Stop Jo Frost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:04

Mensen hebben tegenwoordig overal wel wat over te zeuren. :z

Als die mensen niks hebben met de opvoedmethode van Frost dan doen ze het lekker niet. :) Ze hoeven niet op deze manier op te voeden.. Om dan maar gelijk een verbod er op te laten leggen :=

Plaats mij dan maar in het pro-kamp.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:06

En waar zijn die deskundigen normaal dan? Als zij zo kundig zijn, dan is er toch helemaal geen Jo Frost nodig hier?

Ik ken ongelooflijk veel kinderen die slecht zijn opgevoed, o.a. in onze oude wijk, wat vroeger toen wij nog kind waren een nette buurt was, de laatste jaren was het heel normaal om gilwedstrijdjes te houden en op schuttingen te klimmen en dieren te pesten... en geen ouder die er op let of iets van zegt. En als je er dan iets van zei tegen die kinderen dan kreeg je ook nog weerwoord ook! 8)7

Grenzen ontbreken totaal!

En onheil zien in een time-out... waar het kind tijd krijgt om tot rust te komen nadat er is uitgelegd waarom ie een time-out krijgt. Pfft.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:06

Pas was Jo Frost bij RTL Late Night en er was geloof ik ook een pedagoog. Nou, die waren aan het bitchfighten :P Dan denk ik, je mag er een mening over hebben, maar niemand die je dwingt je kind ook zo op te voeden of om het programma te kijken. Dus dan denk ik, wat wil je nou met je klagen?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:10

Slina schreef:
Pas was Jo Frost bij RTL Late Night en er was geloof ik ook een pedagoog. Nou, die waren aan het bitchfighten :P Dan denk ik, je mag er een mening over hebben, maar niemand die je dwingt je kind ook zo op te voeden of om het programma te kijken. Dus dan denk ik, wat wil je nou met je klagen?

*gaat de aflevering zoeken*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:11

Ja, is dat terug te kijken? :))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:12

Mars schreef:
Zelf heb ik niks met kinderen en ook geen kinderwens, maar erger mij wel vreselijk aan de 'slappe' manier van opvoeden tegenwoordig. Zo werd ik als kind gewoon in de auto gezet als ik in de supermarkt liep te dreinen om snoep, tegenwoordig ben je uitleg verschuldigd aan je dreinende peuter over waarom er geen zakje snoep gekocht wordt.

Je maakt hier ook wel weer een beetje een karikatuur van wat de #stopjofrost voorstaat.

In de meeste gevallen is het laten escaleren van de zaken niet nodig, en zijn de voorbeelden van 'mijn ouders deden ook gewoon ...' niet bepaald een voorbeeld van wat je echt zou willen: te laat.

De luidruchtige, irritante en brutale kinderen zijn dan ook meestal helemaal niet de kinderen van de 'softe school' - het zijn vaak niet de kinderen van de Vrije scholen bv.

De lastigste kinderen zijn de kinderen die vooral heel inconsequent worden opgevoed. Die enerzijds soms heel ruw worden aangepakt (met een tik, of schelden, schreeuwen, of anderzins hard ingrijpen), waardoor ze leren dat het dus blijkbaar ok is om te slaan, te schreeuwen of iets anders... en waarbij de timing van de ouders tegelijkertijd vaak slecht is, waardoor ze de ene keer heel ver mogen gaan en de andere keer totaal niet.
Het zijn ook vaak kinderen die in hun behoeftes verwaarloosd worden.

Daarnaast - wij gaan als maatschappij ook heel raar met onze kinderen om. We hebben alle ruimte afgekaderd en ingeperkt en de kinderen hebben soms nauwelijks meer ruimte om te rennen en te schreeuwen. En dat hebben ze toch echt nodig. Niet de hele dag door, niet per se in de supermarkt, maar het is wel deel van hun ontwikkeling.

Met Jo Frost heb ik verder geen moeite. Ik vind het een leuk mens waar ik veel vertrouwen in heb, die helder en duidelijk is maar ook wel degelijk kinderen de ruimte geeft (in vorige uitzendingen, in de Nederlandse versie is dat nog niet te zeggen natuurlijk.)

Maar doen alsof de Nederlandse ouder gewoon flink wat ruwer moet zijn, daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Dat is volgens mij ook niet de boodschap die Jo uit zou willen stralen.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:39

Ik vind haar heel goed. Kinderen hebben behoefte aan regels en grenzen. Mijn kinderen zijn gerust weleens lastig maar nee is nee. Dan maar even een jankend kind, krijgen ze niks van.

Een vriendin van mij is zo soft in haar opvoeding. Ze is als de dood dat haar dochter een driftbui krijgt. En dan bij alles zeggen dat dochterlief zo gevoelig is. Het kind snakt gewoon naar duidelijkheid. Moeilijk om te zien en ik durf er ook niet teveel over te zeggen. We spreken tegenwoordig maar in de avond af dat we ergens gaan eten. Met haar dochter erbij kan je onmogelijk een gesprek voeren.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 14:46

Wat ik van haar ken, is ze in de eerste plaats heel duidelijk is naar de kinderen, dit zijn de regels en wat er ook aan de hand is, je hebt je er aan te houden. Punt. Als dan de rust een keer weer gekeerd is, kijkt ze over het algemeen juist wél wat de kinderen nodig hebben. Een keer iets leuks doen? Een ouderboek voor een ouder die weg is? Een doosje met bijzonderheden? Een vader die echte aandacht heeft? Noem maar op. Met alleen straf en discipline kom je er niet en in mijn ogen draagt ze dat juist heel duidelijk uit. Ik zie de kinderen juist veel gelukkiger worden met haar aanpak.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:43

Ik vind jaar echt heel goed,veel kinderen worden tegenwoordig niet opgevoed maar grootgebracht.

wat me wel verwarrend lijkt bij de nederlandse kinderen is dat zij engels tegen ze praat.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:49

@colunder: in de eerste aflevering zei ze zelf weinig tegen de jongen in kwestie, maar zei ze het in het Engels tegen de moeder en die zei het vervolgens tegen de jongen.
Ze verstaat het misschien dan niet, maar je hoort ook aan hoe je iets zegt of dat de juiste manier is qua toon bijvoorbeeld en lichaamshouding.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:55

Mars schreef:
Zelf heb ik niks met kinderen en ook geen kinderwens, maar erger mij wel vreselijk aan de 'slappe' manier van opvoeden tegenwoordig. Zo werd ik als kind gewoon in de auto gezet als ik in de supermarkt liep te dreinen om snoep, tegenwoordig ben je uitleg verschuldigd aan je dreinende peuter over waarom er geen zakje snoep gekocht wordt. Ik vind het ook opvallend hoe luidruchtig, irritant en brutaal Nederlandse kinderen zijn. Op vakantie valt mij altijd op dat dit in het buitenland vaak heel anders toe gaat.

Ik woon in Oostenrijk en je hebt gelijk de kids hier zijn een heel stuk beleefder, met minder tevreden etc.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:01

Ik heb hier en daar wat meegelezen maar ik werd altijd naar boven naar mijn kamer gestuurt als ik ginh huilen en heb vaak genoeg billenkoek gehad haha,

maar als ik nu afentoe de kinderen hoor of zie, pfff die horen gewoon een pak rammel te krijgen. Ik weet wel dat ik vroeger ook vaak genoeg zeurde en als het nee was ging ik mokke maargoed. Ik kan niet zeggen dat ik verkeerd ben opgevoed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:02

Het gemiddelde Nederlandse kind herken je ook wel in het buitenland. Die rennen en vliegen overal heen. “Lekker kind laten wezen”, knikken de moeders elkaar toe. Een kind kan prima kind wezen zónder trappen, restaurants, ziekenhuizen, bouwketens en supermarkten door te sjeezen. :\

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:02

Trouwens neem nou die film nanny mcphee is eigenlijk ongeveer hetzelfde toch? Pas als de kinderen die 5 lessen begrijpen gaat ze weer weg.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:26

Sunrise_ schreef:
Ik vind haar ook erg goed. Consequent, duidelijk, maar altijd met aandacht voor wat het kind nodig heeft en wat het tekort komt.

https://www.youtube.com/watch?v=RBSOp22limc
Ga er maar aan staan := .

idd :') , wat een kind :roll:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:27

Oh help :') Die eerste 23 seconden zeggen alweer genoeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:32

Wat een boos meisje zeg, lijkt me heel naar
Dan kan je wel een super nanny gebruiken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:34

Ze is tegenwoordig 18 := , even gegoogeld haha

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:37

Jeetje, die heeft gewoon een muilband nodig dat bijten. -O-

Lijkt mij wel vreselijk als je 18 bent en dit terugziet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:38

Slina schreef:

Dat was volgens mij diezelfde dame die ik op de vorige pagina gequote heb, Roos Schlikker
"hij is vervelend dus zal wel een knuffel nodig hebben"

Deze mevrouw dus, met dit stuk:
http://www.famme.nl/stopjofrost-lieve-o ... t-de-norm/
Laatst bijgewerkt door Amaris op 10-03-15 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:38

Vjestagirl schreef:
Ik vind Jo Frost geweldig. Ze is duidelijk, geeft waarschuwingen maar zet ook dóór op het moment dat er doorgezet moet worden.

Ik vind het ook knap dat mensen haar hele opvoedstijl kunnen beoordelen aan de hand van die afleveringen. Ze heeft tijdenlang contact met die mensen, komt er meerdere dagen over de vloer, en dat wordt allemaal samengevat in 30 minuten. Nogal wiedes dat je niet alles ziet!

Edit: kunnen we geen Go-Jo-Frost groep beginnen :D

Echt precies wat ik vind! Ik kijk elke dinsdag met mijn moeder, we vinden haar allebei super!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:42

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:43

Zachte heelmeesters...... :-)