Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nayomie schreef:Anne_GTI schreef:Ik ben voor. 80 miljoen is voor deze doeken een goede investering. Dat verdient zichzelf in een paar jaar terug. Dit is nu of nooit.
Waarin verdient zich dit terug dan? We hebben de nachtwacht al, om maar wat te noemen. Aantal toeristen zal niet om deze twee schilderijen (enorm) toenemen.
simodi schreef:Als je voor bent, waarom dan?
Waarom vind je dat dat geld met het kopen van kunst beter besteed is dan aan medicijnen, zorg, kinderhulpverlening, dierenbescherming ....
Ik ben echt benieuwd hoe voorstanders die keuze rechtvaardigen!
elenaMM77 schreef:en sowieso was die 80 miljoen never nooit niet naar de zorg gegaan,
dat was bedoelt voor kunst en cultuur, en nu heeft er een uitgave plaatsgevonden..
anneliesdj schreef:simodi schreef:Als je voor bent, waarom dan?
Waarom vind je dat dat geld met het kopen van kunst beter besteed is dan aan medicijnen, zorg, kinderhulpverlening, dierenbescherming ....
Wat jij noemt zijn allemaal eenmalige uitgaven, de aankoop van een schilderij is een investering.
Dat is natuurlijk geen vergelijking.
anneliesdj schreef:simodi schreef:Als je voor bent, waarom dan?
Wat jij noemt zijn allemaal eenmalige uitgaven, de aankoop van een schilderij is een investering.
Dat is natuurlijk geen vergelijking.
anneliesdj schreef:elenaMM77 schreef:en sowieso was die 80 miljoen never nooit niet naar de zorg gegaan,
dat was bedoelt voor kunst en cultuur, en nu heeft er een uitgave plaatsgevonden..
Nee das niet waar.
Op het journaal zeiden ze dat 30 miljoen bij kunst en cultuur vandaan komt en 50 miljoen bij financiën.
Ik moet zeggen dat ik ook wat sceptisch was, want het zijn natuurlijk wel belachelijke bedragen, maar ik ken het het belang van een goede investering en ik ben toch een beetje overtuigd door wat ze op het journaal zeiden
Janine1990 schreef:Geniaal Lautje!
Jammeren kunnen ze allemaal wel over de zorg, maar zelf hun steentje bijdragen? Ho maar!
En dan volgen nu alle excuses waarom ze dat niet doen.
Ik geloof ook niet dat men weet wat 80 miljoen is op de begroting van heel Nederland. Werkelijk: Een lachertje. Misschien even de begroting van 2016 erbij halen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... uitgelicht
Nayomie schreef:Ten eerste, wie zou er 250 miljoen kunnen ophoesten als ze verkocht worden? Ten tweede, wie zegt dat het die waarde behoudt? Ten derde, waarom zou Nederland ze weer verkopen. Het zou dan weer krom zijn als ze een cultuurstuk dat ze kochten voor cultuur weer weg doen.
Over zorg, kijk eens om je heen, hoe veel mensen moeten aan mantelzorg doen naast hun full time baan? Verzorging wordt steeds minder.
Ik zie hier niemand suggereren over dat je die dingen in een kluis moet stoppen. Wat hier wel gesuggereerd wordt is dat het aantal toeristen niet merkbaar omhoog zal gaan. Die ene 5 mensen die ze in het geheel willen zien, zullen niet het verschil maken. Het aantal toeristen in Amsterdam is al hoog, hoger kan het vrijwel niet.
Nayomie schreef:Niks bijdragen? Hier wordt gewoon elke keer netjes belasting betaald hoor
Janine1990 schreef:Nayomie schreef:Niks bijdragen? Hier wordt gewoon elke keer netjes belasting betaald hoor
Je hebt de reactie van lautje niet gelezen neem ik aan![]()
Die spreekt over vrijwilliger zijn in de zorg... Als je de zorg zo belangrijk vindt en je het door middel van belasting betalen wilt verbeteren. Heb je vast ook geen bezwaar tegen belasting betalen.
Maar goed, je bent 18... Jij krijgt gewoon nog geld terug van de belasting. Dus betalen? Sorry, dat doe jij nog niet....