IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:36

Laat jullie toch niet gek maken.

Dit is allemaal pure propaganda met escalatie en meer controle voor onze eigen veiligheid als doel híer.

Het doel dáár is nog veel interessanter: Met alle vluchtelingenstromen worden effectief hele landstreken ontvolkt :)*

Indestal

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:40

Ook waar....uiteindelijk is Syrie leegelopen en hebben ze een machtig groot gebied als Kalifaat....waar niemand meer naar durft te kijken...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:45

Tcm62 schreef:
Ook waar....uiteindelijk is Syrie leegelopen en hebben ze een machtig groot gebied als Kalifaat....waar niemand meer naar durft te kijken...

Waarbij ´ze´ in het Westen gezocht moeten worden. De bestuurders van de instellingen welke achter de financiering van de wapenlevering zitten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:46

mairead schreef:
West-Europa, en met name Nederland, is sowieso al overbevolkt. Ik denk dat het überhaupt geen goed idee is om al die mensen deze kant op te halen, ook degenen met goede bedoelingen. Hoelang zal het duren voordat hier problemen gaan ontstaan door overbevolking?

Maar de gedachte dat er ook mensen met slechte bedoelingen mee komen met de stroom vluchtelingen, is al vaker in mij op gekomen. Het zou zomaar kunnen...

Bovendien; als alle inwoners van daar naar West-Europa trekken, hebben ze daar niemand meer om de baas over te spelen en dus zullen de mensen die daar de macht proberen te grijpen hun 'volk' op den duur wel gaan volgen, lijkt mij...

Die problemen zijn er al, maar dit geeft enkel meer frictie :

Onderkant samenleving en dus de zwakkeren kunnen in Dld. nu al met moeite een woning vinden, dan komen er ook nog eens 800.000+ extra mensen extra op die markt bij.

(en van die ene burgemeester wordt je ook niet vrolijk, leegstand en speculatie zijn onethisch, immoreel, etc. maar dat de overheid beslissingen kan nemen over je bezit? waar stopt dat?)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:48

Oost Duitsland heeft het nog steeds moeilijk...er zijn ontzettend veel oost duitsers die in Nederland werken...ze moeten wel omdar ze daar niet aan de bak komen..

Gaan ze al die asielzoekers daar neer zetten? Ruimte zat, maar perspectief niet.

Wel een handige zet om de hoog opgeleide en ondernemersgeesten te motiveren om dat gebied op te gaan bouwen...want we moeten natuuelijk reeel blijven...de bemiddelde vluchteling heeft zijn vrijheid kunnen kopen...dat zijn geen lummelaars...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:56

Door alle media van tegenwoordig komen dit soort berichten heel dichtbij, maar eigenlijk gebeurt het al decennia lang. Terrorisme is echt geen nieuw fenomeen, het wordt nu alleen groter uitgelicht waardoor het wel zo lijkt.
Ik maak mij niet zo druk over IS, het waait heus wel weer over. Mochten zij zich echt in West Europa willen vestigen, wordt er ingegrepen door Europa zelf, maar ook de VS, Japan etc.
Ik zou mij eerder druk maken over het feit dat binnen een X aantal jaar alle fossiele brandstoffen ed op zijn, dan denk ik dat we pas echt gaan zien wat voor beest een mens kan zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:59

Fosiele brandstoffen hebben we al lang niet meer nodig, maar shell en cornuiten hebben de wereldmacht....

Zou een zegen zijn als dat voorbij is..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:02

We kunnen zonder, maar ik vraag me af of dat ook kan als opeens iedereen op andere brandstoffen zou overstappen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:05

Dat gaat nooit binnen een dag, maar daar is allang alles over bekend...dat lukt echt wel...we krijgen dan een ander tijdperk en een andere mentaliteit..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:00

Huertecilla schreef:

Dit is allemaal pure propaganda met escalatie en meer controle voor onze eigen veiligheid als doel híer.

Het doel dáár is nog veel interessanter: Met alle vluchtelingenstromen worden effectief hele landstreken ontvolkt :)*

hmm, daar kunnen dan alle Nederlanders heen gaan, die vinden dat Nederland zonder de vluchtelingen al overbevolkt genoeg is.. Droppen we er af en toe een voedselpakketje en wat wapens om de is op afstand te houden, want dan weet je in ieder geval zeker dat er een is dreiging is..

zorgen wij wel voor wat hulp hier en daar op afstand. niet teveel natuurlijk, want het zou ons wel eens een centje kunnen kosten.

(moest er even uit.. zag in eens een oplossing.. ruimte om in te schikken voor vluchtelingen.. en een leeg stukje grond voor wie Nederland te vol vind.. woningruil over grote afstand)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:31

Tcm62 schreef:

Lekker helemaal plat bombarderen dan!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:39

rapido schreef:
Tcm62 schreef:

Mag niet van Rusland....is vriendje van Assaad.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:45

geerke schreef:
rapido schreef:

Mag niet van Rusland....is vriendje van Assaad.

Rusland heeft er een marinebasis. Logisch dat ze daar geen bommen op willen (en daar heb je garantie op). VS wil(de) naast IS ook meteen de Syrische regeringstroepen bombarderen, want Assad mocht niet te sterk worden. Turkije bombardeerd(e) zowel koerdische als IS stellingen.

IS is ondertussen boos :
http://www.destentor.nl/algemeen/buiten ... -1.5230291
Citaat:
,,Het vrijwillig verlaten van islamitische landen voor ongelovige landen is een grove zonde, het opstapje naar het moment waarop jullie kinderen en kleinkinderen de islam inruilen voor het christendom, atheïsme of liberalisme", schrijft Dabiq.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:55

Onderdeel van terrorisme is angst zaaien en dit is een typisch voorbeeld ervan...
IS is zo groot, bestaat uit zoveel op zichzelf staande groepjes die inmiddels zo ongeorganiseerd zijn, die hebben echt geen flauw idee waar en hoeveel mensen uit hun kalifaat gebleven zijn.

Syrië wordt alleen nooit meer bewoonbaar vrees ik, net als Afghanistan.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 05:07

Grappig die Nederlanders die schreeuwen dat Nederland overbevolkt is, maar wel doodleuk 4 kinderen uitkakken. :Y) hypocriet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:20

estherpitout schreef:
Grappig die Nederlanders die schreeuwen dat Nederland overbevolkt is, maar wel doodleuk 4 kinderen uitkakken. :Y) hypocriet

Er is idd ook plaats zat. Hoewel ik wel voor een betere samenwerking in Europa ben. In heel Europa is er zat plaats voor all vluchtelingen, zo'n groot land is Syrië niet, het zou prima opgevangen moeten kunnen worden :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:04

elenaMM77 schreef:
Huertecilla schreef:

hmm, daar kunnen dan alle Nederlanders heen gaan, die vinden dat Nederland zonder de vluchtelingen al overbevolkt genoeg is.. Droppen we er af en toe een voedselpakketje en wat wapens om de is op afstand te houden, want dan weet je in ieder geval zeker dat er een is dreiging is..

zorgen wij wel voor wat hulp hier en daar op afstand. niet teveel natuurlijk, want het zou ons wel eens een centje kunnen kosten.

(moest er even uit.. zag in eens een oplossing.. ruimte om in te schikken voor vluchtelingen.. en een leeg stukje grond voor wie Nederland te vol vind.. woningruil over grote afstand)

Nou.. Stel dat ze daar heen gaan en zorgen voor een industrie, infrastructuur, landbouw enz enz.
Er komt een goede (niet corrupte) regering en ze worden welvarend, is het dan weer allemaal de schuld van de westerse blanke man? Moet alles dan afgestaan worden omdat het land is ingepikt door de westerse blanken?
Want dit word nu wel overal kei hard geroepen..
Alles is de schuld van het rijke westen..! 8)7

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:17

MarliesV schreef:
Tja hoe waarheidsgetrouw zijn berichten van de IS?

Is het bangmakerij of waarheid?

Ik ben voor om alles open te houden, goede registratie en controles maar geen grenzen dicht.

Waarheid. Ik heb met een Servische vluchteling in een hostel gezeten toen ik naar keulen ging en die heeft me het hele verhaal uitgelegd.

Het zijn trouwens niet alleen is strijders maar ook andere groeperingen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:24

Ik kan me nu wel bang laten maken, maar dat heeft toch geen zin.

Ik ga weer door waar ik mee bezig was... Spelletjes spelen :Y)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:38

Je kunt ze niet tegen houden, hoe je het went of keert...en dan maar niet te denken aan allen die nog gaan radicaliseren.

Macht is iets wat mensen aan trekt en IS is erg uitgekookt...die zorgen dat ze een geoutilleede staat vormen, iedereen een huis, eten, werk, inkomen en een taak....

Het lijkt nu nog ideaal, over een tig aantal jaren komen de problemen met geld, macht en subgroepjes die de macht willen grijpen.

Voor alseerst.....zal Europa een terreurgolf gaan krijgen waar deze moedige strijders vermomd mensen zullen afslachten uit een collectief gevoel van woede en teleurstelling omdat zij ^) vinden dat ze te weinig kans hebben gehad...

Nu trekken ze nog ten strijde, als dat niet meer hoeft omdat de inkvlek gevloeid is, zal intern de problematiek losbarsten en schoont her zich weer op.

Kijk maar het communisme...

Helaas zitten wij dan allemaal al onder de groene zoden...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:58

Helaas?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:35

rapido schreef:
Helaas?

godzijdank zou ik zeggen ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:22

geerke schreef:
rapido schreef:
Helaas?

godzijdank zou ik zeggen ;)

TCM zou zo graag 'ik zei het toch, ik heb gelijk willen zeggen'.
Dus helaas, is het echt als helaas bedoeld.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:46

4000 op heel Europa is niet erg veel natuurlijk. Als je er vanuit gaat dat er volgens nieuwsbronnen tienduizenden Europeanen naar Syrië en Irak zijn gegaan om zich aan te sluiten bij die gekkies, zijn er meer vertrokken dan er zijn bijgekomen.
Maar goed, het valt me op er telkens van dit soort berichten opduiken met weinig bronnen om het verhaal te bevestigen. Vooral de berichten die circuleren op sociale media berusten vaak op onzin. Echter duikt er een bepaalde laag van de bevolking er maar al te graag op om vervolgens moord en brand te gaan schreeuwen. Het lijkt er naar mijn mening wel eens op dat er "iets" heel hard bezig is om bij voorbaat al groepen tegen elkaar uit te spelen..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:02

Gewoon_Sam schreef:
4000 op heel Europa is niet erg veel natuurlijk. Als je er vanuit gaat dat er volgens nieuwsbronnen tienduizenden Europeanen naar Syrië en Irak zijn gegaan om zich aan te sluiten bij die gekkies, zijn er meer vertrokken dan er zijn bijgekomen.
Maar goed, het valt me op er telkens van dit soort berichten opduiken met weinig bronnen om het verhaal te bevestigen. Vooral de berichten die circuleren op sociale media berusten vaak op onzin. Echter duikt er een bepaalde laag van de bevolking er maar al te graag op om vervolgens moord en brand te gaan schreeuwen. Het lijkt er naar mijn mening wel eens op dat er "iets" heel hard bezig is om bij voorbaat al groepen tegen elkaar uit te spelen..

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/05/17/is- ... ar-europa/

En dit is al een artikel uit mei.

Zoals ik ook al zei: Mijn kamergenoot uit Servië vertelde dit mij ook.