Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:@nerina, ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met sommige opmerkingen over "alle Chinezen". En hoewel ik niet van Chinese afkomst ben, ben ik wel gedeeltelijk van Oost-Aziatische afkomst en mijn familie heeft veel met Chinezen samengewerkt, en het waren zelfs Chinese juristen die mijn moeders familie hoogstwaarschijnlijk het leven gered hebben, door ze advies te geven over hoe ze uit het Jappenkamp konden blijven, en ik vind het dan ook jammer dat mensen een hele bevolkingsgroep af serveren vanwege een maatregel in een kleine regio.
Net alsof 1 miljard mensen àllemaal precies hetzelfde over dieren zouden denken...
Niet dus.
Sizzle schreef:Tcm62 schreef:Daar eten ze toch ook hond en kat? En ratten...alles...is een niet erg hygienisch volk...en daar te zijn, kom je bijna zeker ziek thuis....daarvoor moet je echt in goede hotels zitten en eten....
Waarom is dat niet hygienisch?
Tcm62 schreef:Daar eten ze toch ook hond en kat? En ratten...alles...is een niet erg hygienisch volk...en daar te zijn, kom je bijna zeker ziek thuis....daarvoor moet je echt in goede hotels zitten en eten....
lieveli schreef:Oh de ironie om dan 'nivo' te spellen wanneer je twijfelt aan het niveau.
China is een prachtig land met hele vriendelijke mensen, hypermodern, alleen de regering is wat apart. De wetten zijn wat apart. Maar daar kun je echt niet alle Chinezen op aankijken en afrekenen, dat is zo kortzichtig.
Zoolgangster schreef:@nerina, ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met sommige opmerkingen over "alle Chinezen". En hoewel ik niet van Chinese afkomst ben, ben ik wel gedeeltelijk van Oost-Aziatische afkomst en mijn familie heeft veel met Chinezen samengewerkt, en het waren zelfs Chinese juristen die mijn moeders familie hoogstwaarschijnlijk het leven gered hebben, door ze advies te geven over hoe ze uit het Jappenkamp konden blijven, en ik vind het dan ook jammer dat mensen een hele bevolkingsgroep af serveren vanwege een maatregel in een kleine regio.
Net alsof 1 miljard mensen àllemaal precies hetzelfde over dieren zouden denken...
Niet dus.
Tcm62 schreef:Chinezen hebben nog steeds wormen...iets wat wij niet meer hebben...
Ziek zijn is iets anders daar als hier...daar ga je preventief naar het "ziekenhuis" ...daar zorg je niet ziek te worden, hier wacht je tot je ziek bent.
Maar dat is een heel andere discussie.....
Sizzle schreef:En dat is niet het geval in tunneltjes en portiekjes in o.a. Amsterdam?
Als je een beetje pech hebt ligt er ook nog een berg kots naast.
China kent zowel vreselijk veel armoede als steenrijken. En alles wat er tussen zit.
Dat betekent dat ook binnen het land gigantische opleidings en culturele verschillen zitten.
Ik zal niet beweren dat het land bekend staat om zijn diervriendelijkheid en lekkere mensenrechten. Er is nog een hoop mis. Maar er is niet zoiets als DE chinees.
Ze spreken zelfs niet allemaal dezelfde taal.