Grote brand bij Norma Miedema's dierenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:53

Geryon schreef:
Iedereen die wilt helpen: je kunt doneren of spullen inzamelen. Die spullen kun je afgeven aan een van de inzamelpunten, waarvan er vast wel een bij je in de buurt zit!

Kom maar door met locaties, denk dat t handig is dat hier te plaatsen...

happyhorse

Re: Grote brand bij Norma Miedema's dierenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:56

In een woord Vreselijk... Zag het net op het nieuws.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:58

Sientje schreef:
Geryon schreef:
Iedereen die wilt helpen: je kunt doneren of spullen inzamelen. Die spullen kun je afgeven aan een van de inzamelpunten, waarvan er vast wel een bij je in de buurt zit!

Kom maar door met locaties, denk dat t handig is dat hier te plaatsen...

Inzamelingsacties mogen niet op Bokt, dus ik denk dat het handig is om dat gewoon via de genoemde FB pagina te blijven doen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:00

Sourire schreef:
Door waarschijnlijk kortsluiting haal ik er uit. .

door kortsluiting kan brand ontstaan maar door brand kan ook kortsluiting ontstaan. Kip en het ei verhaal dus.

In het interview verteld ze dat de stroom uitviel, ze daarom naar de stoppenkast liep en toen zag dat het achterhuis in brand stond.

De oorzaak is nog niet bekend.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:01

''Vandaag hebben we de stenen en houten balken zo veel mogelijk proberen te verwijderen om Maya, het gedeeltelijke verlamde hondje te vinden. Haar rolstoeltje is wel tussen het puin gevonden, zij zelf nog niet.''

|( |( |(

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:04

Geryon schreef:
''Vandaag hebben we de stenen en houten balken zo veel mogelijk proberen te verwijderen om Maya, het gedeeltelijke verlamde hondje te vinden. Haar rolstoeltje is wel tussen het puin gevonden, zij zelf nog niet.''

|( |( |(

Oh mijn god. Dat heb ik gemist, staat dat op haar pagina?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:04

;( Ze had geen kans ;(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:05

Een helper van vandaag heeft dat op de help norma en de dieren pagina gezet.. Het is echt verschrikkelijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:06

Geryon schreef:
Een helper van vandaag heeft dat op de help norma en de dieren pagina gezet.. Het is echt verschrikkelijk.

Vreselijk. Heb zo met haar en dr dieren te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:08

Ze hadden nog wat vissen gered , hopelijk redden die het . Is toch een vak apart vissen

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:08

Dit gun je niemand, zeker niet iemand die zo'n groot hart voor haar dieren heeft. Ontzettend triest :( Ik hou de inzamelpunten in de gaten maar denk dat ik te ver weg zit. Heb nog heel veel handdoeken en evt. kleding over.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:09

UhNee schreef:
Dit gun je niemand, zeker niet iemand die zo'n groot hart voor haar dieren heeft. Ontzettend triest :( Ik hou de inzamelpunten in de gaten maar denk dat ik te ver weg zit. Heb nog heel veel handdoeken en evt. kleding over.

Waar zit je?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:27

Geryon schreef:

|( |( |(

De rillingen schieten over mijn rug. Arm dier. Moet volkomen in paniek zijn geweest.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:09

Met de manier waarop Norma haar dieren houdt ben ik het absoluut niet eens. Met als voornaamste voorbeelden de koe die ze 'gered' heeft en geen soortgenoten om zich heen heeft, blinde Janaii, de half verlamde hond en zoals onlangs nog het overleden lammetje dat een enorme lijdensweg zou moeten begaan voordat die enigszins op de rit geweest zou zijn en waarbij je nog maar af moet wachten of ze geen permanente schade opgelopen hebben. Ook was ik het totaal niet eens met de uitspraken die ze deed over de agrarische sector.

Ondanks dat vind ik het echt verschrikkelijk dat ze alles kwijt is. Zoiets gun je niemand.. :n Ze heeft zich altijd enorm ingezet voor de dieren met de beste bedoelingen en de dieren hadden altijd voorrang. Ik heb echt ontzettend met haar te doen. Ik vind het heel hartverwarmend hoe iedereen nu voor haar klaarstaat en probeert te helpen. Ik heb zelf ook een donatie gedaan.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:18

precies zo als ik er ook over denk Animal......hier even een mooie reactie van een dorp verder als het mijne,,,,,

Mijn vriend en ik hebben net overlegd. We wonen in een oude boerderij met een weiland wat we niet gebruiken. De schuur is groot genoeg voor veel dieren. Mocht norma een tijdelijke woonplaats willen zodat ze bij haar dieren kan zijn tot haar nieuwe plek gevonden is dan bieden wij belangeloos ons weiland en schuur aan. Ze zijn van harte welkom!
Lokatie Firdgum.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 00:38

Ik schrok me dood toen ik t hoorde..ze heeft alles voor de dieren over en nu heeft ze niks meer. En dat verhaal over Maya dat ze wel d'r rolstoel hebben gevonden..brr :( |( en t lammetje.. :(

Heb ook een donatie gedaan, kan niet veel missen momenteel maar alle beetjes helpen. Erg lieve dingen worden er voor haar geregeld!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:02

Arme dieren die deze vuurzee niet overwonnen hebben.
Zoveel slachtoffers.
Vind dit écht heel triest.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:10

papagroom schreef:
precies zo als ik er ook over denk Animal......hier even een mooie reactie van een dorp verder als het mijne,,,,,

Mijn vriend en ik hebben net overlegd. We wonen in een oude boerderij met een weiland wat we niet gebruiken. De schuur is groot genoeg voor veel dieren. Mocht norma een tijdelijke woonplaats willen zodat ze bij haar dieren kan zijn tot haar nieuwe plek gevonden is dan bieden wij belangeloos ons weiland en schuur aan. Ze zijn van harte welkom!
Lokatie Firdgum.

_/-\o_ wat een mooi gebaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:18

Vreselijk wat een nacht merrie. Ik volgde Norma via een kennis en zag zo nu en dan haar filmpjes.
Ik had de ramp al wel voor bij zien komen op facebook maar bewust niet meer informatie opgezocht.
Gisteren stroomde mijn facebook over nadat ik was toegevoegd aan de hulp pagina.
Ik kon het redelijk op afstand houden tot het fragment van omrop Fryslan.
Maar jee wat grijpt mij dit aan. Mijn hart scheurt bij het horen van de wanhoop in haar stem.
Deze vrouw heeft een hart van goud, leeft voor haar dieren! Cijfert zichzelf 100% weg in de liefde die ze voelt voor haar dieren.
Een vrouw die zelf ook zo enorm beschadigd is geraakt door wat ze allemaal heeft mee gemaakt en haar liefde vond in de dieren waar ze voor zorgde.
En nu is ze alles kwijt en heeft ze ook nog een aantal van haar geliefde dieren verloren.

Ik vind de inzamelacties op facebook hartverwarmend, het mede leven richting Norma en hoe massaal de mensen Norma willen helpen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:25

de paarden en varkens hebben het overleefd, op fb kun je geregeld een update vinden.
Ik ben zelf een paar weken terug bij Norma geweest om voer te brengen, ik heb niets dan warmte en liefde voor de dieren gezien en gevoeld.
Oordelen hierover is zo ontzettend makkelijk, maar wat die vrouw doet, is onbeschrijfelijk.
En dan oordelen omdat de koe alleen staat.....menig bokker houd zijn paard alleen in de stal en alleen overdag in een paddockje.
ik heb oa Janai mogen ontmoeten en gezien hoe vrolijk en vrij dit dier is, hoe heerlijk ze kon bokken en rennen met hulp van Norma, hoe een ander blind paardje zich prima red in de groep en je niet eens kunt zien welk paardje dat is!

ik hoop dat ze snel een nieuwe plek heeft gevonden voor de dieren en zichzelf en afschuwelijk dat diverse dieren zijn omgekomen in de brand, hondje Maya hebben we ook nog een knuffel gegeven, wat een dapper knap hondje vol levenslust!
ik vind Norma een voorbeeld voor vele anderen!!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:31

Ook al ben ik geen fan van Norma (door haar uitspraken e.d.), maar heb net een donatie gedaan.
Zou ze iets hebben aan 2 halsters en een zak paardenvoer? Meer heb ik momenteel niet over, maar iets is beter als niets toch? :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:33

wat is haar FB?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:37

Mayflower_ schreef:
Ook al ben ik geen fan van Norma (door haar uitspraken e.d.), maar heb net een donatie gedaan.
Zou ze iets hebben aan 2 halsters en een zak paardenvoer? Meer heb ik momenteel niet over, maar iets is beter als niets toch? :)

voer en halsters kan ze erg goed gebruiken las ik op FB.
Dus ik denk van wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:44

Norma miedema heet ze op fb.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:59

Echt verschrikkelijk wat er is gebeurd... Ik heb ook een donatie gedaan.