non

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:45

Snooki schreef:
Ik heb nog nooit een non gezien vol met make-up
Wel veel moslima's met hoofddoek en bergen make-up
Ik heb er niks op tegen maar dit kwam even in mij op :)

Misschien wel als er nu een flinke instroom plaatsvond van jonge, vlotte meiden in de kloosters.

Ik moest lachen om het beeld wat ik daarbij krijg :)

vuurneon

Re: non

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:52

Ik geloof dat ze daar alleen maar van kunnen dromen dat er een flinke toename zal zijn in jonge nonnen, blijft nu nog steeds dalen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:58

Snooki schreef:

een non stelt zich ook geheel in 'dienst' van het geloof..
haar baan is haar geloof belijden.

ik zie ook meer dan voldoende christenen, hindoeisten, budhisten, mensen uit Amsterdammers of Broek op lange dijk, mannen, vrouwen, kinderen van 12 met bergen make up op..

of gewoon hollands glorie:

Afbeelding
puur natuur au naturel :j

vind de mate van make up dragen tussen een non en een moslima in een discussie over hoofddoekjes/hoofdbedeksels nogal appels met peren vergelijken om heel eerlijk te zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:48

Snooki schreef:

Gisteren nog met een Turkse collega over gesproken, dat het mij inderdaad opvalt dat ze zich wel "moeten bedekken", maar wel lagen make-up opdoen. Mijn collega begreep precies wat ik bedoelde en vulde daarbij aan dat ze ook vaak hele strakke kleding dragen, waarbij je elk naadje ziet zitten. Volgens haar is het hele hoofddoeken-verhaal onzin.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:51

Brainless schreef:
Gewoon weer schooluniformen verplichten en verplichte kleding/haardracht voor de leraren.
Iedereen dezelfde haardracht, kleding en tas.
Dan ben je neutraal.. oh ja en ook geen mening hebben over politiek/oorlogen en andere gebeurtenissen.

Dat roep ik al jaren: schooluniformen invoeren. De kinderen van vrienden van ons in Schotland zijn helemaal trots als ze hun uniform mogen ophalen. Ook kun je aan de uniformen goed zien van welke school de kinderen zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:52

purny schreef:
De enigste nonnen die ik heb gezien waren de nonnen uit sister act. Ik heb er geen probleem mee als ik het gezicht maar kan zien

In de Jordaan in Amsterdam lopen er nog regelmatig nonnen rond. Heel vriendelijke mensen, zeggen altijd gedag!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:22

Ik moet zeggen dat er in mijn beleving wel verschil zit tussen de verschillende bevolkingsgroepen .
Vooral de marokaanse dames lopen er vaak behoorlijk opgedoft bij, inderdaad royaal opgemaakt, sieraden en strak gekleed.

Op mijn werk had 1 meisje haar hoofddoek af, behoorlijk make up op, sjansde met alle mannen en gedroeg zich heel vrij.
Maar naar huis ging ineens de hoofddoek om en gepaste kleding aan en werd ze door haar man opgehaald.
Toen ze beviel van haar kindje mochten de gewone collega's ook niet komen kijken, alleen de moslimvrouwen maar toen ze weer naar het werk kwam, was ze gewoon weer dezelfde, ook met de mannen.

Ik kan me voorstellen dat ze echt blij was te kunnen werken want dan is ze waarschijnlijk meer zichzelf, ze was ook uitgehuwelijkt aan iemand die ze daarvoor 2 x had gezien en die uit Marokko kwam terwijl ze zelf in Belgie was opgegroeid.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:37

Ik kom met enige regelmaat nonnen tegen , prima toch, hoofddoekjes etc moet je lekker zelf weten. Volledig bedekt vind ik een ander verhaal

Make up vind ik dan wel weer grappig. Haar bedekt want dat is kuis...(niet de nonnen, heb nog nooit een echte non met make up gezien) maar dan wel je gezicht vol plamureb.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:44

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 14:19

Mijn ex collega (moslima) werd er altijd donders om ;)
Als je kiest voor een hoofddoek kies je ook voor geen, of iig weinig make-up. Volgens haar was het of het een, of het ander.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:54

Ik kan me dat standpunt wel indenken /waarderen

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:49

Waarom? Iedereen moet zichzelf uiteindelijk verantwoorden.
Laat mensen naar zichzelf kijken. Het valt niet mee om een perfecte moslim te zijn, alleen lopen niet alle tekortkomingen zo in het oog als het dragen van make up. Die ex collega zal ook haar fouten hebben. Zo moet bijvoorbeeld een moslim het oordelen aan allah overlaten. Zie daar heb je haar eerste fout al.

Ik heb altijd liever te doen met mensen die van binnen deugen, dan met mensen die vooral de uiterlijke regels voor het oog van iedereen naleven en verder aan de essentie voorbij gaan. Daar zijn er heel veel van. Wie weet is die vrouw met de make up een in en in goed persoon.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:14

Ik oordeel niet hoor.. moeten ze helemaal zelf weten
Ik vind het alleen grappig als ik iemand zie lopen die een teken van een bepaalde kuisheid draagt welke heel erg luid en duidelijk is maar dan daarnaast heel erg het tegengestelde doet/draagt direct onder die luid en duidelijke uiting van. Het spreekt elkaar zo ontzettend tegen .
En ik kan best begrijpen dat iemand die dat teken/idee ook op die manier draagt en uitdraagt en daar ook gejeel voor gaat zich kan storen aan die tegensprekende gedragingen.

Edit:je haar verbergen omdat het laten zien verleidelijk is en puur voor de echtgenoot zou moeten zijn, maar dan wel de verleidingsverf op je gezicht smeren is gewoon een hele grote tegenstelling op een heel klein oppervlak