Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jillsil schreef:Cinnepin schreef:Ik sta er geen weken bij stil. Op de dodenherdenking zelf ben ik wel stil. En vaak kijk ik ook films die er me te maken hebben ( behalve als ik ze al vaak gezien heb, zoals de boy in the streped pyjama ).
Daarna laat ik het weer achter me.
Ja die zenden ze de laatste jaren echt altijd uit. Terwijl er nog zoveel meer andere hele goede films zijn.
KoudbloedKim schreef:Ik heb tot nu toe elk jaar dit herdacht, 2 minuten stilte op 4 Mei, maar ook door het hele jaar door dat ik er af en toe wel bij stil heb gestaan als ik bijv. een artikel las over de oorlog.
Dit mag niet vergeten worden!
Wel vind ik het vrij dubbel dat deze dag zo belangrijk is, terwijl er nu, op dit moment, op veel meer plekken in de wereld mensen worden neergeknald om 'niks', omdat ze toevallig een ander geloof hebben of in het verkeerde land wonen.
Daar moeten we ook bij stil staan, want ook nu gebeuren er nog dingen die in de tweede wereldoorlog gebeurden en zelfs wel gruwelijkere dingen.
Jillsil schreef:Cinnepin schreef:Ik sta er geen weken bij stil. Op de dodenherdenking zelf ben ik wel stil. En vaak kijk ik ook films die er me te maken hebben ( behalve als ik ze al vaak gezien heb, zoals de boy in the streped pyjama ).
Daarna laat ik het weer achter me.
Ja die zenden ze de laatste jaren echt altijd uit. Terwijl er nog zoveel meer andere hele goede films zijn.
Marcella schreef:Niet echt actief mee bezig, maar wil wel de 2 minuten stilte houden. Ben alleen wel op het moment aan het werk en wat de jongens in het magazijn zijn doen is hun verantwoordelijkheid.
Gruis schreef:vuurneon schreef:wat ik zo aandoenlijk vind: zo'n hele oude veteraan, die opstaat tijdens de 2 minuten uit de rolstoel en al wiebelend balans blijft zoeken op de stok. Maar hij staat. Dat doet iets met mij.
Vond ik ook erg ontroerend ja.
vuurneon schreef:wat ik zo aandoenlijk vind: zo'n hele oude veteraan, die opstaat tijdens de 2 minuten uit de rolstoel en al wiebelend balans blijft zoeken op de stok. Maar hij staat. Dat doet iets met mij.