Zoe_97 schreef:tuurlijk weet ik dat het in grote steden veel erger is dan in andere steden, ook weet ik dat het ook in andere landen voorkomt (ik heb zelf in België ene drugsverslaafde neef die al wat op zijn kerfstok heeft), maar naar mijn mening werkt het toelaten van drugs (ookal is dit enkel joint) het verslaafd worden ana harddrugs in de hand. Aangezien bijna alle verslaafde wel met joint zijn begonnen, als het al veel moeilijker was om aan softdrugs te komen (zoals nu in de grensstreken de wietpas zodat buitenlands geen drugs in nederland meer kunen halen), dan gaan minder mesen die het "eens" illen proberen er mee beginnen en lijkt me het risico op verslaving kleiner.
Dit lijkt misschien zo, maar het werkt juist averechts. Stel je voor, ik woon in België waar wiet dus verboden is. Toch wil graag eens een jointje roken. Naar Nederland gaan is geen optie aangezien ik geen wietpas heb. Dus ga ik maar opzoek naar een contact in België om te kijken of die wiet heeft. Hij kan het ook niet legaal halen, dus krijg ik illegale troepwiet, waar allerlei dingen doorheen zitten. Ik kan het niet laten testen in België want wiet is daar verboden en er zijn dus ook geen testlabs. Zo krijg je dus gevaarlijk spul, bijvoorbeeld 'spice' wat nu in Amerika helemaal in is. Synthetische wiet waardoor je zo in een psychose schiet. Dat zijn juist de gevaarlijke dingen. In Nederland is alles gereguleerd en krijg je gewoon (mits je je aan de regels houd) veilig spul.
Harddrugs blijf je hebben, hoe legaal of illegaal het ook is. Hier in Nederland heb je bijvoorbeeld verschillende testlabs, die ook op festivals staan. Hier kun je je spul laten testen. Zou je dat niet hebben, dan zouden er veel meer gevaarlijke en dodelijke situaties ontstaan vanwege gevaarlijk spul.