Chinese maatregel: we knuppelen je hond dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Chinese maatregel: we knuppelen je hond dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:51

@zoolgangster, nee er zijn heel veel hele aardige chinezen: volgens mij zijn deze misstanden eerder het gevolg van foute maatregelen van hun regering!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:47

Zoolgangster schreef:
@nerina, ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met sommige opmerkingen over "alle Chinezen". En hoewel ik niet van Chinese afkomst ben, ben ik wel gedeeltelijk van Oost-Aziatische afkomst en mijn familie heeft veel met Chinezen samengewerkt, en het waren zelfs Chinese juristen die mijn moeders familie hoogstwaarschijnlijk het leven gered hebben, door ze advies te geven over hoe ze uit het Jappenkamp konden blijven, en ik vind het dan ook jammer dat mensen een hele bevolkingsgroep af serveren vanwege een maatregel in een kleine regio.
Net alsof 1 miljard mensen àllemaal precies hetzelfde over dieren zouden denken...
Niet dus. :-)

natuurlijk kun je niet een heel volk over een kam scheren....maar ik denk dat de echte dierenliefhebbers daar in de minderheid zijn.Maar ik ken ze natuurlijk niet allemaal :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:49

Daar eten ze toch ook hond en kat? En ratten...alles...is een niet erg hygienisch volk...en daar te zijn, kom je bijna zeker ziek thuis....daarvoor moet je echt in goede hotels zitten en eten....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:03

Tcm62 schreef:
Daar eten ze toch ook hond en kat? En ratten...alles...is een niet erg hygienisch volk...en daar te zijn, kom je bijna zeker ziek thuis....daarvoor moet je echt in goede hotels zitten en eten....

Waarom is dat niet hygienisch?

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:05

Vroeg ik me ook al af. Wij eten varkens en koeien...

Edit, ik vind honden doodknuppelen trouwens not done.
Laatst bijgewerkt door akishino op 13-09-15 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:06

akishino schreef:
Vroeg ik me ook al af. Wij eten varkens en koeien...

Inderdaad....
Bovendien vind ik het ook erg banketstaaf om te zeggen dat ze zichzelf maar moeten gaan uitroeien en dergelijke. Wat voor oogkleppen heb je dan op :(

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:46

Sizzle schreef:
Tcm62 schreef:

Waarom is dat niet hygienisch?

Gaat niet om het woordje dat......

Als je in China bent geweest voor zaken, verplichte zaken vanwege werk, dan snap je dat...9van de10 komen nl ziek terug....en dat is vanwege slechte hygiene, het is een vies land met slechte hygiene van zowel sanitair, als voedsel al alles...

Valt mij op dat bokkers slecht lezen en graag een woordje er uit trekken om volledig andere discussie op gang te brengen, ervaar dit in verschillende topics door verschillende bokkers....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:01

Misschien je zinnen dan correct formuleren? Dan valt het minder verkeerd te begrijpen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:03

Nou dat valt best wel mee...is het nivo zo laag op bokt dan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:05

Ik wil hier eigenlijk niet op in gaan, maar in het Nederlands gebruik je normaal geen rij puntjes en beginnen zinnen ook niet met En.
Ofwel dan is het door ontbreken van zinsstructuur voor de lezer moeilijk om de verbanden tussen de verschillende genoemde termen te leggen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:11

Sizzle schreef:
Misschien je zinnen dan correct formuleren? Dan valt het minder verkeerd te begrijpen.

My thought exactly :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:41

Oh de ironie om dan 'nivo' te spellen wanneer je twijfelt aan het niveau.

China is een prachtig land met hele vriendelijke mensen, hypermodern, alleen de regering is wat apart. De wetten zijn wat apart. Maar daar kun je echt niet alle Chinezen op aankijken en afrekenen, dat is zo kortzichtig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:48

Tcm62 schreef:

Waarom is dat niet hygienisch?[/quote]

Gaat niet om het woordje dat......

Als je in China bent geweest voor zaken, verplichte zaken vanwege werk, dan snap je dat...9van de10 komen nl ziek terug....en dat is vanwege slechte hygiene, het is een vies land met slechte hygiene van zowel sanitair, als voedsel al alles...

Valt mij op dat bokkers slecht lezen en graag een woordje er uit trekken om volledig andere discussie op gang te brengen, ervaar dit in verschillende topics door verschillende bokkers....[/quote]

De chinezen daar zijn niet ziek en worden ouder dan de westerse mens...dat onze darmen nergens tegenkunnen kunnen de chinezen niets aan doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:49

lieveli schreef:
Oh de ironie om dan 'nivo' te spellen wanneer je twijfelt aan het niveau.

China is een prachtig land met hele vriendelijke mensen, hypermodern, alleen de regering is wat apart. De wetten zijn wat apart. Maar daar kun je echt niet alle Chinezen op aankijken en afrekenen, dat is zo kortzichtig.

ik denk dat veel chinezen het graag anders willen,maar met een beetje tegenspraak word je opgesloten dusss...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:41

Chinezen hebben nog steeds wormen...iets wat wij niet meer hebben...

Ziek zijn is iets anders daar als hier...daar ga je preventief naar het "ziekenhuis" ...daar zorg je niet ziek te worden, hier wacht je tot je ziek bent.

Maar dat is een heel andere discussie.....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:51

Zal je uit de droom helpen, ook in Nederland hebben mensen wormen en andere endo-parasieten.

Ik ken veel chinezen, dat zijn allemaal juist hele nette mensen die ontzettend goed kunnen koken.

China is gigantisch. Je kunt als je enkel op Marconiplein bent geweest ook niet zeggen dat heel nederland een gure achterbuurt is waar overal zwervers en prutsmutsen zitten en spuiten op straat liggen.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:57

Zoolgangster schreef:
@nerina, ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met sommige opmerkingen over "alle Chinezen". En hoewel ik niet van Chinese afkomst ben, ben ik wel gedeeltelijk van Oost-Aziatische afkomst en mijn familie heeft veel met Chinezen samengewerkt, en het waren zelfs Chinese juristen die mijn moeders familie hoogstwaarschijnlijk het leven gered hebben, door ze advies te geven over hoe ze uit het Jappenkamp konden blijven, en ik vind het dan ook jammer dat mensen een hele bevolkingsgroep af serveren vanwege een maatregel in een kleine regio.
Net alsof 1 miljard mensen àllemaal precies hetzelfde over dieren zouden denken...
Niet dus. :-)

@Zoolgangster,

Precies. Daarbij heb ik het niet alleen over bokt hoor, hier valt het hartstikke mee als je het vergelijkt wat er op facebook allemaal staat. :P
En wauw bijzondere geschiedenis heeft jouw familie met Chinezen. :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:59

Tcm62 schreef:
Chinezen hebben nog steeds wormen...iets wat wij niet meer hebben...

Ziek zijn is iets anders daar als hier...daar ga je preventief naar het "ziekenhuis" ...daar zorg je niet ziek te worden, hier wacht je tot je ziek bent.

Maar dat is een heel andere discussie.....

Mijn buurmeisje had laatst gewoon wormen hoor, komt hier zeker wel voor. Mag ik vragen waarop jij je mening baseert?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:04

Laten we nou niet doen alsof dit een exceptie is en de rest van China bekend staat om de dierenliefde. In 2019 wordt de wereldhondententoonstelling in China gehouden en de volledige Ledenlijst van de FCI staat sinds die toekenning op zijn achterste poten omdat China zo ongelooflijk veel wreedheid tegen honden (dieren in het algemeen) kent.
Voor mij is dit een volgend voorbeeld van de wrede visie van China tegenover dieren. Absoluut absurd...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:05

Vind ik behoorlijk dubbel aangezien ik al dingen gelezen heb over Chinese mensen die op straat hun behoeften doen. En dat mag wel zeker :\

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:11

En dat is niet het geval in tunneltjes en portiekjes in o.a. Amsterdam?

Als je een beetje pech hebt ligt er ook nog een berg kots naast.

China kent zowel vreselijk veel armoede als steenrijken. En alles wat er tussen zit.
Dat betekent dat ook binnen het land gigantische opleidings en culturele verschillen zitten.

Ik zal niet beweren dat het land bekend staat om zijn diervriendelijkheid en lekkere mensenrechten. Er is nog een hoop mis. Maar er is niet zoiets als DE chinees.
Ze spreken zelfs niet allemaal dezelfde taal.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:35

Sizzle schreef:
En dat is niet het geval in tunneltjes en portiekjes in o.a. Amsterdam?

Als je een beetje pech hebt ligt er ook nog een berg kots naast.

China kent zowel vreselijk veel armoede als steenrijken. En alles wat er tussen zit.
Dat betekent dat ook binnen het land gigantische opleidings en culturele verschillen zitten.

Ik zal niet beweren dat het land bekend staat om zijn diervriendelijkheid en lekkere mensenrechten. Er is nog een hoop mis. Maar er is niet zoiets als DE chinees.
Ze spreken zelfs niet allemaal dezelfde taal.

Maar waar zie jij dat in dit topic alles over een kam wordt gescheerd? Volgensmij wordt er alleen over de politici gesproken...

Tuurlijk is er niet de chinees, dat is in geen land zo .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:38

Ik vind dat er anders een aantal zeer neerbuigende en generaliserende opmerkingen geplaatst zijn.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:38

geerke schreef:
wat was er mis met musjes?

ze scheiten te veel _O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:49

xniieeenke schreef:
geerke schreef:
wat was er mis met musjes?

ze scheiten te veel _O-

dan heb je mijn paarden nog niet gezien :7