Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Ik zou er eerlijk gezegd wel eentje aannemen om te lezen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies in staat. In tegenstelling tot de Bijbel is het volgens mij niet eens zo'n dik boek dus laat maar komen. Veel mensen roepen maar een hoop, maar vraag me af hoeveel er feitelijk de Koran al eens gelezen hebben.
Joolien schreef:Ik vindh et juist wel goed. Men heeft veel misplaatste meningen over de Koran en de Islam, ik vind het mooi dat Moslims over de brug komen om dit vooroordeel weg te nemen.
Citaat:Ik las op FB echt hele respectloze reacties, dat vind ik echt te bizar voor woorden. Laat iedereen in zijn waarde, en heb respect voor elkaar.
Iris82 schreef:Ik zou er eerlijk gezegd wel eentje aannemen om te lezen.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er precies in staat. In tegenstelling tot de Bijbel is het volgens mij niet eens zo'n dik boek dus laat maar komen. Veel mensen roepen maar een hoop, maar vraag me af hoeveel er feitelijk de Koran al eens gelezen hebben.
Doubtless schreef:Geryon schreef:Dit geeft mij het gevoel dat zij willen dat nederland beetje bij beetje islamitiseert. Met die koran in hotelkamers ook. Voor mij hoeft het niet. Heb overigens volgens mij nog nooit een bijbel zien liggen in hotelkamers? Vind ik ook een beetje raar. Hallo, tis 2015
Dat maak je er toch zelf van. Ze worden uitgedeeld om zich nog duidelijker te onderscheiden van de IS, dus waar dat gevoel bij jou vandaan komt...
In de gemiddelde hotelkamer ligt overigens gewoon een bijbel hoor. Wat mij betreft leggen ze daar lekker een Koran naast, heeft niemand last van toch?
Top actie! Hoop dat er respectvol mee omgegaan wordt & dat 15.000 mensen wat meer inzicht in de islam krijgen!
dblijham schreef:De dag is misschien niet heel handig gekozen maar het initiatief vind ik zeker niet verkeerd. Onbekend maakt onbemind en mensen zelf de positieve kanten van de islam laten ontdekken is een goed idee.
Palmera schreef:dblijham schreef:De dag is misschien niet heel handig gekozen maar het initiatief vind ik zeker niet verkeerd. Onbekend maakt onbemind en mensen zelf de positieve kanten van de islam laten ontdekken is een goed idee.
De reden waarom ik niet aan islamfobie lijd is inderdaad omdat ik de koran al gelezen heb. Ik zie een duidelijk verschil tussen mensen die geloven volgens de koran en die andere groep die compleet krankjorum is. Dus vind ik het initiatief goed.
En persoonlijk zie ik geen probleem met de dag.
Kwanyin schreef:Ik ben ook een atheïst maar ik wil daarom ook met mijn eigen ogen zien wat er in zo'n boek staat, in plaats maar geloven wat anderen mij vertellen wat er zogezegd allemaal zou instaan.
Shadow0 schreef:femo schreef:maar doe dat dan niet op onze feestdagen
Naar dan maak je toch wel onderscheid tussen wat van 'ons' is en dus duidelijk niet van 'hun'?
Wat betreft bevrijdingsdag: er lijkt me werkelijk geen dag waarop zoiets meer gepast is dan bevrijdingsdag.Een dag die symbool staat voor de vrijheid, waaronder de vrijheid om je religie uit te dragen, niet gediscrimineerd laat staan vervolgd te worden op basis van je geloof of afkomst... en uitgerekend op die dag zouden we mensen op grond van hun geloof verbieden om dingen te doen? Dat past niet helemaal volgens mij.
savieralover schreef:soeraya schreef:Ik zeg: nee bedankt, wij delen toch ook geen bijbels uit?
dit hebben ze bij ons voor school dus wel een keer gedaan (paar jaar geleden. pocket sized bijbels. was geen handig idee voor een middelbare school kan ik je vertellen
voor de rest vind ik het prima als ze ze willen uitdelen zolang ze ook maar voorbereid zijn op heel veel negatieve aandacht en gesloopte korans. en ze ze me niet opdringen. als ik nee zeg is het nee en hoef ik er geen in mijn handen gedouwd te krijgen