaden zelfs criminaliteit : langtijdig de bak in :O

Maar die bak... Is die niet nog steeds "veiliger" dan in eigen land? Je heb minder vrijheid maar he je bent wel in Nederland en je krijgt wel je eten, je kan nog een studie volgen ook. Dat alles wat ze in "hun eigen land" niet hebben. Al zitten ze hier dus opgesloten, dan nog hebben ze het hier beter dan daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:26

Vergis je niet in vastzitten hoor. Alleen al de wetenschap dat je niet vrij bent doet rare dingen met je hoofd.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:27

Ik sta 100 % achter mijn post , maar stiekem vind ook ik het een beetje griezelig. Wij zijn redelijk '' gewend '' aan de criminelen in de Westerse landen , maar die lui van IS , je weet gewoon niet waar ze in staat toe zijn ( agrrrr, ik heb een halfuur over deze zin zitten piekeren , maar nog steeds weet ik niet of de taal + spelling klopt :') . Maar aan de andere kant het verhaal van de bange man :

Er was een eens een bange man die bang was voor de dood. Hij ging de straat niet op, hij bleef de hele tijd in huis om alle gevaren te ontwijken. Op een koude winteravond waaide het zo hard dat de boom die naast het huisje van de man omviel . Juist, hij viel op het huisje en de man was opslag dood.

Dus ik vind dat je niet de hele tijd met het idee '' wat als er IS strijders meekomen '' moet gaan zitten , maar je ogen openen en de mensen die echt hulp nodig hebben helpen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:27

Angst is een slechte raadgever. Hier al jaren een azc vlakbij en nog nooit last van die mensen gehad.