Borstvoeding op het toilet (thuis), wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Re: Borstvoeding op het toilet (thuis), wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:39

Het enige wat ik niet normaal vind is dat ze een foto post van zichzelf op de plee.. wat is er toch mis met mensen..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:50

Pff waarom moeten we tegenwoordig overal iets van vinden. De een doet het zo en de ander niet. Iedereen moet toch voor zich uitmaken wat het beste werkt in welke situtatie, dat is voor ieder persoonlijk.

Sommige mensen posten foto's van zichzelf op de wc, anderen eten wel eens een boterham op de wc of een bak koffie gaat mee. Sommige mensen juist absoluut niet. Wil je je kind mee nemen, neem het mee. Wil je dat niet, dan gaat het niet dood van even wachten (en brullen).

Ik snap de commotie niet zo. Live and let live :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:51

Jasmijn159 schreef:
Pff waarom moeten we tegenwoordig overal iets van vinden. De een doet het zo en de ander niet. Iedereen moet toch voor zich uitmaken wat het beste werkt in welke situtatie, dat is voor ieder persoonlijk.

Sommige mensen posten foto's van zichzelf op de wc, anderen eten wel eens een boterham op de wc of een bak koffie gaat mee. Sommige mensen juist absoluut niet. Wil je je kind mee nemen, neem het mee. Wil je dat niet, dan gaat het niet dood van even wachten (en brullen).

Ik snap de commotie niet zo. Live and let live :)

Ja, precies. maar ik hoef niet echt iemand op de wc te zien zitten. zoiets doe je gewoon niet :P maargoed, misschien ben ik ouderwets met mijn 24 jaar. :P

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:49

Dan kijk je toch niet :D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:00

femo schreef:
Ja, precies. maar ik hoef niet echt iemand op de wc te zien zitten. zoiets doe je gewoon niet :P maargoed, misschien ben ik ouderwets met mijn 24 jaar. :P

Volgens mij een vrij normale handeling op de wc gaan zitten dus ik doe zoiets meerdere keren per dag. Maak er inderdaad geen foto van maar ik zet helemaal geen foto's van mezelf op internet. En de wc is niet direct de omgeving waarvan je verwacht dat die leuke foto's oplevert maar deze foto vind ik oprecht heel leuk en ik kan (zelfs al ben ik al 51) niet bedenken wat van deze foto iemand tegen de borst zou stuiten. Ik zie een mooie vrouw en een vertederend kindje. Zie niets van de vrouw wat ik liever niet zou willen zien. zou het wel het geval zijn dan zou ik de foto gelijk hebben weg geklikt; want zo simpel kan het leven dus zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:53

Aangezien er in de titel van dit topic de vraag wordt gesteld: "Wat vind jij?", hierbij mijn mening.

Ik vind het onhygiënisch om een kind op een toilet te voeden. Bovendien kan een kind best even wachten tot moeders klaar is met haar toiletbezoek en na afloop haar handen heeft kunnen wassen. Zo voorkom je ook van die Albert Heijn-drammers op latere leeftijd. ;) Bovendien als een kind al kan lopen, hoeft het mijns inziens geen borstvoeding meer. De belangrijkste voedingsstoffen zitten er na enige tijd niet meer in en zo blijf je een kind afhankelijk houden van deze vorm van voeden. Ik krijg sterk het gevoel dat moeders het meer voor zichzelf dan voor het kind doen: ze hebben moeite om deze fase van het kind los te laten. Maar dat is volgens mij een andere discussie.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:12

Goof schreef:
KimD schreef:
En bij duurt dat zeker 5 à 10 minuten, plassen heb ik het dan over.

Als jij er 5 a 10 minuten over doet om te plassen zou ik eens langs een huisarts gaan.

Dat dacht ik al toen TS schreef dat ze het niet kan ophouden en meteen op de wc moet zitten als ze moet.

Maar goed over de stelling: Ik vind het een beetje raar eigenlijk..... En een beetje overdreven, maar goed iedereen moet het zelf weten ik zou het zelf niet doen, net als bellen, dat kan ik ook niet als ik op de wc zit :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:17

Nouja, ik ga soms toch echt ff plassen voordat ik bv geef, heb geen zin op hete kolen te zitten tijdens de bv... :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:59

joostvangestel schreef:
Gelukkig hoef ik me hier geen zorgen meer over te maken. Ieder zijn ding, denk wel dat je een kind aparte gewoontes aanleert.

Zie tiener voor me die met een bord avondeten op het toilet zit........dat zal wel meevallen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:53

Shenavallie schreef:
Aangezien er in de titel van dit topic de vraag wordt gesteld: "Wat vind jij?", hierbij mijn mening.

Bovendien als een kind al kan lopen, hoeft het mijns inziens geen borstvoeding meer. De belangrijkste voedingsstoffen zitten er na enige tijd niet meer in en zo blijf je een kind afhankelijk houden van deze vorm van voeden. Ik krijg sterk het gevoel dat moeders het meer voor zichzelf dan voor het kind doen: ze hebben moeite om deze fase van het kind los te laten. Maar dat is volgens mij een andere discussie.

Ja hier moet ik op reageren. Wat een onwetendheid. De eerste jaren blijft borstvoeding het belangrijkste en is de rest aanvulling. Dat niet iedereen borstvoeding wil en kan geven en daarom kunstvoeding geeft (ter vervanging van de borstvoeding) en soms al vanaf een paar maanden met allerlei fruit en groenenhapjes begint wil niet zeggen dat dat de meest natuurlijke en meest ideale vorm is. Verdiep je eens in de voedingsbehoefte van een zuigeling. Lees het volgende over de gemiddelde natuurlijks speenleeftijd alvorens dingen op fora te plaatsen waarmee je fabels gaat verspreiden.
https://www.borstvoeding.com/aanverwant ... enlft.html
Overigens zijn er kinderen die al met 10maandne kunnen lopen. Alsof het moment van lopen wat met de voedingsbehoefte te maken zou hebben.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:06

Greetje63: Mijn zoon is inmiddels 15 en heeft "maar" 3 maanden borstvoeding gehad. Helaas was dit een noodzaak, maar ik was sowieso niet van plan langer dan 6 maanden te voeden. Hij is twee koppen groter dan ik, heel gezond en ook nog eens hoogbegaafd. Misschien had ik supervoeding! :')

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:48

Ik weet niet of het al is opgemerkt maarr

Het ziet er naar mijn zien uit als dat het kind heel de kast leeg aan het trekken was en de vrouw het toen maar borstvoeding is gaan geven

Zelf vind ik het wel begrijpelijk als vrouwen dit doen...

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:35

Shenavallie schreef:
Greetje63: Mijn zoon is inmiddels 15 en heeft "maar" 3 maanden borstvoeding gehad. Helaas was dit een noodzaak, maar ik was sowieso niet van plan langer dan 6 maanden te voeden. Hij is twee koppen groter dan ik, heel gezond en ook nog eens hoogbegaafd. Misschien had ik supervoeding! :')

En wat wil je nu hier mee vertellen? Kan even de logica van je reactie niet volgen.
Of een ander zijn kinderen al dan niet borstvoeding geeft en hoelang vind ik allemaal niet zo belangrijk. Juiste informatie op een forum wel.(vandaar mijn link zodat je je mening over wat normaal is kunt herzien) En rare vooroordelen over mensen die hun kind een normale periode ( in de zin van natuurlijke speenleeftijd) borstvoeding geven vind ik stuitend.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:56

Eens met Greetje. Je mening geven is geen probleem. Maar doe dan niet alsof je feiten verkondigt. De natuurlijke speenleeftijd ligt volgens mij tussen de 2,5 en 6-7 jaar. Dat veel mensen tegenwoordig niet zo lang bv willen geven, zegt niks over wat wel of niet bij de mens hoort. Jij zegt dat borstvoeding weinig voedingsstoffen meer bevat nadat een kind gaat lopen, maar dit is niet waar. Sterker nog: bv bevat meer antistoffen wanneer een kind 2 jaar oud is. Waarom? Omdat peuters meer in aanraking komen met ziektekiemen omdat ze steeds meer op onderzoek uit gaan en steeds meer los komen van hun moeder. Geweldig toch dat dat zo werkt?

Overigens heb ik nooit op het toilet gevoed en ga dat nooit doen ook. Niet vanwege de hygiëne, mijn toilet is best schoon. ;) Maar het lijkt me verschrikkelijk onhandig!! :D

Oh over je kind afhankelijk houden: en peuter ís afhankelijk van zijn ouders. Of dat nou voor een slok moedermelk is, en fles kv of een beker drinken. Hij kan het niet zelf inschenken. Mijn oudste dochter heeft het moeten doen met kv en is altijd érg aan mij blijven hangen. Mijn jongste krijgt bv en is overal hartstikke vrij, gaat heerlijk spelen en lekker haar eigen gang.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:07

JackenJill schreef:
Overigens heb ik nooit op het toilet gevoed en ga dat nooit doen ook. Niet vanwege de hygiëne, mijn toilet is best schoon. Maar het lijkt me verschrikkelijk onhandig!!

Deze mening deel ik :) Wij hebben een aantal weken in "een hel geleefd" met een huilbaby die heeeel vaak kwam, maar het is nooit in mezelf opgekomen om ook nog op de toilet te voeden. En dat terwijl ze eigenlijk bijna dag en nacht bij mij was.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:05

Greetje63 schreef:
Shenavallie schreef:

En wat wil je nu hier mee vertellen? Kan even de logica van je reactie niet volgen.
Of een ander zijn kinderen al dan niet borstvoeding geeft en hoelang vind ik allemaal niet zo belangrijk. Juiste informatie op een forum wel.(vandaar mijn link zodat je je mening over wat normaal is kunt herzien) En rare vooroordelen over mensen die hun kind een normale periode ( in de zin van natuurlijke speenleeftijd) borstvoeding geven vind ik stuitend.

Ik heb duidelijk aangegeven dat dat een andere discussie is. Als je mijn (en die van anderen) mening en onderbouwing daarover wilt weten, maak dan een eigen topic. ;) Misschien moet je zelf wat meer loskomen van wat de media beweert, want wat is "normaal"? Al jaren veranderen de "regels" van consultatiebureaus en al die "regeltjes" maken nieuwe moeders onzeker. Doe wat je hart je ingeeft en volg de natuur. Niet elk kind hoeft tot zijn derde jaar aan de tiet te hangen. Voor sommigen is het al veel eerder voldoende.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:48

En nog even een toevoeging op het bericht van shenavallie; oordeel dus ook niet over de motivatie van vrouwen om hun kinderen wel drie jaar of langer borstvoeding te geven. Moeite los te komen van de media, moeite los te komen van het kind; praat voor jezelf maar denk niet voor een ander te kunnen bepalen wat de motivaties erachter zijn.
Heb hier van niemand een oordeel gelezen over het niet minimaal 3 jaar voeden maar jij komt zelf wel met bovenstaande oordelen aanzetten.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:57

Maakt mij niet uit waar vrouwen het doen zolang ze maar niet werkelijk overal in het openbaar hun tieten eruit gooien vind ik het prima! :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:08

Nou ja, dat lijkt de laatste tijd wel erg mode. Te pas en te onpas zie ik Bekende en Minder Bekende dames op sociale media borstvoeding geven. Alsof het een hele prestatie is, en de wereld er van overtuigd moet worden.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:08

Anoeska schreef:
Nou ja, dat lijkt de laatste tijd wel erg mode. Te pas en te onpas zie ik Bekende en Minder Bekende dames op sociale media borstvoeding geven. Alsof het een hele prestatie is, en de wereld er van overtuigd moet worden.

Het feit dat het je opvalt en dus gewoon borstvoeding geven niet als iets volstrekt normaal en natuurlijk wordt gezien is denk ik het probleem, niet zo zeer de dames die jij op sociale media tegenkomt.

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:25

Geweldig, ik ga helemaal mee met Greetje! :D

Ik denk dat een discussie hierover voeren een gebed zonder eind wordt. Je hebt voorstanders, tegenstanders, mensen daar tussen in. Het feit blijft alleen wel (en daarom ben ik het zo grondig eens met Greetje) dat de kennis op dit vlak ernstig tekort schiet. En discussiëren over iets waarvan je belangrijke kennis mist, is in mijn ogen een nikszeggende discussie.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:30

Sjoos schreef:
Waarom moet overal wat van gevonden worden? Laat iedereen het lekker zelf beslissen.

Wat mij betreft Waar!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:34

Het is de vraag van dit topic er wat van te vinden :)*

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:40

Vala schreef:
Het is de vraag van dit topic er wat van te vinden :)*

Antwoord :)* is dus: dat moet iedereen zelf weten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:43

Ik zou het wel doen. Maar ik eet zelf ook op het toilet :Y)