Noordholland zonder stroom!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:10

marleen_88 schreef:
Op mijn werk (basisonderwijs) was er ook lichte paniek. Kinderen waren behoorlijk onder de indruk en zonder digitaal schoolbord ben je toch ineens aardig onthand.
Gelukkig heeft het 'maar' een uurtje geduurd!

Grappig eigenlijk he, hoe om het hand we zitten als de stroom uitvalt. Bedrijven die niets meer kunnen, scholen die amper les meer kunnen geven en treinen die niet meer kunnen rijden :)

heidiLOVER

Re: Noordholland zonder stroom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:43

Wij hebben ook 2 uur zonder stroom gezeten en hadden ook geen noodvoorziening, tsja dan wordt het toch erg koud op kantoor. :=
Inderdaad ook 2 uur niks kunnen doen, want ja ik werk alleen maar op een computer.. Viel nog mee als ik lees dat sommigen van 9 tot 1 geen stroom hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:44

Wij hebben 4 uur zonder gezeten.. Was wel even onhandig.. :l

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:46

Hier ook geen stroom gehad voor een paar uur en ik vond het heerlijk rustig. Vond het wel een beetje triest dat iedereen meteen in de paniek schoot want stel je voor dat je even geen whatsapp kan ontvangen...

dat de treinen het niet deden en de stoplichten ook niet was natuurlijk erg vervelend en dat de computers en printers het op kantoor niet doen is ook niet handig maar ik had echt zo iets van mij mag het wel vaker gebeuren als ik gewoon thuis ben kon der niet wakker van liggen :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:17

Hier heeft het van 09.40 tot 10.50 geduurd, net iets meer dan een uurtje dus. Dat viel reuze mee gelukkig, als ik andere verhalen zo lees.

Wel onthand zonder laptop maar mijn 4G deed het nog, hoewel traag. Telefoon opladen kon via de accu van de volgeladen laptop gelukkig ;).

'Hier' is Amsterdam Zuid (tegen Sloten aan)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:34

Hier ook problemen, gelukkig zou ik vandaag pas laat beginnen op school en moest ik net na het begin van de stroomstoring weg. Dit ging dus niet meer door, treinen reden/rijden niet en het opleidingsgebouw werd ontruimd, kortom: alle ellende is mij bespaard gebleven en heeft mij een 'vrije' dag opgeleverd :p

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:36

Ik kom weer op school.. Krijg ik dit.. Was om 11 uur uit.. Half 4 thuis.. Had geluk dat ik mee kon met klasgenootjes.. Anders moest ik plan C gaan uitvoeren.. Bij iemand anders logeren :')

Want treinen reden om 6 uur nog niet.. Zover ik weet nu ook nirt tot amper..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:23

savieralover schreef:
dat de treinen het niet deden en de stoplichten ook niet was natuurlijk erg vervelend en dat de computers en printers het op kantoor niet doen is ook niet handig maar ik had echt zo iets van mij mag het wel vaker gebeuren als ik gewoon thuis ben kon der niet wakker van liggen :')

Ja als je thuis bent ;) maar alsje op kantoor zit en niets kan doen is dat vervelend. Zeker als je belangrijke deadlines hebt internationaal ;) en je weet dat bedrijven er op aan het wachten zijn ;)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:35

Keet schreef:
savieralover schreef:

Ja als je thuis bent ;) maar alsje op kantoor zit en niets kan doen is dat vervelend. Zeker als je belangrijke deadlines hebt internationaal ;) en je weet dat bedrijven er op aan het wachten zijn ;)

klopt ik ken het kantoorwerk ;) heb ook gewoon contact gehad met mijn collega's vandaag maar tis niet alsof het het einde van de wereld is. meeste bedrijven kunnen ook wel begrip tonen als dit soort dingen gebeuren weet ik uit ervaring ;)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:39

puppy1128 schreef:
Ik kom weer op school.. Krijg ik dit.. Was om 11 uur uit.. Half 4 thuis.. Had geluk dat ik mee kon met klasgenootjes.. Anders moest ik plan C gaan uitvoeren.. Bij iemand anders logeren :')

Want treinen reden om 6 uur nog niet.. Zover ik weet nu ook nirt tot amper..

Gelukkig kon mijn pa ons uit alkmaar ophalen en konden jullie veder met Keley mee rijden ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:43

Ik had het enorm te doen met de mensen die vast zaten in liften etc! Dat lijkt mij echt een nachtmerrie...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:45

Zelfs in regio Rotterdam deed bokt het bij mij niet. Alle sites deden het, behalve bokt. Weet niet of het daar door kwam?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:49

Amaris schreef:
Leprycorn schreef:
Bij onze chauffeurs op de weg hadden we er ook super veel last van. Voor hun inderdaad het verkeer dat een chaos was/is en telefonisch niet bereikbaar.
We zitten zelf net onder de grens van Noord-Holland, kwartier van Aalsmeer vandaan en daar hadden ze ook geen stroom.
Meer dan de helft van onze chauffeurs die in Noord-Holland reden kregen we ook best lang niet te pakken :j

Bokt lag er bij mij trouwens ook uit voor een tijdje, terwijl het niet aan het internet hier ligt.

Bokt lag er bij iedereen uit, omdat de database in Amsterdam staat. En die had dus geen stroom --> geen bokt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:39

purny schreef:
Zelfs in regio Rotterdam deed bokt het bij mij niet. Alle sites deden het, behalve bokt. Weet niet of het daar door kwam?

Volgens mij omdat de server van bokt in Amsterdam staat.

Bij ons op kantoor totaal geen paniek hoor. Heel lastig omdat we allemaal alles via computer en/of telefoon doen e.d. Maar ik kan me op zich wel een beetje voorstellen dat er enige paniek was. Je rekent toch op de moderne techniek. Men is inmiddels gewend overal bereikbaar te zijn.
Ik kan wel een tijdje zonder hoor.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:50

Wij hadden in Amsterdam de hele dag gewoon stroom. Ff verderop (1,5 km, werk in Westpoort) lag ook alles plat. Was in A'dam dus heel plaatselijk, in Osdorp had een deel wel en deel geen stroom.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:55

Ik was op school in Almere, waar toen ik op school aankwam bleek dat de lift het niet deed. Deur ging gewoon open. Bleek dus dat we gewoon geluk hadden. Bij ons was het na een kwartiertje voorbij, maar toen ik 5 uur later naar huis wilde, reed alleen de trein naar Zwolle. Gelukkig reed er een bus naar Amsterdam :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:01

heidiLOVER schreef:
Wij hebben ook 2 uur zonder stroom gezeten en hadden ook geen noodvoorziening, tsja dan wordt het toch erg koud op kantoor. :=
Inderdaad ook 2 uur niks kunnen doen, want ja ik werk alleen maar op een computer.. Viel nog mee als ik lees dat sommigen van 9 tot 1 geen stroom hebben gehad.

Ah joh peanuts! Heb afgelopen maand 4 dagen zonder verwarming gezeten, sjaal om en te doen. :P
Twee/drie jaar geleden met -12 in de nacht zonder verwarming was veel lastiger... En in twee uur kun je prima rotklusjes doen die je normaal voor je uitschuift <<)

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:03

Wat een mooie job heb ik toch, ik mag mijn steentje bijdragen aan een redunant en betrouwbaar electriciteitsnetwerk en voorziening :)

Ik vind alleen wel dat we ons iets minder afhankelijk moeten maken, bedrijven die stroom nodig zijn voor hun werk moeten m.i. zelf voor noodstroom zorgen, al dan niet automatisch wanneer de netspanning wegvalt.

En natuurlijk geen startmotor gebruiken op netspanning, zoals bij een ziekenhuis laats, ben even vergeten welke.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:10

Noodstroomvoorzieningen falen nog wel eens... Vandaag heel wat bedrijven gezien en gehoord die plat lagen, maar wel op papier goeie noodstroomvoorzieningen hebben. Iets met gebrekkig onderhoud/ bezuinigingen op onderhoud/ bezuinigingen op verkeerde dingen.

Soms helpt het trouwens ook om je diesel nood-aggregaat ook daadwerkelijk diesel te geven als ie er toch staat. Bij voorkeur voordat er daadwerkelijk stroomuitval is. En je UPS daadwerkelijk aansluiten in plaats van als sierraad in je technische ruimte zetten wil ook wel eens helpen voor bedrijven.

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:12

ja nou dat soort dingen dus, er is ook nog zoiets als testen, gewoon bam, netspanning uit en draaien met die handel. Desnoods snachts of in het weekend.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:27

Leerlingen vanochtend uitgelegd dat je met de fm radio app op je telefoon plus oortjes gewoon analoge radio kunt ontvangen. Allemaal laten afstemmen op 88.7. Rtv nh zodat meerdere mobieltjes hetzelfde geluid gaven en dus goed hoorbaar. Zo konden we volgen wat er was.

Leerlingen snapten alleen niet allemaal hoe je nou toch radio zonder wifi of ander internet kon ontvangen. Ze waren stomverbaasd dat er ook nog iets anders bestaat dan internet :-)
"Huh hoe kan dat nou, wel radio en geen WhatsApp??? "

Uiteindelijk werden we naar huis gestuurd, de noodverlichting heeft ook maar een beperkte accu dus je kunt geen veiligheid ivm brand garanderen dus sluiten die hap. Naar de wc met zaklamp ook niet echt praktisch.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 28-03-15 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:28

wat erg eigenlijk, net zoiets als dat melk uit de fabriek komt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 01:08

Testen betekent toch afschakelen en aan afschakelen zitten altijd risico's. Dat willen ze niet lopen.

Hoe blij denk je dat bedrijven zijn als ik voor een NEN 3140 inspectie kom en vertel dat afschakelen onderdeel van de inspectie is? Zal je verbazen hoe veel bedrijven onder GEEN beding toestemming geven daarvoor. Ook niet s'nachts/ buiten bedrijfstijden. (en daardoor geen accuraat keuringsrapport hebben).

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:02

Dat wil ik best geloven inderdaad! dan moeten ze zelf de risicos maar aanvaarden vind ik

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:50

Rytir schreef:
heidiLOVER schreef:

Ah joh peanuts! Heb afgelopen maand 4 dagen zonder verwarming gezeten, sjaal om en te doen. :P
Twee/drie jaar geleden met -12 in de nacht zonder verwarming was veel lastiger... En in twee uur kun je prima rotklusjes doen die je normaal voor je uitschuift <<)

Er valt op mijn werk toch echt niets zonder computer te doen ;) Er gaat hier echt niets op papier. Dat gaat dus echt niet overal op hoor. En als je niet uit gaat van kou op je werk neem je toch echt geen sjaal etc mee als je altijd met een auto komt :)