Waterschapsverkiezingen, ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij stemmen?

Ja
102 (65%)
Nee
41 (26%)
Weet ik nog niet
11 (7%)
Anders namelijk...
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 155

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:15

Het beleid wat PvdA uitvoert in de provincie is van de gekke zelfde als het beleid van de VVD. Het staat allemaal centraal met elkaar. Waterschap heb ik blanco gestemd. De eerste keer trouwens.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:18

Heb gister Beide blanco gestemd.
Ik volg het totaal niet dus heb ook geen idee wie er voor wat is en welke partijen welke ideeen heeft.
Ik was gister avond om iets voor 20:00 bij het stembureau en vond de opkomst beduidend laag.
Normaal ligt er altijd een grote dikke stapel op het bureau van de voorzitter. Nu was dat slechts een handbreedte...
En dat in een grote wijk met veel stemgerechtigden!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:22

Ik heb nog nooit VVD of PvdA gestemd, dus nu ook niet.
Maar heb met mijn stem niet nagedacht over wat het zal betekenen in de Senaat, maar puur voor wat het kan betekenen in de Provincie, dat bedoelde ik meer met dat ik niet voor of tegen de regering heb gestemd.

Als het om de tweede kamer zou gaan, had ik een andere stem uitgebracht dan nu bij de provinciale staten.

purny

Re: Waterschapsverkiezingen, ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:10

Maar deze verkiezingen hadden wel invloed op de uiteindelijke keuzes en beslissingen in de eerste kamer. Dus wetsvoorstellen moeten uiteindelijk door de eerste kamer komen. Met de samenstelling die gister is voort gekomen hebben VVD en PvdA er een moeilijke kluif aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:16

purny schreef:
Maar deze verkiezingen hadden wel invloed op de uiteindelijke keuzes en beslissingen in de eerste kamer. Dus wetsvoorstellen moeten uiteindelijk door de eerste kamer komen. Met de samenstelling die gister is voort gekomen hebben VVD en PvdA er een moeilijke kluif aan.

Gelukkig! Misschien motiveert dat ze om met goede voorstellen te komen. Een voorstel dat inhoudelijk goed is krijgt immers veel makkelijker een meerderheid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:20

Idd. Het word tijd dat hier nieuwe keuzes gemaakt worden. Dat mensen die het niet goed hebben eens een keer niet gepakt worden en dat we vooruit gaan in NL in plaats van achteruit

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:43

Bij ons in de gemeente hebben VVD en PVDA ook flink moet inleveren. D66 gegroeid. SGP helaas ook 1,5% erbij. In Utrecht stad D66 de grootste. Overal in de provincie D66 gegroeid.
Eens kijken of dat wat verbetering geeft. Ben het zeker niet altijd met die partij eens....maar in ieder geval meer dan de rest op dit moment.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:06

NatasjavE schreef:
Ben het zeker niet altijd met die partij eens....maar in ieder geval meer dan de rest op dit moment.

Dat heb ik dus ook. D66 is voor mij nu de middenweg. We zullen zien hoe het uit gaat pakken :j
Waterschap uitslagen heb ik nog helemaal niks over gehoord trouwens.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:21

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:31

Marije_jiplover schreef:
Ik heb niet gestemdvoor of tegen het regeringsbeleid, mi doe je dat tijdens de tweede kamer verkiezingen.
Ik heb gestemd voor wat ik denk dat goed is voor mijn provincie!

Moet zeggen dat ik het landelijke belang (of te wel de afvaarding naar de eerste kamer) veel belangrijker vind dat de provinciale belangen. De eerste kamer kan toch de waanzin van de coalitie blokkeren en daarom begrijp ik niet dat de opkomst zoveel lager is dan bij de landelijke verkiezingen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:08

Greetje63 schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ik heb niet gestemdvoor of tegen het regeringsbeleid, mi doe je dat tijdens de tweede kamer verkiezingen.
Ik heb gestemd voor wat ik denk dat goed is voor mijn provincie!

Moet zeggen dat ik het landelijke belang (of te wel de afvaarding naar de eerste kamer) veel belangrijker vind dat de provinciale belangen. De eerste kamer kan toch de waanzin van de coalitie blokkeren en daarom begrijp ik niet dat de opkomst zoveel lager is dan bij de landelijke verkiezingen.

Precies. Eerste kamer is heel belangrijk. Snap ook echt niet de lage opkomst.
Wat is er zo goed aan D66 of juist niet? :=
Heb zelf op de SP gestemd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:15

Omdat er vaak genoeg gestemd is en de partijen doen waar ze zelf zin in hebben. Dat krijg je ook vaak te horen

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:26

Winged schreef:
NatasjavE schreef:
Ben het zeker niet altijd met die partij eens....maar in ieder geval meer dan de rest op dit moment.

Dat heb ik dus ook. D66 is voor mij nu de middenweg. We zullen zien hoe het uit gaat pakken :j
Waterschap uitslagen heb ik nog helemaal niks over gehoord trouwens.

Heb ik ook gedaan, ben het niet met alles met hun eens maarja het is beter dan VVD of PVV of PvdA. Ennuh ik kan wel op partij voor de dieren stemmen, maar daar lossen we ook niks mee op *D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:30

soloro schreef:
Heb ik ook gedaan, ben het niet met alles met hun eens maarja het is beter dan VVD of PVV of PvdA. Ennuh ik kan wel op partij voor de dieren stemmen, maar daar lossen we ook niks mee op *D

Heb je je weleens verdiept in hun verkiezingsprogramma dan? Vind het een beetje een rare uitspraak.

Zelf zou ik nooit PVV stemmen maar dat komt omdat ik walg van hetgeen de heer Wilders predikt. SP heb ik nog nooit op gestemd maar mocht blijken dat het opeens wel zou passen zou ik het niet bij voorbaat afwijzen zoals ik wel lees dat jij met de PvdD doet :)

Wil hier niet mee zeggen dat ik PvdD stem maar wijs niks (op de PVV na) zomaar af.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:39

Selka schreef:
soloro schreef:

Heb je je weleens verdiept in hun verkiezingsprogramma dan? Vind het een beetje een rare uitspraak.

Zelf zou ik nooit PVV stemmen maar dat komt omdat ik walg van hetgeen de heer Wilders predikt. SP heb ik nog nooit op gestemd maar mocht blijken dat het opeens wel zou passen zou ik het niet bij voorbaat afwijzen zoals ik wel lees dat jij met de PvdD doet :)

Wil hier niet mee zeggen dat ik PvdD stem maar wijs niks (op de PVV na) zomaar af.

Ja ik heb me erin verdiept, maar ik bedoel meer dat als je VVD dwars moet zitten dan kan je beter D66 kiezen bv. (ik ben het grotendeels ook met hun eens) omdat die meer zetels hebben dan partij van de dieren :) Zo bedoelde ik het meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:52

Je stemt op een partij ongeacht het aantal zetels. Als jou idealen dus bij de pvdd zou passen waarom dan niet je stem daarheen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:57

Meliaforever schreef:
Wat is er zo goed aan D66 of juist niet? :=
Heb zelf op de SP gestemd

Wat er wel of niet goed is aan een partij hangt helemaal af van wat je zelf belangrijk vindt.

D66 is over het algemeen voor goed onderwijs. Dat vind ik heel erg belangrijk.

SP heb ik niks mee. Dan liever PvdA voor mij.

VVD heb ik ook niks mee. Daar zou ik alleen strategisch op stemmen als de SP groot dreigt te worden.

Christelijk stem ik nooit. En PVV bestaat voor mij niet.
PvdD denk bewijst zich voor mij wel steeds meer.
Vond het eerst niks maar ze doen het eigenlijk wel goed.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:04

@soloro, heb ik niks gezegd :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:12

Waarom ik voor een partij kies is - bij mijn weten - aan mijzelf. Ik hoef ook niet te weten waarom iemand SP stemt of juist PVV. Dat is voor ieders eigen :)

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:14

@Selka ik had het gewoon even verkeerd verwoord :) Ik heb nu zowel gestemd op de partij die waarmee ik het meeste eens ben als op de partij die het nog wel eens de vvd lastig kan maken. Snap alleen niet dat half nederland loopt te zeuren op de VVD, maar ondertussen is de VVD vrijwel in half nederland toch het meeste op gestemd.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:26

Mensen moeten iets te klagen houden ;)

Ik heb totaal niet strategisch gestemd maar gestemd in de partij waarin ik geloof. Vorige verkiezingen wel strategisch gestemd en ben er voor mijn gevoel niks mee opgeschoten.

Vond het wel grappig hoe de dames bij ons stemlokaal aan het beppen waren. Want hoe moesten ze nu weten waarop te stemmen voor het waterschap, daar hadden ze toch zeker niet voor gestudeerd?? Nee :n maar wel voor onderwijsbeleid, buitenlandse- en economische zaken :j := :=

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:28

Selka schreef:
Mensen moeten iets te klagen houden ;)

Ik heb totaal niet strategisch gestemd maar gestemd in de partij waarin ik geloof. Vorige verkiezingen wel strategisch gestemd en ben er voor mijn gevoel niks mee opgeschoten.

Vond het wel grappig hoe de dames bij ons stemlokaal aan het beppen waren. Want hoe moesten ze nu weten waarop te stemmen voor het waterschap, daar hadden ze toch zeker niet voor gestudeerd?? Nee :n maar wel voor onderwijsbeleid, buitenlandse- en economische zaken :j := :=

Ik kwam het stemlokaal binnen en die 3 achter de balie zeiden gelijk keihard in koor: hallllooooooo xD Ze zaten daar al behoorlijk lang en er was nog amper iemand geweest, ze waren heel blij dat ik kwam hahah :P Het was dat ik daarna snel weg moest naar een afspraak, anders had ik daar nog een kwartier gestaan denk ik xD Ze verveelden zich dood geloof ik *D

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:49

Ik denk dat ik het enige stembureau in Nederland had gevonden waar een rij stond....

Ik ben nu overigens wel benieuwd of TS is wezen stemmen en er nog een beetje is uitgekomen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:57

_Hedwig_ schreef:
Ik denk dat ik het enige stembureau in Nederland had gevonden waar een rij stond....

Ik ben nu overigens wel benieuwd of TS is wezen stemmen en er nog een beetje is uitgekomen.

Ik heb ook in een rij gestaan. Niet lang, maar hij was er. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:11

Ik heb op het ministerie van binnenlandse zaken en veiligheid en justitie gestemd.