Moet de koning belasting betalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moet hij betalen?

Ja.
135 (77%)
Nee.
33 (18%)
Alleen vrijwillig.
3 (1%)
Weet niet.
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 174

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:03

Anoniem schreef:
Ze vertegenwoordigen de belangen van Nederlanders in het buitenland.

Daar merk ik anders bar weinig van...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:03

Vala schreef:
Dit topic begon over belasting betalen door de koning :+

Ja dat klopt.

Van mij hoeft hij zodar hij een baan heeft gevonden alleen maar inkomstenbelasting, WOZ, waterschapsbelasting en alles wat wij ook betalen in te leveren. :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:04

Wat zou je ervan willen merken Palmera? Heerlijk toch in La Palma :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:05

purny schreef:
In Duitsland is Merkel het visitekaartje van het land. Dus waarom moet het bij ons zoveel kosten? In andere landen worden mensen mishandeld, verkracht en mogen ze eerst opknappen van 50 stokslagen waarna ze weer verrot geslagen worden. En onze koning gaat er gezellig op bezoek. Leuk visitekaartje

Het is bij jou ook altijd zwart of wit he....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:06

Scheelt in ieder geval 50 tinten grijs! :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:07

NatasjavE schreef:
(zie de site van het republikeins genootschap.)

Want die zijn objectief, wou je zeggen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:09

Vala schreef:
Wat zou je ervan willen merken Palmera? Heerlijk toch in La Palma :D

Het was een reactie op. :)

Maar ik klaag niet hoor. Veel werk, weinig geld; maar ik woon in een paradijsje. :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:09

Ik vind het verder niet zo'n interessante discussie, is er toch een zonder einde...maar ik lig echt steeds opnieuw bijna naast mijn stoel om de reacties betreffende Duitsland en hun economie :')

Die paar miljoen die Alexander kost zijn misschien vervelend, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met hoe een economie draait. Je hebt hier een president die daarover gaat. En ze maken er een fantastisch zooitje van..Wie in Den Haag zou je dan graag als president zien? Ik genen hoor.. _/-\o_

Het argument dat het koningshuis iets van doen heeft met een economie en dan ook nog eens een koning als onze die allang geen echte inspraak meer heeft...haha.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:10

Blue_Eyes schreef:
NatasjavE schreef:
(zie de site van het republikeins genootschap.)

Want die zijn objectief, wou je zeggen?

Er zijn ook andere partijen die een berekening rondom de kosten hebben gemaakt.

Maar dan nog...zelfs als de kosten gelijk zijn ben ik voor iemand die op grond van verdiensten op een dergelijke positie gekomen en tegen iemand die vanwege een toevalligheid(geboren in een bepaalde familie) op een dergelijke positie is gekomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:10

NatasjavE schreef:
LadyMadonna schreef:
Hier heb je het wederom om uitgaven, maar what about inkomsten?

Dat inkomsten verhaal is een banketstaaf verhaal.

Ik verwijs daarom naar Duitsland.

Geen koning wel een beter draaiende economie.

Het zal vast inkomsten genereren.

Maar de Duitse President zorgt daar dus ook voor. En!!!! Kost minder.

Het voordeel is ook dat als hij niet goed werk aflevert hij de volgende keer niet herkozen wordt.

Wij zitten hier levenslang aan vast ;(

Kom dan met bronnen, cijfers, weet ik veel... Je schreeuwt imo een heleboel, maar je onderbouwing ontbreekt. Ik heb er geen verstand van, heb er geen mening over, wil die mening best vormen, maar met dergelijke posts nodigt het niet echt uit om te begrijpen waarom jij vind wat je vind...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:11

gekvanfleur schreef:
Ik vind het verder niet zo'n interessante discussie, is er toch een zonder einde...maar ik lig echt steeds opnieuw bijna naast mijn stoel om de reacties betreffende Duitsland en hun economie :')

Die paar miljoen die Alexander kost zijn misschien vervelend, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met hoe een economie draait. Je hebt hier een president die daarover gaat. En ze maken er een fantastisch zooitje van..Wie in Den Haag zou je dan graag als president zien? Ik genen hoor.. _/-\o_

Het argument dat het koningshuis iets van doen heeft met een economie en dan ook nog eens een koning als onze die allang geen echte inspraak meer heeft...haha.

Waarschijnlijk wordt er gedoeld op hoeveel geld er in het huis etc wordt gepompt in plaats van in de economie. Via die weg heeft het wel degelijk iets met economie te maken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:13

LadyMadonna schreef:
Kom dan met bronnen, cijfers, weet ik veel... Je schreeuwt imo een heleboel, maar je onderbouwing ontbreekt. Ik heb er geen verstand van, heb er geen mening over, wil die mening best vormen, maar met dergelijke posts nodigt het niet echt uit om te begrijpen waarom jij vind wat je vind...

Ik zal op een ander tijdstip wel zoeken naar bronnen. :)

maar ik heb ook al een ander argument gegeven.

Namelijk de afkomst kwestie.

Ik wil iemand zelf kunnen kiezen. Iemand waarvan ik denk dat die bekwaam is. niet iemand die door een toevalligheid in een bepaalde familie geboren is en niet meer kwaliteiten bezit dan dan jij of ik.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 20-06-15 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:14

Cioccolato schreef:
gekvanfleur schreef:

Waarschijnlijk wordt er gedoeld op hoeveel geld er in het huis etc wordt gepompt in plaats van in de economie. Via die weg heeft het wel degelijk iets met economie te maken.

De vergelijking slaat gewoon nergens op. Dat het geld anders besteed kan worden is een discussie, de economie van Duitsland erop betrekken een volgende
:+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:15

LadyMadonna schreef:
purny schreef:
In Duitsland is Merkel het visitekaartje van het land. Dus waarom moet het bij ons zoveel kosten? In andere landen worden mensen mishandeld, verkracht en mogen ze eerst opknappen van 50 stokslagen waarna ze weer verrot geslagen worden. En onze koning gaat er gezellig op bezoek. Leuk visitekaartje

Het is bij jou ook altijd zwart of wit he....

Altijd. You know my name, not my story

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:16

gekvanfleur schreef:
De vergelijking slaat gewoon nergens op. Dat het geld anders besteed kan worden is een discussie, de economie van Duitsland erop betrekken een volgende
:+

Ik praat ook niet over de vergelijking of over Duitsland. Enkel over waarom de economie in verband wordt getrokken met het koningshuis. Met een omweg is het dus wel degelijk zo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:18

Ik hoef je story ook niet te weten, interesseert me namelijk niet. Alleen in dergelijke onderwerpen, met name politiek getint, is jouw mening gewoon zwart of wit, grijs bestaat niet....
En dat mag hoor, staat alleen haaks op mij, ik hou van grijs ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:18

purny schreef:

En Merkel/de president gaat er niet op bezoek?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:19

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:20

LadyMadonna schreef:
Ik hoef je story ook niet te weten, interesseert me namelijk niet. Alleen in dergelijke onderwerpen, met name politiek getint, is jouw mening gewoon zwart of wit, grijs bestaat niet....
En dat mag hoor, staat alleen haaks op mij, ik hou van grijs ;)

Daar hebben mensen die weinig weten vande inhoud van een onderwerp vaker last van. :)

Het eerste wat je leert in elk speelterrein waar je je in bevindt in het echte leven is dat zwart-wit niet bestaat en dat grijs meestal bepaalt waar je je mee bezig houdt.

Mensen zonder kennis op een bepaald gebied hangen vaak heel stevig in hun zwart wit denken. Dat is hun anker.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:21

NatasjavE schreef:
Nuttig of niet,...Nederland heeft in ieder geval het duurste koningshuis van West-Europa.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... est-europa

Het kan dus in ieder geval goedkoper. :+

Zijn we het toch ergens over eens..besparen moeten we allemaal, dus zij ook wat mij betreft. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:24

gekvanfleur schreef:
Mensen zonder kennis op een bepaald gebied hangen vaak heel stevig in hun zwart wit denken. Dat is hun anker.

Onzin. Sommige mensen denken in uiterste. Sommige in middelmaat.

Het echte leven gaat soms ook over uiterste. Anders kom je nooit op een gemiddelde.

of,...zoals jullie willen, zwart, wit en grijs.

Maar het leven is ook niet, Darwin zei dank, alleen maar grijs.

maar nu gaan we heel erg off-topic. :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:26

Je moet in uiterste kunnen denken. Dat is wat anders als zelf een uiterste mening hebben. ;)

Maar idd, terug naar de koning en zijn centen. :D

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:51

Obama inauguratie kost $ 170+ Miljoen, kan je Willem en Maxima best lang van onderhouden.
Inkomen van Obama per jaar ruim € 440.000 dat valt dan wel weer mee.
Wel is er elk 4 jaar een kostenplaatje om het Witte huis te herinrichten omdat elke president zijn huis naar eigen inzicht mag inrichten.
Daar bij komt dat bijna alle ex presidenten in de wereld de rest van hun leven een riante pensioen regeling hebben tot hun dood.
Loopt best wel op als je elke 4 jaar een nieuwe ex president erbij krijgt.
De oud presidenten van Duitsland vangen jaarlijks zo'n €200.000 plus secretaresse, een privé attaché en chauffeur met auto , kosten bijna € 300.000 per jaar.
Op dit moment leven er nog 4 ex presidenten in duitsland

Nee dan vind ik ons koningshuis best redelijk
Laatst bijgewerkt door cam op 21-06-15 00:31, in het totaal 2 keer bewerkt

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:52

Wat een reacties allemaal zeg. Volgens mij heeft de helft hier geen idee wat het koningshuis nou precies doet en zijn ze er bij voorbaat al op tegen.

Het koningshuis levert gewoon veel geld op, veel meer dan dat ze kosten.
Daarnaast is de economie in Duitsland niet veel beter omdat zij een president hebben en wij een koningshuis. Die paar miljoenen dat het koningshuis extra kost is echt niet zo'n probleem.
Onze economie is gewoon minder goed omdat wij zo ontzettend veel belasting moeten betalen en daardoor minder uitgeven. Dat zijn allemaal politieke keuzes geweest en daar heeft het koningshuis niets mee te maken.

Dat WA belasting moet gaan betalen is ook gewoon onzinnig. Dan krijgt hij gewoon meer geld en kost het ook nog geld om dat geld heen en weer te schuiven. Kort ze dan nog iets op de 'uitkering' als het echt om het geld gaat.

+1 voor de reactie hier boven _/-\o_
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 20-06-15 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariannee

Re: Moet de koning belasting betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:53

Ik vind van wel.