Miljardair wil eiland voor vluchtelingen kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:08

anneliesdj schreef:
Ik denk alleen dat de stroom vluchtelingen nog veel groter wordt als er zoiets ontstaat. Niet dat dat erg is, maar zo'n eiland is natuurlijk ook een keer vol.

Sneller dan je denkt :')

Afbeelding
2 eilandjes bij Milos, 2 van de 6000 eilandjes in Griekenland. Er zijn er maar 70 bewoond. Wie weet krijgt deze beste man er wel 2 voor de prijs van 1

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:06

Doen!!zsm als het kan..

Electra63

Re: Miljardair wil eiland voor vluchtelingen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:50

De Grieken die op dat eiland wonen, die schoppen we gewoon van dat eiland af, zoals we ook ooit met de Palestijnen hebben gedaan.

Is natuurlijk een onzinnig en niet uitvoerbaar plan. Deze mijardair wilde waarschijnlijk 15 minutes of fame.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:01

waarom? Worden wij ook het land uit geschopt als ze er hier bij komen dan?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:06

Ik weet dat België geen eilanden heeft, maar misschien willen jullie een stuk van Belgische Limburg verkopen aan die miljardair?
Die vluchtelingen komen er niet bij. Het wordt een onafhankelijke staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:21

Punt is dat er volgens mij geen "verkoopbare delen" meer zijn in limburg zeg maar. Waar die eilanden wel nog e.e.a aan plek bieden. :)
Doen jullie een stukje nederland anders? ;)
Ik zeg hiervoor al dat het niet DE oplossing is maar wellicht een betere optie dan wat er nu aan het gebeuren is. :) Dat maakt het daarom nog geen góede oplossing. Beter en goed kunnen heel ver van elkaar af liggen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:25

Ze kunnen het geld beter gaan besteden aan de veroorzakers van de ellende en het gaan aanpakken/ uitroeien en direct onder de duim houden en het zo houden, niks meer pikken enzovoorts.

En voor het opnieuw op gaan bouwen wat er kapot is gemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:29

Maar hoe doe je dat zonder onschuldige burgers te vermoorden?
Het stadium van onderhandelen en praten zijn deze kerels al ver voorbij.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:36

Ketly schreef:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2445 ... gen__.html

Citaat:
CAÏRO - Een schatrijke Egyptenaar wil een Grieks of Italiaans eiland kopen waar alle vluchtelingen die nu Europa trekken, onderdak kunnen krijgen. Het uiteindelijke doel van miljardair Naguib Sawiris is dat er zo een onafhankelijk staat verrijst, waar Syriërs, Afghanen en andere vluchtelingen kunnen werken, studeren en leven.

,,Geen enkel verstandig persoon die het nieuws ziet, komt nu niet in actie”, aldus Sawiris in een interview voor de Egyptische televisie.
Het gaat om een serieus voorstel, zo benadrukt de zakentycoon. ,,Er zijn tientallen verlaten eilanden die honderdduizenden vluchtelingen kunnen herbergen.” Hij wil gedetailleerde plannen voorleggen aan de premiers van Griekenland en Italië. ,,Het is een oplossing waarbij de vluchtelingen zonder vernedering worden behandeld, en niet als vee.”
Sawiris kan het zich veroorloven om een eiland te kopen. Zijn vermogen, vergaard in telecommunicatie, wordt geschat op 2,8 miljard dollar. Daarmee moet hij slechts tien mensen voor zich dulden op het Afrikaanse continent. Sawiris schat dat een eiland voor de kust van Griekenland of Italië tussen de 10 tot 100 miljoen dollar zal kosten. ,,De grootste investering betreft de infrastructuur.”

Wat denken jullie? Is dit dan de oplossing?

Utopia 2.0

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:39

Ayasha schreef:
Punt is dat er volgens mij geen "verkoopbare delen" meer zijn in limburg zeg maar. Waar die eilanden wel nog e.e.a aan plek bieden. :)
Ik zeg hiervoor al dat het niet DE oplossing is maar wellicht een betere optie dan wat er nu aan het gebeuren is. :) Dat maakt het daarom nog geen góede oplossing. Beter en goed kunnen heel ver van elkaar af liggen.

Punt is dat de verkoopbare eilanden in Griekenland niet bruikbaar zijn voor bewoning.

De eilanden die niet bewoont worden op dit moment......zijn ook niet bewoonbaar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:43

Dan maak je toch gewoon een eiland :)*
Noord-oostpolder 2.0

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:46

Ayasha schreef:

Natasja heeft al antwoord gegeven.
De onbewoonde eilanden zijn niet voor niets onbewoond.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:55

Waarom vangt China niet wat mensen op. Ik heb ooit een docu gezien dat daar complete spook steden zijn. Waar spiksplinternieuwe steden gebouwd zijn maar waar niemand woont :?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:01

Electra63 schreef:
Natasja heeft al antwoord gegeven.
De onbewoonde eilanden zijn niet voor niets onbewoond.

Misschien zijn deze beter? :')

Afbeelding

Overigens zijn deze twee jongens heel niet zo grappig.....dit was bij Poros.
Daar is ooit een Ferry op de klippen gegaan. (de Portes Islets) met vele doden. Maar dat is verder geheel of topic.
Maar het zijn wel officieel eilandjes.
Ik weet niet precies wat de officiële definitie van een eiland is maar deze staan te boek als eiland.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 01:23

Ik mag toch hopen dat die kerel wel weet over watvoor eilanden hij het heeft.
Maar we horen vanzelf of het plan doorgaat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 01:56

Je mag het hopen maar ik heb er een hard hoofd in.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 02:04

Nou jij en ik wonen niet in griekenland en wij weten hoe die eilanden er ongeveer uitzien. Neem aan dat hij dat ook weet als hij er plannen mee heeft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 04:49

anneliesdj schreef:
Nou jij en ik wonen niet in griekenland en wij weten hoe die eilanden er ongeveer uitzien. Neem aan dat hij dat ook weet als hij er plannen mee heeft.

Daarom........niet haalbaar, dus aandachttrekkerij.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 05:58

Wat een arrogant plan van die rijke Egyptenaar. Als hij echt integer is laat hem dan zijn vermogen in realistische vluchtelingenhulp steken. Laat hem goede voorzieningen bouwen net over de grens bij Syrië in Turkije met noodhuizen (geen tenten) met moderne ziekenhuizen en scholen winkels etc, Vluchtelingen hoeven dan niet in enge bootjes naar verdere landen. en mocht het de internationale gemeenschap dan lukken de oorlog in Syrië de kop in te drukken dan kunnen die mensen weer makkelijk terug. En dan kan Turkije die voorzieningen zelf weer benutten.

Een beetje je geld verkwanselen om een 'idyllisch eilandje' voor vluchtelingen te kopen. De vluchtelingen kunnen dat geld heel goed gebruiken, laat hem maar over de brug komen met die miljarden. Maar wel met een sterk plan. en niet met dit soort onzin.

Laat hem anders maar een stuk grond in zijn eigen land Egypte kopen en zet die vol met goede voorzieningen voor de vluchtelingen en vang ze daar op. Hij kan van dat geld immers makkelijk een pendeldienst met veerboot opzetten van de grens van Turkije naar Egypte

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:59

Heeft iemand op fb dat stuk gelezen over die NLer in griekenland, en die winkeleigenaar die souveniers verkoopt maar geen klanten heeft vanwege de vluchtelingen.. Terwijl de buurman die telefoons verkoopt goede zaken doet met de vluchtelingen.

Dat zij telefoons betalen met briefjes van 500,- en in lange rijen staan bij de western union bank?

Ik vond t wel interessant om eens te twijfelen aan de "gewone" media.

Overigens.. Srry dat ik t zeg.. Maar eten weigeren omdat t niet halal is..kleding teruggeven omdat t niet in de mode is..

Hongerstaking omdat ze niet verder mogen reizen met de trein (en ze mogen nog verder ook!) omdat ze niet naar een vlichtelingenkamp willen, waar ze hulp geboden wordt...

Ik vind t best n beetje belachelijk hoe ze over hun bolletje geaaid worden als ze maar nee roepen op iets dat ze wordt aangeboden.

Zijn t nu echt echt echt vluchtelingen.. Of zijn dit mensen op zoek naar een betere welvaart?

Ontopic:
Deze miljardair wou gewoon ff aandacht, en als ie n eiland zou kopen zouden ze er toch niet op willen wonen (de vluchtelingen). Anders hadden ze sws wel in die omgeving gebleven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:06

Als hier morgen oorlog uitbreekt en ik vlucht naar een ander land, neem ik al mijn geld mee en koop ik daar ook een telefoon.
Zeker de vluchtelingen uit Syrië zijn niet altijd arm. Ze vluchten niet van de honger, maar voor het geweld.
Waarom denkt iedereen toch dat vluchtelingen geen geld kunnen hebben?
Ook met geld ben je niet veilig in Syrië.

Op Kos en Lesbos lijdt het toerisme inderdaad verlies door de vele vluchtelingen. Toeristen komen minder of vermijden de stad.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:27

Als ik gevlucht zou zijn zou ik ook aan andere dingen denken dan een souvenirtje kopen.

Een telefoon inderdaad opdat ik bereikbaar zou zijn voor mijn familie die wellicht achter gebleven is.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:09

Lithya schreef:
Abercrombie schreef:
Lithya, dat kan je wel zo stellen maar kijk eens naar Mauro, en naar alle andere kindjes die voorbij kome op het nieuws. Die eigenlijk volgens de regels terug moeten omdat het weer veilig is daar. Maar niet meer kunnen omdat ze een heel leven hier opgebouwd hebben. Dat ga je hoe dan ook krijgen met al die kindjes .

Daarom een relatief kort tijdsbestek. Een kind heeft hier dan nog geen leven opgebouwd, hoogstens de ouders.

Als jij weet dat je weer terug gestuurd zou worden, hou je daar toch ook rekening mee?

Misschien moeten de mensen blij zijn met de nederlandse jaren en educatie en dat waarderen wanneer ze terug gaan. En kinderen vinden hun draai elders ook wel weer. Zo vast zitten kinderroots nou ook weer niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:57

Electra63 schreef:
Als hier morgen oorlog uitbreekt en ik vlucht naar een ander land, neem ik al mijn geld mee en koop ik daar ook een telefoon.
Zeker de vluchtelingen uit Syrië zijn niet altijd arm. Ze vluchten niet van de honger, maar voor het geweld.
Waarom denkt iedereen toch dat vluchtelingen geen geld kunnen hebben?
Ook met geld ben je niet veilig in Syrië.

Op Kos en Lesbos lijdt het toerisme inderdaad verlies door de vele vluchtelingen. Toeristen komen minder of vermijden de stad.

ik ben al gevlucht...en daar was nieteens een oorlog voor nodig :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:18

Dus jij bent eigenlijk een gelukszoeker :D :+