Vrouw van 65 jaar en moeder van 13 kinderen zwanger van een

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:48

Klokjes schreef:
pfff alles moet eerst maar eens voldragen zien te worden, een tweeling bij een jonge vrouw is al heftig, laat staan 4 op die leeftijd. Ik kan me er amper iets bij voorstellen. Ik keur het ook niet goed dat wetenschap zo aan het experimenteren is "het leven".
Ik heb ook dichtbij een keuze moeten maken omdat mijn partner ook een stuk ouder is. Als we er nu direct aan zouden beginnen zou hij ook 75 zijn als het kind 18 word. Dit vonden we beide geen optie.

Jammer. Mijn vader was 50 toen ik geboren werd. Misschien verlies ik hem eerder, maar het leven geeft geen zekerheid.
Ik heb het juist als een voordeel gezien, ik ken weinig leeftijdsgenootjes die hun vader zo goed kennen als ik, omdat mijn vader al vrij vroeg thuis was.
Ik ben er ook nooit mee gepest, maar mijn vader heeft altijd jonger geleken.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:54

*knip* foutje

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:09

Palmera schreef:
Ik heb al een hele zware mening over IVF, en deze dame helpt nou niet bepaald mee mijn mening te herzien. Wat een walgelijke uitspatting van egoïsme!
Behalve dat ze te oud is, is het vooral de onnadenkendheid. Want inderdaad, wie zorgt er voor die Kids? En wie betaald dat? Wie betaald de ongetwijfeld hogere kosten die vastzitten aan een bevalling en de nazorg van deze vrouw? Ga er maar vanuit dat ze op haar leeftijd niet zo snel meer op de been is na een bevalling van 4!
Ze heeft er g*d al 13! Is dat niet genoeg? Dat mens moet opgesloten worden, wat een idioot!

Jij hebt het maar over kosten dit en dat (ook in het ivf topic) terwijl je niet eens in NL woont...

Ik had dit nieuws al gelezen..echt ziekelijk. Erg voor de kinderen vooral en jammer dat iemand het in het buitenland lukt wat in eigen land niet mag
mag.

missymb

Re: Vrouw van 65 jaar en moeder van 13 kinderen zwanger van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:18

Belachelijk!
Al 13 kinderen en dan ook nog eens bij 5 verschillende mannen (zegt naar mijn idee ook al gelijk iets over haarzelf) en dan nog maar een kind "nemen" omdat de laatste een broertje of zusje wil? Sorry maar in mijn ogen spoor je dan niet, vind het ook wel gek dat de artsen hier aan mee hebben gewerkt die haar de IVF hebben gegeven.

Ik ben zelf geadopteerd omdat mijn ouders dus geen kinderen konden krijgen en kregen mij dus ook op latere leeftijd, op zich niet zo een ramp maar ik merk toch wel een generatie kloof. Laatst staan bij deze kinderen als die straks tiener zijn hebben ze waarschijnlijk niet eens meer een moeder!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:38

En ik vond mensen van rond/na de veertig al omamoeders.
Arme kinderen... Die zullen nooit zo kunnen opgroeien met een moeder van normale leeftijd. Lekker op vakantie gaan en een berg beklimmen ofzo met pa&ma zal er vast niet in zitten. :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:26

Poiuytrewq schreef:
Arme kinderen... Die zullen nooit zo kunnen opgroeien met een moeder van normale leeftijd. Lekker op vakantie gaan en een berg beklimmen ofzo met pa&ma zal er vast niet in zitten. :+

ik vind ook dat als je toch kinderen wil,doe dat dan lekker jong.Als je wacht tot je 38 ste zit je als moeder zelf in de overgang terwijl je kind aan het puberen is...succes :7

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:28

Kindje van 10 heeft toch broertjes en zusjes?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:32

Woogy schreef:
Kindje van 10 heeft toch broertjes en zusjes?

Ja maar ze wilde vast een grote zus zijn in plaats van het zusje.

Wat is mijn mening ik weet het niet. Snap niet dat er mensen aan meegewerkt hebben maar ach als je geld genoeg mee brengt krijg je gewoon veel voor elkaar.
Ik vraag me alleen af of het nog wel haalbaar is om op je 65 voor een vierling te zorgen. Het is toch heel anders dan wanneer je rond de 30 zit. Je lichaam begint toch langzaam aan achteruit te gaan. Dus de hele zwangerschap lijkt me al heftig en dan komt het pas. Ze zal veel hulp nodig hebben van de oudere kinderen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:53

gekvanfleur schreef:
Jij hebt het maar over kosten dit en dat (ook in het ivf topic) terwijl je niet eens in NL woont...

En wat wil je hier dan precies mee zeggen? Dat ik mijn mond moet houden? Dat ik geen mening mag hebben? Heb jij je überhaupt verdiept in hoe ik mijn zaken geregeld heb en waar ik welke premies en hoeveel betaal?
Of is dit wellicht het enige argument dat je kunt bedenken? Hou op zeg....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:57

geerke schreef:
Poiuytrewq schreef:

ik vind ook dat als je toch kinderen wil,doe dat dan lekker jong.Als je wacht tot je 38 ste zit je als moeder zelf in de overgang terwijl je kind aan het puberen is...succes :7

Moet je juist niet jong aan kinderen beginnen, dan kun je tegelijk op gaan met de hormonen. Mijn moeder vond het juist zalig om 40 en moeder te worden. Veel fijner dan toen ze 20 was (andere fase) Juist... Hormonen botsen met hormonen dan. Tegen de tijd dat ik ging puberen was moeders al ruim door de overgang heen.

Gelukkig heeft de vrouw van 65 vast geen last meer van de overgang :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:22

Haha die is er idd al lang en breed voorbij. Volgens mij heb je bijna altijd wel last van hormonen. Daar ben je vrouw voor :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:23

Poiuytrewq schreef:
Haha die is er idd al lang en breed voorbij. Volgens mij heb je bijna altijd wel last van hormonen. Daar ben je vrouw voor :')

ik ben een en al hormoon...en wat ik mis slik ik iedere avond en smeer het als gel op mijn arm.Zooooo leuk om vrouw te zijn :7

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:27

Ik ken genoeg mensen die kinderen een liefdevol thuis kunnen bieden maar niet iedereen hoeft 17 kinderen te hebben := Denk ook even aan het belang van de aarde over 100 jaar en niet alleen aan je eigen egoïstische wensen :\

Dat terzijde vind ik dit gewoon belachelijk. Arme kinderen, egoïstisch mens.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 14-04-15 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:28

Ik was begin twintig toen ik onze eerste kreeg en bijna dertig toen ik de derde kreeg. Ik vind wel dat je er anders mee omgaat als je iets ouder bent, dan ben je er bewuster en laconieker mee bezig. Tenminste, zo heb ik het ervaren.
Al lijkt 65 me wel te oud.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:33

65, dan zie je je kinderen niet afstuderen, je ziet ze niet trouwen, kinderen krijgen.
Deze kinderen missen veel, moeders is te oud, die kinderen helpen op hun 10e mama ipv andersom.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:53

Ess_Ramona schreef:
65, dan zie je je kinderen niet afstuderen, je ziet ze niet trouwen, kinderen krijgen.
Deze kinderen missen veel, moeders is te oud, die kinderen helpen op hun 10e mama ipv andersom.

nou...dat heeft mijn moeder ook niet gezien,die was 20 toen ze mij kreeg.Heb nooit afgestudeerd,nooit kinderen gehad,ook nooit getrouwd :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:57

Ja oke, maar als je op je 65e nog 3 baby's wil vraag je er om toch :+?

Mijn buurvrouw is 66(?) en mijn buurjongen 18.. Dus zij was ook al best oud.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:12

Lijkt me echt erg dat je 10 bent en een moeder van 75 hebt. Al die kindertjes op school, hallo oma van huppelepup. Arme zieltjes. En daarbij, stel dat ze overlijd tijdens de bevalling? Wie moet de kinderen opvoeden? Dan moet je maar aanhoren dat je moeder 65 was, toen ze besloot nog een kind te willen.

Nee.... Gewoon niet doen

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:25

Ik vind het belachelijk..!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:26

Mijn schoonmoeder zei.
"Eerst maar eens zien of ze die zwangerschap door komt"

Mijn schoonouders waren 46 en 57 toen mijn man geboren werd. Mijn man zijn vader overleed toen mijn man 17 was.

Mijn man was de jongste en een nakomeling. Zijn ouders zijn in mijn ogen te oud.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:34

Mensen gaan soms dingen doen die de medische wereld hen bied. In dit geval dus een kind op 65 jarige leeftijd. Als je dit nu doet als draagmoeder voor je dochter of zoon kan ik me er nog iets bij voorstellen maar dit is gewoon verslaafd aan baby's zijn, zie je soms ook bij die grote gezinnen, als de jongste een jaar is dan word er vaak toch weer getwijfeld en vervolgens nog maar eentje gemaakt want de jongste is geen baby meer. Ook egoisme.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:37

heb niet heel het topic doorgelezen

Dat is toch geen fijn leven voor die vierling.. Geen echte vader.. Een moeder die al op leeftijd is en waarschijnlijk nog maar 20 jaar meegaat (als het niet korter is).. Heel veel kans op risico's voor de kinderen..

En dan al 13 kinderen van 5 verschillende mannen hebben...
ALS de familie/oudere kinderen hier iets van af wisten snap ik niet dat ze niet hebben ingegrepen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:47

LisannePruts schreef:

Dat is toch geen fijn leven voor die vierling.. Geen echte vader.. Een moeder die al op leeftijd is en waarschijnlijk nog maar 20 jaar meegaat (als het niet korter is).. Heel veel kans op risico's voor de kinderen..

ALS de familie/oudere kinderen hier iets van af wisten snap ik niet dat ze niet hebben ingegrepen

En wat wil je als familie doen? :') haar ontvoeren? Als ze in het vliegtuig zit, bellen dat ze een bom bij zich heeft? :')

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:51

vuurneon schreef:
LisannePruts schreef:

En wat wil je als familie doen? :') haar ontvoeren? Als ze in het vliegtuig zit, bellen dat ze een bom bij zich heeft? :')

Nee maar bedoel als de familie dit wist zijn ze hopelijk wel zo verstandig haar tegen te houden.. Als mijn oma nu nog zwanger wil worden zal mijn familie er alles aan doen om haar tegen te houden (hoop ik)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:12

Maar als iemand het zelf écht wil en er 100 procent achterstaat; kun je hoog en laag springen, maar het verandert niets. Je hebt niets te zeggen over het lijf van een ander immers.