Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:VivaByoux schreef:
Deel deze mening helemaal. Op het gebied van je slecht opstellen. Ik doe hetzelfde want het is de makkelijkste oplossing.
Ik quote vampire diaries even want die is die zo heerlijk geschikt voor: "when people see good, they expect good. And i don't want to have to live up to those expectations"
Het is makkelijker om 'slecht' te zijn want je stelt niemand ooit teleur omdat ze niet anders van je verwachten.. Of je er zelf gelukkiger van word tja ..
Het lijkt me zo vermoeiend om zo te leven en ik zou daar echt diep ongelukkig van worden...
Ik blijf liever op mijn manier naief en ga uit van het goede in mensen en in mezelf.
Marije_jiplover schreef:VivaByoux schreef:Deel deze mening helemaal. Op het gebied van je slecht opstellen. Ik doe hetzelfde want het is de makkelijkste oplossing.
Ik quote vampire diaries even want die is die zo heerlijk geschikt voor: "when people see good, they expect good. And i don't want to have to live up to those expectations"
Het is makkelijker om 'slecht' te zijn want je stelt niemand ooit teleur omdat ze niet anders van je verwachten.. Of je er zelf gelukkiger van word tja ..
Het lijkt me zo vermoeiend om zo te leven en ik zou daar echt diep ongelukkig van worden...
Ik blijf liever op mijn manier naief en ga uit van het goede in mensen en in mezelf.
Shenavallie schreef:Babeth schreef:Omdat de maatschappij ons verknipt maakt.
De mens láát zich verknipt maken. Men kan zelf beslissingen nemen, waar men zelf verantwoordelijk voor is. Niet "de maatschappij".
alice0cullen schreef:Klopt wel. Mijn oma heeft een aantal nare ervaringen gehad met zwarte mensen. Daardoor ziet ze hun allemaal als slecht. Mijn moeder heeft dat nu ook, moet haar hier vaak op corrigeren zegmaar.
Maatschappij maakt het veel mensen vreselijk moeilijk om gewoon te leven zoals ze willen. Groepsdruk blijft toch een dingetje.
In mijn ervaring hoef je maar iets anders te zijn, of een probleem te hebben en je valt vaak buiten de boot.
Ann1992 schreef:Wat enorm respectloos om Suzanne haar bericht te vergelijken met sneeuwwitje en andere sprookjes. Lees Genesis en geef dan een fatsoenlijke reactie, of houd je mond er gewoon over als je niet snapt wat de connectie is en je wilt het niet op een normale manier aan haar vragen.
Verder ben ik het wel eens met de aanname hierboven dat we handelen uit egoïstisch gedrag om te overleven, en dat 'goed' en 'kwaad' persoonsgebonden begrippen zijn. Maar ik denk dat ons basisgedrag over het algemeen wel 'goed' is.
CharleyT schreef:Ann1992 schreef:Wat enorm respectloos om Suzanne haar bericht te vergelijken met sneeuwwitje en andere sprookjes. Lees Genesis en geef dan een fatsoenlijke reactie, of houd je mond er gewoon over als je niet snapt wat de connectie is en je wilt het niet op een normale manier aan haar vragen.
Verder ben ik het wel eens met de aanname hierboven dat we handelen uit egoïstisch gedrag om te overleven, en dat 'goed' en 'kwaad' persoonsgebonden begrippen zijn. Maar ik denk dat ons basisgedrag over het algemeen wel 'goed' is.
Hoezo respectloos??? Misschien als je in dat boek gelooft ja, maar verder...................... En dan lees je Genisis, en dan denk je: Gosssie Adam en Eva hadden maar 2 zonen, de een mepte de ander dood. En uit Eva en man Adam en zoon Kain is de mensheid gefokt. Wat moet je met zo'n sprookje?
CharleyT schreef:Hoezo respectloos??? Misschien als je in dat boek gelooft ja, maar verder...................... En dan lees je Genisis, en dan denk je: Gosssie Adam en Eva hadden maar 2 zonen, de een mepte de ander dood. En uit Eva en man Adam en zoon Kain is de mensheid gefokt. Wat moet je met zo'n sprookje?