Nee ... vermoed van niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Precies Chasey. Jij hebt je kind die normen en waarden bijgebracht.
Maar zie het zo. Een kindje in Afrika of Zuid-Amerika in de jungle doodt ook gewoon een dier als het nodig is. Dat is ze zo aangeleerd. Is het nog niet meteen een psychopaat in de dop.
Lente schreef:Precies Chasey. Jij hebt je kind die normen en waarden bijgebracht.
Maar zie het zo. Een kindje in Afrika of Zuid-Amerika in de jungle doodt ook gewoon een dier als het nodig is. Dat is ze zo aangeleerd. Is het nog niet meteen een psychopaat in de dop.
purny schreef:Lente schreef:Precies Chasey. Jij hebt je kind die normen en waarden bijgebracht.
Voor als ik weet leven we in Nederland en hoef je je eten niet te doden.
Believe schreef:Lente schreef:Precies Chasey. Jij hebt je kind die normen en waarden bijgebracht.
Sorry ik vind dit echt een domme vergelijking, hoe kun je nou zulke kinderen vergelijken met dit kind?
Wat vreselijk voor het meisje en voor de moeder van het meisje.
En ontzettend sneu voor het hondje.
xDenies schreef:Daarom moeten we ook niet vergeten dat het hier om een buitenlandse moeder & zoontje gaat met een behoorlijk andere cultuur die zij gewend zijn. En nee niet alle buitenlanders zijn zo, absoluut niet! Maar het kan wel iets mee spelen in de opvoeding. Net als zijn stukje 'vogelontleden' idee..
Wilt nog niet zeggen dat het goed te praten is, totaal niet.
Fiffill schreef:Wat knap dat jij het jongetje blijkbaar zo goed kent zonder hem ooit gezien te hebben! En dan ook nog zulke conclusies trekken. Nieuwe internetpsych?
Lente schreef:Believe schreef:Sorry ik vind dit echt een domme vergelijking, hoe kun je nou zulke kinderen vergelijken met dit kind?
Wat vreselijk voor het meisje en voor de moeder van het meisje.
En ontzettend sneu voor het hondje.
Ik zou het fijn vinden om gewoon respectvol te blijven reageren. Het punt dat ik maak is dat het doden van dieren niet een afkeer teweeg hoeft te brengen als hem dat niet geleerd is. Dat was inhakend op de verwijzing naar die documentaire waar een jongetje ging kotsen die zag hoe een kat opgehangen werd.
Dat is enorm cultuurgebonden. In Nederland worden we daar onpasselijk van, in een land waar katten een plaag zijn wellicht niet.
F_inley schreef:Daarom moeten we ook niet vergeten dat het hier om een buitenlandse moeder & zoontje gaat met een behoorlijk andere cultuur die zij gewend zijn. En nee niet alle buitenlanders zijn zo, absoluut niet! Maar het kan wel iets mee spelen in de opvoeding. Net als zijn stukje 'vogelontleden' idee..
Vogelontleden heeft menig kind gedaan denk ik zo
@delphi
En een vijf jarige alleen op de straat is best 'normaal' zie ik in de buurt waar ik werk en ja dat zijn allemaal Nederlanders dus dat heeft niks met cultuur te maken. Al zou ik het ook nooit doen maar dat is ieder voor zich.
F_inley schreef:xDenies schreef:Daarom moeten we ook niet vergeten dat het hier om een buitenlandse moeder & zoontje gaat met een behoorlijk andere cultuur die zij gewend zijn. En nee niet alle buitenlanders zijn zo, absoluut niet! Maar het kan wel iets mee spelen in de opvoeding. Net als zijn stukje 'vogelontleden' idee..
Vogelontleden heeft menig kind gedaan denk ik zo.
Keandra schreef:F_inley schreef:Daarom moeten we ook niet vergeten dat het hier om een buitenlandse moeder & zoontje gaat met een behoorlijk andere cultuur die zij gewend zijn. En nee niet alle buitenlanders zijn zo, absoluut niet! Maar het kan wel iets mee spelen in de opvoeding. Net als zijn stukje 'vogelontleden' idee..
Vogelontleden heeft menig kind gedaan denk ik zo
@delphi
En een vijf jarige alleen op de straat is best 'normaal' zie ik in de buurt waar ik werk en ja dat zijn allemaal Nederlanders dus dat heeft niks met cultuur te maken. Al zou ik het ook nooit doen maar dat is ieder voor zich.
Vogelontleden:
normaal als kind? als het al dood is, nietals je het eerst zelf dood maakt
En dan als 5 jarige alleen op straat?
Dat is toch op niet veel plaatsen meer hoor.
Bij ons in de straat is het onmogelijk, aan de weide wel maar daar zijn niet veel kids en hebben ze op de weide al ruimte genoeg om te spelen.
Allemaal triest dat dit gebeurd door een slechte opvoeding.
Nu kan er nog erger voorkomen worden.
Musiess schreef:Heel banketstaaf maar ik zou t kindje even onder water houden. Dan weet hij iig hoe het voelt. Of hij er wat aan kan doen of niet. Een kind moet je een voorbeeld geven en als er dan ergens iets niet in orde is laten zien waarom t fout is. Je word er nooit zo bewust van als het je zelf niet gebeurd.
Dus ff koppie onder. (Niet te lang)
F_inley schreef:xDenies schreef:Daarom moeten we ook niet vergeten dat het hier om een buitenlandse moeder & zoontje gaat met een behoorlijk andere cultuur die zij gewend zijn. En nee niet alle buitenlanders zijn zo, absoluut niet! Maar het kan wel iets mee spelen in de opvoeding. Net als zijn stukje 'vogelontleden' idee..
Vogelontleden heeft menig kind gedaan denk ik zo.
F_inley schreef:Ik schrik echt van sommige reacties. Er zijn blijkbaar mensen die niet weten hoe een kind zijn gedachtengang is.
Kinderen hebben vaak kopieergedrag wie weet heeft die wel eens wat gezien of opgevangen thuis?
Ik hoop voor jongetje dat hij snel geholpen word door jeugdzorg want geen enkel kind van 5 is bewust zo slecht. Dit heeft een heel groot deel met opvoeding/binding te maken.
(En ja ik werk met kinderen van 0-12 dus roep niet zomaar iets)
Wel heel triest van het meisje en haar moeder natuurlijk.
purny schreef:Of gewoon maar even laten voelen wat het hondje heeft doorstaan. Maar dan zou ik ook wel te hard zijn. Nee laten we vooral het kind pamperen en zijn ouders onder het mom van cultuur. Ik ben benieuwd of er een melding van gemaakt word bij jeugdzorg en wat de verdere stappen zijn.