5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: 5 Jarig jongetje verdrinkt hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:01

Opsluiten, over twintig jaar vrij laten .. en laat hem dan maar zijn wraak en woede uiten. Dat zal inderdaad de oplossing zijn.

Nee ... vermoed van niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:01

Precies Chasey. Jij hebt je kind die normen en waarden bijgebracht.

Maar zie het zo. Een kindje in Afrika of Zuid-Amerika in de jungle doodt ook gewoon een dier als het nodig is. Dat is ze zo aangeleerd. Is het nog niet meteen een psychopaat in de dop.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:02

Opsluiten en de zorg geven die hij nodig heeft. Maar dat zal wel weer niet goed zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:02

Daarom moeten we ook niet vergeten dat het hier om een buitenlandse moeder & zoontje gaat met een behoorlijk andere cultuur die zij gewend zijn. En nee niet alle buitenlanders zijn zo, absoluut niet! Maar het kan wel iets mee spelen in de opvoeding. Net als zijn stukje 'vogelontleden' idee..

Wilt nog niet zeggen dat het goed te praten is, totaal niet.
Laatst bijgewerkt door xDenies op 03-08-15 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:03

Jeetje, dit is nog geen 5 min bij mij vandaan gebeurt. Echt walgelijk en heel erg alarmerend vind ik dit. Mijn jongste dochter van 4 jaar en 8 maanden kan soms misschien niet goed de gevolgen van bepaalde handelingen inzien en ziet misschien niet altijd goed de gevaren, maar zoiets als een hondje verdrinken in een fontein!? Een 5 jarige snapt doorgaans best dat je een puppy niet uit de handen van een meisje mag trekken, laat staan onder water mag houden in een fontein.

Het gedrag van het jongetje vind ik alarmerend, maar de reactie van de ouders vind ik nog velen malen zorgwekkender. Ik zou me kapot schrikken als iemand aan de deur kwam vertellen dat mijn kind zoiets gedaan zou hebben.

Daarbij vraag ik mij ook af wat een 5 jarige alleen op straat doet? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat mijn dochter van bijna 5 zonder toezicht op straat rondhangt.
Ik hoop dat dit jongetje en zijn ouders goede verplichte hulp en toezicht gaan krijgen, want iets gaat er goed mis (in de opvoeding) lijkt me.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:03

Lente schreef:

Maar zie het zo. Een kindje in Afrika of Zuid-Amerika in de jungle doodt ook gewoon een dier als het nodig is. Dat is ze zo aangeleerd. Is het nog niet meteen een psychopaat in de dop.

Voor als ik weet leven we in Nederland en hoef je je eten niet te doden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:04

xDenies schreef:
Lente schreef:
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met jeugdzorg overigens.

Gelukkig maar, dat scheelt een hoop nare ervaringen.
Maar helaas zijn er niet veel die deze ervaring met je kunnen delen.

Dat is denk ik weer een andere discussie :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:04

Ik zou hem vooral niet opsluiten. Dan haal je hem juist bij anderen weg, slechtste wat je kan doen volgens mij. Dit jongetje weet gewoon niet hoe het moet, dat zal je hem bij moeten brengen. Straffen gaat dan volgens mij niet helpen, legt hij die link überhaupt wel met wat hij gedaan heeft? Het doden van dieren is voor hem duidelijk niet verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:05

Lente schreef:

Sorry ik vind dit echt een domme vergelijking, hoe kun je nou zulke kinderen vergelijken met dit kind?

Wat vreselijk voor het meisje en voor de moeder van het meisje.
En ontzettend sneu voor het hondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:05

purny schreef:
Lente schreef:

Voor als ik weet leven we in Nederland en hoef je je eten niet te doden.

Wederom; dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat als een kind dat gedrag vertoont het niet meteen een psychopaat is maar dat het waarschijnlijk gaat om aangeleerd gedrag (of een gebrek daaraan).

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:07

Lente schreef:

Nou denk niet dat dit jochie is aangeleerd om een hond te doden... vind dit geen goede vergelijking.

Hoop dat het jochie en de ouders de hulp krijgen die ze nodig hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:08

Believe schreef:
Lente schreef:

Sorry ik vind dit echt een domme vergelijking, hoe kun je nou zulke kinderen vergelijken met dit kind?

Ik zou het fijn vinden om gewoon respectvol te blijven reageren. Het punt dat ik maak is dat het doden van dieren niet een afkeer teweeg hoeft te brengen als hem dat niet geleerd is. Dat was inhakend op de verwijzing naar die documentaire waar een jongetje ging kotsen die zag hoe een kat opgehangen werd.

Dat is enorm cultuurgebonden. In Nederland worden we daar onpasselijk van, in een land waar katten een plaag zijn wellicht niet.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:09

xDenies schreef:
Daarom moeten we ook niet vergeten dat het hier om een buitenlandse moeder & zoontje gaat met een behoorlijk andere cultuur die zij gewend zijn. En nee niet alle buitenlanders zijn zo, absoluut niet! Maar het kan wel iets mee spelen in de opvoeding. Net als zijn stukje 'vogelontleden' idee..

Vogelontleden heeft menig kind gedaan denk ik zo.

@delphi
En een vijf jarige alleen op de straat is best 'normaal' zie ik in de buurt waar ik werk en ja dat zijn allemaal Nederlanders dus dat heeft niks met cultuur te maken. Al zou ik het ook nooit doen maar dat is ieder voor zich.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:09

Fiffill schreef:
Wat knap dat jij het jongetje blijkbaar zo goed kent zonder hem ooit gezien te hebben! En dan ook nog zulke conclusies trekken. Nieuwe internetpsych?

Nee, wat ben je zelf?
Ik heb kids. En nu denk je zeker 'fantastische moeder'.

Het feit dat een kind op 5 een dode hond terug geeft met de opmerking 'zo nu is ie dood'.
Dat is onaanvaardbaar en is in mijn ogen niet veel goeds.
Hij weet maar al te goed dat de gevolgen niet mooi gaan zijn hoor.
Dit is een kind dat niet meer in de hand is (door problemen bij de ouders, ok, maar het is het kind die het toch maar even doet).

Mijn kinderen wenen als onze kat of hond pijn heeft.
Mijn kinderen weten wanneer iets goed of slecht is.
Wij, ik en mijn man, staan als een blok samen voor de opvoeding.
Wij hebben vorig jaar een scheeuw gehoord van onze jongste omdat hij zich niet goed voelde op school.
We hebben hemel op aarde gezet en gewonnen voor ons kind want hij gaat weer graag naar school. (Maar het was echt de juffen en school tegen de muur laten lopen opdat we hen konden laten inzien hoe met zulke dingen om te gaan.)
(probleem was continu negatieviteit van zijn juffen, tja in een klas van 29 is het snel om enkel neen te roepen.)
Als je zelf niet 100% bent, geef dan je kinderen uit handen, opdat zij er de last niet van zullen meedragen.
Hier zijn opvangtehuizen (geen weeshuizen) waar de kids naartoe kunnen onder degelijke begeleiding en dan gewoon verder naar school kunnen gaan met een degelijke routine. Ik denk dat dit kind in zo'n plaats beter hoort te zijn dan bij zijn ouders.

Maar dit is nog altijd een actie van het jochie.
Die het gevolg is van problemen bij de ouders.
Maar die acties zijn erover.
Misschien eindelijk een wake-up cal voor de bevoegde instanties.

(en nu lees ik dat het buitenlandse origine heeft, tja. Daar wil ik zelfs niet op in gaan. Kind weg van ouders, ouders straffen en kind opnieuw opvoeden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:10

Lente schreef:
Believe schreef:

Ik zou het fijn vinden om gewoon respectvol te blijven reageren. Het punt dat ik maak is dat het doden van dieren niet een afkeer teweeg hoeft te brengen als hem dat niet geleerd is. Dat was inhakend op de verwijzing naar die documentaire waar een jongetje ging kotsen die zag hoe een kat opgehangen werd.

Dat is enorm cultuurgebonden. In Nederland worden we daar onpasselijk van, in een land waar katten een plaag zijn wellicht niet.

Dan vatte ik je reactie anders op, sorry daarvoor. :j

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:12

F_inley schreef:

Vogelontleden heeft menig kind gedaan denk ik zo
@delphi
En een vijf jarige alleen op de straat is best 'normaal' zie ik in de buurt waar ik werk en ja dat zijn allemaal Nederlanders dus dat heeft niks met cultuur te maken. Al zou ik het ook nooit doen maar dat is ieder voor zich.

Vogelontleden:
normaal als kind? als het al dood is, nietals je het eerst zelf dood maakt

En dan als 5 jarige alleen op straat?
Dat is toch op niet veel plaatsen meer hoor.
Bij ons in de straat is het onmogelijk, aan de weide wel maar daar zijn niet veel kids en hebben ze op de weide al ruimte genoeg om te spelen.

Allemaal triest dat dit gebeurd door een slechte opvoeding.
Nu kan er nog erger voorkomen worden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:13

F_inley schreef:
xDenies schreef:

Buiten school uit? Dan ben ik wellicht vreemd maar ik heb nooit geen vogelontleed. En kan de mensen niet op twee handen tellen die dat ook niet hebben gedaan.

Maar wellicht is er in mijn opvoeding iets verkeerd gegaan!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:14

Indien het dit kind letterlijk is aangeleerd om honden te doden denk ik dat er een grote en ernstige fundamentele fout in dat gezin zit.
Ongeacht de achtergrond en de cultuur van dit gezin: in Nederland gaat men doorgaans zo niet met dieren om. En daar mag dit gezin zich imo dan aan aanpassen. En dat betekend dus ook dat de ouders hun kind moeten opvoeden zoals dat in Nederland gewenst is. Oftewel: jij mag geen puppies verzuipen :(

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:14

Keandra schreef:
F_inley schreef:

Vogelontleden heeft menig kind gedaan denk ik zo
@delphi

Vogelontleden:
normaal als kind? als het al dood is, nietals je het eerst zelf dood maakt

En dan als 5 jarige alleen op straat?
Dat is toch op niet veel plaatsen meer hoor.
Bij ons in de straat is het onmogelijk, aan de weide wel maar daar zijn niet veel kids en hebben ze op de weide al ruimte genoeg om te spelen.

Allemaal triest dat dit gebeurd door een slechte opvoeding.
Nu kan er nog erger voorkomen worden.

Dat die nog niet dood was had ik niet gelezen. Dat is idd een ander verhaal dan als dat waar is.
Tja in de buurt waar ik werk is het wel mogelijk maar nog zou het niet mijn ding zijn wat ik al zei maar zie het wel gebeuren zelfs jongeren kids die daar alleen naar de speeltuin komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:15

Musiess schreef:
Heel banketstaaf maar ik zou t kindje even onder water houden. Dan weet hij iig hoe het voelt. Of hij er wat aan kan doen of niet. Een kind moet je een voorbeeld geven en als er dan ergens iets niet in orde is laten zien waarom t fout is. Je word er nooit zo bewust van als het je zelf niet gebeurd.

Dus ff koppie onder. (Niet te lang)

Vooral lekker bij de bakker blijven werken en niks pedagogisch doen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:17

F_inley schreef:
xDenies schreef:

Buiten school uit? Dan ben ik wellicht vreemd maar ik heb nooit geen vogelontleed. En kan de mensen niet op twee handen tellen die dat ook niet hebben gedaan.

Maar wellicht is er in mijn opvoeding iets verkeerd gegaan![/quote]

Die laatste zin slaat echt nergens op..... Dat schrijf ik nergens. Volgens mij voel je aangevallen terwijl dat nergens voor nodig is.

Hier in het dorp zaten we toch regelmatig in dode dieren te peuren met stokjes. En nee dat heeft niks met opvoeding te maken dat was gewoon nieuwschierigheid.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:18

F_inley schreef:
Ik schrik echt van sommige reacties. Er zijn blijkbaar mensen die niet weten hoe een kind zijn gedachtengang is.
Kinderen hebben vaak kopieergedrag wie weet heeft die wel eens wat gezien of opgevangen thuis?
Ik hoop voor jongetje dat hij snel geholpen word door jeugdzorg want geen enkel kind van 5 is bewust zo slecht. Dit heeft een heel groot deel met opvoeding/binding te maken.

(En ja ik werk met kinderen van 0-12 dus roep niet zomaar iets)

Wel heel triest van het meisje en haar moeder natuurlijk.

eens hiermee. @volwassenen die vinden dat een 5-jarige postuum lijfstraffen verdient: schaam jullie diep!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:19

Of gewoon maar even laten voelen wat het hondje heeft doorstaan. Maar dan zou ik ook wel te hard zijn. Nee laten we vooral het kind pamperen en zijn ouders onder het mom van cultuur. Ik ben benieuwd of er een melding van gemaakt word bij jeugdzorg en wat de verdere stappen zijn.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:20

Het is allemaal verschrikkelijk wat er gebeurd is.
Voor jochie, voor meisje, voor ouders en meisje om zo bruut door die moeder te woord gestaan te zijn.

Uiteindelijk gaat er niets gebeuren naar het meisje en haar ouders niet.
En dat van jongen wordt ook in doofpot gestopt hoor.
Nu zal er even rel hierover zijn.
Maar denk maar niet dat daar veel verder zal naar omgekeken worden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:22

purny schreef:
Of gewoon maar even laten voelen wat het hondje heeft doorstaan. Maar dan zou ik ook wel te hard zijn. Nee laten we vooral het kind pamperen en zijn ouders onder het mom van cultuur. Ik ben benieuwd of er een melding van gemaakt word bij jeugdzorg en wat de verdere stappen zijn.

Verdiep je even in een kinderbrein voordat je dit soort dingen roept.