'Amerikaanse tandarts doodt leeuw in Zimbabwe'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:27

Fiffill schreef:
Pearlx schreef:
Mensen die vlees eten doen dat omdat ze dat gewend zijn, denken vaak niet eens meer na dat wat ze eten ooit een dier was en doden het dier wat later hun lapje vlees wordt niet met eigen handen.

Ik vind eigenlijk dat misschien nog wel erger... het is toch best bizar dat we er zo ver vanaf staan dat we dieren min of meer hersenloos naar binnen werken?

Tja hier wordt je zodra je vast voedsel eet gewoon vlees voorgeschoteld. Dat is niet meer dan normaal voor zoveel mensen. De meeste kinderen weten tot een bepaalde leeftijd niet eens dat wat ze eten van een dier komt. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die denken "ik smeer nu varken op mijn brood" als ze een boterham met paté maken.
Laatst bijgewerkt door Pearlx op 29-07-15 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:27

Ik denk dat iedereen die deze jager nu iets ernstigs toewenst net zo slecht in elkaar zit als deze jager.

Het is een schande dat deze man gecriminaliseerd wordt. De parken/overheid faciliteren de jacht en dat geld wat de jagers betalen wordt (als het goed is maar dat weet je nooit in Afrika) gebruikt voor het park.

Hoe verwerpelijk het schieten van het dier ook is, het is daar legaal en hij heeft te goeder trouw gehandeld. Als je dan toch een schuldige aan moet wijzen dan zijn het die 2 mannen daar, want die wisten wel wat ze deden.

Indestal

Re: 'Amerikaanse tandarts doodt leeuw in Zimbabwe'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:28

Volgens mij is dit illegaal gegaan, niks georganiseerd...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:29

janderegelaa schreef:
Ik denk dat iedereen die deze jager nu iets ernstigs toewenst net zo slecht in elkaar zit als deze jager.

Het is een schande dat deze man gecriminaliseerd wordt. De parken/overheid faciliteren de jacht en dat geld wat de jagers betalen wordt (als het goed is maar dat weet je nooit in Afrika) gebruikt voor het park.

Hoe verwerpelijk het schieten van het dier ook is, het is daar legaal en hij heeft te goeder trouw gehandeld. Als je dan toch een schuldige aan moet wijzen dan zijn het die 2 mannen daar, want die wisten wel wat ze deden.

Maar wist die man echt niet dat het niet legaal was? Hij zat duidelijk al langer in het vak, dan ken je de regels toch? en hij heeft eerder gelogen over de locatie waar hij zijn wild schoot. Hij was er toch bij toen ze de leeuw uit het reservaat lokten? En hij was er ook bij toen ze achteraf de GPS halsband probeerden te vernietigen. Dan weet je toch dat er iets niet goed zit?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:30

Pearlx schreef:
Fiffill schreef:
Ik vind eigenlijk dat misschien nog wel erger... het is toch best bizar dat we er zo ver vanaf staan dat we dieren min of meer hersenloos naar binnen werken?

Tja hier wordt je zodra je vast voedsel eet gewoon vlees voorgeschoteld. Dat is niet meer dan normaal voor zoveel mensen. De meeste kinderen weten tot een bepaalde leeftijd niet eens dat wat ze eten van een dier komt. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die denken "ik smeer nu varken op mijn brood" als ze een boterham met paté maken.

Daarom, ik vind dat triest. En dan nog moeilijk gaan doen om een afgeschoten leeuw ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:36

Ik snap de hele tamtam niet. Waarom is deze leeuw zoveel erger als de andere leeuwen die ze af schieten?
En ja ik eet vlees, ja ik weet dat dat van dieren gemaakt wordt. Maar dat betekent niet dat ik het dik oké vindt dat dat arme beest (en waarschijnlijk nog veel leeuwen voor hem en na hem) 2 dagen heeft liggen creperen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:38

Ayasha schreef:
Ik snap de hele tamtam niet. Waarom is deze leeuw zoveel erger als de andere leeuwen die ze af schieten?
En ja ik eet vlees, ja ik weet dat dat van dieren gemaakt wordt. Maar dat betekent niet dat ik het dik oké vindt dat dat arme beest (en waarschijnlijk nog veel leeuwen voor hem en na hem) 2 dagen heeft liggen creperen.

Het is in dit geval erger omdat het een bekende leeuw is, ze hem uit zijn reservaat hebben gelokt en dat blijkbaar ook nog hebben proberen te verdoezelen. Als een beestje een naam heeft en herkenbaar is dan is het ook al gauw erger.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:40

En de leeuwen die hem (haar?) voor gegaan zijn die ook twee dagen of misschien wel langer hebben liggen creperen...
Dat vind ik zo... Tja.... :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:45

Tazzey schreef:
RedPassion, de mens is een onmivoor, misschien handig om het eens te Googelen. :') Vlees eten voor mijn eigen genot? En het eten van vlees is het tegenovergestelde van gezond? Haha! _O-
Oh je bedoelde het serieus? Sorry maar met zo'n instelling is er toch al geen gezonde discussie meer te voeren?

Wat een neerbuigende reactie zeg tegenover RedPassion. Zij komt met hartstikke goede en doordachte argumenten die allemaal zijn gebaseerd op feiten. Het enige wat jij kunt doen is zeer neerbuigend reageren. Mijn maag draait er van om. Diep triest vind ik je reactie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:50

RP; Jij kan leven zonder vlees, ik bv niet.

Een dier vermoord je niet maar dood je. Verder vermoed ik dat die leeuw beschermd is omdat hun aantal te laag is. Maar dat het dier heeft moeten liggen creperen. Dat vind ik wel erg. :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:51

Ayasha schreef:
RP; Jij kan leven zonder vlees, ik bv niet.

Een dier vermoord je niet maar dood je. Verder vermoed ik dat die leeuw beschermd is omdat hun aantal te laag is. Maar dat het dier heeft moeten liggen creperen. Dat vind ik wel erg. :)

Wat is het verschil tussen doden en vermoorden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:52

gohya schreef:
Dan ben je in Mijn ogen een Psychopaat,als je dieren dood voor de kick/plezier.

In die categorie valt ook iedereen die voor zijn plezier vist in mijn ogen. Leedvermaak. :r

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:56

mensen kan men vermoorden, als dieren doden moord was zouden we ook geen dieren meer kunnen euthanaseren als ze pijn hebben; dat zou dan immers moord en dus strafbaar zijn.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:00

Tcm62 schreef:
Volgens mij is dit illegaal gegaan, niks georganiseerd...

De man heeft wel degelijk voor de jacht betaald (vergunningen ed.). Deze jachten zijn legaal, echter was het schieten van deze leeuw illegaal aangezien hij uit een reservaat kwam. Men krijgt vaak van te voren te horen welke dieren afgeschoten mogen worden. De mensen die mee waren, waren hier verantwoordelijk voor. Echter heeft de man en/of de begeleiders achteraf de gps proberen te vernietigen, waarschijnlijk in de hoop dat men er zo niet achter kwam dat de leeuw uit een reservaat kwam. De man heeft wel vaker negatief in het daglicht gestaan vanwege illegale praktijken omtrent deze legale jachten en hij zal ongetwijfeld er wel meer af hebben geweten dan dat hij nu zegt. Maar de jacht was in eerste instantie wel degelijk legaal.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:04

en die 50.000 die betaald is gaat er geen cent van naar de dieren, maar hebben ze nodig om zichzelf in stand te houden, de rijke landeigenaar die dit organiseerde dus.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:07

:( :( :( -:(- -:(- dieptriest dat mensen dit nog voor de "fun" kunnen doen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:19

Ayasha schreef:
mensen kan men vermoorden, als dieren doden moord was zouden we ook geen dieren meer kunnen euthanaseren als ze pijn hebben; dat zou dan immers moord en dus strafbaar zijn.

Mensen en dieren verschillen niet in het feit dat ze kunnen lijden en plezier kunnen ervaren van te leven. De termen doden(een dier(een mens is ook een dier)ombrengen voor zijn eigen bestwil) en vermoorden(Een dier, niet rekeninghoudend met zijn welzijn en verlangen, ombrengen) zijn bij zowel dier als beest hetzelfde. Alleen is het gewoon handiger om te onthouden dat dieren gewoon niet vermoord kunnen worden ;)
Fijn voor onze gemoedsrust :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:22

mijn gemoedsrust heeft er geen last van als jij het liever vermoorden noemt hoor. Dan doen we dat gewoon als jouw dat beter doet slapen. Een dier heeft geen toekomstperspectieven. Die leeft in het hier en nu. Indien een dier (wat mij betreft een mens ook trouwens) snel en liefst pijnloos vermoord wordt heeft ie daar geen last van. Mij mogen ze gerust morgen afschieten zolang ze maar zorgen dat ik het niet op voorhand weet en het snel gaat. Ik zal het dan toch niet meer weten. :) Dan houd ik natuurlijk even geen rekening met mijn nabestaanden, die zullen daar wel anders over denken maar het gaat even om de theorie. :)
Een mens mag je ook niet vermoorden als het om zijn bestwil is. Een dier wel. Wat dat betreft zijn ze zelfs beter af dan wij. Wij mogen niet eens zelfmoord plegen zonder dat een hoop mensen daar een mening over heeft.

Overigens vermoorden dieren elkaar ook. Zelfs kindermoord zoals je in de beginpost kan lezen. En da's ook niet voor het welzijn van de kids maar puur uit territorium drift. Dus wellicht is het niet zo onnatuurlijk als men wil doen geloven.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-07-15 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:23

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:29

xMercury schreef:
Tazzey schreef:
RedPassion, de mens is een onmivoor, misschien handig om het eens te Googelen. :') Vlees eten voor mijn eigen genot? En het eten van vlees is het tegenovergestelde van gezond? Haha! _O-
Oh je bedoelde het serieus? Sorry maar met zo'n instelling is er toch al geen gezonde discussie meer te voeren?

Wat een neerbuigende reactie zeg tegenover RedPassion. Zij komt met hartstikke goede en doordachte argumenten die allemaal zijn gebaseerd op feiten. Het enige wat jij kunt doen is zeer neerbuigend reageren. Mijn maag draait er van om. Diep triest vind ik je reactie.

Dan heb ik ook een ander idee over goed doordachte argumenten. Blijkbaar gaat zij (en jij ook dus) alleen maar uit van kistkalveren e.d. Er zijn volgens mij genoeg alternatieven. Wij eten volgens jullie dus dieren voor het leuke. Wat is het houden van dieren dan? Paardrijden, het houden van een hond/kat/rat/vogel? Allemaal voor leuk toch? Het dier heeft echt de keuze niet.
Sinds de mensheid bestaat houden wij al dieren voor hun nut, eten, melk, eieren. Dat het helemaal doorslaat naar dieren die niet meer op hun poten kunnen staan en zich niet eens omdraaien is een ander uiterste. Vegetariër zijn, prima, maar wat doen jullie en wij allemaal trouwens aan al die mistanden?!?!

Trouwens raar, dat fanatisme van sommige vegetariërs. Alsof zij het helemaal voor elkaar hebben en de rest niet deugt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:41

Ayasha schreef:

Omdat dit stropen was, dit dier is illegaal geschoten. Dat vind ik ook niet oke. Ik heb minder moeite met de gefokte dieren die legaal hiervoor ingezet worden (in die zin niet anders dan een legaal haas schieten bv) maar stropen is not done.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:43

Ayasha schreef:
mijn gemoedsrust heeft er geen last van als jij het liever vermoorden noemt hoor. Dan doen we dat gewoon als jouw dat beter doet slapen. Een dier heeft geen toekomstperspectieven. Die leeft in het hier en nu. Indien een dier (wat mij betreft een mens ook trouwens) snel en liefst pijnloos vermoord wordt heeft ie daar geen last van. Mij mogen ze gerust morgen afschieten zolang ze maar zorgen dat ik het niet op voorhand weet en het snel gaat. Ik zal het dan toch niet meer weten. :) Dan houd ik natuurlijk even geen rekening met mijn nabestaanden, die zullen daar wel anders over denken maar het gaat even om de theorie. :)
Een mens mag je ook niet vermoorden als het om zijn bestwil is. Een dier wel. Wat dat betreft zijn ze zelfs beter af dan wij. Wij mogen niet eens zelfmoord plegen zonder dat een hoop mensen daar een mening over heeft.

Overigens vermoorden dieren elkaar ook. Zelfs kindermoord zoals je in de beginpost kan lezen. En da's ook niet voor het welzijn van de kids maar puur uit territorium drift. Dus wellicht is het niet zo onnatuurlijk als men wil doen geloven.

Je argumenten raken kant noch wal. Het is namelijk gewoon een psychologisch feit dat we het doden van dieren apart houden van bijvoorbeeld het stukje vlees op ons bord. Dat was geen aanval op jou persoonlijk maar gewoon een feit.

Een dier heeft wel toekomst perspectieven. Weet je wat het doel van leven is? Genetische informatie doorgeven. Meer niet. In dat opzicht heeft ieder levend wezen evenveel toekomstperspectief. Een dier wilt graag gelukkig zijn door zijn natuurlijk gedrag uit te oefenen zoals zich te voeden, relaties aan te gaan, veilig te zijn. Niet anders dan ons toekomst perspectief, namelijk gewoon bestaan. Een dier leeft in het hier en nu is echt iets van Cesar Millan ofzo, ik weet niet waar je dat vandaan hebt? Dieren herinneren het verleden net zo goed als wij dat kunnen. Net zo goed dat ze naar iets kunnen verlangen wat in de toekomst ligt.

Euthanasie in mensen komt veelvuldig voor, net als andere vormen zoals versterving. En zelfmoord, zoals je zelf al noemt. Wij hebben nog de mogelijkheid om zelfmoord te plegen, als je zo'n kromme vergelijkingen gaat treffen. Dolfijnen zijn een van de enige zoogdieren die zelfmoord kunnen plegen. En raad eens, dat doen ze als ze in gevangenschap belanden. Waarom zouden ze dat doen als ze geen toekomstperspectief kennen? Waarom zouden ze dat doen als ze niet het verleden herinneren? Dus wees blij dat je überhaupt die mogelijkheid hebt want ik ken miljarden dieren die op dit moment dat zouden willen doen.

En je hebt het over een dier vermoorden als het om zijn welzijn gaat. Je hebt het nu vooral over huisdieren, of veedieren voor persoonlijk gebruik. Weet je dat miljoenen honden en katten jaarlijks worden afgemaakt, is dat ook voor hun welzijn dan? Je hebt het over die paar die van ouderdom sterven in de handen van hun baasjes terwijl ze worden ingeslapen. Ja, dat is voor hun welzijn. Maar zet dat even in perspectief alsjeblieft.. Wat moeten die dieren blij zijn met onze zorg over hun welzijn, ik zie het echt terug ;)

Dat laatste heeft niet eens betrekking op onze discussie en ik denk dat je zelf ook wel inziet dat dat echt een cirkelredenering is.

@Margee, kijk alsjeblieft Earthlings (: Er wordt geen mening gepresenteerd, alleen maar feiten. Raad ik iedereen aan die sceptisch tegenover vegetarisch eten etc. staat. Of die denkt dat vleeseten niet verkeerd is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:51

Dus stropen is erger en zieliger dan legaal voor de fun schieten? Juist... :?

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:59

Ff offtopic...

Mensen die beweren dat je vlees nodig hebt om te overleven... :')

Waar zijn onze 'vleesetende' kenmerken dan? Zoals klauwen, lange snijtanden en knipkiezen? verkorte verterings stelsel zoals bij een hond of kat? Ik bedoel... wij hebben niet voor niks zoveel meter darm in onze buikjes zitten...

Gebaseerd op onze anatomie en ons verterings stelsel zijn wij fructivoren, oftewel 'fruiteters'...

Dat wij op een gegeven moment vlees zijn gaan eten om ook op andere (koudere) gebieden in de wereld te kunnen overleven lijkt niemand te weten...

Ik eet nu ruim 18jaar geen vlees en geloof me. Ik ben zo fit als een hoentje. Niet bleek of mager. Mooie gemiddelde bloedwaarden.

Van mij hoeft niemand een vegetarier te worden... echt niet. Ieder zn ding. Als je vlees lekker vind: Prima, eet het! Ik lust het gewoon ook niet dus voor mij is het geen moeite het te laten.

Maar het is een fabel dat je vlees zou nodig hebben om gezond te blijven...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:00

even heel simpel; omdat een dolfijn niet happy is met de plek waar ie zit. Die denkt niet "joh ik ga hier nog 5 of 10 jaar zitten, daar heb ik geen zin in." die denkt gewoon "man wat is dit poedersuiker" en doet er wat aan.
Wij denken over tien jaar, 20 jaar, 30 jaar. Gezien een dier niet het tijdsbesef heeft zoals wij kan ie dat niet. Mijn hond kijkt ook uit naar het koekje dat ze elke avond krijgt want zodra de tijd bijna daar is gaat ze heel subtiel zitten kijken. Maar mijn hond heeft geen plannen, die denkt niet "volgende week wil ik dat of dat doen."
Dat bedoel ik met geen toekomstperspectief. Verleden herinneren is geen toekomstperspectief.... :+ Ik heb nergens beweerd dat ze geen verleden kunnen herinneren dus waarom je dat er bij haalt?

Er zijn heel veel, veel slimmere mensen dan jij en ik die niet eens weten wat het doel van leven is. Er zijn vermoedens en voortplanten lijkt oa "een doel" maar hét doel... Nee daar is volgens mij nog maar weinig duidelijkheid over.
Euthanasie bij mensen krijg je amper klaar.

Je beweerd toch zo graag dat mensen ook dieren zijn? Wel, dieren vermoorden elkaar ook. En dat heeft lang niet altijd met hun eigen welzijn of dat van het dier dat ze vermoorden te maken. Niets dierlijks is ons vreemd dus. Dat is meer van toepassing in deze discussie dan jouw depressieve dolfijnen.

rhian; praat jij even met mijn dieetist en gastro-enteroloog als je zo overtuigd bent? :)