Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:55

xSwanHeart schreef:
Ik vind alle tijdschriftenartikelen over afvallen en beach bodies, waarin letterlijk wordt gezegd dat een dun lichaam beter en mooier is, een stuk kwalijker.

Hier ben ik het dan ook wel weer mee eens, ieder is mooi op zijn/haar eigen manier. Alhoewel ik het in reclamespotjes, bladen etcetera graag gevarieerder dan de tot nu toe "maatje 34 modellen"

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:55

Azmay schreef:
moonfish13 schreef:
Het eerste wat in mijn hoofd rondflitste bij het zien van de foto was een foto genomen bij Auschwitz.
Dan hoef ik niet te vertellen over wat voor foto ik het heb denk ik.
Dat vind ik best erg om dat te moeten zeggen.

Over mooi of lelijk: te mager moet gewoon niet geaccepteerd worden bij modellenwerk.
Zeker niet bij de grote namen.
Bij plussize of min size vind ik het anders, dan benader je echt die doelgroep.

Plussize is toch maatje 36/38? :')

Dat zou een Amerikaanse size 6/8 moeten zijn en daar is model size 0 dus :P
Maar het meisje in de advertentie doet wat haar gevraagd wordt, vind het banketstaaf haar dan als vies af te schilderen, ze doet gewoon haar werk... En zulke modellen blijven ze toch vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:57

Kana schreef:
Vervelend voor dat meisje. Ik hoop dat ze een beetje wordt beschermd voor al het gehaat en gescheld op haar op het internet.
Dat slaat inderdaad ook nergens op!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:03

Euforie schreef:
Vd week zei mijn vriend.... Over een foto van een "vol slanke" vrouw die een titel pluszise model kreeg.

"Kijk nou dit noemen ze een pluszise model!!!! :wow: "

Hij was zó verbaasd want het was gewoon een normaal slanke vrouw in zijn ogen.
Imo zouden ze dát beeld, als "normaal" moeten maken...

Ik ben een Beached whale model.... :D

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:07

Sheran schreef:
Ik heb vandaag gelezen hoe dat meisje aangevallen wordt op Facebook... vreselijk en triest. Sommige mensen zijn echt zo dun, en het is erg grof om dat als lelijk te bestempelen, of haar een wandelende kleerhanger te noemen. Je zegt toch ook niet over mensen dat ze een aangeklede walrus zijn? Als het over een te dik model was gegaan was de wereld te klein geweest.

Een ander punt is dat ze misschien anders gecast hadden kunnen hebben, en of het wenselijk is om hele dunne mensen te gebruiken in de campagne. Want mensen spiegelen zich eraan, en voor velen is dit gewicht niet zo gezond meer. Maar dat wil niet zeggen dat mensen die dat gewicht van nature hebben lelijk zijn of ziek zijn. Of raar. Ik vraag me echt af waar dat soott reacties vandaan komen en het is erg kwetsend voor het meisje, en andere dunne mensen.

Deze reactie _/-\o_

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:08

Ik vind dit niet mooi, en ben het er helemaal mee eens dat dit niet gepromoot moet worden. Maar eerlijk? Advertenties met ongezond zware modellen mogen wel, en worden zelfs toegejuicht. Puur principieel vind ik dus niet dat dit verboden mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:14

bakkabouter schreef:
Ik vind dit niet mooi, en ben het er helemaal mee eens dat dit niet gepromoot moet worden. Maar eerlijk? Advertenties met ongezond zware modellen mogen wel, en worden zelfs toegejuicht. Puur principieel vind ik dus niet dat dit verboden mag worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelden advertenties zie met ongezond zware modellen.
Maar mochten die er zijn, vind ik dat die ook verboden mogen worden als deze bedoeld zijn als promotie voor een gezond lichaam. :j

amandananana

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:18

De opmerking op pagina 1 van Jorika over Bergen-Belsen kan ik absoluut niet waarderen, dat is een vergelijking die echt nergens op slaat en nogal grof is.

Ik vind de discussie die momenteel gaande is over het ideale lichaam wat gecreeërd wordt wel interessant. Ik vind dit model ook echt veel te dun, voor mensen die hiermee bezig zijn kan dit echt heel erg veel invloed hebben op hun zelfbeeld. Daarom vind ik het goed dat het verboden wordt en dat er wat meer met plus size modellen wordt gewerkt. Niet dat ik maat 36 of 38 plus size vind, maargoed.. Dit vind ik een prima maat voor reclames, omdat dit een gezond gewicht is en dus een goed voorbeeld voor de maatschappij. Maar zoals bijvoorbeeld dat meisje van 'all about that base' over 'skinny bitches' zingt vind ik net zo respectloos als mensen die commentaar hebben op mensen die wat voller zijn.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:23

Belachelijk. Ik vind het een prachtig meisje en belachelijk dat ze door wat butt-hurt mensen met laag zelfvertrouwen haar beroep niet kan uitoefenen. Want laten we wel wezen; De slanke modellen worden finaal afgebrand door mensen die alleen maar kunnen dromen van een maatje 32/34. Jaloezie!

En ik zeg niet dat mensen met overgewicht per definitie spuuglelijk zijn en mensen met 36 obese, maar ik zie persoonlijk liever dit in een tijdschrift dan iemand met maat 42.

Laten we lekker haute couture haute couture houden en in de straten van Schubbekutteveen met ons maatje 44 paraderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:25

Nu we het toch over 'plussize' hebben, is het voornamelijk de labels die worden geplakt. Als maat 36/39 al plussize is, word het voor beïnvloedbare tieners (en volwassenen uiteraard) ontzettend makkelijk om enorm op het gewicht te gaan letten. Dit is te dik, daar moet wat af en die snoepjes kunnen wel gewoon volledig geschrapt worden en ingeruild worden voor een uur sport per dag of dieetpillen.
Dat is wat ik (zelf, dus niet in de aanval schieten van 'Niet iedereen is zo!' a.u.b) dagelijks hoor. Serieus mensen? We hoeven er niet enkel uit te zien als een hoopje botten. Het zogenaamde 'ideaalbeeld' word daar in tegenstelling naar mijn beeld wel op gezet en ik ben persoonlijk dan ook tegen het feit dat te magere modellen op tv komen.

Maar dit betekend niet dat we de zogeheten 'obese' mensen wél op tv mogen laten. Ja, ik kan begrijpen dat mensen dit roepen om te laten zien dat een paar maatjes meer ook gewoon oké is, maar wat willen we nou? Hetgeen dat de meeste willen bereiken met 'plussize' modellen is de manipulatie van tv naar tieners toe omzetten tot een gedachten van 'Het is oké tevreden te zijn met wat ik heb, dik of dun.' Maar als we gewoon allemaal eens gezond zouden leven, kom je een heel eind verder. Niets is lelijk of perfect, dan is wat het beeld van de media er van schets en dat is niet iets wat je tegen gaat door ook eens 'obese' op tv laten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:25

Sommige mensen kunnen niks aan hun dun-zijn doen. Ik heb goddome een nichtje dat eruitziet als een fotomodel, broodmager en zich compleet volvreet met van alles :')

Ik stoor me niet aan een heel dun model, maar er mag best wat variatie in de maten komen. Dat is alleen maar gezond. Sommige mensen zijn van nature dun, anderen zijn minder dun en dat is ook prima.

Ik ben wat voller, mijn vriend houdt van dikke billen en grote borsten, ik zit lekker in mijn vel en ik vind het helemaal prima.

Waar ligt Schubbekuttenveen? Naast Zandinvaginastad?
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 03-06-15 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 18:25

Baileymix:
Hoezo generaliseren? Ik heb gewoon maat 36.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:27

Mensen verwarren de hele tijd plus size model met plus size normale(jaja wat is normaal enzenz ik bedoel het gemiddeld straatbeeld) vrouw. Dat is niet hetzelfde.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:28

moonfish13 schreef:
Baileymix:
Hoezo generaliseren? Ik heb gewoon maat 36.

Ik neem voor het gemak maar even aan dat jij haar ook niet de grond in aan het stampen bent op social media :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:32

Ik vind het de beste onzinnige discussie ever :')

Zelf doe ik modellenwerk.
Mijn maten zijn; 81/66/87.
De 'perfecte maten' voor een vrouw; 90-60-90

Ik val dus onder 2/3 vrouwelijke maten , dus ben ik iemand met obesitas ... iemand die zichzelf uithongert ? :')

Ook ik zou onder de term 'ondervoed" geplaatst worden op de manier waarop er met een negatief beeld naar de modellenwereld gekeken word, wat absoluut niet zo is.

Ik eet alles, alleen met mate & zoveel mogelijk gezond.
Ook sport ik veel, om mijn lichaam zo 'gezonder / gespierder' te krijgen dan dat het nu is.
Vrouwelijke modellen werken ook erg hard om hun lichaam 'in shape"te houden voor de eisen die gesteld worden als model.

Zelf kan ik bijvoorbeeld weinig aan mijn maten veranderen dan sporten en gezond voedsel.
Het ligt ook enorm veel aan de bouw waarmee je geboren word, die bij mij dus lang en slank is.
9/10 modellen is altijd al slank en lang geweest, een typisch kenmerk voor Nederlandse modellen op jonge leeftijd, wat Nederlandse modellen dus zo in trek maakt de afgelopen jaren.

Ik vind het belachelijk dat er altijd zo een enorme ophef word gemaakt over modellen die te mager zijn, zichzelf uithongeren en niet gezond dun zijn.
Er zijn zeker meisjes waarbij model zijn in het verkeerde gat slaat, die gaan afvallen tot ze flauwvallen tijdens een show etc...Echter is het niet zo dat een merk een model zou boeken dat zichzelf expres uithongert.

Met de fotografie van tegenwoordig kan je mensen al snel langer en dunner laten lijken dan dat ze zijn, lichtpunten en schaduwen etc, bijna alles is mogelijk.

geerke

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:34

aan de benen van dit model te zien sport ze niet echt....er zit geen spier op.Dit is broodmager,heeft niets meer met slank te maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:34

Lieveli

Dat is denk ik het beste. Gewoon vam alles wat aan maten.

Ja er zijn mensen dun zonder moeite.
Mooi om die als model te gebruiken.
Maar ook de persoon die nog steeds slank is maar ongezond zou moeten leven om de maat van bovenstaande te halen.
Laat ook die reclame maken.
En ja ook iemand in de bovenkant van de groene bmi tabel. Wat vaak al als vet ? Betiteld wordt.
Het algemene beeld hoort breder te zijn.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:37

geerke schreef:
aan de benen van dit model te zien sport ze niet echt....er zit geen spier op.Dit is broodmager,heeft niets meer met slank te maken.

Modellen trainen hun benen zo dat ze niet dikker worden, of gespierder en dat het zichtbaar is.
Net zoals hun buik, zo dat ze geen sixpack hebben maar wel heel mooi plat / opgedroogd zijn zoals ze het noemen.

Toevallig kwam ik vanmiddag dit filmpje tegen van Doutzen Kroes.
En dit is een kleine work-out, modellen staan echt heel lang in de sportschool voor hun body.

https://www.youtube.com/watch?v=3gFqHKVUUOY

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:38

Vind het trouwens ook wel apart dat iemand die mager is, direct amper eet volgens sommige... Ik praat dan ook over ontzettend dunne modellen voor de duidelijkheid, een gezond gewicht dat als 'dun' word ervaren ga ik ook niet over lopen miepen, maar soms zie ik toch echt wel modellen die me even iets te dun zijn en naar mijn idee niet het 'voorbeeld' mogen zijn van een gezonden levenstijl, en dat is dan niets tegen het model persoonlijk :=

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:38

Ik ben moe van alle schoonheidsidealen. Of je moet dun of slank zijn, of juist 'curvy' of heel fit (maar dan tel je wel alleen als je 'curves' op de 'perfecte' plekken zitten natuurlijk, het perfecte zandloperfiguur met de perfecte platte buik en ronde billen is de norm). Een blanke huid of juist zongebruind, grote borsten of kleine, lang haar of kort, een sixpack of een wat slappere buik. Naar mijn mening voldoet iedereen aan het 'ideaal': juist de diversiteit in lichamen en uiterlijk maakt mensen zo fascinerend en uniek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:40

Sunrise_ schreef:
Ik ben moe van alle schoonheidsidealen. Of je moet dun of slank zijn, of juist 'curvy' of heel fit (maar dan tel je wel alleen als je 'curves' op de 'perfecte' plekken zitten natuurlijk, het perfecte zandloperfiguur met de perfecte platte buik en ronde billen is de norm). Een blanke huid of juist zongebruind, grote borsten of kleine, lang haar of kort, een sixpack of een wat slappere buik. Naar mijn mening voldoet iedereen aan het 'ideaal': juist de diversiteit in lichamen en uiterlijk maakt mensen zo fascinerend en uniek.

Dit :j

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:43

Sunrise_ schreef:

+:)+ Helemaal waar. En gefeliciteerd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:44

Waarom is het zo verschrikkelijk erg als mensen iets zeggen over dikke mensen, maar zodra het om dunne mensen gaat moet het allemaal maar kunnen? :n Laat elkaar toch lekker in hun waarde, als je het niet mooi vind klik je lekker weg...

Iedereen loopt maar te gillen dat iedereen mooi is zoals hij is, gewoon om de mensen met een normaal lichaam wat meer zelfvertrouwen te geven, maar iemand die zo dun is, is dus niet mooi?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-15 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:45

Maar Martin, Doutzen is (naar mijn mening) niet asociaal dun als in ongezond maar heeft gewoon een mooi lichaam :j

Edit: Hier mee bedoel ik niet dat 'ongezond dun' direct lelijk is of niet mag, maar ik vind (persoonlijk) gewoon niet dat dat soort modellen gekozen moeten worden voor reclame's over een gezonde levenstijl.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:47

Danique schreef:
Waarom is het zo verschrikkelijk erg als mensen iets zeggen over dikke mensen, maar zodra het om dunne mensen gaat moet het allemaal maar kunnen? :n Laat elkaar toch lekker in hun waarde, als je het niet mooi vind klik je lekker weg...

Precies ! :D
Ik word ook heel vaak bonenstaak of anorexia patiënt genoemd en dat voelt echt niet fijn.
Lange tijd heb ik gevochten voor een dikker lichaam door heel veel te eten en mezelf vol te proppen, wat niets helpt.
Ik kan mezelf volproppen maar merk er gewoon niets van.

Doutzen zou eigenlijk al 'te breed" zijn want haar maten zijn; 89-62-93. ;)
Daarnaast zijn er altijd verschillen, zo zijn er ook modellen van 1,68 ( speciaal gezicht ) of langer als 1.82 ( vrouwelijk he ) :j
Laatst bijgewerkt door OutOfTheWood op 03-06-15 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt