Vaccin tegen baarmoederhalskanker vernietigt eierstokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 23:09

Bizzybijtje schreef:
Chiave schreef:

Nee, vandaar dat ik dit topic ook open.
Er is zoveel onduidelijkheid over dit vaccin.

99% van de bokkers weet net zoveel als jij en gaat er vanuit dat de informatie op zulke websites correct is. Beetje massahysterie zeg maar.

Persoonlijk vind ik je een beetje kort door de bocht, maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik ga er helemaal niet vanuit dat de informatie op de website waar is, want op dat moment zou ik geen topic openen.
Ik vraag hoe Bokt hierover denkt. Ik geloof helemaal niks totdat er een rapport komt met officieel vastgestelde bevindingen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:11

Precyll schreef:
Ik heb op dit moment niet de tijd/energie om het hele wetenschappelijke artikel uit de onderste link te lezen, dit is alleen nog maar een citaat uit het abstract:
"A solid evidence of causal relationship was provided in few cases in the examined studies, and the risk vs. benefit of vaccination is still to be solved. The on-going vigilance for the safety of this vaccine remains thus of paramount importance."

Wat ik verder in dat artikel lees, komt ongeveer op ditzelfde neer. Dus nee, ik maak me nog geen zorgen. :+

Nayomie schreef:
eefj33 schreef:
Wat een bullshit :') Heb je enig idee hoe ontzettend veel onderzoek, tijd en geld erin gaat zitten voordat zo'n vaccin uberhaupt op muizen getest mag worden? Tegen die tijd hebben ze al een sterk vermoeden wat de gevolgen zijn en is het in principe al toepasbaar op mensen (maar om er zeker van te zijn komen er nog véél meer onderzoeken). Het duurt jaren om zo'n vaccin te ontwerpen, denk je nou echt dat ze het dan op de markt gooien zonder de consequenties te weten? Vind dit 'artikel' behoorlijk onrespectvol naar de mensen die hier jarenlang aan hebben gewerkt en hun best hebben gedaan eigenlijk.

Onzin, wat denk je van de pil? Ook niet geheel veilige 'medicatie'. Zo is er meer dat op lange termijn schadelijk voor je kan zijn. Eigenlijk, veel medicijnen die dat hebben. Denk je nu werkelijk dat alle medicijnen risicoloos zijn? Nee.
Alle medicatie is schadelijk in te hoge doses. Maar guess what, dat is water ook.
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 04-03-15 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:13

Precyll schreef:

Die eerste is geschreven door Joseph Mercola. Om even aan te geven over wie we het hebben:

Joseph M. Mercola (born 1954) is an alternative medicine proponent, osteopathic physician, and web entrepreneur, who markets a variety of controversial dietary supplements and medical devices through his website, mercola.com.

In het kort: Hij is bekend in de alternatieve geneeskunde hij promoot een aantal controversiele dieet supplementen en medische apparaten via zijn website.

Mercola has questioned whether HIV is the cause of AIDS. He says that the manifestations of AIDS (including opportunistic infections and death) may be the result of "psychological stress" brought on by the belief that HIV is harmful. The scientific community considers the evidence that HIV causes AIDS to be conclusive. Mercola.com has also featured positive presentations of the claims of AIDS denialists, a fringe group which denies the existence of AIDS and/or the role of HIV in causing it.

Hij zegt dat AIDS het resultaat kan zijn vn psycholgische stress ipv HIV. Terwijl de medische wereld en wetenschap vindt dat het bewijs dat HIV AIDS veroorzaakt sluitend is.

Dr. Joseph Mercola has been the subject of a number of United States Food and Drug Administration Warning Letters related to his activities:
02/16/2005 - Living Fuel RX(TM) and Coconut Oil Products - For marketing products for a medical use which classifies those products as drugs in violation of 201(g)(1) of the Federal Food, Drug, and Cosmetic Act.

09/21/2006 - Optimal Wellness Center - For both labeling / marketing health supplements for purposes which would render them to be classified as regulated drugs as well as failing to provide adequate directions for use upon the label in the event that they were legally sold as drugs.

03/11/2011 - Re: Meditherm Med2000 Infrared cameras - For marketing a telethermographic camera for medical purposes which have not been FDA approved.

12/16/2011 - Milk Specialties Global - Wautoma - Failure to have tested for purity, strength, identity, and composition his "Dr. Mercola Vitamin K2" and other products.

Verder heeft hij een aantal waarschuwingen gekregen van uit overheid van de VS voor zijn acitiviteiten. Bijvoorbeeld voor het promoten and labelen van supplenmenten die volgens de wet medicijnen zijn. En het nalaten van het testen van zijn 'Dr. Mercola Vitamin K2' en andere producten.

Niet echt betrouwbaar dus... Ik kan vergelijjkbare info vinden voor de schrijver van het 2e artikel.

Verder dit als je wat wil lezen. Waa in met onderbouwing aangegeven wordt waarom Mercola niet betrouwbaar is: http://www.sciencebasedmedicine.org/9-r ... ural-news/
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 04-03-15 23:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:13

Nayomie schreef:
eefj33 schreef:
Wat een bullshit :') Heb je enig idee hoe ontzettend veel onderzoek, tijd en geld erin gaat zitten voordat zo'n vaccin uberhaupt op muizen getest mag worden? Tegen die tijd hebben ze al een sterk vermoeden wat de gevolgen zijn en is het in principe al toepasbaar op mensen (maar om er zeker van te zijn komen er nog véél meer onderzoeken). Het duurt jaren om zo'n vaccin te ontwerpen, denk je nou echt dat ze het dan op de markt gooien zonder de consequenties te weten? Vind dit 'artikel' behoorlijk onrespectvol naar de mensen die hier jarenlang aan hebben gewerkt en hun best hebben gedaan eigenlijk.

Onzin, wat denk je van de pil? Ook niet geheel veilige 'medicatie'. Zo is er meer dat op lange termijn schadelijk voor je kan zijn. Eigenlijk, veel medicijnen die dat hebben. Denk je nu werkelijk dat alle medicijnen risicoloos zijn? Nee.

Nee, maar een vaccin wordt echt niet 'even' op de markt gebracht zonder onderzoek, zoals dit artikel wel zegt. 'voor het gemak maar vergat om de gevolgen van dit dodelijke vaccin te onderzoeken op de reproductieve systemen van vrouwen'. Sorry hoor, maar zo werkt het dus echt niet. Natuurlijk is hier onderzoek naar gedaan. Helemaal na DES zijn de eisen voor een nieuw vaccin gigantisch streng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:18

Chiave schreef:
Bizzybijtje schreef:
Weer zo'n onzin-artikel. De manier waarop het geschreven is zegt toch al genoeg :roll: Dat neem je toch niet serieus.

Onzin? Ach... Het artikel kan best bagger geschreven zijn, maar het gaat uiteindelijk om het vaccin zelf... Wat is de achtergrond van het vaccin, wat doet het vaccin en waarom is er zo weinig bekend?

Misschien wordt je van op Bokt schrijven wel schizofreen, impotent of kaal... Is ook nog niks bekend over. Waarom is daar eigenlijk zo weinig over bekend? Wat houden ze achter? :+

Ik geloof dat ik maar snel uit ga loggen. Je weet maar nooit.... :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:23

safina schreef:
Chiave schreef:

Onzin? Ach... Het artikel kan best bagger geschreven zijn, maar het gaat uiteindelijk om het vaccin zelf... Wat is de achtergrond van het vaccin, wat doet het vaccin en waarom is er zo weinig bekend?

Misschien wordt je van op Bokt schrijven wel schizofreen, impotent of kaal... Is ook nog niks bekend over. Waarom is daar eigenlijk zo weinig over bekend? Wat houden ze achter? :+

Ik geloof dat ik maar snel uit ga loggen. Je weet maar nooit.... :D ;)

Goed plan _/-\o_

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:27

Toevallig praten deze artikelen over een onderzoek, zonder het onderzoek in kwestie in de bronvermelding te zetten. Tegen zulke artikelen zeg ik al meteen doeiiii! :wave:

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:32

Kaus schreef:
Hoe bedoel je?
Ik dacht dat je vraag was wanneer het vaccin voor het eerst werd gebruikt? Of bedoel je in Nederland?

Mijn eerste vraag was niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde dus dat landelijke vaccinatie programma waar meiden tussen de 12 en 16 jaar voor uitgenodigd werden. :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:34

Simoonzel schreef:
Toevallig praten deze artikelen over een onderzoek, zonder het onderzoek in kwestie in de bronvermelding te zetten. Tegen zulke artikelen zeg ik al meteen doeiiii! :wave:

En zelfs als er een onderzoek genoemd wordt, dan moet je kritisch kijken of de feiten correct zijn overgenomen en of het onderzoek goed is. Een groep van 5 mensen is geen goede basis voor een onderzoek en een onderzoek zonder controlegroep ook niet etc.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:40

Dribbel schreef:
Simoonzel schreef:

En zelfs als er een onderzoek genoemd wordt, dan moet je kritisch kijken of de feiten correct zijn overgenomen en of het onderzoek goed is. Een groep van 5 mensen is geen goede basis voor een onderzoek en een onderzoek zonder controlegroep ook niet etc.

Ja, dat is stap 2, haha. Maar aan zo'n artikel als dit waar geen spoortje objectiviteit in te bespeuren is zie je al snel hoe laat het is. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:12

Precyll schreef:
Mijn dochter is nu 12, maar krijgt em niet. Goede secure voorlichting is belangrijker. Deze vorm van kanker wordt nl veroorzaakt door onbeschermde sex.

Dit artikel is idd niet handig geschreven maar helaas is het niet gelijk onwaar

Oei, niet alleen onbeschermde seks hoor...zelfs met condoom kun je besmet raken, daarnaast komt er voor velen een moment dat het jasje uit gaat omdat ze overstappen op andere anticonceptie of geen ivm kinderwens. De kans dat het lichaam het virus keurig opruimt is groter dan dat het schade oplevert natuurlijk. Maar als je het hebt over secure voorlichting, dan hoort daar dus ook bij dat je alleen bij geheel onthouding veilig bent.

Speciaal voor jou van het rivm:
U krijgt het virus door te vrijen met iemand die besmet is. Het virus zit op en rond de penis of de vagina. Tijdens vrijen kan het virus ook op andere plekken komen. Bijvoorbeeld aan de handen en in de mond.
U kunt niet voorkomen dat u besmet raakt. U kunt de kans wel een stuk kleiner maken door een condoom te gebruiken. De kans dat u besmet raakt bij het vrijen is dan 70% kleiner.

Nayomie

Re: Vaccin tegen baarmoederhalskanker vernietigt eierstokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:15

De prik werkt maar voor een klein deel omdat er heel veel soorten zijn. Dit beschermt niet voor alles.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:01

Nee, maar wel bij de twee meest voorkomende vormen zoals al eerder gemeld door iemand. ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:16

Ik heb bewust gekozen tot niet-vaccineren. Ik vond de uitleg onvoldoende onderbouwd. Maar dit artikel overtuigd me niet dat het slecht is.

@_Summerly_: Medicatie is niet alleen schadelijk in te hoge dosis (of je moet iedere dosis te hoog vinden). Bijwerkingen zijn bekend bij een hoop medicatie en het is vaak het afweging tussen kosten en baten.

Maar ik ben ook erg terughoudend met medicatie en andere onderzoeken. Toch heb ik een röntgenfoto laten maken van mijn hand toen ik twijfelde of mijn middenhandsbeentje gebroken was en heb ik een antibioticakuur+tetanusprik gehaald toen ik flink gebeten was door mijn cavia's (ze probeerde elkaar te verscheuren. Mijn ene hand was ontstoken, mijn andere hand was tot op het bot gebeten en had een zwelling met een diameter van ruim 15cm).

Terughoudendheid naar vaccinatieprogramma's en medicatie (incl. antibioticagebruik) vind ik een heel verstandige houding. Maar hierbij moet zowel naar het individuele risico gekeken worden als naar het groepsbelang (DKTP en BMR vind ik om die reden wel belangrijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:18

Mizora schreef:
Ik heb bewust gekozen tot niet-vaccineren. Ik vond de uitleg onvoldoende onderbouwd. Maar dit artikel overtuigd me niet dat het slecht is.

@_Summerly_: Medicatie is niet alleen schadelijk in te hoge dosis (of je moet iedere dosis te hoog vinden). Bijwerkingen zijn bekend bij een hoop medicatie en het is vaak het afweging tussen kosten en baten.

Maar ik ben ook erg terughoudend met medicatie en andere onderzoeken. Toch heb ik een röntgenfoto laten maken van mijn hand toen ik twijfelde of mijn middenhandsbeentje gebroken was en heb ik een antibioticakuur+tetanusprik gehaald toen ik flink gebeten was door mijn cavia's (ze probeerde elkaar te verscheuren. Mijn ene hand was ontstoken, mijn andere hand was tot op het bot gebeten en had een zwelling met een diameter van ruim 15cm).

Terughoudendheid naar vaccinatieprogramma's en medicatie (incl. antibioticagebruik) vind ik een heel verstandige houding. Maar hierbij moet zowel naar het individuele risico gekeken worden als naar het groepsbelang (DKTP en BMR vind ik om die reden wel belangrijk).

DKTP ben ik dan weer ziek van geworden.... en heel veel kinderen van mijn jaargang.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:30

heb niet alles doorgelezen, MAAR ik heb zo mijn bedenkingen bij het artikel:

- het gaat slechts over 1 geval
- het originele artikel is niet vermeld
- toch wel heel erg vreemd dat juist bij deze 16-jarige eerst onderzoek gedaan is naar de conditie vd eierstokken. Bij mijn weten is dat niet echt de courante gang van zaken... Bedoel wie van alle gevaccineerde vrouwen heeft hier haar eierstokken moeten laten onderzoeken op correct functioneren?

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:30

Niet alle reacties gelezen, maar dit is toch al oud nieuws? Dit was vorig jaar al bekend.

Bijsluiters lezen van vaccins is altijd een goed idee, doe ik altijd. Bijsluiters staan op site RIVM en dan de bijsluiters lezen voor de particulieren, maar ook die voor medici. Daar staat lang en breed in dat de lange termijn effecten niet bekend zijn.

Precyll schreef:
vuurneon schreef:
Ze hebben het welgeteld over 1 heel meisje, dat maakt nog geen oorzaak -> gevolg. Kan heel iets anders aan ten grondslag liggen.

Er zijn veel meer gevallen bekend. Dit vaccin is in China al uit het vaccinatieprogramma gehaald. De lange termijn gevolgen zijn nog onbekend.

Goed Google op medische artikelen. In de medische tijdschriften die ik op mijn werk heb gezien wordt er aangegeven dat de lange termijn gevolgen onbekend zijn.

Mijn dochter is nu 12, maar krijgt em niet. Goede secure voorlichting is belangrijker. Deze vorm van kanker wordt nl veroorzaakt door onbeschermde sex.

Dit artikel is idd niet handig geschreven maar helaas is het niet gelijk onwaar

Hier dus volledig mee eens. Mijn dochters (13, 10 en 5) krijgen deze vaccinatie ook niet en ik heb henzelf ook ingelicht waarom ze deze vaccinatie niet krijgen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:33

Weer zo'n hysterisch makend topic :')

Slecht geschreven, geen onderbouwing (of bron) en gooi er nog even een paar dure woorden tegenaan waarvan 90% niet weet wat het betekend dus dan lijkt het al heel wat..

Ik heb hem toen ook niet genomen omdat ik vond dat er nog niet genoeg over bekend was maar als het echt zo schadelijk zou zijn als dit artikel doet geloven was het een paar jaar terug al wel een big deal geweest.

Overigens schijnt dit merk ook niet in NL gebruikt te zijn maar dat heb ik verder niet precies onderzocht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:09

Ik heb het vaccin ook nog nooit gehad simpelweg omdat deze er toen nog niet was..
Heb op mijn 34e wel mijn baarmoeder moeten laten verwijderen vanwege baarmoederhals kanker!! Kinderwens is nooit in vervulling gegaan. Ik zou dat vaccin dus wel gewild hebben.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:34

Toch jammer dat een vaccin wat potentieel veel levens kan redden wederom in een negatief daglicht wordt gesteld. Een flut artikel met veel bombarie in de krant en hup; weer een aantal ouders die hun kind niet laten vaccineren....
Ik heb het vaccin niet gehad omdat ik al te oud was...zou er nu niet over twijfelen om het te laten zetten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:38

Ik was te oud dus viel ik buiten het programma, maar ik had er wel nog de mogelijkheid toe doordat ik wel aan de overige eisen voldeed. Dan moest je het alleen zelf aanvragen. En ik heb dat bewust niet gedaan. Natuurlijk kan het een aantal levens redden, en voorkomt het castratie van vrouwen bij baarmoederhalskanker die door dit virus veroorzaakt worden. Maar het is wel iets dat mensen zelf bewust voor kunnen kiezen en op die leeftijd zijn het geen kleuters meer. Dus het is niet puur ouderafhankelijk.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:42

Volgens verschillende artsen in mijn omgeving is er niets waar van dit bericht.
De 'schadelijke stof' waar ze steeds over spreken zit eigenlijk in elk vaccin.
Zelf heb ik dit vaccin ook niet gehad, maar de voornaamste redenen waren voor mij dat de lange termijn effecten niet bekend waren en dat dit vaccin het tegengaat dat vrouwen zich laten checken dmv uitstrijkjes, omdat veel vrouwen nu denken 100% beschermd te zijn en dit dus niet periodiek meer laten testen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:51

Nayomie schreef:
eefj33 schreef:

Totaal niet met elkaar te vergelijken. De pil is een hormonaal middel. Werkt op een andere manier dan het immuunsysteem activeren.

Het vaccin tegen baarmoederhals kanker werkt niet op de geslachtsorganen. Het werkt op het immuunsysteem. Of het middel in kwestie veilig is of niet weet ik niet. Daar heb ik me niet niet in verdiept.

Maar het lijkt mij persoonlijk vrijwel onmogelijk dat hier de eierstokken van kunnen krimpen.
Pure bang makerij dus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:56

Mizora schreef:
Ik was te oud dus viel ik buiten het programma, maar ik had er wel nog de mogelijkheid toe doordat ik wel aan de overige eisen voldeed. Dan moest je het alleen zelf aanvragen. En ik heb dat bewust niet gedaan. Natuurlijk kan het een aantal levens redden, en voorkomt het castratie van vrouwen bij baarmoederhalskanker die door dit virus veroorzaakt worden. Maar het is wel iets dat mensen zelf bewust voor kunnen kiezen en op die leeftijd zijn het geen kleuters meer. Dus het is niet puur ouderafhankelijk.

Maar heel eerlijk, als puber wou ik simpelweg geen prik hebben ivm de naald. Mijn hersenen waren niet echt geweldig ontwikkeld om een dusdanige afweging te maken. Ben altijd blij dat mijn ouders mij geen keuze gaven wbt injecties; het moest gewoon en daar was geen discussie over mogelijk. Een 13 jarige kan ook evengoed zeggen 'mijn vriendin neemt de prik niet, dus ik ook niet'. het zijn nog kinderen immers, die de wereld aardig zwart/wit zien en nog druk aan het ontwikkelen zijn.
Nu heb ik deze inenting uiteraard niet gehad ivm mijn leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:01

Ik vind het echt hilarisch dat mensen zulke slecht geschreven artikelen, niet voorzien van fatsoenlijke onderbouwing of bronnen, zomaar voor waar aan nemen - en erger nog: ze zelfs delen!