Man beboet voor weggooien enveloppen - slaan we niet door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:44

het was huisvuil en geen zwerfvuil, volgende keer dus op de grond gooien en dan in de prullenbak

geerke

Re: Man beboet voor weggooien enveloppen - slaan we niet door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:57

Als ik het goed begrijp is dit een zwaardere straf dan wanneer je je hond doodschopt of uithongert?
Ik begrijp het in iedergeval niet meer....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 08:37

Ik denk toch dat er meer speelt, meer afval werd gedumpt of herhaaldelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:02

Zucht weer een overijverige ambtenaar. Er is al eens iemand geweest die een boete kreeg voor het weggooien van een leeg pakje margarine. Dat hij notabene van de grond had opgeraapt om netjes weg te gooien. Hopla boete voor het weggooien van andermans vuil.

Hier ligt onze tuin regelmatig vol met lege flesjes, verpakkingen en troep van anderen. Kinderen kiepen dat gewoon erin terwijl de prullenbak een stukje verderop staat. Maar ik gooi dat echt daarin en niet in mijn kliko. Die kost al genoeg om te legen. En ook ik mest regelmatig mijn auto uit als ik ergens even stop. Zie wat afval en gooi dat in een vuilbak. Uit het raam is ook zowat om te doen. :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:55

Avelienvd schreef:
het was huisvuil en geen zwerfvuil, volgende keer dus op de grond gooien en dan in de prullenbak

Nee want als ze dat eerste zien, krijg je een boete voor het op de grond gooien van afval :+

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:10

Maar ik lees in de link naar trouw, dat die vrouw 75 euro boete had gekregen voor weggooien van huishoudelijk afval in een openbare prullenbak.
Als ze het op de grond gegooid had, had ze maar 50 euro boete gehad :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:14

heb een soortgelijk verhaal gehoord een jaar of 15 geleden, een man raapte een becel bakje op van de grond en gooide deze weg. Werd beboet voor het weggooien van huishoudelijk vuil in een zwerfafval container. Ondanks het becel bakje zwerf afval was?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:21

toch zit er wel wat in. ik woonde eerst in de buurt van arnhem daar moest je betalen voor het aantal keren dat je je huisvuil bak leeg maakt. Als geval daar van begonnen veel mensen hun huisvuil in zakken naast prullenbakken te zetten in de omgeving. Nou vind ik die paar enveloppen ook niet zo'n probleem maar ja waarom zou je ze niet gewoon mee naar huis nemen en ze thuis bij het oud papier doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:23

Een envelop is toch papier?
Dat hoort dan in de papierbak, en niet in de vuilnisbak.

Of mis ik iets?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:42

Het is natuurlijk onzin. Als die mevrouw haar plasticzakje na het voeren van de eendjes niet in een prullebak mag gooien, wat mag er dan wel in? Dan kunnen ze die prullenbakken beter weghalen. Er mag toch niks in.

De meeste mensen betalen zich scheel voor het ophalen van huisvuil. Als je daarnaast een keer naar de stort rijdt met een oude matras oid moet je extra betalen.
Ik vind dat idioot.

Ergens in Nederland (ik geloof in Zuid-Holland) is een gemeente waar je geld krijgt als je vuilnis brengt. Het gevolg is dat de straten en parkeerplaatsen schoon blijven (kinderen die bijverdienen) en niemand zijn vuil illegaal in een bos probeert te dumpen. Ongetwijfeld betalen de inwoners gewoon aan de gemeente voor de huisvuilophaaldienst, maar dit vind ik een uitstekend idee.

Ik heb ook in een geemnte gewoond waar je per kilo huisvuil moest betalen. Dat was een ellende, je moest bijna op wacht gaan staan bij je container, anders stopten de buurtbewoners van alles erin.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:44

Hier leveren we gratis grof vuil in.
Scheelt ook een hoop!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 16:18

En dan dit. Het heeft niet met afval te maken, maar is imo even onzinnig:
http://www.nu.nl/binnenland/4015312/rec ... artje.html

als iemand voor iemand anders parkeergeld wil betalen, dan zou dat toch moeten mogen, vind ik. Ik snap wel dat de overheid rijker wordt als we dubbel of driedubbel voor een plek gaan betalen, maar wat is daar eerlijk aan?

Ik vind dit hoogst ergerlijk. Met meldingen van vernieling en diefstal wordt niets gedaan door de politie, bumperklevers, snijders, rechts-inhalers en andere aso's kunnen gewoon hun gang gaan maar er is kennelijk wel tijd en geld voor zulke futiliteiten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 17:53

:x :x Wat een idioterie :x

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:27

Ik geef ook regelmatig mijn parkeerkaartje aan iemand als er nog tijd op staat. Ik snap er helemaal niks van dat dit een probleem is. Het wordt hier steeds gekker met de regels.
Dat prullenbakken verhaal is ook echt te krom voor woorden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:41

Echt he, dit soort dingen irriteert mij mateloos. Compleet koekoek. ... diegene die hier in de buurt zijn oude papier kwijt wil mag dat gratis in mijn blauwe bak gooien. De muziekvereniging is er weer blij mee.

Die ambtenaar kan wat mij betreft ook wel wegbezuinigd worden. Dat lijkt me een goeie besparing op gemeenschapsgeld.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:20

Met dat parkeerkaarten had het ermee te maken geloof ik dat een deel van het kaartje belasting is met vastvtarief of zo dat nu maar 1 keer betaald wordt.

Ik vind het ook mierenneukerij