Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:30

_kimm schreef:
Ik vind het echt erg dat het zo uit de hand loopt. Er moet ect ingegrepen worden maar ik heb geen idee hoe ze dit het beste kunnen doen.

Ik ben twee weken geleden nog met de bus (door de tunnel) naar Engeland gereisd. Waar ik me toen vooral over verbaasde is dat we op de heenweg (Frankrijk-Engeland) maar een keer gecontroleerd werden maar op de terug weg (Engeland-Frankrijk) wel vier keer! Twee keer door de Engelse en twee keer door de Fransen. Persoonlijk verbaasde ik me hier heel erg over maar misschien dat ik dit verkeerd zie.

Hoop voor de mensen dat de rust snel terug keert. Ook voor het personeel.

Heel plat gezegd Frankrijk is blij dat ze deze mensen kwijt zijn i.v.m de overlast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:31

robert45 schreef:
_kimm schreef:
Ik vind het echt erg dat het zo uit de hand loopt. Er moet ect ingegrepen worden maar ik heb geen idee hoe ze dit het beste kunnen doen.

Ik ben twee weken geleden nog met de bus (door de tunnel) naar Engeland gereisd. Waar ik me toen vooral over verbaasde is dat we op de heenweg (Frankrijk-Engeland) maar een keer gecontroleerd werden maar op de terug weg (Engeland-Frankrijk) wel vier keer! Twee keer door de Engelse en twee keer door de Fransen. Persoonlijk verbaasde ik me hier heel erg over maar misschien dat ik dit verkeerd zie.

Hoop voor de mensen dat de rust snel terug keert. Ook voor het personeel.

Heel plat gezegd Frankrijk is blij dat ze deze mensen kwijt zijn i.v.m de overlast.

Precies. In Frankrijk is het een hele tijd een groot probleem geweest, eigenlij van dezelfde capaciteit als het nu in Engeland is. Er zijn nog steeds steden waar enorm veel migranten zitten hoor, Marseille bijvoorbeeld, en Lyon. Eigenlijk alle arbeiderssteden.

_kimm

Re: Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:34

Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht maar het klinkt eigenlijk heel logisch.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:18

Wij hebben hier een enorme aantrekking op deze mensen omdat onze voorzieningen hier natuurlijk perfect zijn. Uiteraard klagen wij wel maar eigenlijk hebben wij daar weinig recht op. Vanuit hun oogpunt snap ik het helemaal. Vanuit onze kant zien wij deze mensen als profiteurs en ongewenst. De beste oplossing is dan ook om 100% controles uit te oefenen aan onze buitengrenzen. Dus het probleem bij Griekenland,Italie etc al aan te pakken.

Vanuit Turkije kwamen de afgelopen jaren veel vluchtelingen de grens over. De grieken hebben dit hun gang laten gaan want deze mensen zijn op doorreis. In Griekenland willen ze niet blijven maar ze willen naar West-Europa. De afgelopen jaren heeft Frontex waar ook NL mensen voor levert een enorme inspanning geleverd en is daardoor de instroom van mensen via de grens met Turkije enorm afgenomen door een hoge pakkans en metershoge en lange afzettingen.

Nu komen ze per boot binnen en halen wij deze mensen naar europa, de italiaanse kustwacht heeft boten varen bij de kust van Libie.. Wanneer wij echter zonder pardon iedereen terug zouden brengen naar de stranden en structureel de boten zouden afnemen dan houd de stroom vanzelf op. Alleen niemand wil dit idee naar voren brengen omdat je als snel als racist bestempeld word. Het is natuurlijk niet alleen een oplossing om de boten te stoppen. Mensen die illegaal zijn zullen samengebracht moeten worden in grote opvangkampen zodat die mensen hulp/voedsel/onderdak geboden kan worden. Hierdoor zal de overlast afnemen en kunnen wellicht na beoordeling toch mensen een verblijfsvergunning krijgen, anderen zullen hoe hard dat ook is hier niet kunnen blijven. Australie past dit beleid ook al jaren toe en ook daar worden asielzoekers toegelaten. Hulp kunnen wij bieden maar geen rijkdom. We zullen als samenleving ook de mensen daar moeten ontwikkelen in de landen waar ze vandaan komen. Helaas is dit uiterst moeizaam door de corrupte regeringen. De oplossing is niet heel simpel en heeft vele kanten. Maar zoals onze regeringsleiders er op dit moment mee omgaan is niet juist.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:01

Wat denk je wat er gebeurt als ze deze mensen opvangen, al dan niet in kampen, ze krijgen eten, verzorging, warmte, slaapplaats, dan blijven ze komen. Het niets doen is ook een vorm van ontmoedigingsbeleid van de Fransen vertelde de Belgische k.m.a.r. mij een keer toen wij met onze honden eens de boten van Zeebrugge af gezocht hadden.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:08

speurneusc schreef:
Wat denk je wat er gebeurt als ze deze mensen opvangen, al dan niet in kampen, ze krijgen eten, verzorging, warmte, slaapplaats, dan blijven ze komen. Het niets doen is ook een vorm van ontmoedigingsbeleid van de Fransen vertelde de Belgische k.m.a.r. mij een keer toen wij met onze honden eens de boten van Zeebrugge af gezocht hadden.

Zoals ik al geschreven heb zal je deze bestaande illegalen op moeten vangen. Wat denk je wat voor overlast deze mensen veroorzaken. Je zal er maar in de buurt wonen. Zou mij niet bepaald veilig voelen.

Wat denk je wat er zal gebeuren als deze groep illegalen geen eten,verzorging of onderdak krijgt. Laten wij ze dan maar doodgaan? Verder actief de grenzen bewaken.

De huidige groep kunnen wij echter niet maar laten voor wat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:08

Mwah, dat denk ik dan weer niet. Ik heb er laatst toevallig een artikel over gelezen en om überhaupt te kunnen emigreren moet je een hele hoop centjes op zak hebben. En dan heb ik het echt over tienduizenden euro's om alleen al in Spanje of Italie terecht te komen. Daarom zijn het ook voornamelijk jonge mannen die migreren, dat zijn de grootste kanshebbers om een baan te vinden en geld terug te sturen. Het is heus niet dat heel Afrika leeg gaat stromen omdat wij ze toelaten om hier een noodplek te hebben.

Ben jij dan tegen de asielzoekers die hier als politieke vluchtelingen terecht komen? De mensen uit Syrie en Irak die gevlucht zijn voor de IS?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:13

Emmaa_ schreef:
Mwah, dat denk ik dan weer niet. Ik heb er laatst toevallig een artikel over gelezen en om überhaupt te kunnen emigreren moet je een hele hoop centjes op zak hebben. En dan heb ik het echt over tienduizenden euro's om alleen al in Spanje of Italie terecht te komen. Daarom zijn het ook voornamelijk jonge mannen die migreren, dat zijn de grootste kanshebbers om een baan te vinden en geld terug te sturen. Het is heus niet dat heel Afrika leeg gaat stromen omdat wij ze toelaten om hier een noodplek te hebben.

Ben jij dan tegen de asielzoekers die hier als politieke vluchtelingen terecht komen? De mensen uit Syrie en Irak die gevlucht zijn voor de IS?

Ik ben niet tegen vluchtelingen, maar ben er wel voor om die mensen in de regio op te vangen. Een gemiddelde asielzoeker heeft een totaal andere cultuur en beleving daarom krijg je altijd botsingen. Ze passen zich in de regel slecht aan en veroorzaken mede door hun lage opleidingsniveau veel problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:15

Klopt, dat ben ik in veel gevallen ook wel met je eens. Maar ik denk dat politieke vluchtelingen in tegenstelling tot vluchtelingen die voor arbeidsmogelijkheden komen, veel meer geneigd zijn om zich aan te passen en het hoofd laag te houden. Vaak zijn ze al lang dankbaar dat ze ergens bed bad en brood krijgen en dat ze een dak over hun hoofd hebben waar ze niet bang hoeven te zijn voor bombardementen. Ik denk dat het in veel gevallen niet meer mogelijk is om ze in de regio op te vangen, vooral in de regio Syrie, en daarom vind ik het zeer begrijpelijk dat ze hierheen komen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:40

Emmaa_ schreef:
Klopt, dat ben ik in veel gevallen ook wel met je eens. Maar ik denk dat politieke vluchtelingen in tegenstelling tot vluchtelingen die voor arbeidsmogelijkheden komen, veel meer geneigd zijn om zich aan te passen en het hoofd laag te houden. Vaak zijn ze al lang dankbaar dat ze ergens bed bad en brood krijgen en dat ze een dak over hun hoofd hebben waar ze niet bang hoeven te zijn voor bombardementen. Ik denk dat het in veel gevallen niet meer mogelijk is om ze in de regio op te vangen, vooral in de regio Syrie, en daarom vind ik het zeer begrijpelijk dat ze hierheen komen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/705949/1 ... isjes.html

Het bericht is wat "grappig" voor fok.nl geschreven maar geeft mooi weer wat voor problemen er kunnen ontstaan door verschillen in religie en gewoontes. In de regio rond syrie kunnen enorm veel mensen opgevangen worden, turkije heeft er voor zover ik weet een miljoen op dit moment. Zelfde culturen en gewoontes. Een vluchteling is iemand die enorm blij is met de geboden kans om hier een beter leven te krijgen. Helaas zijn er enorm veel die niet zo dankbaar zijn of flinke overlast veroorzaken. Uitzonderingen heb je uiteraard hierop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:50

Turkije trekt steeds meer de handen van het redden van vluchtelingen af, voornamelijk omdat ze nu ook de strijd met de PKK aan gaan. Een vluchtelingenkamp zou samenwerking met de PKK betekenen en op een of andere manier is dat ineens niet meer mogelijk.

http://4.bp.blogspot.com/-kH41_3PYMrM/T ... 2BIrak.jpg

Heb er voor de beeldvorming even een kaartje van het midden oosten bij gepakt. Turkije zitten ze dus veel, maar voor de rest kunnen ze letterlijk nergens naartoe in de regio. Irak is ook IS territorium en dus gewoon niet veilig, Libanon is niet veilig, Egypte is tegenwoordig niet meer veilig, Israel.... laat me niet lachen, Saudi Arabie vertikt het ook om vluchtelingen op te vangen...

Turkije vangt een deel op, maar voor het overige deel moet er toch echt een plaatsje op de wereld gevonden worden. En alle landen in west Europa kunnen het prima betalen om er wat vluchtelingen bij te hebben.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 00:44

robert45 schreef:
speurneusc schreef:

Zoals ik al geschreven heb zal je deze bestaande illegalen op moeten vangen. Wat denk je wat voor overlast deze mensen veroorzaken. Je zal er maar in de buurt wonen. Zou mij niet bepaald veilig voelen.

Wat denk je wat er zal gebeuren als deze groep illegalen geen eten,verzorging of onderdak krijgt. Laten wij ze dan maar doodgaan? Verder actief de grenzen bewaken.

De huidige groep kunnen wij echter niet maar laten voor wat het is.

Nou overlast voor de omwonenden zal wel meevallen er is heel weinig in de omgeving van de tunnel

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 09:44

De omwonenden hebben juist heel veel overlast van de vluchtelingen.. Vee en huisdieren kunnen niet zomaar meer buiten lopen, deze worden opgegeten..

In huizen wordt ingebroken.. De inwoners overvallen..

Overlast genoeg daar..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:42

Het zijn overigens geen vluchtelingen maar Migranten!

Vluchtelingen daar versta ik de mensen onder die een veilig heen komen zoeken vanwege het actuele oorlog geweld in hun vaderland.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:57

speurneusc schreef:
Nou overlast voor de omwonenden zal wel meevallen er is heel weinig in de omgeving van de tunnel

Eh... Mensen moeten hun katten en andere huisdieren binnenhouden. Anders zien ze 'm niet meer terug.. Koeien staan ('s nachts) op stal. Er zijn boeren die ('s nachts) moeten waken bij de stallen en weiden, anders zijn ze hun beesten kwijt. Supermarkten, bouwmarkten en huizen worden geplunderd voor eten en gereedschap. Ze zitten op de middenbermen willekeurig stenen te gooien naar passerende auto's. Die mensen hebben er juist héél veel last van..

9000 man is een compleet dorp wat daar rond waait.

robert45 schreef:
Wanneer wij echter zonder pardon iedereen terug zouden brengen naar de stranden en structureel de boten zouden afnemen dan houd de stroom vanzelf op. Alleen niemand wil dit idee naar voren brengen omdat je als snel als racist bestempeld word.
De Middellandse Zee is voor een gedeelte van de Europese lidstaten, een gedeelte van 'niemand' (Internationaal vaarwater) en dan weer een gedeelte van de Afrikaanse landen. Europa mag bewaken tot aan het internationale vaarwater. Terugbeleiden naar Afrika mág dus niet zomaar. Tenzij je toestemming hebt, maar in Tunesië en Libië zitten ze ook niet te wachten op al die mensen en in internationaal vaarwater 'mag' iedereen gewoon ronddobberen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:11

Sammie schreef:
speurneusc schreef:

Eh... Mensen moeten hun katten en andere huisdieren binnenhouden. Anders zien ze 'm niet meer terug.. Koeien staan ('s nachts) op stal. Er zijn boeren die ('s nachts) moeten waken bij de stallen en weiden, anders zijn ze hun beesten kwijt. Supermarkten, bouwmarkten en huizen worden geplunderd voor eten en gereedschap. Ze zitten op de middenbermen willekeurig stenen te gooien naar passerende auto's. Die mensen hebben er juist héél veel last van..

9000 man is een compleet dorp wat daar rond waait.

robert45 schreef:
Wanneer wij echter zonder pardon iedereen terug zouden brengen naar de stranden en structureel de boten zouden afnemen dan houd de stroom vanzelf op. Alleen niemand wil dit idee naar voren brengen omdat je als snel als racist bestempeld word.
De Middellandse Zee is voor een gedeelte van de Europese lidstaten, een gedeelte van 'niemand' (Internationaal vaarwater) en dan weer een gedeelte van de Afrikaanse landen. Europa mag bewaken tot aan het internationale vaarwater. Terugbeleiden naar Afrika mág dus niet zomaar. Tenzij je toestemming hebt, maar in Tunesië en Libië zitten ze ook niet te wachten op al die mensen en in internationaal vaarwater 'mag' iedereen gewoon ronddobberen.

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -1756551W/

Pal voor de Libische kust. Waar zijn we dan mee bezig?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:28

Tja.. laat ze maar verdrinken vind ik zelf te ver gaan. Dat dit imo niet bepaald ontmoedigend werkt is ook wel redelijk duidelijk :=

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:04

Ik ben benieuwd, ik ga zaterdag ook naar Calais om naar Engeland te gaan. maar als ik dat zo lees, stenen tegen auto's en ruiten.. Wordt zoiets vergoed door de verzekering dan? daar ben ik wel nieuwsgierig heen eigenlijk..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:17

Als de verzekering moeilijk wil doen kunnen ze waarschijnlijk het onder opstand/oproer scharen en dat is doorgaans niet verzekerd.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:30

Wij hebben net een vakantie engeland er op zitten. Via duinkerken en weer terug en daar merk je niets van de vluchtelingen/migranten.
Een tip: wil je naar engeland doe dat via Duinkerken!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:51

Onze boot is al een gehele tijd geboekt via Calais, en als ik eerlijk ben zijn de boten van P&O fijner en qua kosten zijn ze nagenoeg gelijk..

Ik ben benieuwd hoe het zal zijn, ik denk alleen dat ik razend wordt als iemand iets/iemand waagt aan te doen }:)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:10

Ik denk het niet; dat je razend wordt...ja paar uur later misschien als je alles achter de rug hebt. Maar op een stuk snelweg met honderden/duizenden agressieve migranten? Ik denk eerder dat je doodsbang wordt als migranten wat proberen te doen.
Maar ik hoop uiteraard voor je dat jullie er zo min mogelijk last van hebben en er veilig zonder schade langs de meute komt.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:15

xxCYNNxx schreef:
Ik denk het niet; dat je razend wordt...ja paar uur later misschien als je alles achter de rug hebt. Maar op een stuk snelweg met honderden/duizenden agressieve migranten? Ik denk eerder dat je doodsbang wordt als migranten wat proberen te doen.
Maar ik hoop uiteraard voor je dat jullie er zo min mogelijk last van hebben en er veilig zonder schade langs de meute komt.

Razend zou ik alsnog worden, kan niet zo goed tegen schade aan iets waar ik lang voor gespaard/gewerkt hebt hoor :o :o

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:27

o dat snap ik hoor; jouw gedachte zou precies de mijne zijn. Maar als ik dan ff erover nadenk en de massa's mensen zoals op de gelinkte video's voor me zie, dan weet ik zelf ook wel dat ik nu heel stoer kan roepen dat ik razend zou worden, maar om eerlijk te zijn denk ik dat ik doodsbenauwd zou zijn.

Eenmaal op de boot en veilig zou ik woest zijn ja. Zou ik allerlei dingen kunnen bedenken waarin ik als een echte William Wallace tekeer zou gaan tegen mn aanvallers.
Maar op het moment zelf; ik denk dat ik angstig al mn deuren zou checken of alles goed afgesloten is en ze dus niet zomaar een deur kunnen open trekken en verder hopen dat ik zo snel en zo hard mogelijk langs dat stuk kan.

edit; eenmaal in de tunnel of er voorbij zelfs bedoel ik natuurlijk...niet boot :o
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 03-08-15 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:29

ik zou het doodeng vinden, poeh. Echt deuren op slot, dus... en hopen, dat ze niet met stenen gaan gooien.
Maar dat op de beelden is op het gedeelte, voordat je bij de tunnel komt' of hoe moet ik dat zien?